معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی

عکس جلد کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی
قیمت:
۱۶۰۰۰۰ ۱۴۴,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی

برای آشنایی با علم پنوماتیک و کاربرد آن در شاخه‌های گوناگون صنعت، می‌توانید به کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی، اثر مهدی فرزادی مراجعه نمایید. از میان موضوعات این کتاب حیطه‌ی مهندسی مکانیک، می‌توان به معرفی اجرای سازنده‌ی پنوماتیک، کنترل اتوماتیک مدارهای پنوماتیک، طراحی مدار پنوماتیک پیشرفته و ترسیم و تحلیل آن اشاره کرد.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی

پنوماتیک عنوان دانشی است که به استفاده از هوای فشرده در حوزه‌ی صنعت مربوط می‌شود. برای کنترل و فرمان از راه دور واحد‌های صنعتی کوچک و بزرگ، از این تکنولوژی نوین استفاده می‌شود. به‌ویژه دست‌اندرکاران پالایشگاه‌های نفت و صنایع خودروسازی از این فناوری بهره‌ی بسیاری می‌برند. خواندن کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی، نوشته‌ی مهدی فرزادی، به شما کمک می‌کند با این حوزه و موارد کاربرد آن در زمینه‌ی صنعت بیشتر آشنا شوید.

چهار فصل کلی، تمامی مطالب کتاب حاضر را در بر گرفته‌اند. در ابتدای کتاب، مقدمه‌ای مفصل پیرامون علم پنوماتیک و حضور آن در دنیای صنعت ارائه شده که مطالعه‌ی آن، مخاطبان را برای ورود به مطالب اصلی کتاب آماده می‌سازد. در فصل نخست، اصول پنوماتیک مقدماتی برای مخاطبان تشریح شده است. مسائل فیزیکی مرتبط با این حیطه، قوانین مربوط به گازهای کامل و اجزای سازنده‌ی یک سیستم پنوماتیک، مباحث اصلی این فصل محسوب می‌شوند.

در فصل دوم به این موضوع پرداخته شده که چگونه می‌توان مدارهای پنوماتیک بسته را به‌صورت اتوماتیک کنترل نمود.‌ مهدی فرزادی برای تشریح این مبحث، انواع شیرهای غلطکی و تایمر را به خوانندگان معرفی کرده، سپس انواع کنترل‌کننده‌‌ها و نحوه‌ی توسعه‌ی سیستم کنترل را بررسی نموده. کنترل برنامه‌ریزی‌شده و تقسیم‌بندی سیگنال‌ها، موضوعات دیگری هستند که در همین فصل به آن‌ها اشاره شده. مخاطبان به کمک فصل سوم کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی، با انواع سنسورهای پنوماتیکی آشنا می‌شوند. انواع سنسورهای پنوماتیکی مجاورتی نیز در این فصل واکاوی شده‌اند و کارکرد آن‌ها برای مخاطبان شرح داده شده.

نویسنده در چهارمین فصل کتاب، سری به مدار پنوماتیک پیشرفته زده و نحوه‌ی طراحی و ترسیم آن را آموزش داده. روش کاسکاد، شیوه‌ی خلاصه کردن تاکت‌ها برای مدارهای پنوماتیکی، کاربرد پروگرام‌دهنده‌ی پنوماتیکی و... موضوعات محوری این فصل به شمار می‌آیند. فهرست منابع و مآخذی که مهدی فرزادی در انتهای کتاب قرار داده به مخاطبان یاری می‌رساند تا در مطالعات آتی خود، کتاب‌های مناسبی را انتخاب کنند.

مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران وظیفه‌ی چاپ و نشر کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی را به عهده داشته است.

کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی برای چه کسانی مناسب است؟

تهیه و مطالعه‌ی کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی برای فعالان واحد‌های صنعتی و دانشجویانی که رشته‌های ایشان به‌نوعی با علم پنوماتیک ارتباط دارد، سودمند خواهد بود.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش آن در تلفن‌همراه یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی می‌خوانیم

کلیه تجهیزات تولیدکننده فشار بر این واقعیت بنا شده است که در صورت ثابت ماندن دما، فشار مطلق در یک گاز ایده‌آل با حجم آن رابطه معکوس دارد. در اینجا این مسئله مطرح می‌شود که اگر گازی متراکم شود، دمای آن افزایش یافته و هرگاه گاز منبسط شود، خنک خواهد شد. اگر گرمای یک گاز متراکم شده را در نظر بگیریم و سپس گاز متراکم شده را منبسط، کنیم گاز خنک می‌شود و گرمای اطراف خود را جذب می‌کند. این سیستم در یخچال‌های خانگی به کار می‌رود.

در یخچال‌ها یک گاز تحت فشار از طریق یک شیر انبساطی (Expansion Valve) به داخل یک کویل خنک‌کننده که در یک محفظه بسته قرار گرفته آزاد می‌شود. لذا انبساط گاز در داخل لوله‌های کویل خنک‌کننده باعث می‌شود گاز گرمای هوای اطراف خود را جذب کند. بنابراین محفظه بسته (محفظه یخچال) گرمای خود را از دست داده و دمای آن کاهش می‌یابد. سپس گازی که گرم شده از لوله‌های کندانسور عبور کرده و گرمای جذب کرده را پس می‌دهد و درنهایت وارد کمپرسور می‌گردد.

سیستم‌های پنوماتیک مانند یک سیستم یخچال کار می‌کنند. در اثر متراکم شدن هوا، گرمای زیادی ایجاد می‌شود هوای کمپرس شده از میان لوله‌ها عبور می‌کند و تحت فشار باقی می‌ماند با باز کردن یک شیر می‌توان از فشار هوای داخل لوله‌ها برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد هوای تحت فشار پس از عبور از شیر و لوله‌های مربوطه به مصرف‌کننده رسیده و با حرکت دادن آن باعث انجام کار مورد نظر می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی و اصول پنوماتیک مقدماتی
فصل دوم: مهندسی کنترل و کنترل اتوماتیک در مدارهای پنوماتیک پیشرفته
فصل سوم: طراحی، ترسیم و تحلیل مدار پنوماتیک پیشرفته بدون تداخل سیگنال
فصل چهارم: طراحی، ترسیم و تحلیل مدار پنوماتیک پیشرفته با تداخل سیگنال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات378
زبانفارسی
شابک978-600-124-423-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک
۱۶۰۰۰۰ ۱۴۴,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی

محمد طیبی گهر
۱۴۰۳/۱/۲۳
بسیار کاربردی و کامل است این کتاب من این کتاب را به همه مهندسان مکانیک توصیه می‌کنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی

برای دریافت کتاب راهنمای جامع و کاربردی پنوماتیک صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.