معرفی و دانلود کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک

عکس جلد کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک
قیمت:
۵۶۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک

ابوالفضل مروتی در کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2، به سراغ حل تمرین‌های طرح‌شده در کتاب Problems In Descriptive Geometry از Arustamov رفته و راه‌حل‌های اصولیِ گزیده‌ای از تمرینات این اثر را به صورت کامل ارائه کرده است. این حل‌المسائل، راهنمای خوبی برای دانشجویان رشته‌های معماری و مهندسی مکانیک است.

درباره‌ی کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2

هنگام مطالعه‌ی دروس برای اولین بار و آشنایی با مفاهیم جدید، وجود یک حل‌المسائل یا راهنمایی برای حل سوالات و تمارین، از ضرورت بالایی برخوردار است. وجود چنین منبعی، باعث می‌شود تا دانشجو بتواند مفاهیم را به صورت کاربردی‌تری فرا گیرد و بداند که چگونه از هر یک از نکات ذکرشده، مسئله طرح می‌شود. همچنین می‌تواند با کمک بررسی راه‌حل‌های موجود، نکات را با عمق بیشتری درک کند و فرایند آموزشی خود را با استفاده از تمارین بهبود ببخشد. برای آن دسته از افرادی که در تلاش هستند تا برخی مفاهیم را به صورت خودخوان مطالعه کنند، وجود یک حل‌المسائل برای بررسی دقیق‌تر تمارین، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2، گزیده‌ای از تمرینات و مسائل موجود در کتاب Problems In Descriptive Geometry از Arustamov را طرح کرده و به شیوه‌ای دقیق به حل آن‌ها پرداخته است.

اگر به دنبال یافتن یک منبع آموزشی مفید در زمینه‌ی هندسه ترسیمی و هندسه کاربردی باشید، از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، کتاب‌های مسائلی از هندسه کاربردی هستند که در دو جلد به بازار عرضه شده‌اند. این کتاب‌ها از بهترین منابع برای رشته‌های معماری و مهندسی مکانیک هستند و می‌توانند اساسی‌ترین نکات و جزئیات درس هندسه را با رویکرد طرح مسئله در اختیار دانشجویان این رشته‌ها قرار دهند.

ابوالفضل مروتی در کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2، بعد از یادآوری خط و صفحه که به صورت کامل در جلد اول کتاب به آن‌ها پرداخته بود، به صورت کلی به سراغ مفاهیم مرتبط با مخروط‌ها، استوانه‌ها، کُره‌ها، هرم‌ها و منشورها رفته است. در هر بخش، فصل مشترک هر یک از این احجام با خط و صفحه نیز به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نویسنده، علاوه بر این که مسائل مرتبط با هر بخش را پوشش داده، در ابتدای هر بخش، تعاریف و توضیحات لازم برای درک بهتر مفاهیم را نیز به صورت مفصل و قابل‌فهم، ارائه داده است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب نتیجه‌ی بهتر از مطالعه‌ی این کتاب آموزشی، ابتدا جلد اول آن، یعنی مسائلی از هندسه کاربردی را مطالعه کنید.

اثری که پیش رو داریم به کوشش انتشارات سنجاق به چاپ رسیده است.

کتاب مسائلی از هندسه کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین این کتاب، دانشجویان رشته‌های معماری و مهندسی مکانیک و سایر رشته‌های مهندسی هستند که با هندسه ترسیمی سر و کار دارند.

در بخشی از کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک می‌خوانیم

هر شکل هندسی ویژگی‌های خاص خود یا ویژگی‌هایی متفاوت از سایر اشکال دارد. اجازه دهید برخی از خواص استوانه‌ها را بررسی کنیم:
یک استوانه دارای یک سطح منحنی و دو دیسک صاف است که با یکدیگر یکسان هستند.
دو قاعده‌ی استوانه با یکدیگر همخوانی دارند.
اندازه‌ی استوانه به شعاع قاعده و ارتفاع سطح منحنی بستگی دارد.
برخلاف مخروط و مکعب، استوانه هیچ رأسی ندارد. یعنی گوشه‌ی خاصی در استوانه وجود ندارد.
قاعده‌ی پایین و بالای استوانه یکسان است، دایره‌ای یا بیضوی.

فهرست مطالب کتاب

یادآوری خط و صفحه
مخروط‌ها
فصل مشترک مخروط با صفحه
فصل مشترک مخروط با خط
استوانه‌ها
فصل مشترک استوانه با صفحه
فصل مشترک استوانه با خط
کُره
فصل مشترک کُره با صفحه و خط
هرم‌ها
فصل مشترک هرم با صفحه
فصل مشترک هرم با خط
منشورها
فصل مشترک منشور با صفحه
فصل مشترک منشور با خط

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سنجاق
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-622-5469-10-5
موضوع کتابکتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک
۵۶۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2

برای دریافت کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.