معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای سفر به اصفهان

عکس جلد کتاب راهنمای سفر به اصفهان
    قیمت:
    رایگان - 0€
    ۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

    برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر به اصفهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

    برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر به اصفهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

    معرفی کتاب راهنمای سفر به اصفهان

    کتاب راهنمای سفر به اصفهان، اطلاعاتی کامل برای سفر به این شهر زیبا ارائه می‌دهد تا به اصفهان سفر کنید و نگران هیچ‌چیزی نباشید. این کتاب شما را از داشتن راهنمای گردشگری بی‌نیاز می‌کند و تمام اطلاعات لازم برای سفری آسوده به شهر اصفهان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

    معرفی شهر اصفهان:

    شهر اصفهان در 424 کیلومتری جنوب تهران قرار گرفته است. این شهر بعد از تهران و مشهد سومین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. عمده‌ی شهرت اصفهان به آثار تاریخی به جامانده از دوران صفویان و وجود زاینده‌رود در این شهر بازمی‌گردد. آب و هوای اصفهان بسیار دلچسب و معتدل است و می‌توانید هر چهار فصل سال را در آن تجربه کنید.

    یکی از نام‌های قدیمی اصفهان، سپاهان است و برخی از کارشناسان معتقدند که در دوران حکومت ساسانیان، این شهر مرکز گرد آمدن سپاه بوده و برخی از مردم به این منطقه، اسپهان می‌گفتند و به مرور به شکل اصفهان در آمده است. این شهر یکی از معدود مراکز باستان‌شناسی ارزشمند جهان است و بسیاری از آثار باستانی آن در لیست آثار تاریخی به ثبت رسیده است. سالانه میلیون‌ها گردشگر خارجی برای بازدید این شهر می‌آیند و بیشترین میزان بازدید از اصفهان در بهار و ایام نوروز صورت می‌گیرد.

    اماکن دیدنی شهر اصفهان:

    شهر اصفهان قدمتی طولانی و تاریخ پرفراز و نشیبی دارد؛ همین موضوع بخش‌های عمده‌ی این شهر را پر از جاذبه‌های تاریخی می‌کند اما تعداد آن‌ها بسیار است و برای راحتی بازدید باید آن‌ها را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌ کرد. شما می‌توانید براساس علاقه‌ای که دارید به سراغ این گروه‌ بروید و یا تعدادی را حذف کنید. اگر به تاریخ علاقه دارید بازدید خود را از بناهایی مانند میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام اصفهان، عمارت عالی قاپو، کاخ هشت بهشت و... شروع کنید. شاید هم از کسانی هستید که به شهر و محله‌هایش علاقه دارید؛ در این صورت باید سری به محله‌های معروف و قدیمی بزنید و از محله‌هایی مانند دردشت، جویباره، طوقچی، رهنان و... دیدن کنید.

    این شهر پر از موزه‌های دیدنی است و از میان ‌آن‌ها می‌توان به موزه‌های هنر معاصر اصفهان، چهل ستون و... اشاره کرد.

    بسیاری تصور می‌کنند که سفر کردن به اصفهان فقط به موزه‌ها و ساختمان‌های قدیمی محدود می‌شود و با این تصور از طبیعت زیبای آن بی‌خبر می‌مانند. این شهر پر از پارک‌های جنگلی است و با رفتن به این مکان‌ها روحیه‌ی خودتان را شاد می‌کند. پارک ملی کلاه قاضی، باغ جوان اصفهان و... بسیار زیبا هستند و می‌توانند خاطرات جذابی را برای شما رقم بزنند.

    تفریحات شهر اصفهان:

    اگر به عنوان یک گردشگر تمایل دارید با جنبه‌های دیگر فرهنگ مردم اصفهان آشنا شوید، به سراغ تفریحات آن‌ها بروید. اهالی این شهر نیز مانند بسیاری دیگر اوقات فراغت خود را به فیلم دیدن می‌گذرانند و محبوب‌ترین سالن‌های سینما در این شهر، سینما چهار باغ اصفهان، سینما فلسطین اصفهان، سینما قدس اصفهان و... هستند.

    خریدن سوغاتی هم بهانه‌ی خوبی است تا از مراکز خرید اصفهان دیدن کنید؛ شما می‌توانید برای این کار به بازار اصفهان، سیتی سنتر اصفهان، بازار موبایل اصفهان، مجتمع تجاری کوثر و... بروید.

    پارک آبی آبسار، سرزمین عجایب اصفهان، باغ خزندگان زنده و... نیز بخشی دیگر از مکان‌های تفریحی شهر اصفهان است که بهتر است از دست ندهید.

    رستوران‌ها و کافه‌های شهر اصفهان:

    بریون اصفهان، کله جوش، به پلو، خورش ماست و... فقط بخش کوچکی از غذاهای محلی اصفهان هستند که شما می‌توانید آن‌ها را در رستوران‌ها مشهوری مانند هرمس، چنار و شهرزاد امتحان کنید. از طرف دیگر، نوشیدنی‌های اصفهان نیز بسیار مشهور است و در کافه‌ها و شربت‌خانه‌های این شهر به فراوانی یافت می‌شود اما به عنوان یک گردشگر مکان‌هایی مانند شربت‌سرای روزگار، شربت‌خانه‌‌ی بهار نارنج و... برای شما جذاب‌تر خواهد بود.

    هر آنچه برای سفر به شهر اصفهان باید بدانید:

    کتاب راهنمای سفر به اصفهان فقط جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان را معرفی نمی‌کند بلکه در خصوص نکات مهم و حیاتی نیز برای شما توضیح می‌دهد. اگر نگران مشکلات رفت و آمد هستید و یا می‌خواهید بدانید که در شرایط سخت به عنوان یک توریست چه باید بکنید، این کتاب راهنمای خوبی است و بهترین و بدترین شرایط ممکن را در نظر می‌گیرد. کتاب راهنمای سفر به اصفهان تمام اطلاعاتی را که ممکن است لازم داشته باشید در اختیارتان قرار می‌دهد.

    در بخشی از کتاب راهنمای سفر به اصفهان می‌خوانیم:

    یکی از معروف‌ترین شیرینی‌ها و سوغاتی‌های خوراکی اصفهان، بعد از گز، پولکی است. این شیرینی نه فقط در میان گردشگران، بلکه بین اهالی شهر هم بسیار محبوب است. پولکی از خانواده‌ی آب نبات است و چون ظاهری نازک و شفاف شبیه به پولک دارد، به آن پولکی می‌گویند.

    پولکی با طعم‌های گوناگون تهیه می‌شود؛ از جمله زعفرانی، پسته‌ای، نارگیلی، کنجدی، کاکائویی لیمو عمانی، نعنایی عسلی و زنجبیلی. برای تهیه پولکی از کنجد، هل و شکر استفاده می‌کنند.

    فهرست مطالب کتاب

    معرفی اصفهان
    سوغاتی‌های اصفهان
    اماکن دیدنی اصفهان
    بناهای تاریخی اصفهان
    محله‌های مشهور
    موزه‌ها و گالری‌های هنری
    طبیعت (جنگل‌ها، پارک‌ها و رودخانه‌ها)
    تفریحات اصفهان
    سینما، تئاتر، کنسرت
    فروشگاه‌ها
    پارک آبی، شهربازی و باغ وحش
    رستوران‌های اصفهان
    غذاهای محلی
    رستوران‌های مشهور
    کافه‌های مشهور
    هتل‌های اصفهان
    پرترددترین هتل‌های 5 ستاره
    پرترددترین هتل‌های 4 ستاره
    پرترددترین هتل‌های 3 ستاره  

    مشخصات کتاب الکترونیک

    نام کتابکتاب راهنمای سفر به اصفهان
    سال انتشار۱۳۹۹
    فرمت کتابPDF
    تعداد صفحات125
    زبانفارسی
    موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری
    قیمت نسخه الکترونیک
    رایگان - 0 یورو
    افزودن به کتابخانه

    نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای سفر به اصفهان

    هستی منفرد
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    این کتاب فوق العاده راهنمای خوبی برای سفرهای نوروزی هستش... توضیحات کاملی در مورد مکان‌های تفریحی تاریخی زیارتی و... داده و آدرس اون مکان‌ها رو هم داده که میتونید برای دیدن برنامه ریزی کنید. سوغات و مکان‌های برای خرید پیشنهاد داده و حتی آدرس هتل‌ها و رستوران‌ها رو داده‌...
    در واقع این کتاب، که از
    کتابیست باید قبل از تصمیم گیری برای رفتن به سفر باید مطالعه بشه و تصمیم گیری‌ها رو از قبل انجام بدین تا سفر دلچسبی داشته باشید...
    سفر خوبی رو براتون آرزو میکنم...
    ممنون از کتابراه
    جمیله منصوری
    ۱۴۰۰/۶/۱۶
    به عنوان کسی که سه سال در اصفهان اقامت داشتم باید بگم کتاب مختصر در عین حال مفیدی هست. صحت مطالبش حداقل نود درصد درسته و کاملا قابل اعتماده. تصاویرش بسیار مطلوب و زیباست. در کل برای آشنایی مختصر از شهر اصفهان کافیه. اگر به عنوان یک گردشگر از این کتاب استفاده کنین سفر لذت بخشی رو تجربه خواهید کرد.
    سمانه چراغی
    ۱۳۹۹/۳/۲۳
    خیلی مفید و متنوع بود. من خودم خیلی به تاریخ علاقه دارم. بعد خوندن این کتاب دوست دارم برم و آثار تاریخی این شهرو ببینم. فقط اینکه رستوران چنار قیمتش به درهم نوشته شده! و اینکه این رستوران در بخش رستوران‌های باکو با همین اسم و همین توضیحات اومده بود. ولی با وجود این 5 ستاره
    maryam Rahimi
    ۱۴۰۱/۵/۴
    خودم اصفهانیم، ی نگاهی انداختم به راهنما تا ببینم حق مطلب راجعب گردشگری شهر اصفهان ادا شده یا نه، که دیدم خیلی چیزای خوبی گفته شده همراه با عکس، اما اما واقعا اصفهان عزیزو زیبا همینه، مسلمه که نه، خیلی جای کار داره این کتاب و این قبیل کتابایراهنما.
    ناهید
    ۱۴۰۱/۸/۱۳
    من عاشق اصفهانم
    این شهر اینقدر جاذبه فرهنگی و هنری و معماری داره که توی یک کتاب خلاصه نمیشه
    ولی متاسفانه اکثریت سی و سه پل و پل خواجو و بریونی رو میشناسن
    بهتره که اطلاعات بیشتری راجع به مهمترین پایتخت عصر صفویه کسب کنیم
    محمدرضا
    ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    کتاب بسیار خوبی است درباره شهر معروف و دیدنی ایران که به آن لقب نصف جهان را داده اند، این کتاب شامل سوغاتی‌ها، اماکن تارخی و مکان‌های تفریحی شهر اصفهان می‌باشد. زیبا‌ترین و کاربردی‌ترین بخش این کتاب قسمت اماکن دیدنی می‌باشد.
    رویا
    ۱۴۰۲/۶/۲۹
    عالییییه... این کتاب نه تنها برای مسافران بلکه برای سایر مردم هم مفیده چرا که اطلاعات زیادی در باره مکان‌های تاریخی و غیره و همچنین سوغات‌ها و خوراکی‌های معروف اصفهان به ما میده و حتی دستور پخت اونارو هم آورده...
    قاسم
    ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    من خودم اصفهانیم
    این کتاب برای مسافران و دوست داران اصفهان عالیه
    اگر قصد سفر به اصفهان را دارید یا حتی اگه علاقه مند هستید که بفهمید اصفهان چطوریه، این کتاب شما رو از سرچ گوگل و فیلم و کلی اتلاف وقت راحت میکنه
    (marzieh)
    ۱۴۰۱/۹/۷
    شهربازی رو برید سمت خوراسگان، اونجا شهربازیش بهتره، رستوران‌های نجف آباد خیلی خوبن، کاشان هم خوب بود، خودم باغ گلها و پارک پرندگان رو هم دوست دارم. اگه زاینده رودمونو برگردونن بهمون همه چیز قشنگ تر میشه 💛
    امین باقری
    ۱۴۰۳/۱/۲۲
    کتاب بسیار خوبیه من به شخصه تا به حال به اصفهان سفر نکردم این کتابچه به خوبی شما رو با شهر اصفهان و جاهای تفریحی آن و سوغات ارزنده‌اش آشنا می‌کند پیشنهاد می‌کنم قبل سفر حتما مطالعه اجمالی داشته باشید
    زهرا محمودیان
    ۱۳۹۹/۹/۳
    عالی بود من خودم اصفهانیم ولی تا به حال چیزی درمورد شربت خانه‌ها نه دیده بودم نه شنیده بودم واسه کسانی که می‌خوان به اصفهان مسافرت کنن توصیه می‌کنم بخونن حتما.
    احمد صالحی
    ۱۳۹۹/۵/۸
    اصفهان به خصوص اصفهان قدیم ارزش ده‌ها بار دیدن را دارد. مطالعه این چنین آثاری به توبه خود ارزشمند است با این که قبلاً هم آن را خوانده ام. فقط‌ای کاش در این شهر بزرگ، کمی بهتر آدرس می‌دادند. همین.
    روشنک مروج
    ۱۴۰۳/۱/۵
    بسیار عالی بود. در مورد سوغاتی ها و تمام مکان های تاریخی اصفهان اطلاعات جامعی در اختیار می گذارد. سپاس از کتابراه که این کتاب را به صورت رایگان در اختیار قرار داده.
    اصغر ارفه
    ۱۴۰۲/۱/۱۲
    من خودم اصفهانی هستم و باید اقرار کنم که با خواندن این کتاب فهمیدم که خیلی کم از شهر خودم میدونستم. جا داره از ایشون به خاطر نوشتن این کتاب تشکر کنم. سپاس
    Hamid Gordanshekan
    ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    واقعا کتابهای راهنمای سفر عالی وآموزنده میباشدو در این موقعیت زمانی واین بیماری کرونا یک سفر مجازی به شهرهاو استانها برایم دیدنی و جالب و آموزنده است
    مشاهده همه نظرات 86

    راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سفر به اصفهان

    برای دریافت کتاب راهنمای سفر به اصفهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

    کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.