معرفی و دانلود کتاب ماجراجو در یزد

عکس جلد کتاب ماجراجو در یزد
قیمت:
14900 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراجو در یزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراجو در یزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراجو در یزد

کتاب ماجراجو در یزد نوشتۀ موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، شما را با اماکن سیاحتی و گردشگری این استان آشنا می‌کند و دربارۀ ویژگی‌های برجسته و جذاب این استان و اماکن فرهنگی و مذهبی آن اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهد.

دربارۀ کتاب ماجراجو در یزد:

استان یزد به عنوان یکی از تاریخی‌ترین مناطق جنوبی ایران، از فرهنگ و پیشینۀ خاص و جالبی برخوردار است و کتاب ماجراجو در استان یزد می‌تواند مهم‌ترین اطلاعات این استان را به شما معرفی کند تا بتوانید با دانشی کامل به این منطقه سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، استان یزد 1.138.533 نفر جمعیت دارد و شهر یزد نیز به عنوان مرکز استان یکی از کلانشهرهای کشور به شمار می‌رود.

آب و هوای این استان باقدمت گرم و خشک است و اگر تصاویر شهرهای یزد را دیده باشید، معمولاً معماری خانه‌ها به گونه‌ای‌ست که مانع ورود گرمای بیش از حد به داخل ساختمان شود و معمولاً از بادگیرها، گنبدها و مناره‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند جریان خنک باد را به داخل محیط هدایت کنند.

این منطقه از قدیم‌الایام یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های مهم تاریخی در ایران به شمار رفته و معنای کلمه یزد نیز به معنای پاک و مقدس است که این منطقه نیز به شهر خدا و سرزمین مقدس نیز شهرت دارد.

شهر یزد به عنوان مرکز استان نیز از سال 1396 به خاطر معماری تاریخی و بافت سنتی مخصوص به خود، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و به عنوان اولین شهر از ایران به صورت بین‌المللی به ثبت رسید.

همان طور که پیداست استان یزد فرهنگ و تمدن بالایی در قبل و بعد از ظهور اسلام در ایران داشته، چرا که می‌توان معابد زرتشتیان، بناهای هخامنشیان و ساسانیان و برج و باروها و درهای عظیم قدیمی را در این شهر مشاهده کرد و پی به این نکته برد.

برخی از مهم‌ترین اماکن دیدنی و گردشگری استان یزد عبارتند از: «آسیاب آبی اشکذر، بقعه قاضی میرجعفر بافق، تپه‌های شن روان صادق‌آباد بافق، خانه وحشی بافقی، آتشکده زرتشتیان یزد، منارجنبان خرانق اردکان، پیر سبز هریشت اردکان، بازار چهار سوق اردکان، مسجد جامع اردکان، آسیاب دژک اردکان، برج کبوتر خانه میبد، کاروانسرای شاه عباسی میبد، یخچال میبد، زندان اسکندر و...»

کتاب ماجراجو در یزد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل سفر و گردشگری باشید و بخواهید با مناطق و مردمان مختلف ایران آشنا شوید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ماجراجو در یزد می‌خوانیم:

سرزمین ایران تا سال 782 هجری قمری که صحنه تاخت و تاز تیمورلنگ قرار گرفت شاهد حکومت‌های محلی متعددی بود. پس از مرگ تیمور منطقه یزد عرصۀ زد و خورد و درگیری نوادگان تیمور بود که پس از پیروزی شاهرخ، پسر تیمور بر دیگران حکومت یزد به امیر جلال‌الدین، پسر چخماق شامی رسید. در دوران وی آثار و ابنیه با ارزشی ساخته شد که تاکنون به جا مانده است.

در سال 1135 هجری قمری ایران با تهاجم افغان به رهبری محمود افغان مواجه شد. اگرچه استان یزد تحت رهبری میرزا عنایت سلطان از حمله محمود افغان در امان ماند، ولی اشرف افغان سرانجام توانست بر سراسر این منطقه مستولی شود. نادرشاه افشار طی چندین نبرد اشرف افغان را شکست داد و محمدتقی‌خان (خواهرزاده عنایت سلطان) به فرمانروایی ناحیه یزد انتخاب شد. وی و خاندان او تا آخر دوره سلطنت قاجاریه خدمات ارزنده‌ای جهت پیشرفت منطقه انجام دادند و آثار و ابنیه زیادی را بنا نمودند که تا به امروز پابرجا مانده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
وسعت استان یزد
تنوع زیاد ناهمواری
آب و هوا
تاریخ استان یزد
حکومت‌های متعدد
بنیان‌گذار یزد
ارتباط استان یزد با سایر استان‌ها
قدیمی‌ترین ساعت شهر
مسجد جامع یزد
بوستان ناجی
مسجد و تکیه امیرچخماق
گردشگران شهر یزد
شهر خشتی
صنایع دستی و سوغات
غذاهای بومی
شهری با نام‌های متفاوت
بیده، میبد و عقدا
عروس کویر
جایگاه بناهای اسلامی
امام‌زاده جعفر
بازارهای قدیمی یزد
آتشکده زرتشتیان
آتشکده ورهرام
آتش شعله‌ور
باغ دولت‌آباد
تملک میراث فرهنگی
لامپ‌های فانوسی
بقعه دوازده امام
بقعه سید رکن‌الدین
زندان اسکندر
مسجد جامع کبیر
موزه آب
جاذبه‌های شهر یزد
کاروانسرای شاه‌عباسی میبد
آب‌انبار کلار میبد
برج کبوترخانه میبد
جاذبه‌های میبد
دیگر نقاط دیدنی میبد
اماکن گردشگری اردکان
زیارتگاه چک‌چکو
پیر سبز چک چک
معبد پیر هریشت زرتشتیان اردکان
روستای قلعه خرانق اردکان
مناطق گردشگری بافق
نقاط دیدنی صدوق (اشکذر)
نقاط دیدنی مهریز
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراجو در یزد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات42
زبانفارسی
شابک978-622-740541-5
موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه الکترونیک
14900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجراجو در یزد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماجراجو در یزد

برای دریافت کتاب ماجراجو در یزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.