معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای سفر به رشت

عکس جلد کتاب راهنمای سفر به رشت
    قیمت:
    رایگان - 0€
    ۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

    برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر به رشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

    برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر به رشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

    معرفی کتاب راهنمای سفر به رشت

    کتاب راهنمای سفر به رشت، اطلاعاتی کامل و جامع برای سفر به این شهر زیبا در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید تنهایی به رشت سفر کنید و نگران هیچ‌چیز نباشید. این کتاب شما را از داشتن راهنمای گردشگری بی‌نیاز می‌کند و تمام اطلاعات مورد نیاز برای سفری هیجان‌انگیز به شهر رشت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

    معرفی شهر رشت:

    رشت، دیار میرزا کوچک خان جنگلی، مرکز استان گیلان و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران است و به خاطر میانگین بارش زیادی که دارد، آن را شهر باران نیز می‌نامند. در میان شهرهای گردشگرپذیر ایران، رشت رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده است و با طبیعت سرسبز، نماهای زیبای جنگل و دریا، و همچنین بناهای تاریخی و دیدنی خود پذیرای گردشگران سراسر ایران و جهان است. همین طبیعت سرسبز و زیبا باعث شده تا رشت را بهشت ایران زمین بنامند.

    فاصله‌ی رشت تا تهران تقریبا 327 کیلومتر است و با توجه به آب و هوای معتدل و بارش‌های فراوان، یکی از مناطق عالی برای سفرهای تفریحی به حساب می‌آید. مسیرهای دسترسی زمینی زیادی به این شهر وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها جاده قدیم قزوین به رشت است. از آنجایی که رشت فرودگاه بین‌المللی، راه آهن و ترمینال اتوبوس‌رانی برون شهری دارد، برای سفر به آن مشکلی نخواهید داشت و بر اساس بودجه‌ی خود می‌توانید راه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

    جمعیت رشت حدود یک میلیون نفر است که در روزهای اوج گردشگری به دو برابر نیز می‌رسد. از نظر موقعیت جغرافیایی، رشت از شمال به دریای خزرو مرداب انزلی، از شرق به بخش کوچصفهان و آستانه اشرفیه، از غرب به صومعه سرا، فومن و رودخانه‌ی پسیخان و از جنوب به شهرستان سنگرو رودبار متصل می‌شود.

    تابستان‌های رشت گرم و شرجی است و دمای هوا تا 37 درجه بالا می‌رود و در سردترین ماه که معمولا بهمن ماه است دما به منهای 5 درجه هم می‌رسد. با توجه به گرمای تابستان و سرمای زمستان، بهترین زمان برای سفر به رشت را می‌توان فصل بهار و به طور ویژه اردیبهشت ماه و همچنین اوایل پاییز دانست.

    اماکن دیدنی شهر رشت:

    از آنجایی که تعداد این جاذبه‌ها بسیار است ناچارید برای راحتی بازدید آن‌ها را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌ کنید:

    اگر به بناهای تاریخی علاقه‌مند هستید می‌توانید از خانه قدیری، خانه ابریشمی، مسجد جامع رشت، خانه سمیعی، عمارت کلاه فرنگی و... دیدن کنید و اگر به طبیعت علاقه دارید به پارک جنگلی سراوان، پارک ملت، پارک دانشجو، پارک کشاورز، باغ محتشم، بوستان مفاخر و... سری بزنید.

    شهر رشت سرشار از موزه‌های دیدنی نیز هست و از میان ‌آن‌ها می‌توان به موزه میراث روستایی گیلان، موزه رشت، خانه و موزه میرزا کوچک خان، ساحل بکنده، رودخانه گوهررود و... اشاره کرد.

    تفریحات شهر رشت:

    اگر به عنوان یک گردشگر دوست دارید با تمام جنبه‌های فرهنگی مردم رشت آشنا شوید، به تفریحات آن‌ها سری بزنید. اهالی شهر رشت همچون بسیاری دیگر اوقات فراغت خود را به دیدن فیلم و تئاتر و رفتن به کنسرت در محبوب‌ترین سالن‌های این شهر یعنی: سینما سپیدرود، سینما میرزا کوچک خان، سینما 22 بهمن، تالار مرکزی رشت و... می‌گذرانند.

    اگر به این شهر سفر می‌کنید از بازارهای زیبا و مراکز خرید این شهر دیدن کنید؛ شما می‌توانید برای این کار به بازار بزرگ رشت، مرکز خرید گلسار، مرکز خرید رز، مرکز خرید دیلمان مراجعه کنید.

    اگر دوست دارید به یک مکان پر سر و صدا بروید که بوی ماهی و اشپل هوش از سرتان ببرد حتما به بازار رشت سر بزنید. علاوه بر این جشنواره‌های جذابی نیز در این شهر برگزار می‌شوند مانند: فستیوال کدو، جشنواره غذا و نمایشگاه بین‌امللی رشت و...

    برای معرفی بخشی دیگر از مکان‌های تفریحی شهر به می‌توان به مجموعه آبی آبسار، قصر بازی رشت، شهر شادی رشت، باغ پرندگان ماهان و... اشاره کرد.

    رستوران‌ها و کافه‌های شهر رشت:

    اگر به رشت سفر می‌کنید باید حتما به رستوران‌ها و کافه‌های آن سری بزنید. رستوران‌هایی مانند شورکولی، رازقی، شکم الملوک، کولمه و کافه‌هایی مانند کافه موزه رشت، کافه کتاب سایه، کافه نگارخانه شمس، کافه پاییز و کافه پروانه از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های این شهر هستند. اما از غذاهای محلی این شهر نیز نمی‌توان گذشت، غذاهایی با طعم بسیار لذیذ مانند کباب ترش، کته کباب، ترشه کباب، باقلا قاتوق، فسنجان رشتی، کال کباب و...

    هر آنچه برای سفر به شهر رشت باید بدانید:

    کتاب راهنمای سفر به رشت فقط جاذبه‌های گردشگری شهر رشت را معرفی نمی‌کند بلکه در خصوص نکات مهم و حیاتی نیز برای شما توضیح می‌دهد. اگر نگران مشکلات رفت و آمد هستید و یا می‌خواهید بدانید که در شرایط سخت به عنوان یک توریست چه باید بکنید، این کتاب راهنمای خوبی است و بهترین و بدترین شرایط ممکن را در نظر می‌گیرد. کتاب راهنمای سفر به رشت تمام اطلاعاتی را که ممکن است لازم داشته باشید در اختیارتان قرار می‌دهد.

    در بخشی از کتاب راهنمای سفر به رشت می‌خوانیم:

    خانه ابریشمی از بناهای زیبای عصر قاجار است که در محله‌ی صیقلان رشت واقع شده. در قدیمی این خانه، همانند بسیاری دیگر از خانه‌های آن زمان یک در چوبی دو لنگه است که با سفال‌های قرمز تزئین شده است. این خانه دو تالار به نام‌های چینی خانه و تالار آیین دارد. در تالار چینی خانه می‌توانید ظروفی منقوش به نقش گل و مرغ را تماشا کنید.

    تالار آیینه با آینه‌کاری‌های دقیق و ظریف تزئین شده است. تزئینات بی‌شمار سقف، گیلویی‌ها، طاق‌ها، طاقچه‌ها و سردرها و گچ‌بری‌های ظریف، این بنا را به یکی از زیباترین منازل دوره قاجاریه تبدیل کرده است. از آن جا که این بنا در گذشته به حاجی میرزا ابریشمی تعلق داشته، امروزه نیز با نام وی خوانده می‌شود.

    فهرست مطالب کتاب

    معرفی رشت
    سوغاتی‌های رشت
    اماکن دیدنی رشت
    بناهای تاریخی
    محله‌های مشهور
    موزه‌ها و گالری‌های هنری
    طبیعت (جنگل‌ها، پارک‌ها و رودخانه‌ها)
    دریا (سواحل، بنادر و جزایر)
    تفریحات رشت
    سینما، تئاتر، کنسرت
    فروشگاه‌ها
    فستیوال‌ها،‌ نمایشگاه‌ها
    پارک آبی، شهربازی و باغ وحش
    رستوران‌های رشت
    معرفی غذاهای محلی
    رستوران‌های مشهور
    کافه‌های مشهور
    هتل‌های رشت
    پرترددترین هتل‌های 5 ستاره
    پرترددترین هتل‌های 4 ستاره
    پرترددترین هتل‌های 3 ستاره 

    مشخصات کتاب الکترونیک

    نام کتابکتاب راهنمای سفر به رشت
    سال انتشار۱۳۹۹
    فرمت کتابPDF
    تعداد صفحات78
    زبانفارسی
    موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری
    قیمت نسخه الکترونیک
    رایگان - 0 یورو
    افزودن به کتابخانه

    نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای سفر به رشت

    مهدیه قائمی
    ۱۴۰۲/۱/۲۲
    خیلی عالی بود البته من از رشت شناخت کلی دارم ولی این کتاب خیلی جزئی به همه جاهای رشت اشاره کرده توضیح داده.... جاهای تفریحی و توریستی و فرهنگی... خیلی خوب بود که همه جا‌ها رو با آدرس دقیق و شماره تماس مشخص کرده... مخصوصا قسمتی که غذاهای محلی رو معرفی کرده خیلی عالیه. باورم نمیشه این همه به رشت سفر کردم اینهمه غذای خوشمزه رو تست نکرده باشم... یا مراکز و خونه‌های آثار باستانی رو ندیده باشم... مراکز خرید و سوغاتی ه هم خیلی عالی بود... از همه بیشتر مرکز تفریحی و گردشگری که خیلی جالب بود و واقعا اطلاعی نداشتم... فکر کنم خود مردم رشت هم از بعضی از این جا‌ها اطلاع ندارن... خیلی ممنون از گردآورنده این اثر و ممنون از همراه همیشگی وعزیز دلم کتابراه 😍
    فائقه
    ۱۴۰۲/۲/۲۸
    شهر زیبای من رشت، کافه کتاب سایه، سبزه میدان، هتل پردیس، کلوچه فومن، پنیر سیاهمزگی، ماهی سفید، زیتون، بازار بزرگ رشت، موزه رشت، کتابخانه چشمه و جنگل، و رشت یک میلیون جمعیت داره ولی در ایام تعطیلات به دو میلیون جمعیت هم میرسه، اینا خوبیهای رشت بودن و شهر پرترافیک وجای پارک پیدا نمیشه وهمه جا هم زدن تابلو پارک ممنوع خیابانهایی که میتونه پهن تر باشه وچاله چوله‌های رشت که شهردار درست نمیکنه با تمام اینا رشت واقعا دیدنی هست و معروفه به شهر باران
    فریبا قره باغی جم
    ۱۴۰۲/۱۲/۸
    خیلی خوب بود با تصویر‌های واضح و زیبا همه چیز رو توضیح داده اماکن تاریخی، رستوران، اماکن گردشگری و هتل ها رو توضیح داده تصاویر واضح و زیبا اطلاعات مفید و کامل مفید برای سرگرمی در کل عالی همچنین باید بگم خیلی خوشحالم که رایگانه
    ناهید
    ۱۴۰۱/۹/۱۵
    وای من عاشق رشتم مرسی که این کتابو قراردادین
    عاشق بازار رشتم که بزرگترین بازار رو باز ایرانه
    کلا شهر رشت در این چندسال اخیر خیلی رشد و پیشرفت داشته و شهر امروزی و مدرنیه
    ایکاش از موسیقی محلی و خوانندگان این شهر زیبا هم صحبتی میشد❤
    محمدرضا
    ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    رشت شهری در شمال ایران می‌باشد که از نظر آب و هوایی تقریبا در همه روز‌های سال هوایی گرم و مرطوب دارد، در این کتاب به شرح مفصل شهر رشت میپردازد که یک مرکز استان میباشد، کسانی که میخواهند به رشت سفر کنند این کتاب را از دست ندهند.
    فاطمه زهرا باقیان
    ۱۴۰۱/۵/۲۴
    عاااااااالی بود
    خیلی خوب و قشنگ نوشته بودند. واقعا اطلاعات عمومی‌ام زیاد شد.
    نمیدونستم کشورعزیزمان اینقدر جاهای دیدنی، ارزشمند و تاریخی داره.
    خیلی ممنون از کتابراه که رایگان گذاشته است.
    ممنونم
    Aylar Bahrami
    ۱۳۹۹/۳/۲۴
    من عاشق شهرای شمالی کشورم ولی وقتی این کتابچه‌ها رو باهم مقایسه کنید متوجه میشید که چقدر شهرای کشورمون جای پیشرفت در صنعت گردشگری دارن
    محمد پورقاسم
    ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    من به عنوان یک گیلانی مطالعه این کتاب را به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم. چرا که موارد مختلف رو از لحاظ شناخت فرهنگ و فضای این شهر به ما می‌شناساند.
    Banafshe
    ۱۴۰۱/۷/۱۲
    لازم این کتاب هارو حتما دانلود کنید که هنگام سفر از پیدا کردن آدرس و پیدا کردن مکان‌های دیدنی آسوده باشید
    صفا ایمانی
    ۱۴۰۲/۵/۲۵
    با فرهنگ‌ترین و مهربان تریم مردم ایران مردمان رشت هستن و مناظر زیبای ییلاقی رشت معرکست
    hootan12
    ۱۴۰۱/۷/۱۸
    من شهر رشت رو خیلی دوست دارم و این کتاب رو امروز دریافت کردم حتما حتما کتاب خوبیه
    مهران اکبری
    ۱۴۰۰/۹/۳۰
    فلاییتو بی نظیره با کتاب‌های گردشگریش کامل همه جا هست تاریخی گردشگری پارک، کافه، رستوران و...
    Mehrad Ng
    ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    برای من که قراره برای زندگی ساکن رشت بشم واقعا یه راهنمای خوب جامع هست.
    دستشون درد نکنه.
    سمانه چراغی
    ۱۳۹۹/۳/۱۷
    ممنون از این مطالب مفید. نمیدونستم ایران انقد قشنگه و جاهای دیدنی خاص داره
    احسان 🙂
    ۱۴۰۳/۱/۶
    راهنمای سفر به رشت انسان را با رشت آشنا می‌کند برای سفر مفیده بسیار عالی
    مشاهده همه نظرات 34

    راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سفر به رشت

    برای دریافت کتاب راهنمای سفر به رشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

    کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.