معرفی و دانلود کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

عکس جلد کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین
قیمت:
137000 تومان - 14.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

مجید مصطفوی ‌در کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین در دو بخش مفصل به معرفی تاریخچه‌ی سینمای لاتین و همچنین سینماگران برتر آن می‌پردازد. امروزه کتاب‌هایی که به شرح کامل سینمای آمریکای لاتین بپردازند چندان زیاد نیستند؛ از‌ طرفی، بسیاری از کتاب‌های تألیف‌شده نیز تمرکز کاری خود را تنها بر سینمایی انقلابی این منطقه گذاشته‌‌اند. از این رو کتاب حاضر شایسته‌ی درخور فراوان است.

درباره‌ی کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

بعید است طرفدار پروپاقرص هنر سینما باشید، اما یک‌بار هم نام فیلم‌های فاخر و جذاب سینمای آمریکای لاتین به گوشتان نخورده باشد یا حداقل کنجکاوی‌تان را تحریک نکرده باشد. این‌بار، مجید مصطفوی، پژوهشگر دنیای سینما، در کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین نتیجه‌ی سال‌ها تحقیق و کندوکاو خود در این زمینه را با ما در میان خواهد گذاشت.

نام «آمریکاى لاتین» همواره با جریان‌های استعماری نیروهای پرتغال و اسپانیا گره خورده است. این تهاجم بعدها به آمیختگی فرهنگی‌ای منجر شد که حالا می‌توان نتیجه‌ی آن را در بسیاری از آثار هنری این منطقه مشاهده کرد. نویسنده‌ی کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین با شرح مفصلی از آنچه بر تاریخ این سرزمین‌ها گذشته‌ است، ما را با ریز و درشت جریانات هنری در آمریکای لاتین به‌ویژه جریان‌های سینمایی آن آشنا می‌کند. کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین در ابتدا مخاطب را به سال‌های اولیه‌ی ورود صنعت سینما به قاره‌ی آمریکا، یعنی سال 1896 میلادی می‌برد و درادامه، روند رشد و توسعه‌ی آن را تا دهه‌ی اخیر پی می‌گیرد. مؤلف در این میان نیز گذری بر سلایق مختلف هنرمندان در عرصه‌ی هنر تصویر مثل مستندسازی و یا فیلم‌های تاریخی می‌کند و همچنین از تأثیر ویژه‌ی سینمای هالیوود بر روند فیلم‌های سینمای آمریکای لاتین سخن می‌گوید. همچنین کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین بحث گسترده‌ای را در باب تأثیر اتفاقات سیاسی و انقلابی آمریکای جنوبی پیش خواهد کشید و روایت‌های انقلابی آمیخته شده در هنر هفتم را به‌ طور ویژه مورد بررسی قرار خواهد داد.

کتاب راهنمای سینمای لاتین در هر فصل مجزا به سراغ یکی از کشور‌های این قاره‌ی پهناور، از آرژانتین و شیلی و برزیل تا مکزیک و کلمبیا و غیره خواهد رفت و در هریک، شرح مفصل و جذابی از تاریخچه‌ی این هنر جادویی خواهد گفت. فصل ابتدایی کتاب آشنایی با تاریخچه‌ی سینمایی بیست کشور آمریکای لاتین را در بر می‌گیرد. در ادامه‌ی کتاب، راهنمای سینمای آمریکای لاتین، بخش دیگری با عنوان سینماگران مهم وجود دارد که بیش از پیش ما را با چهره‌های مهم و تأثیرگذار در دنیای سینمای لاتین آشنا خوهد کرد که در مجموع، به 370 سینماگر می‌رسد. همچنین در این بخش آثار مهمی از این منقطه‌ی جغرافیایی معرفی می‌شود که راهنمای بسیار کامل و ویژه برای تمامی فیلم‌دوستان و هنرجویان سینمایی‌ست. کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین اولین‌بار در سال 1396 و به همت نشر چشمه به دست علاقه‌مندان رسید.

کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین یک مجموعه‌ی جذاب و کامل برای دوست‌داران سینماست، این کتاب همچنین به رشد درک سینمایی هنرجویان و هنرمندان این شاخه‌ی هنری کمک فوق‌العاده‌ای خواهد کرد.

در بخشی از کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین می‌خوانیم

صنعت سینماى اروگوئه تا اواخر دهه‌ى 1970 به دلیل فقدان سرمایه‌ى کافى و عدم حمایت‌هاى مالى دولت و کمبود ابزارهاى فنى، رونقى نداشت و فعالیت مهمى در زمینه‌ى تولید فیلم به عمل نمى‌آمد. نخستین فیلم ساخته‌شده در اروگوئه، روح ساحل نام دارد که خوآن آنتونیو بورخس در سال 1923 کارگردانى کرده است. در دهه‌ى 1960 ماریو هاندلر، فیلم‌ساز مجارى‌الاصل، تحرکى در زمینه‌ى سینماى مستند سیاسى اروگوئه به وجود آورد که عمر کوتاهى داشت. او در اواسط دهه‌ى 1960 به سرپرستى مؤسسه‌ى سینماتوگرافى اروگوئه انتخاب شد و تعدادى فیلم مستند سیاسى ساخت. سپس به ونزوئلا رفت و یک فیلم داستانى به نام دورگه در آن‌جا کارگردانى کرد. در بازگشت به اروگوئه، در سال 2002 یک مستند بلند به نام در حاشیه ساخت که استقبال خوبى از آن شد.

در سال 1970 سینماتک جهان سوم راه‌اندازى شد و نشریه‌اى به نام سینماى جهان سوم منتشر کرد، ولى تا اواخر این دهه فعالیت چشم‌گیرى نداشت و نیمه‌تعطیل بود. در سال‌هاى پایانى دهه‌ى 1970 حرکت‌هایى مثبت هرچند تدریجى در سینماى اروگوئه آغاز شد که نتایج آن در دهه‌هاى بعدى خود را نشان داد. سینماتک جهان سوم فعالیت خود را از سر گرفت و تولیدات سینمایى به‌ویژه در زمینه‌ى فیلم‌هاى کوتاه و فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان رونق یافت. فیلم‌هاى بسیارى به صورت محصول مشترک با سایر کشورهاى امریکاى لاتین ساخته شد و به‌تدریج نام سینماى اروگوئه در محافل و مجامع سینمایى بین‌المللى بر سر زبان‌ها افتاد. سینماگران مستقل نیز با ساختن فیلم‌هاى کوتاه و مستند به فعالیت بیشتر پرداختند. از جمله مهم‌ترین فیلم‌هایى که با سرمایه‌ى سینماتک ساخته شد، قتل ونانسیو فلورث (1982) ساخته‌ى خوآن کارلوس رودریگث کاسترو است. این فیلم رویدادهاى مبارزات استقلال‌طلبانه‌ى اروگوئه در سال 1830 را بازسازى کرده و بازیگرها و عوامل فنى آن همگى از اروگوئه هستند. فیلم، با مدت‌زمان بیش از دو ساعت، طولانى‌ترین فیلمى است که در این کشور ساخته شده و از اهمیت خاصى برخوردار است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول. سینماى کشورها
سینماى آرژانتین
سینماى اروگوئه
سینماى اکوادور
سینماى ال‌سالوادور
سینماى برزیل
سینماى بولیوى
سینماى پاراگوئه
سینماى پرو
سینماى جزایر دریاى کارائیب
سینماى باهاما
سینماى پوئرتوریکو
سینماى جاماییکا
سینماى جمهورى دومینیکن
سینماى شیلى
سینماى کاستاریکا
سینماى کلمبیا
سینماى کوبا
سینماى گواتمالا
سینماى مکزیک
سینماى نیکاراگوئه
سینماى ونزوئلا
بخش دوم. سینماگران
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات611
زبانفارسی
شابک978-964-362-886-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
137000 ت - 14.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

برای دریافت کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.