معرفی و دانلود کتاب راهنمای شکست خوردن: چرا و چطور شکست می‌خوریم

عکس جلد کتاب راهنمای شکست خوردن: چرا و چطور شکست می‌خوریم
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای شکست خوردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای شکست خوردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای شکست خوردن: چرا و چطور شکست می‌خوریم

الیزابت دی در کتاب راهنمای شکست خوردن با به تصویر کشیدن تجارب زیسته‌ی خود و نقل قول از افراد شناخته‌شده‌ای که با آن‌ها مصاحبه کرده، به شما یاد می‌دهد خودتان را از سایه‌ی سنگین ناکامی‌های گذشته بیرون بیاورید و از شکست‌های احتمالی هراسی نداشته باشید.

درباره‌ی کتاب راهنمای شکست خوردن:

کلیشه‌های بسیاری در مورد ناکامی وجود دارد که بیشتر آن‌ها به گوشمان آشناست؛ شکستی که مقدمه‌ی پیروزی‌ست، باختی که از ارزش‌های بازنده کم نمی‌کند، تهدیدی که می‌تواند تبدیل به فرصت شود. ریشه‌ی تمام این‌ها شاید همان امیدی باشد که هیچ‌وقت ما را رها نمی‌کند و هر بار دستمان را می‌گیرد و سر پایمان می‌کند. اما شاید امید به‌ تنهایی نتواند همیشه راهگشا باشد؛ ما باید شجاعت و جسارت شکست‌ خوردن را در خودمان پرورش دهیم تا تنها پناهگاهمان امید نباشد.

به نظر شما چطور می‌شود از شکست‌های احتمالی هراسی نداشته باشیم و تصور نکنیم که ناکامی و موفق نشدن تنها منحصر به ماست؟ چگونه در برابر فشارهای جامعه جهت موفق بودن بایستیم و اصلا چطور باید شکست بخوریم؟ ما که در طول زندگی احساس شکست را تجربه می‌کنیم چرا راه و رسم رو در رو شدن با آن را یاد نمی‌گیریم؟

برای موفق شدن در مقیاس بزرگ ابتدا باید توانایی پذیرفتن شکست در همان مقیاس را داشته باشیم. موفقیت و شکست جزئی جدایی‌ناپذیر از یکدیگر هستند و نمی‌توان تنها یکی از آن‌ها را در طول زندگی تجربه کرد. اصلا شکست خوردن چه معنایی دارد؟ همانطور که الیزابت دی (Elizabeth Day) نویسنده‌ی باتجربه‌ی کتاب راهنمای شکست خوردن (How to fail) می‌گوید؛ شکست درس‌های زیادی به انسان‌ها می‌آموزد، در واقع اشتباه کردن، شما را تکامل یافته‌تر از قبل می‌کند و متوجه می‌شوید که برای ادامه‌ی مسیر از چه اصولی باید بهره ببرید تا به موفقیت برسید. شکست به شما این فرصت را می‌بخشد تا ابعاد مختلف زندگی را تجربه کنید.

این نکته را فراموش نکنید که در عمق چالش‌ها و بحران‌های زندگی، درس‌های بزرگی خوابیده است که تنها با تجربه کردنشان آن‌ها را می‌آموزید. شما باید شجاعت و جسارت شکست خوردن را در درونتان پرورش دهید تا به آرزوهایتان دست پیدا کنید.

کتاب راهنمای شکست خوردن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند دیدگاه تازه‌ای نسبت به شکست در زندگی داشته باشند و جسارت پذیرفتن آن را یاد بگیرند، مفید و کاربردی خواهد بود.

با الیزابت دی بیشتر آشنا شویم:

الیزابت دی در حوزه‌ی روزنامه‌نگاری، ساخت پادکست، برنامه‌نویسی و نویسندگی کار می‌کند. او از سال 2007 تا 2016 نویسنده فیلم The Observer بود و چهار رمان به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب راهنمای شکست خوردن می‌خوانیم:

به دانشگاه کمبریج وارد شدم. آن‌جا هم به ‌خوبی از پس امتحاناتم برآمدم، و به انجام دادن هر کاری که می‌توانست کمکم کند بهترین نمره‌ها را کسب کنم. از آن‌جایی که عاشق یادگیری هستم از زمانی‌ که در کمبریج بودم لذت می‌بردم، عاشق رشته‌ام بودم و با اشتیاق کتاب‌های افلاطون و خاطرات جنگ را می‌خواندم و انشا می‌نوشتم؛ در آن از کلمات ربطی مثل «با وجود این» استفاده می‌کردم، چون فکر می‌کردم این‌ گونه باهوش به نظر می‌آمدم. (در اشتباه بودم.)

همچنین بهترین دوستم اما را هم دیدم. عصر یکی از روزهای هفته‌ی خوش‌آمدگویی، در گوشه‌ای از بوفه‌ی دانشکده ایستاده بود. او نیمی سوئدی، با موهای بلوند و خیلی جذاب بود، تیشرتی به تن داشت که روی آن عبارت «کسی برای اغواگری» به چشم می‌خورد و یک لیوان نوشیدنی در دست داشت. طبیعتاً با تعدادی مرد جوان چاپلوس احاطه شده بود که از فرط هیجان به سختی می‌توانستند دهانشان را بسته نگه دارند.

همان‌طور که داخل می‌شدم و نوشیدنی خودم را سفارش دادم فکر کردم، هر کسی که هست قرار نیست صمیمی بشویم. در نگاه اول، اِما مثل آن دخترهای محبوبی بود که در آن روزهای شاوون با ترس از آن‌ها زندگی کرده بودم؛ اما آن وقت یکی از پسرها که از سالن اجتماعات کمی می‌شناختمش با اشاره مرا به سمت خودشان صدا کرد و معرفی‌مان کرد، و اِما همه‌ی آن پسرهایی را ‌که ناامیدانه سعی داشتند توجهش را جلب کنند نادیده گرفت و مستقیم به من نگاه کرد و شروع کرد به گفتن دیالوگی از فیلم اوستین پاورز. او به حدّی بامزه و از جذابیت خودش غافل بود که همانجا و همان لحظه، دچار عشقی افلاطونی به او شدم. اِما به شکل شگفت‌انگیزی حس شوخ‌طبعی بالایی دارد که تا به‌ حال نمونه‌اش را ندیده‌ام، و خیلی هم غیرمنتظره‌ است، چون اولین بار که او را ببینید خیلی خوب و زیبا به نظر می‌رسد، و همین‌طور به این دلیل که بعدها او یک روان‌درمانگر شد که بسیار هم موفق است. تناقض بخشی از جذابیتی ‌است که دارد. سال آخر دانشگاه را باهم در اتاق‌های دانشجویی زندگی می‌کردیم و بیشتر شب‌ها موقع شام دوستانمان هم می‌آمدند. البته از آن‌جایی که آشپزخانه‌ای برای پخت‌ و پز نداشتیم، به عنوان غذا چیزهای بسیار محدودی می‌توانستیم تهیه کنیم (اگر درست خاطرم باشد، بیشتر اوقات گواکامول داشتیم.). من و اِما ظرف‌ها را داخل سینک دستشویی می‌شستیم، و لب پنجره می‌گذاشتیم تا خشک شوند و این بدان معنا بود که هرازگاهی به خاطر لیز بودن ظروف، آن‌ها سُر خورده و به پایین داخل کوچه می‌افتادند و با صدای ناگهانی خرد شدنشان از خواب می‌پریدیم. همیشه امیدوار بودم عابری صدمه ندیده باشد، البته نمی‌توانم از این بابت مطمئن باشم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
چطور در سازگار شدن شکست می‌خوریم
چطور در آزمون‌ها مردود می‌شویم
چطور دوران بیست‌ سالگی خراب می‌شود
چطور در قرارهایمان شکست می‌خوریم
چطور در ورزش شکست می‌خوریم
چطور در روابط شکست می‌خوریم
چطور در گوئینت پالترو بودن شکست می‌خوریم
چطور در کار شکست می‌خوریم
چطور در دوستی شکست می‌خوریم
چطور در داشتن فرزند شکست می‌خوریم
چطور در خانواده شکست می‌خوریم
چطور در عصبانیت شکست می‌خوریم
چطور در موفقیت شکست می‌خوریم
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای شکست خوردن: چرا و چطور شکست می‌خوریم
نویسنده
مترجممحسن بابایی، ملیحه دفنوک
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-622-7758-03-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای شکست خوردن

عطریا جلالی
۱۴۰۱/۵/۲۵
بسیار عالی بود...
حس آرامش گرفتم با این جمله که میگه جرات و جسارت شکست رو پیدا کنید...
ممنون از مجموعه کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای شکست خوردن

برای دریافت کتاب راهنمای شکست خوردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.