معرفی و دانلود کتاب صوتی درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود

عکس جلد کتاب صوتی درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود
قیمت:
۵۵۰۰۰ 38500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درک ارزش شکست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درک ارزش شکست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود

راهنمایی کاربردی برای پایان دادن به شرایط دشوار... الیزابت دی در کتاب صوتی درک ارزش شکست مجموعه‌ای از آموزه‌های گرانبها را با شما درمیان نهاده که در فرایند خروج از بحران‌های زندگی به یاری شما خواهند آمد. گفتنی‌ست که دی اثر حاضر را بر مبنای تجارب و خاطرات شخصی‌اش به رشته‌ی تحریر درآورده است.

درباره کتاب صوتی درک ارزش شکست:

یکی از نیرومندترین تصوراتی که جامعه‌ی مدرن به افراد القا می‌کند، این باور است که انسان اساساً برای پیروزی به دنیا آمده؛ برای همواره کامیاب بودن، همواره در اوج به سر بردن، همواره مصون از خطا بودن! این‌چنین است که ما از کودکی در معرض انواع و اقسام فشارهای درونی و بیرونی قرار می‌گیریم. فشارهایی خردکننده که منجر می‌شوند توقعاتی بیجا از خودمان داشته باشیم. نتیجه‌ی چنین وضعی این است که پس از مواجه شدن با ناکامی‌ای کوچک یا بزرگ، چنان در خود فرو می‌ریزیم که گویی بدترینِ مصیبت‌ها بر سرمان نازل شده است!

الیزابت دی (Elizabeth Day) کتاب درک ارزش شکست (Failosophy) را برای مقابله با تفکری که توصیف شد نگاشته. او در این اثر جذاب و آموزنده، زندگی شخصی خود در مقام زنی معمولی را دستمایه‌ی پرداختن به موضوعی عام و همگانی قرار داده است. بحث‌های دی در این اثر بسیار مفصل و پردامنه است، اما لبّ کلام او این است که باید با شکست و ناکامی همچون یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر مواجه شوید، نه همچون یک فاجعه‌ی بزرگ.

آنچه او با شما در میان می‌گذارد، در عین سادگی بی‌اندازه مهم و دگرگون‌کننده است: اشکالی ندارد که اندامتان ایده‌آل نیست؛ عیبی ندارد که در فلان رشته‌ی ورزشی استعداد ندارید؛ مهم نیست که ضعف‌هایی کوچک و بزرگ را در خود تشخیص می‌دهید. نه، هیچ‌کدام این‌ها مهم نیست. آنچه اهمیت دارد این است که خود را همانطور که هستید بپذیرید و رؤیای دورِ کمال مطلق را از ذهن به در کنید.

الیزابت دی در کتاب درک ارزش شکست به شما می‌آموزد که پس از ناکامی، به جای زانوی غم در بغل گرفتن، برخیزید و شکست خود را بدل به بهانه‌ و انگیزه‌ای برای پیروزی کنید...

نکوداشت‌های کتاب صوتی درک ارزش شکست:

- کتابی زیبا و انسانی. (Alain de Botton)
- الیزابت دی در نحوه‌ی نگرش ما نسبت به شکست، انقلابی اساسی ایجاد کرده است. (Stylist)

کتاب صوتی درک ارزش شکست مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودیاری مخاطبین اصلی کتاب درک ارزش شکست از الیزابت دی‌اند.

با الیزابت دی بیشتر آشنا شویم:

الیزابت دی (متولد 1978) روزنامه‌نگار و داستان‌نویس مطرح اهل انگلستان است. در زبان فارسی او را بیشتر با کتاب درک ارزش شکست می‌شناسیم، اما نباید فراموش کنیم که عمده‌ی شهرت دی در زادگاهش، مرهون آثار ادبی‌اش می‌باشد. درباره‌ی وی این نکته نیز گفتنی‌ست که اثری دیگر از او (با عنوان کتاب راهنمای شکست خوردن) از جمله پرفروش‌ترین عناوین ساندی تایمز به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب صوتی درک ارزش شکست می‌شنویم:

در این سیاره‌ی گسترده، وسیع، منحصربه‌فرد و حاصل‌خیز، هیچ‌چیز برای جدا کردن ما از شکست برای همیشه وجود ندارد. قطعاً وجود ندارد. اینکه آرزو کنیم مسائل طور دیگری اتفاق بیفتند، مثل این است که نفس نکشیم. یا هر چیز دیگری که در واقع وجود دارد: مثلاً چای کیسه‌ای یا بند کفش. ترسیدن از چای کیسه‌ای یا بند کفش هیچ فایده‌ای ندارد. زندگی با ترس از شکست هم بی‌معناست. شکست یک واقعیت است. احساس ما به شکست از آن مجزاست. و کمابیش در اختیار خودمان است. همچنین شکست چیزی نیست که بقیه به شما می‌گویند. تجربه‌ی شما از شکست شخصی‌ست. تا حد ممکن باید دور از قضاوت دیگران وجود داشته باشد. برداشت دیگران با انبان احساسی، فرهنگی، خانوادگی و حرفه‌ای خودشان تحریف می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه‌ی کتاب
3 دقیقه
سخن ناشر
23 دقیقه
مقدمه
10 دقیقه
شکست چیست؟
12 دقیقه
هفت اصل شکست
16 دقیقه
شما بدترین حالت فکرهایتان نیستید
13 دقیقه
تقریباً همه احساس می‌کنند در بیست سالگی‌شان شکست خورده‌اند
9 دقیقه
تمام شدن رابطه‌ی زناشویی فاجعه نیست
11 دقیقه
شکست کسب اطلاعات است
15 دقیقه
چیزی به عنوان شمای آینده وجود ندارد
23 دقیقه
پذیرفتن نقطه ضعف‌هایمان
22 دقیقه
بله، اما اصول شکست واقعاً کاربردی هستند؟
20 دقیقه
ضمیمه - قسمت یک
19 دقیقه
ضمیمه - قسمت دو
1 دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود
نویسنده
مترجمزهرا ساعدی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۵۵۰۰۰ 38500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درک ارزش شکست

م مسعودی
۱۴۰۱/۵/۲۸
کتاب‌های صوتی اگر با آگاهی و دانش اجرا شوند و گوینده از صدای مناسب برای این کار برخوردار باشند بسیار گزینه خوبی برای زمان‌هایی است که مشغول کار هستی ولی میتوانی از فکرت و ذهنت استفاده ببری و این کتاب از این جنبه عالی است و اما مطالب مطرح شده از آن‌جایی که همه توسط نویسنده و یا افراد مورد نظرش تجربه شده و مدت‌ها از زمان تجربه‌اش سپری شده و خوب یا بدش در اثر مرور زمان روشن شده بسیار عالی است.
در کل از مطالبی که شعاری است وایده‌ال‌ها را بیان می‌کند بدون در نظر گرفتن شرایط گوناگون زندگی برای افراد متفاوت کمتر می‌توان کمک گرفت ولی اگر اطمینان داشته باشی قبل از تو هم افرادی این راه را رفته‌اند و با چالش‌هایش رو‌به‌رو شده و تلاش کرده‌اند و بارها شکست خورده ولی نا امید نشدند و دنبال راهی جدید برای ادامه بوده‌اند و با کسب آگاهی و دانش آماده تغییر در جهت رشد و ادامه اهدافشان بوده‌اند؛ مصمم‌تر به راهت ادامه می‌دهی واین کتاب همراهی لازم را برایت می‌کند. من خودم بخش‌هایی را مکرر گوش کردم و آرامش و اطمینان نهفته در تجربیات نویسنده قابل تقدیر است.
ممنون از انتخاب کتابراه برای پر کردن اوقات خالی🙏🙏🙏🙏🌹
فاطمه تاجیک
۱۴۰۲/۹/۱۱
کتابهای صوتی واسه مواقعی خوبه که مشغول کاری و یا موقع رانندگی من خودم موقع کشیدن نقاشی همیشه کتاب صوتی گوش میدم و کلی کتابای خوب رو با این روش تونستم مطالعه کنم. ممنونم از کتابراه بخاطر صوتی کردن کتابها و در اختیار قراردادن ما دوستداران کتاب
در مودر کتاب که موضوعش ارزش شکسته و همونطور ک از اسمش از
مشخصه میخواد بگه شکست هم‌ی جور ارزش حساب میشه چون باعث میشه تجربیات زیادی یاد بگیری همیشه حرکت کردن بهتر متوقف شدنه، در متوقف ماندن ارزشی بما اضافه نمیشه شکستای پی در پی باعث میشه بلاخره مسیر درستت رو پیدا کنی حتی اگه بارها شکست خوردی نترس و دوباره بلند شو و ادامه بده. هدفت رو عوض نکن مسیر رسیدن به هدفت اگه اشتباه بود مسیر دیگه‌ای انتخاب کن و دوباره تلاش کن تا به مقصد برسی.
میگن ادیسون بعدازینکه هزاران راه مختلف رو امتحان کرد گفت من فهمیدم که ازین ۱۰۰۰ راه ب هدفم نمیرسم و این خودش‌ی موفقیت محسوب میشه شکست همیشگی نیست ‌ولی تجربه‌ای که ازون برای ما می‌مونه همیشگیه. خوندن کتاب درک ارزش شکست را به همه افرادی که در حال گذروندن مسیر موفقیت هستن پیشنهاد میکنم.
این کتاب مسیر جدیدی رو جلوی راه کسایی که در زندگی شکست خوردن و از ادامه دادن مسیر دست کشیدنن می‌گذاره.
باید با شکست و ناکامی مثل یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر روبرو بشین، نه مثل یک فاجعه‌ی بزرگ.
arash rad
۱۴۰۱/۸/۱۱
سلام ودرود برهمه شما عزیزان، از دیدگاه من این کتاب بسیار مطالب مفیدی داره وصدای گوینده بسیار آرامش بخشه، کتاب میگه شکست وجود نداره مگر اینکه شما باورش کنید ودر ادامه میگه شما از هرشسکت میتونید پله‌ای برای رشد وترقی خودتون بسیازید وشکست بزرگترین معلم شما در زندگی هست اما منظور کتاب این نیست که بروید وخودتون رو در دردسر بندازید تا شکست بخورید وبگید خوب پس اشکال نداره این یک تجربه شد خیر به این کار یک عنوان دیگری اطلاق میشه وآن حماقت است منظور کتاب اینکه اگر به ناچار شکست خوردید نا امید نشید چون این یک موهبت ازطرف زندگی هست وشمارو به سمت نسخه بهتری شدن از خودتون سوق میده وبه تجربه‌های شما میافزاید پیشنهاد میکنم این کتاب را مطالعه کنید این برداشت من بود از کتاب
fateme zzz
۱۴۰۱/۴/۲۸
این کتاب خیلی کتاب با ارزش و مفیدی هست. من واقعا شنیدن این کتاب را به همه توصیه میکنم. چون که همه‌ی ادم‌ها هر کدوم به نوعی توی زندگی شان، شکست‌هایی داشته اند، (حالا هر کدام به شکلی، واقعا نمی‌شود مقایسه کرد) ولی نکاتی که در این کتاب امده است، به کنار امدن با احساسات منفی ناشی از شکست کمک میکند. این هفت نکته‌ای در این کتاب توصیه شده است، باعث بهتر شدن احساس انسان شکست خورده، می‌شود.
نویسنده، با اوردن مثال‌هایی مفید از انسانهایی درد دیده که در طول ساختن پادکست‌اش با انها صحبت کرده است، باعث کمک به انسان‌های درد دیده شده است. از نظر من این کتاب خیلی مفید است.
صدای گوینده، خیلی خوب است و با مهارت است.
شنیدن این کتاب را به همه توصیه میکنم.
karow rezvani
۱۴۰۱/۵/۲۸
کتاب‌هایی که توسط بلاگرها یا گردانندگان پادکست‌ها نوشته می‌شوند، اکثرا از لحاظ محتوا ضعیف هستند.
متأسفانه چنین نویسندگانی با توجه به شبکه‌سازی‌ها و ارتباطاتی که در طول سال‌ها فعالیتشان ایجاد کرده‌اند، به سرعت بولد می‌شوند و علی‌رغم محتوای ضعیفی که منتشر می‌کنند، به موفقیت‌های مالی و قرارگرفتن در
لیست پرفروش‌ها می‌رسند.
این کتاب جملات قشنگی دارد اما، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. از لحاظ محتوا؟ حتی ارتباطی بین عنوان کتاب و سراسر متن پیدا نمی‌کنید.
کتاب، پر از ضعف‌های بنیادی‌ست؛ ادعاهای بدون پشتوانه و صرفاً حرف دل مهمانان پادکست نویسنده.
این نویسندگی نیست، شایعه پراکنی ست.
نسیم افتخار
۱۴۰۱/۴/۲۰
کتاب خیلی خوبی بود
به نظرم کتابهای انگیزشی و‌موفقیت یه جور موتور محرک هستن که لازمه همیشه آدم ازشون استفاده کنه. چون مطالب فرار هست و‌ مغز هم یادگرفته که از هرچیزی یک تراژدی بسازه.
خوبی کتاب دراین بود که دهه‌های زندگی رو واضح طبقه بندی کرده و هرکدومشون رو‌مفصل توضیح داده.
مشکلات مربوط به هر از
دهه زندگی رو خوب بیان کرده و با آوردن مثالهایی از افراد دیگه، مخاطب رو امیدوار می‌کنه که دیگران نیز چنین تجربیات و شکستهایی رو‌داشتن ولی به راهشون ادامه دادن.
صدای دلنشین گوینده عزیز هم به جذابیت و شیرینی کتاب افزوده
ممنون از کتابراه عزیز
مهدیه نظری
۱۴۰۲/۱/۴
هیچ کس در این کره خاکی وجود ندارد که شکست را تجربه نکرده باشد ولی شکست در این کتاب به زیبایی توصیف شده، درد رشد، دردی که آمادگی برای آن نداری، دردی که باید از آن درس بگیری و پیشرفت کنی، الیزابت دی این کتاب را در فصل‌های مختلفی به نام اصول شکست توضیح داده است و در پی آن است که زاویه دیدمان را به به شکست‌ها تغییر دهیم طور خلاصه فصل‌ها به وجود شکست، همه‌گیر بودن شکست، پذیرفتن شکست، و نقاط ضعف، کسب اطلاعات از شکست، عدم فاجعه انگاری شکست و... می‌پردازد کتاب بسیار خوبیست به کسانی که به رشد شخصی علاقمندند توصیه میکنم حتما گوش دهند،
محمد رضا خاتمی
۱۴۰۱/۵/۲
کتابی حوزه روانشناسی و موفقیت با لحن بسیار زیبای راوی، شکست خوردن باعث عقب افتادگی نیست بلکه پلی به سمت پیروزی است، مثال‌های بسیار از افراد موفق در دنیا که در دهه‌های متفاوتی از زندگی شان دچار شکست شدند را مصاحبه کرده، نویسنده بعد کلی شکست شخصی در زندگی زناشویی و بارداری‌اش کم نیاورد و دست از تلاش بر نداشت که سرانجام موفق شد با نوشتن همچین کتاب‌های پرفروشی بتوان موفقیت بزرگی در زندگی‌اش کسب کند، این کتاب برای افرادی که به شدت غرق در انرژی منفی هستند و میگویند موفقیتی وجود ندارد حتما گوش دهند
مرضیه دردشتی
۱۴۰۱/۵/۳۱
کتاب خیلی خوب، تامل برانگیز و کاربردی بود. از دیدگاه تازه‌ای به مسائل مختلف نگاه می‌کرد. فک میکنم برای افراد افسرده خیلی کتاب خوبی باشه و اونهارو از ناامیدی نجات میده وهمینطور برای همه افراد که به شکست از دید تازه و بهتری نگاه کنند و آنرا پله‌ای برای موفقیت خود بدانند.
گوینده صدای خیلی خوبی داشت
واضح و سلیس جملات رو بیان می‌کرد ولی به نظر من بهتر بود کمی صعود و فرود در صدایش داشته باشد وهمه کلمات و جملات را یکنواخت بیان نکند
زهره محمدی جهان
۱۴۰۲/۶/۲۵
خیلی وقتا که شکست میخورم واقعا اذیت میشدم ولی وقتی قسمتای آخر کتابو شنیدم متوجه شدم حتی سرشناس‌ترین آدما هم یه جورایی شکست خوردن حداقل الان دیگه هی سرزنش نمیکنم خودمو درسته خیلیا شکست خوردن ولی قرار نبوده که تو این شکست بمونن و بگن من دیگه پیشرفت نمیکنم پیشنهاد میکنم این کتابو حداقل یه بار گوش کنین شاید محتواش ضعیف باشه حداقل کمکتون میکنه بفهمین شکست‌هایی که تجربه میکنین رو آدمای دیگ‌ام درگیرش بودن
Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۱/۴/۱۴
از شنیدن این کتاب خیلی لذت بردم. مخصوصا که منم توی اول دهه سی سالگیمم و یه شکست بزرگ خوردم و خواسته یا ناخواسته خودمو براش سرزنش میکردم. درکل کتاب خوبیه.. البته بعضی از دوستان به پراکندگی موضوعی اشاره کرده بودن که فکر میکنم دلیلش این باشه که نویسنده در این زمینه به شکست‌های خودش بسنده نمیکنه و دیگر شکست‌های افراد رو هم بیان میکنه. شاید این مساله دوستان رو کمی گیج و سردرگم کرده. هرچند برای من اینطور نبود.
محمد کریم زاده
۱۴۰۱/۴/۱۱
سلام با تشکر فراوان از کتابراه
به نظر من اون چیزی که تو کتابهای صوتی میتونه جان کلام رو ارائه بده صدای دلنشین و زیبای یک گوینده مثل خانم فائزی هست
چون ما کتابهای این چنینی رو خیلی زیاد میبینیم که با مطالب تکراری و خسته کننده شون مخاطب رو از خودشون دور میکنند
قطعا یک صدای زیبا و دلنشین به درک حتی مطالب تکراری معنی جدید و خاصی میده.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
نویسنده کتاب یاد اوری میکند که شکست جزو زندگی و بخشی از تکامل شعور و روح و زیست انسان هست نباید از شکست ترسید یا مایه دلسردی بشه باید درس بگیریم و ادامه بدیم در جا زدن بر‌ای ترس از شکست حتی از خود شکست هم بدتر هست در کل گتابی بود که ارزش یکبار خوندن داره و انگیزه بخش هست و کمک میکنه از سرزنش مداوم خودمون بخاطر اشتباهت و شکست‌ها دست برداریم
سارا حسینی
۱۴۰۱/۴/۲۸
با توجه به اینکه شکست همیشه هست و برای همه هست پیشنهاد میکنم که این کتاب را بخونید. چون یه جامعه آماری کوچک هست داخل کتاب که هر کدوم در هر سنی شکست را تجربه کردند و همون شکست را سکوی پرتاب خودشون قرار دادند. توی دهه‌های مختلف زندگی و با افکار و اقتضائات مربوط به همان دهه بررسی شده. دلنشین بودن صدای گوینده از تکراری بودن یا خسته شدن در میان کتاب عامل جذب هست
محب رفیعی
۱۴۰۱/۱۲/۶
عنوان این کتاب من رو جذب خودش کرد ولی کاملا اون چیزی که انتظارش رو داشتم نبود. اگر مطالب مفیدی داره ولی فراتر از مثال‌های عینی و بیان تجربیات شخصی توقع یک ساختار و چارچوب منسجم تر و ارائه راهکارهای عملی رو داشتم. در هر حال مطالعه این کتاب شنیدن فایل صوتیش خالی از لطف نیست. با این وجود همچنان تشنه مطالب بیشتری درباره این موضوع هستم
مشاهده همه نظرات 193

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درک ارزش شکست

برای دریافت کتاب صوتی درک ارزش شکست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.