معرفی و دانلود کتاب رایحه وحی

عکس جلد کتاب رایحه وحی
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رایحه وحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایحه وحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایحه وحی

کتاب رایحه وحی بخشی از تحقیقات، نوشته‌ها و یادداشت‌های محمدعلی حیدری فرشته خو، پژوهشگر برجسته‌ی قرآنی‌ست که در زمینه‌ی معارف و آموزه‌های دینی تالیف شده و با مطالعه و پیروی از آن‌ها با نکات و مفاهیم کتاب آسمانی «قرآن کریم» بیشتر آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب رایحه وحی:

قرآن کریم کتاب الهی است که از جانب خداوند توسط جبرائیل بر پیامبر (ص) نازل شد تا به وسیله‌ی آن مردم را به راه راست و رسیدن به کمال دعوت نماید. حضرت محمد (ص) برای رسیدن به این هدف بیست و سه سال تلاش کرد.

کتاب نورانی قرآن از با ارزش‌ترین کتب در میان انسان‌هاست و بهترین مرجع جهت نشان دادن مسیر صحیح و اداره‌ی امور گوناگون زندگی محسوب می‌شود. قرآن از اسرار و قوانین آفرینش پرده برداشته و شما را با رموز جهان و خلقت آن آشنا می‌سازد. اگر می‌خواهید کتابی را مرجع زندگی خود قرار دهید حتما قرآن کریم را انتخاب کنید زیرا از بهترین و جامع‌ترین برنامه‌ها برای تمامی ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و... برخوردار است.

قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که از هرگونه تحریف به دور مانده است و برای راهنمایی و آموزش مسائل مختلف به کل جهان هیچ‌گونه نقص و سستی در آن راه ندارد. این کتاب آسمانی تنها اثری محسوب می‌شود که در صورت عمل به تعالیم و آموزه‌های آن، سعادت انسان در دنیا و آخرت را تضمین نموده و راهنمای انسان از تاریکی‌های جهل و گمراهی به‌ سوی دنیای روشن در هر زمان است.

با نگرش به اینکه قرآن کریم، کتاب هدایت برای تمام بشر است و هر کس بر این سفره بنشیند از نور هدایت آن بهره‌مند می‌گردد، لذا بر مسلمانان لازم است به این کتاب الهی توجّه خاص داشته و ارتباط و اُنس با آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و در آیات آن تدبّر، تفکّر و تعقّل نمایند تا بتوانند از نور هدایت آن بهره‌مند گردند. کتاب رایحه با زبانی ساده و عامه پسند و بدون بهره‌گیری از کلمات سنگین، جنبه‌های مختلف قرآن کریم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب رایحه وحی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به معارف و پژوهش‌های دینی علاقه دارید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شماست.

در بخشی از کتاب رایحه وحی می‌خوانیم:

قرآن» مصدر خواندن است: خواندنی؛ یعنی این کتاب به ما یاد می‌دهد که جهان را بخوانیم. این کتاب، کتاب فیزیک و شیمی و اطلاعات علمی نیست. از ابتدا تا انتهای قرآن، أَفعال خداست. همه جهان فعل خداست. خواندن او یعنی ببینید این کتاب چه چیزهایی می‌فرماید؟ وگرنه با شناخت تعداد صفحات و... ما چیزی نمی‌فهمیم. درواقع بعثت پیامبر (ص) با خواندن آغاز شد. اسم این کتاب، «خواندن» است؛ یعنی این متن، فهم جهان است. قرآن فهمی از جهان است. قرآن، قرائت توحیدی جهان است. وحدت در عین کثرت؛ و کثرت در عین وحدت! میلیون‌ها موجود و پرنده‌ها و ماهی‌ها، در همه این‌ها یک وحدتی وجود دارد. همه باهم هماهنگ هستند. خدا یکی است. از درون یکی، کثرت به وجود آمده است. همه کثرت‌ها به وحدت می‌رسد؛ یعنی درواقع توحید را درک نموده است. پیامبر (ص) در بعثت اولین تجربه قرائت هستی را پیدا کرد. داستان حضرت ابراهیم (ع) در قرآن آمده است:

وَ کَذلِکَ نُری إِبْراهیمَ مَلَکُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنینَ

و این‌چنین، ملکوت آسمان‌ها و زمین (و حکومت مطلقه خداوند بر آن‌ها) را به ابراهیم نشان دادیم (تا به آن استدلال کند)، و اهل یقین گردد. (انعام: 75)

ابراهیم (ع) از جهان هستی ماه و خورشید و ستارگان را دید. لیکن چشم دلش بینا شد و ملکوت را دید و سپس گفت: من این‌ها را نمی‌خواهم. من کسی را می‌خواهم که همه این‌ها را آفریده باشد. من اصلاً چیزهایی را که اُفول نمایند دوست ندارم. در مورد نبی اکرم (ص) نیز می‌فرماید:

مَا کَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى أَ فَتُمَارُونَهُ عَلىَ‌ مَا یَرَى وَ لَقَدْ رَءَاهُ نَزْلَۀً أُخْرَى‌

قلب (پاک او) در آنچه دید هرگز دروغ نگفت. آیا با او درباره آنچه (با چشم خود) دیده مجادله مى‌کنید؟! و بار دیگر نیز او را مشاهده کرد، (نجم: 11 إلی 13)

اینجا رؤیت قلبی را فرموده است. او آیات بزرگ پروردگار را دید! ولی نه با این چشم ظاهر! یعنی چشم دل ایشان بینا شده و این کتاب را به‌گونه‌ای دیگر قرائت فرمود. جهان را به‌گونه‌ای دیگر دید. تمام بعثت یعنی اینکه بینش او با این خواندن تغییر کرد. ازاین‌پس برای مردم خبر می‌آورد. او می‌فرماید: من خبری آورده‌ام. «نبی» یعنی کسی که خبر دارد. «نَبَأْ»: خبر. «انبیاء»: یعنی صاحبان خبر. نبی مردمان را به شنیدن خبر دعوت می‌نماید. خبر او جهان‌شناسی است. با بعثت، پیامبر به انبیاء می‌پیوندد. کسانی که جهان را خوانده‌اند! و حالا این نبی باید به داخل جامعه بیاید و خواندن را به دیگران تعلیم دهد و آنان را بیدار نماید. این موضوع در سوره‌های مبارکه مُزَّمِّل و مُدَّثِّر توضیح داده شده است. آیات ابتدایی سوره جمعه به زیبایی نشان می‌دهد که مأموریت پیامبر (ص) پس از بعثت چیست؟

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: صراط النّور
شرایط ورود به حریم مقدّس قرآن کریم
نکاتی در خصوص ارزش قرآن کریم و تفسیر مَواقِعُ النُّجوم
بحثی کوتاه پیرامون تحریف قرآن کریم
معنا و مفهوم «بعثت» از منظر قرآن کریم و نگرشی اجمالی به بعثت نبی اکرم (ص)
مفهوم آیه، کتاب، کلمه و قرائت و رؤیت در قرآن کریم
تقوا
تزکیه با نگرشی به آیه 2 سوره مبارکه جمعه و سیره نبی اکرم (ص) و اهل‌ بیت علیهم‌السلام
اهل کتاب از منظر قرآن کریم
احسان و اِکرام به والدین
امتحان‌های الهی
بررسی و واکاوی واژه «کریم» از منظر آیات نورانی قرآن کریم
شیوه برخورد اسلام و قرآن با موضوع برده‌داری
خوشبختی و رضایت
حقیقتِ عذاب، محرومیت از نعمت!
فضیلت تلاوت قرآن در منازل
فصل دوم: ریحانه آفرینش
جایگاه زن در نظام خلقت از منظر آیات قرآن کریم
آداب و اخلاق معاشرت در خانواده از منظر آیات قرآن
واکاوی موضوع مهریه با نگرشی بر آیه 27 سوره مبارکه قصص و سیره معصومین (علیهم‌السلام)
حقوق زنان و طلاق از دیدگاه اسلام و آیات قرآن کریم
فصل سوم: نور واژه‌های وحی (بیان اجمالی معانی برخی واژگان قرآنی)
خدا «مؤمن» است یعنی چه؟
عزیز
لطیف
نبی
وَجْه
مکر
ثواب
گناه، جرم، اثم، ذنب
توبه
إذن
انذار
آخرت، قیامت
منظور از «أَنَا: من» و «نَحْنُ: ما» در قرآن چیست؟
دین اسلام
برّ و ابرار
طاغوت
فلاح
فِسْق
یَوْم
میثاق
مسکین
مراوده
شعور
صدقه
فتنه
قتال
کافر
لعنت
ظلم
سجده
هجرت
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایحه وحی
نویسنده
ناشر چاپینشر رزا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-7534-51-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رایحه وحی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رایحه وحی

برای دریافت کتاب رایحه وحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.