معرفی و دانلود کتاب رفتاردرمانی شناختی: تکنیک‌های ساده برای غلبه‌ی فوری بر افسردگی، تسکین اضطراب و سیم کشی مجدد مغزتان

عکس جلد کتاب رفتاردرمانی شناختی: تکنیک‌های ساده برای غلبه‌ی فوری بر افسردگی، تسکین اضطراب و سیم کشی مجدد مغزتان
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رفتاردرمانی شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رفتاردرمانی شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رفتاردرمانی شناختی: تکنیک‌های ساده برای غلبه‌ی فوری بر افسردگی، تسکین اضطراب و سیم کشی مجدد مغزتان

کتاب رفتاردرمانی شناختی که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون قرار دارد، به قلم اولیویا تلفورد، نویسنده‌ی دانمارکی نوشته شده است. این کتاب با تکیه بر راهکار رفتاردرمانی شناختی (CBT) به شما می‌آموزد چطور افکارتان را متحول کنید و سلامت روانتان را تحت محافظت قرار بدهید. با استفاده از تکنیک‌های ارائه‌شده در این کتاب بر افسردگی و اضطراب غلبه می‌کنید و به نوعی سیم‌کشی مغزتان را از نو انجام می‌دهید.

درباره‌ی کتاب رفتاردرمانی شناختی

چطور می‌شود مسیر درست تفکر را پیدا کرد؟ آیا عادات و رفتارهای غلط ما خارج از کنترلمان هستند یا به طرز فکرمان ربط دارند؟ آیا می‌توانیم رفتار و تفکرمان را مدیریت کنیم؟ کتاب رفتاردرمانی شناختی (Cognitive Behavioral Therapy) که به قلم اولیویا تلفورد (Olivia Telford) به تألیف درآمده است، به این پرسش‌ها پاسخ می‌گوید. او در این کتاب تکنیک‌هایی برای متحول کردن افکارتان به شما یاد می‌دهد. روش مد نظر او رفتاردرمانی شناختی (یا CBT) است. با استفاده از این روش بر افسردگی و اضطراب غلبه می‌یابید و سلامت روانتان را اصلاح می‌کنید.

روش CBT توسط آلبرت الیس و آرون بک در دهه‌های 50 و 60 میلادی ابداع شد و پس از آن مورد استفاده‌ی روانشناسان و روانپزشکان قرار گرفت. این روش امروزه اشکال و مدل‌های مختلفی دارد، اما نقطه‌ی اشتراک تمام این مدل‌ها، ارائه‌ی راهکاری هدفمند و عملی برای ایجاد تغییرات رفتاری و شناسایی افکار منفی و اصلاح آن‌ها است. بنابر رفتاردرمانی شناختی، افکار، رفتار و احساسات شما ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و با تمرکز بر طرز فکر می‌شود باقی را نیز اصلاح کرد. این روش تا کنون در درمان بیماری‌ها و اختلالات روانی از جمله افسردگی، اضطراب، وسواس فکری (OCD)، فوبیا و حتی اعتیاد مؤثر بوده است.

کتاب رفتاردرمانی شناختی در دوازده فصل نوشته شده است و هر فصل به یک بیماری و اختلال مشخص می‌پردازد و راهکار مد نظر آن را ارائه می‌دهد. این اختلالات عبارتند از: افسردگی، بی‌خوابی، پشیمانی و حسادت. هر کدام از این فصل ها شامل تمرین‌هایی است که به اصلاح رفتارهایتان یاری می‌رساند. این کتاب روش‌ها و درمان‌های مختلف CBT را در اختیار شما قرار می‌دهد و تلاش دارد تا با روش CBT خویش راهنما، به شما کمک کند به صورت خودیاری مشکلات سلامت روانتان را درمان کنید.

کتاب رفتاردرمانی شناختی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در حیطه‌ی رفتاردرمانی شناختی قرار دارد. این کتاب را مریم حسین نژاد به فارسی ترجمه کرده و انتشارات شبنا راهی بازار کتاب ایران نموده است.

کتاب رفتاردرمانی شناختی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی و خودیاری از این کتاب غافل نشوند.

در بخشی از کتاب رفتاردرمانی شناختی: تکنیک‌های ساده برای غلبه‌ی فوری بر افسردگی، تسکین اضطراب و سیم کشی مجدد مغزتان می‌خوانیم

حملات پنیک علامت اصلی اختلال پنیک است، اما هر کسی ممکن است به آن مبتلا شود. این حملات می‌توانند در اثر یک رویداد یا فکر تحریک شوند. گاهی دلیل شفافی وجود ندارد.

خبر خوب این است که وقتی متوجه می‌شوید در بدن و ذهنتان چه می‌گذرد، وقتی وحشت کنید، برای مقابله با آن‌ به‌خوبی مجهز خواهید شد.

وقتی متوجه علائم حمله شوید، شاید افکارتان بیش از حد تحریک شوند. مثلاً وقتی ضربان قلبتان تندتر می‌شود، شاید فکر کنید: «قلب من در آستانۀ انفجار است!» اگر در سرتان احساس سبکی ‌کنید، شاید فکر کنید: «دارم غش می‌کنم»

علائم شما ناشی از واکنش ترس طبیعی بدن شماست. در طول یک حمله، بدنتان ترکیبی از هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی، از جمله آدرنالین را آزاد می‌کند. این یک واکنش خود‌به‌خودی و ناشی از تکامل است. این واکنش خارج از کنترل آگاهانۀ شماست.

اگرچه در تفسیر علائم حق انتخاب دارید. مثلاً می‌توانید فکر کنید تپش قلبتان به معنای سکتۀ قلبی است یا می‌توانید این فکر را به چالش بکشید. می‌توانید به خودتان بگویید: «احساس وحشتناکی است، اما من سکته نمی‌کنم. آدرنالین است که این احساس را در من ایجاد کرده و به‌زودی تمام خواهد شد.»

افکار شما می‌توانند بین حملۀ بد پنیک و حمله‌ای که گویی همیشه ادامه دارد و شما را دچار آسیب می‌کند، تفاوت ایجاد کند. همه‌چیز به طرز فکر شما بستگی دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
هدیۀ رایگان شما
فصل یک: CBT چیست؟
فصل دو: CBT برای افسردگی
فصل سه: فعال‌سازی رفتاری و حل مسئله
فصل چهار: CBT برای بی‌خوابی
فصل پنج: CBT برای اضطراب
فصل شش: استفاده از CBT برای غلبه بر OCD و افکار مزاحم
فصل هفت: استفاده از CBT برای غلبه بر به تعویق انداختن
فصل هشت: رهایی از پشیمانی و غلبه بر احساس گناه با استفاده از CBT
فصل نه: CBT چگونه می‌تواند در غلبه بر اعتیاد به شما کمک کند
فصل ده: استفاده از CBT برای غلبه بر حسادت
فصل یازده: قاطع‌تر شدن و مقابله با انتقاد
فصل دوازده: CBT و ذهن آگاهی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رفتاردرمانی شناختی: تکنیک‌های ساده برای غلبه‌ی فوری بر افسردگی، تسکین اضطراب و سیم کشی مجدد مغزتان
نویسنده
مترجممریم حسین نژاد
ناشر چاپیانتشارات شبنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-622-90108-1-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رفتاردرمانی شناختی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رفتاردرمانی شناختی

برای دریافت کتاب رفتاردرمانی شناختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.