معرفی و دانلود کتاب هنر زندگی مینیمالیستی

عکس جلد کتاب هنر زندگی مینیمالیستی
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر زندگی مینیمالیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر زندگی مینیمالیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر زندگی مینیمالیستی

آیا تا به حال از شدت بی‌نظمی زندگی‌تان احساس خفگی و استرس کرده‌اید؟ راه چاره‌ی شما مطالعه‌ی کتاب هنر زندگی مینیمالیستی است. اولیویا تلفورد در این اثر پرفروش به شما تکنیک‌های ساده و جامعی را می‌آموزد که می‌توانید از آن‌ها برای نظم دادن به خانه و ذهنتان استفاده کنید. آیا آماده هستید که از شر وسایل زیادِ بی‌استفاده رها شوید، اما مطمئن نیستید از کجا باید شروع کنید؟ همه‌ی آنچه که به دنبال آن هستید این‌جاست.

درباره کتاب هنر زندگی مینیمالیستی:

آشفتگی، درهم‌ریختگی، آشغال‌ها... اسمش را هرچه که می‌خواهید بگذارید. اما حقیقت ماجرا این است: شما وسایل فراوانی دارید که فضاهایی غیرضروری را اشغال می‌کنند. مساله این‌جاست که وقتی فضای اطرافتان با چیزهای بیهوده پر شده باشد‌، هرج‌ومرج شما را فرا می‌گیرد. این آشوب بیش از چیزی که تصور می‌کنید برای سلامت جسم و روان شما آسیب‌زاست.

آیا شب‌ها، زمانی که می‌خواهید بخوابید، سریع و راحت به خواب می‌روید یا این که ذهنتان پر از آشوب و سروصداست؟ احتمالا اغلب افراد از دست صدای بدجنس و مضطربی که در سرشان زندگی می‌کند، به ستوه آمده‌اند و نمی‌دانند با به هم‌ریختگی ذهنشان چه کار کنند! نه تنها خانه‌های ما پر از آشفتگی است،‌ بلکه مغزمان نیز مضطرب، در حال تکاپو و نگران رویدادهای آینده است. کتاب شگفت‌آور هنر زندگی مینیمالیستی (The Art of Minimalism) به شما می‌آموزد چگونه می‌توان آشفتگی را از خانه‌ها، روابط، احساسات و سایر جنبه‌های زندگیتان دور کنید و به آن شادی و آسودگی‌ای که شایسته‌ی آن هستید، دست یابید.

در ذهنتان ظرف‌های کثیف تلنبار شده روی هم را تصور کنید؛ یا آن وسایل اضافی که در انباری نگهداری می‌کنید؛ آن پالتویی که سال‌هاست در کمد لباس‌هایتان نگه داشته‌اید، تنها به این امید که یک روز آن را بپوشید در نظر بگیرید. این‌ها فقط فضای فیزیکی شما را اشغال نمی‌کنند، بلکه سارق فضای ذهنی شما نیز هستند.

با این وجود، نیاز نیست نگران باشید. اولیویا تلفورد (Olivia Telford) در کتاب شگفت‌آور هنر زندگی مینیمالیستی به ما نشان می‌دهد که از بین بردن شلوغی و بی‌نظمی آنقدرها هم کار دشواری نیست. با در پیش گرفتن سبک زندگی مینیمالیستی جا برای خلاقیت، آرامش، پول و زمان بیشتر باز می‌شود. اهمیت چندانی ندارد که تابه‌حال مینیمالیسم را امتحان کرده‌اید یا فردی تازه‌کار هستید. چرا که این اثر، راهنمایی کامل و کاربردی برای همگان است.

اولیویا تلفورد این کتاب را در سال 2019 منتشر کرد و مورد تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. با هنر زندگی مینیمالیستی می‌آموزید چگونه چیزهایی که در اختیار دارید، مانع رسیدن شما به رویاهایتان می‌شوند! این اثر می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند و باعث شود در سال‌های بعد نیز منظم بمانید!

نکوداشت‌های کتاب هنر زندگی مینیمالیستی:

- کتاب «هنر زندگی مینیمالیستی» اولیویا تلفورد یک درس ارزشمند درباره بازبینی مجدد زندگی‌تان به شما می‌دهد. (دنیل والتر، نویسنده کتاب قدرت انضباط شخصی)
- این کتاب بسیار باور نکردنی است و به شما نشان می‌دهد زندگی با داشتن چیزهای کمتر چقدر ارزشمند است. این کتاب را به همه توصیه می‌کنم. (بلا جین، نویسنده)
- پس از خواندن این کتاب احساس داشتن سازمان‌دهی، استرس کمتر و بهره‌وری بیشتری خواهید کرد. (جودی دایر، نویسنده کتاب موهبت همدلی)

کتاب هنر زندگی مینیمالیستی مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال این هستید که هدفمندی، آرامش و رضایت را در زندگی تجربه کنید، با اصول زندگی مینیمال آشنا شوید و به زندگی و افکار خود نظم ببخشید، این کتاب برای شما نوشته شده است.

در بخشی از کتاب هنر زندگی مینیمالیستی می‌خوانیم:

مرتب و منظم بودن اصلاً پیچیده نیست. این فرآیند ساده است و شامل خلاص شدن از چیزهایی است که در خانه‌تان به آن‌ها احتیاج ندارید. بااین‌حال نکته خنده‌دار این است که بسیاری از افراد هیچ تصوری از چگونگی نظم بودن ندارند. ایده آن‌ها برای داشتن نظم این است که جای چیزهای بی‌ارزش را عوض کنند و آن‌ها را مرتب جلوه دهند. دوست من، این کار مرتب بودن نیست! خرید یک کمد لباس، قفسه یا کشو جدید و سپس چیدن چیزهایی که به آن‌ها نیاز ندارید در آن‌ها، نه سازمان‌دهی است و نه مرتب بودن. وقتی جای چیز‌های غیرضروری را تغییر می‌دهید، سازمان‌دهی می‌کنید و یا پنهان می‌کنید، آن‌ها هنوز فضای غیر‌ضروری را اشغال می‌کنند، فقط به طور متفاوت. وقتی نوبت به مرتب و منظم بودن می‌رسد، تمرکز شما باید بر یک چیز باشد و آن بیرون بردن چیزهایی که نیاز ندارید از خانه است.

وقتی این کار را انجام دهید، نه تنها احساس خواهید کرد که باری از روی دوش شما برداشته شده است، بلکه احساس خواهید کرد باری از خانه شما نیز برداشته شده است. خواهید دید که زندگی شما بسیار راحت‌تر می‌شود و خانه‌تان کارایی بسیار بهتری پیدا می‌کند. این‌طور فکر کنید که هر چیزی در خانه‌تان که احساس می‌کنید کنترلی بر روی آن ندارید، آشفتگی تلقی می‌شود. وقتی یک بار فرایند مرتب کردن را انجام دهید، معیاری به دست خواهید آورد که باید از آن برای قضاوت در مورد دور انداختن چیزهای زیاد دیگری استفاده کنید.

اجازه دهید به شما هشدار دهم که این روند آسان نخواهد بود. درواقع این کار بسیار طاقت‌فرسا است و به همین دلیل است که بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند به جای خلاص شدن از دست وسایل بی‌ارزش خود، آن‌ها را از نو سازمان‌دهی کنند. این کار باعث می‌شود که کار دشواری به نام تصمیم‌گیری را زندگی خود حذف کنید. بااین‌حال بهترین راه برای غلبه بر این مشکل، انجام دادن آن است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نظرات درباره کتاب
فصل اول: از مرتب کردن تختخواب‌تان شروع کنید
فصل دوم: مرتب و منظم بودن دقیقاً چیست؟
فصل سوم: مزایای داشتن سازمان‌دهی
فصل چهارم: آشفتگی و تحول غیرمنتظره
فصل پنجم: ایجاد حس نظم و ترتیب
فصل ششم: چالش پیروز شدن در 30 روز
فصل هفتم: روش‌های نظافت دوست‌دار محیط زیست
فصل هشتم: نظم و ترتیب دادن به روابط و رها شدن از دوستان منفی
فصل نهم: نظم بخشید به افکار و خالی کردن ذهن
فصل دهم: نظم بخشید به افکار و قدرت تفکر مثبت
فصل یازدهم: نظم دادن به روزتان و افزایش مهارت‌های مدیریت زمان
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر زندگی مینیمالیستی
نویسنده
مترجمامیر نظری انامق، نسیم سیدی اصل
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-98183-4-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر زندگی مینیمالیستی

Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۱/۴/۱۱
کتاب کم حجم و خوبی بود.
در ابتدا با اصول نظم در منزل و دفتر کار آشنا میشید و اینکه هر چی اضافه هست باید فروخته یا حذف بشه، نحوه چیدمان هر بخش با استفادهاز سبد و وسایل ارزان، نحوه استفاده از فضا‌ها همه بیان شده.
سپس به نظم در روابط و حذف افراد سمی اشاره می‌کند.
مرحله بعد نظم در تفکر و غربال و
فکر مثبت منفی است بر اساس قانون جذب.
در قسمت بعد به حذف عادات منفی و جایگزینی عادت مثبت بر اساس الویت و هدفمندی‌ها اشاره میشه و مشخص می‌کنه چطور هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم تا به اهدافمون برسیم.
بطور کلی به ساده‌ترین شکل و منظم‌ترین حالت با یک روتین ساده می‌توانیم به خواسته هامون برسیم بخاطر همین چند مورد از روتین‌های روزانه‌ی افراد معروف مثل ایلان ماسک و غیره را بیان می‌کند.
Ghazal Yousefi
۱۴۰۱/۵/۲۷
اگرکه دنبال یه کتاب خوب هستید که راهنمای زندگیتون باشه
یا توی بحرانید و نیاز به کمک و انگیزه دارید
این کتاب مناسبتون نیست
چون برعکس مقدمه که همچین فکری رو به ادم القا میکنه که کتاب درمورد این موضوعاته کتاب فقط درمورد شستن و از بین بردن لکه و اطلاعاتی که تو هرسایتی پیدا میکنید حرف میزنه
رضا فراهینی
۱۴۰۲/۸/۱۷
عالی بود بی نظمی‌های اجتماعی نتیجه‌ی بی نظمی‌های فردی هستندجوامع پیشرفته به با پیچیدگی و فرمول خاص به پیشرفت نرسیدند، فقط با رعایت نظماگر افراد جامعه تو هر جایگاهی که هستندمدیریت و نظم شخصیتی رو رعایت کنند، آثار فوق العاده‌ای تو زندگی شخصی و اجتماعی جامعه رو خواهیم دید...
mozhdeh khodaygan
۱۴۰۰/۹/۹
مهمترین نکاتش اینه که تختتون رو جمع کنید و شبا ظرفها رو بشورید و هر چه که نیاز ندارید رو از زندگیتون خارج کنید و خرید بی مورد هم نکنید. یه جاهایی از کتاب خوبه ولی یه فصل فقط به تمیز کردن خونه پرداخته که خیلی کمک کننده نبود.
امین معراجی
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتاب رو به طور کامل مطالعه کردم. نویسنده برای این کتاب از چندین کتاب دیگر الهام گرفته و به تنهایی اون رو کتاب قدرتمندی ندیدم. چند اشکال نگارشی و ترجمه هم مشاهده شد. خلوت کردن محیط و منظم بودن بهترین و اصلی‌ترین نکته کتاب بود.
زهرا عاشق حسینی
۱۴۰۱/۷/۱۵
نکاتی که در کتاب راجع به نظم گفته شده بسیار خوبه اما روش اجرای اون در هر شخص قاعدتا متفاوته. در حالیکه تو کتاب به طور خیلی جزئی راجع به تمیز کردن منزل خیلی توضیح داده. اسم کتاب رو روش خانه داری می‌گذاشت بهتر بود.
Shabaviz .8
۱۴۰۰/۹/۱۰
برای ما خانمهای ایرانی فقط قسمتی که میگه وسایل اضافه رو ببخشید یا بفروشید خوبه به نطرم اون حجم از بی نظمی رو ما نداریم ولی خوندنش انرژی میده برای نظم بیشتر و زندگی بهتر
Mahni T
۱۴۰۰/۸/۶
در یک ‌کلام میتونم بگم عالی بود، عالی.
و واقعا بسیار روان ترجمه شده بود
پیشنهاد میکنم حتما بخونید و از خوندنش لذت ببرید🥰☘
Pourya Zarshenas
۱۴۰۳/۱/۱۳
موضوع جالب و ارزشمندی را پوشش می‌دهد و نویسنده با استفاده از تحقیقات علمی و مطالعات موردی، دیدگاه‌های جدیدی را ارائه می‌دهد. به این کتاب امتیاز 9 از ۱۰ می‌دهم
محمد
۱۴۰۱/۱/۲۲
من این کتاب رو به توصیه یکی از دوستانم مطالعه کردم به نظرم کتاب خوبی هست و واسه کسانی که در نظم دادن به محیط زندگیشون مشکل دارند ایده‌های خوبی ارائه میده
پریناز س
۱۴۰۰/۸/۷
کتاب خوب و کاربردی هست،
مطالب مفیدی درمورد نظم دادن به محیط زندگیمون داره
ترجمه روانی داره و من واقعا از خوندنش لذت بردم
Narges Jamalipak
۱۴۰۰/۹/۱۱
برای افراد تنبلی مثل من خیلی کاربردیه، خونه‌ی بزرگ داشتن باعث نمیشه مرتب باشیم، هنر زندگی مینیمالیستی رو بلد بودن باعث میشه نظم داشته باشیم
شهرام صفرزاده
۱۴۰۰/۸/۶
مطالعه کردم بسیار کتاب ارزشمند و مفیدی برای زندگی‌ام بود، ممنون از همه شما.
شقایق طاهری
۱۴۰۰/۸/۶
بینهایت کتاب مفید و آموزنده‌ای بود👌
و کاملا استادانه ترجمه شده بود🌹
Atilla .
۱۴۰۰/۸/۳
با سلام
واقعا از خوندن این کتاب لذت بردم
به نکات ساده و کاربردی خوبی اشاره شده
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب هنر زندگی مینیمالیستی

برای دریافت کتاب هنر زندگی مینیمالیستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.