معرفی و دانلود کتاب رمانتیک‌های عاشق

عکس جلد کتاب رمانتیک‌های عاشق
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رمانتیک‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمانتیک‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رمانتیک‌های عاشق

کتاب رمانتیک‌های عاشق که توسط کاوه میرعباسی گردآوری و فرناز تیمورازف آن را ترجمه کرده است، مجموعه‌ای از نامه‌نگاری‌های نویسندگان مشهور و صاحب‌نام به معشوقه‌های خود را در بر می‌گیرد. در این کتاب نامه‌هایی از ویکتور هوگو، پوشکین، شیلر، گوته و شلی انتخاب و ترجمه شده است.

درباره‌ی کتاب رمانتیک‌های عاشق

سبک رُمانتیک‌گرایی (رمانتیسیسم) به‌عنوان یکی از سبک‌های اصلی در ادبیات، آثار داستانی بسیاری را به‌ویژه در قرن نوزدهم و بیستم میلادی شکل داده است؛ نویسندگان رمانتیک با محور قرار دادن احساسات در پیرنگ و شخصیت‌های داستان‌ها همواره کوشیده‌اند تا از نیروی عشق در زندگی انسان‌ها سخن بگویند و زایش این نیرو را به‌عنوان یک عنصر مثبت در جهان ترویج کنند؛ بسیاری از منتقدان ادبی معتقدند رمانتیسیسم مادر بسیار دیگری از مکاتب ادبی در جهان بوده است.

کتاب رمانتیک‌های عاشق که کاوه میرعباسی آن را گردآوری کرده و توسط فرناز تیمورازف ترجمه شده است، منتخبی از نامه‌های نویسندگان مشهور سبک رمانتیک است و می‌توان آن را شناخت‌نامه‌ای از این نویسندگان محسوب کرد؛ در این کتاب با توجه به سبک و شیوه‌ی کار نویسندگان می‌توان ارتباطی معنادار میان آثار محبوب نویسندگانی چون ویکتور هوگو، شیلر، گوته، شلی و پوشکین با زندگی شخصی‌شان یافت و به وجود عاشق‌پیشگی و آیین مهرورزی آن‌ها بیشتر پی برد.

در این کتاب، خواننده ابتدا مختصری با زندگی و آثار نویسندگان آشنا می‌شود و سپس نامه‌های آن‌ها را به معشوقه‌هایشان مطالعه می‌کند. این نامه‌ها که در زمان زندگی نویسندگان مانند اسراری مگو به حساب می‌آمده حالا در معرض تحقیق و مطالعه‌ی علاقه‌مندان قرار دارد، بلکه به‌واسطه‌ی آن‌ها بتوانند سررشته‌ای جذاب از احساسات و شور زندگی نویسندگان بزرگ کشف کنند. موضوعی که شاید مهم‌ترین منبع الهام برای خلق رمان‌ها و داستان‌های ماندگار تاریخ ادبیات جهان هم بوده است.

کتاب رمانتیک‌های عاشق همچنین به دلیل اطلاعاتی که از زندگی و زمانه‌ی نویسندگان بزرگ در متن نامه‌ها قرار دارد، راهی برای شناخت دوران ادبی خاص این نویسندگان نیز محسوب می‌شود؛ چرا که مخاطبان این نامه‌ها به‌عنوان رازداران و افرادی که نویسندگان نامه به آن‌ها اعتماد داشته‌اند، مخاطب شرح‌حال و وضعیت زندگی ایشان نیز به حساب می‌آمدند؛ همچنین این نامه‌ها از نظر ادبی حاوی نکاتی است که سبک خاص نگارش و ویژگی‌های نثر نویسندگان را نمایان می‌کند و از این دریچه می‌توان شکل و روش نویسندگی آن‌ها را نیز با سبک آثارشان تطبیق داد.

از نکات قابل‌توجه در این کتاب این است که نامه‌ها به افراد و شخصیت‌های متفاوتی نوشته شده‌اند؛ این نشان می‌دهد که نویسندگان بزرگ رمانتیک در دوره‌های مختلف زندگی خود عشق خود را نثار افراد متفاوتی می‌کردند؛ به‌عبارتِ‌دیگر گویا نویسندگان رمانتیک در تمام طول حیات خود رمانتیک زندگی می‌کردند و عنصر عشق در وجود آن‌ها به‌عنوان یک عنصر دائمی و همواره در‌حال‌فوران بوده است.

انتشارات کتابسرای نیک این اثر را منتشر کرده است.

کتاب رمانتیک‌های عاشق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات، به‌ویژه ادبیات رمانتیک کتابی جذاب و خواندنی است. درعین‌حال کسانی که به کتاب‌های زندگی‌نامه یا مجموعه‌نامه‌ها نیز علاقه‌مند هستند، جزو طیف خوانندگان آن قرار می‌گیرند.

با کاوه میرعباسی بیشتر آشنا شویم

کاوه میرعباسی متولد 1334، نویسنده و مترجم ایرانی است. او در رشته‌های سینما و ادبیات اسپانیایی تحصیل کرده و تاکنون بیش از چهل‌وپنج کتاب نوشته یا ترجمه کرده است. او فعالیت در زمینه‌ی ترجمه را از سنین پایین و در هجده‌سالگی آغاز کرد و پس از آنکه تحصیلات خود را در رشته‌ی سینما در کشور رومانی رها کرد، به ایران بازگشت تا به‌صورت دائمی در زمینه‌ی نگارش و ترجمه‌ی کتاب‌های ادبیات و هنر فعالیت کند. از جمله آثار تألیفی منتشرشده از این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «هفت روز نحس» و «چه کردند ناموران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب رمانتیک‌های عاشق می‌خوانیم

نونوته، عزیزترینم، هنوز هیچ خبری از تو ندارم، و کم کم دارم نگران می‌شوم. تمنا می‌کنم هرچه سریع‌تر برایم نامه‌ای به آدرس هامبورگ، کتابفروشی آقایان هوفمان و کامپه بنویسی. احتمالاً تا چهارده روز دیگر در این‌جا می‌مانم، و زمانی که این شهر را ترک بگویم، کارهای لازم را انجام می‌دهم تا اگر نامه‌هایت دیرتر به آدرسی که برایت نوشتم رسید، به پاریس برگردانده شوند. این‌جا همه مرا لوس می‌کنند. مادرم خوشحال است، خواهرانم کنار یکدیگر دلشاد هستند، و عمویم تمامی فضایل تصور‌پذیر را در من می‌یابد، و من هم، درعوض، رفتاری بسیار مهرآمیز دارم. چه وظیفه‌ی سختی! مجبورم کسل‌کننده‌ترین اشخاص را راضی نگاه دارم! وقتی بازگردم چهره‌ای دمغ خواهم داشت، چراکه می‌خواهم از تلاش‌های مهرآمیزم بهبود یابم.

مدام در فکرت هستم، و نمی‌توانم به موضوع دیگری فکر بکنم. دلواپسی‌های توصیف‌ناپذیر و گنگ، شب و روز آزارم می‌دهد. تو تنها لذت زندگی‌ام هستی مرا محزون نکن!

خدای من! خدای من! چهارده روز می‌شود که صدای پر نشاط و شاد و سرزنده‌ات را نشنیده‌ام؛ و ازت دور هستم، خیلی دور! این یک تبعید به تمام معناست. بوسه‌ای می‌نشانم روی چال گونه‌ی راستت.

فهرست مطالب کتاب

لرد رُنه دو شاتوبریان
نامه‌های شاتوبریان
نامه‌های شاتوبریان به کنتس دِ دوراس
نامه‌ی شاتوبریان به مادام رکامیه
نامه‌ی شاتوبریان به مادام کوستین
ویکتور هوگو
نامه‌های هوگو
نامه‌های هوگو به آدل فوشه
نامه‌ی هوگو به ژولیت دروئه
آلفرد دو موسه
نامه‌های موسه
نامه‌های موسه به ژرژ ساند
نامه‌ی ژرژ ساند به موسه
نامه‌ای دیگر از موسه به ساند
فریدریش فون شیلر
نامه‌های شیلر
نامه‌ی شیلر به شارلوت فون لنگفلد
یوهان ولفگانگ فون گوته
نامه‌ها‌ی گوته
نامه‌ی گوته به شونکپف
نامه‌های گوته به شارلوت کستنر (بوف)
شارلوت فون اشتاین
نامه‌های بانو فون اشتاین
نامه‌ی بانو فون اشتاین به گوته
نامه‌های گوته به بانو فون اشتاین
نامه‌ی گوته به کریستینه فولپیوس
هنری فون کلایست
نامه‌های کلایست
نامه‌های کلایست به ویلهلمینه فون زنگه
نامه‌ی کلایست به ارنست فون فوئل
نامه‌ی کلایست به آدولفینه هنرییته فوگل
هاینریش هاینه
نامه‌های هاینه
نامه‌های هاینه به اوژین میرا
نامه‌های هاینه به کامیله زلدن
جان کیتس
نامه‌های کیتس
نامه‌های کیتس به فرانسس براون
پرسی بیش شلی
نامه‌های شلی
نامه‌های شلی به مری گادوین
الکساندر سرگیویچ پوشکین
نامه‌ی پوشکین
نامه‌ی پوشکین به همسرش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رمانتیک‌های عاشق
نویسنده
مترجمفرناز تیمورازف
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-964-2953-40-0
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، کتاب‌های بزرگان و مشاهیر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رمانتیک‌های عاشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رمانتیک‌های عاشق

برای دریافت کتاب رمانتیک‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.