معرفی و دانلود کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است

عکس جلد کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است

چسیل در کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است چالش‌هایی چون مهاجرت، تعصب، و پیچیدگی‌های زندگی یک دختر نوجوان پردردسر را روایت می‌کند. جینی پارک هفده ساله دورگه و کره‌ای-ژاپنی‌ست، او از توکیو فرار کرده و حالا در اورگون ساکن است، ایالتی در کشور آمریکا با فرهنگی متفاوت. جینی دنیای عجیبی دارد و اغلب وقت خود را در تنهایی می‌گذراند، از اجتماع دوری می‌کند و در عوض مدام به موسیقی گوش می‌دهد. و مهم‌تر اینکه هیچ‌کس نمی‌داند چرا جینی تا این حد عجیب و پیچیده رفتار می‌کند! گفتنی‌ست این اثر در سال 2022 برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب نوجوانان به انتخاب Freeman Award شده است.

درباره‌ی کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است

دنیای نوجوانان اغلب پیچیده است و آن‌ها چالش‌هایی را از سر می‌گذرانند که شاید اثراتشان تا سال‌ها بعد نیز در زندگی همراهشان باشد و به‌عنوان یک بزرگسال نیز رفتارهای آن‌ها را دستخوش تغییر کند. علت این امر احتمالاً مربوط به این واقعیت است که اکثر آدم‌ها در نوجوانی و در دهه‌ی دوم زندگی در حال پیدا کردن خودِ واقعی‌شان و روبه‌رو شدن با مشکلات زندگی هستند. حقیقت‌های اجتماع برای آن‌ها آشکار شده و باعث می‌شود که از دنیای زیبا و بی‌دغدغه‌ی کودکی فاصله بگیرند. چسیل (Chesil) نویسنده‌ی کره‌ای که در ژاپن متولد و بزرگ شده، با الهام از وقایع کودکی و نوجوانی خود، آثاری را به رشته‌ی تحریر درآورده که کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است (The Color of the Sky Is the Shape of the Heart) نیز یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. در این رمان او چالش‌هایی چون مهاجرت، اخراج از دبیرستان، تعصبات بی‌جا و... را در زندگی یک دختر نوجوان به تصویر کشیده است. چالش‌هایی که شاید بسیاری از دختران هم‌سن‌وسال او آن‌ها را تجربه می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است

داستان کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است داستان جینی پارکر را روایت می‌کند. جینی یک دختر دورگه‌ی کره‌ای-ژاپنی است، از توکیو نقل‌مکان کرده و حالا در یکی از ایالت‌های آمریکا به‌نام اورگون زندگی می‌کند. او دو بار از دبیرستان اخراج شده، یک‌بار در توکیو و بار دوم در هاوایی. استفانی، نویسنده‌ی کتاب‌های مصور است و جینی را پس از اخراج از مدرسه در هاوایی به خانه‌اش در اورگون برده است. او ناراحت نیست، فقط می‌خواهد بداند چرا این دختر اینقدر عجیب و پیچیده رفتار می‌کند. علی‌رغم میل استفانی به برقراری ارتباط نزدیک با جینی، او نمی‌تواند در مورد گذشته‌اش، یا آنچه او را وادار به فرار از زادگاهش ژاپن کرده است، صحبت کند. بعدتر اتفاق عجیبی رخ می‌دهد، جینی در میان تکه‌های کاغذ و نقاشی‌های یکی از کتاب‌های استفانی، نوشته‌ای مرموز پیدا می‌کند که همه‌چیز را تغییر می‌دهد: «آسمان در شرف سقوط است. کجا می‌روی؟!»

چسیل در ادامه‌ی کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است روایت می‌کند که جینی راهیِ جاده می‌شود تا توضیحی برای آن نوشته‌ی مرموز و عجیب پیدا کند. تنها دارایی جینی دفتر خاطراتی است که با طرح‌های صادقانه و در‌هم‌آمیخته از نامه‌های قدیمی خانواده‌ی مهاجرش در کره‌ی شمالی پر شده. این دفتر خاطرات دوران نوجوانی یک کره‌ای متولد ژاپن، و حادثه‌ای که سال‌ها قبل او را مجبور به ترک زادگاهش کرد بازگو می‌کند. چسیل در نگارش رمان رنگ آسمان به شکل قلب است با الهام از دوران کودکی خود، پرتره‌ای از دختری می‌آفریند که در تمام زندگی خود به تنهایی با موانعی چون تعصب، ملی‌گرایی و بی‌عدالتی مبارزه کرده است. جینی هنوز هم در جست‌وجوی مکانی برای تعلق خاطر است، اما آیا چنین مکانی برای او یا دیگر مهاجران وجود دارد؟

انتشارات نگاه آشنا کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است را با ترجمه‌ی منصوره خُمکده منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب‌ رنگ آسمان به شکل قلب است

  • این کتاب، یک رمان متفکرانه‌ی معاصر است. (نیکی مارکوس، نویسنده)
  • کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است، احساسات،‌تاریخ و رشد شخصی یک دختر نوجوان را به تصویر می‌کشد. (The Lakshmi and Asha Show)
  • تامل‌برانگیز! یک مکالمه و روایت جذاب درباره‌ی معنای «دیگری بودن»! (Asia Media International)

کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی اثر پیش رو نوجوانان علاقه‌مند به داستان و رمان هستند. اما در هر سن‌وسالی، اگر به رمان‌های کره‌ای با موضوعات اجتماعی و چالش‌های نوجوانان علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این کتاب زیبا را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است می‌خوانیم

همان‌طور که به کفش‌هایی که از جلوی چشمانم می‌آمدند و می‌رفتند خیره شده‌ بودم، یک تراشه‌ی چوب از دور به‌سمتم پرواز کرد. بین پاهای دانش‌آموزانی که با عجله به کلاس بعدی خود می‌رفتند، می‌پرید و سعی می‌کرد فرار کند که کسی رویش پا نگذارد. متأسفانه مبارزه تنها چند ثانیه به‌طول انجامید، زیرا تراشه توسط یک چکمه‌ی سیاه و میخ‌دار خرد شد. دیدن این صحنه مرا بسیار ناراحت کرد. نگاهم به دنبال کف آن چکمه رفت تا جسد خردشده‌ی آن تکه‌چوب را ببینم، اما خیلی سریع از جلوی دیدم ناپدید شد.

با تماشای هرروزه‌ی کفش‌ها متوجه شدم که سبک خاصی در کثیف‌ شدن یا پوشیدن آن‌ها وجود دارد. بین کثیفِ شیک و کثیف ساده تفاوت وجود داشت. با بررسی کثیفی کفش‌های کسی و شیوه‌ی راه‌ رفتنش می‌توانستید بفهمید آن شخص کیست؛ مثلاً راه‌ رفتن کسی که کفش‌های کثیف ساده پوشیده‌ بود، ریتم نداشت. او کمی سرگردان راه می‌رفت، قدم‌هایش نامطمئن بود و احتمالاً بیش‌ازحد از محیط اطراف خود آگاه بود. کثیفی روی کفش‌های او با اعمال هدفمندی به‌وجود نیامده‌ بود، بلکه بیشتر به‌خاطر این‌که دارنده‌ی آن کفش سعی داشته سد راه کسی قرار نگیرد یا دردسری درست نکند، به‌وجود آمده‌ بود. از طرف دیگر، شخصی با یک جفت کفش کثیف شیک یک پا را محکم جلوی پای دیگر می‌گذاشت؛ اول پاشنه، ریتم‌دار و بااعتمادبه‌نفس روی زمین قرار می‌گرفت. به‌نظر می‌رسید که عمداً کثیف شده‌ است، نه از روی ورزش یا قدم‌ زدن ساده و به داستان جذابی که در زیر آن پنهان بود اشاره داشت. وقتی یک جفت کفش کثیف می‌دیدید، یا می‌گفتید: «کفشات کمی کثیف شده!» یا می‌پرسیدید: «چه‌طور کثیفشون کردی؟» تفاوت چندانی نداشت.

فهرست مطالب کتاب

آن‌جا نه!
کفش‌ها
خیلی طولانی
انتخاب‌ها
استفانی
برگه‌ی اعتراف
اولین روز مدرسه
یک کلاس غیرعادی
نینا
اولین نامه از کره‌ی شمالی
نیوگو؟
تنبیه سکوت
کره‌ای‌ها، برید بیرون
قاب عکس‌های داخل کلاس
دومین نامه از کره‌ی شمالی
به عشق چیزداگ
تپودونگ
خانواده‌ی کیم
شیاطین در سالن سرگرمی
سومین نامه از کره‌ی شمالی
راز
انقلابی در آموزش
بیانیه
آخرین پری
من، تنهای تنها
این فضاها
تمبرها
قطعه‌ای از زمان
پاستیل خرسی
ستاره‌ای دیگر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنگ آسمان به شکل قلب است
نویسنده
مترجممنصوره خمکده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5260-14-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است

برای دریافت کتاب رنگ آسمان به شکل قلب است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.