معرفی و دانلود کتاب رهبری بر فراز قرون

عکس جلد کتاب رهبری بر فراز قرون
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبری بر فراز قرون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری بر فراز قرون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری بر فراز قرون

کتاب رهبری بر فراز قرون نوشته سید محمدباقر صدر، از 2 بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول مربوطه به نظرات محقق، دکتر شراره است که حدود 50 صفحه از کتاب را به خود اختصاص داده است و بخش دوم ترجمۀ کتاب «بحث حول‌المهدی» آیت‌الله صدر است.

مهدویت، فرآیند یک عقیده اسلامی، که فقط رنگ دین داشته باشد، نیست. مهدویت فصل مهمی از خواسته‌های بشری است که انسان‌ها با داشتن ادیان و مذاهب مختلف، رو سوی آن دارند. مهدویت تبلور یک الهام فطری است که مردم از دریچۀ آن، علی‌ رغم دیدهای مختلف و نگرش‌های متفاوت عقیدتی، روز موعود را می‌بیند، روزی که رسالت‌های آسمانی، با همۀ اهدافش در زمین تحقق می‌یابد و راه ناهمواری که در طول تاریخ برای انسان دشوار بود، پس از رنج بسیار هموار می‌شود. ویژگی‌هایی که اسلام برای این مسأله آورده است بیشترین اثر را در بر آوردن انتظارات و چشم داشت‌ها داشته است. اسلام شیرین امیدواری را به وجود می‌آورد و احساسات مظلومان و رنج دیدگان تاریخ را بیشتر بر می‌انگیزد؛ زیرا اسلام اندیشۀ منجی غایب را به مهدی موعود و آینده را به حال تغییر داده است.

حتی انتظار روز موعود اختصاص به کسانی که ایمان به غیب دارند، ندارد. دیگران هم به چنین روزی چشم دوخته‌اند تا آن جا که پرتو این خواسته، مکتب‌هایی را هم که به هیچ وجه زیر بار مسائل غیبی نمی‌روند؛ فرا گرفته است. پیروان مکتب ماتریالیسم دیالکتیک که تاریخ را بر اساس تضاد تفسیر می‌کنند نیز، منتظر روزی هستند که همۀ این تضادها از میان برود و صلح و هم‌زیستی به پیروزی رسد.

ما به خوبی در می‌یابیم که دل‌ مشغولی به این امید و این احساس در سراسر تاریخ و در میان همۀ اقوام از دیگر مسائل بشری بیشتر بوده است و هنگامی که دین این وجدان عمومی را تأیید می‌کند و تأکید دارد که زمین پس از لبریز شدن از ظلم و ستم پر از دل و داد خواهد شد، به آن احساس عمومی، ارزش عینی می‌بخشد و آن را تبدیل به یک ایمان محکم می‌کند، ایمان به آینده و سرنوشت محتوم انسان. این ایمان نه تنها مایۀ تسلی و آرامش خاطر است؛ بلکه منشأ امید و منشأ مقاومت نیز هست.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه محقق
1. روش شک‌آوران
2. روش موافقان
الف) روش روایی
ب) روش عقلی (روش شهید صدر، رحمه‌الله علیه)
دلیل اسلامی (نقلی)
دلیل علمی
اموری که در تحقیق این کتاب مورد توجه قرار داده‌ام
مقدمه مؤلف
گفتار اول: چگونه برای حضرت مهدی، علیه‌السلام، این عمر طولانی امکان‌پذیر شده است؟
گفتار دوم: اعجاز و عمر طولانی
گفتار سوم: اصرار بر رهبری این شخص خاص که نتیجه‌اش تعطیلی قوانین طبیعی است. چرا؟
گفتار چهارم: شایستگی‌های رهبر منتظر چگونه به کمال رسید؟
گفتار پنجم: چگونه بپذیریم که [امام] مهدی وجود خارجی دارد؟
دلیل نقلی
دلیل علمی
گفتار ششم: چرا امام زمان، علیه‌السلام، تاکنون ظهور نکرده است؟
گفتار هفتم: آیا یک فرد می‌تواند سرنوشت بشریت را تغییر دهد؟
گفتار هشتم: در روز موعود به چه روشی تغییر صورت می‌گیرد؟
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری بر فراز قرون
نویسنده
مترجممصطفی شفیعی
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-6967-06-6
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری بر فراز قرون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهبری بر فراز قرون

برای دریافت کتاب رهبری بر فراز قرون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.