معرفی و دانلود کتاب رهبری چابک: استفاده از نکته‌ها و تمرین‌های مخفی برای تحول در کسب‌وکارهای دیجیتال و استارت‌آپ‌ها

عکس جلد کتاب رهبری چابک: استفاده از نکته‌ها و تمرین‌های مخفی برای تحول در کسب‌وکارهای دیجیتال و استارت‌آپ‌ها
قیمت:
۱۳,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبری چابک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری چابک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری چابک: استفاده از نکته‌ها و تمرین‌های مخفی برای تحول در کسب‌وکارهای دیجیتال و استارت‌آپ‌ها

نکاتی ارزشمند که هیچ مدیر موفقی با شما در میان نخواهد گذاشت؛ الکس کمپبل در کتاب رهبری چابک، با هدف کمک به مدیران برای توسعه‌ی کسب و کار خود، برخی از جدیدترین و مؤثرترین نکاتِ مربوط به مدیریت و رهبری را آموزش داده است. مخاطبین این کتابِ پرفروش نیویورک تایمز می‌توانند با عمل به توصیه‌های کاربردی کمپبل، روش‌های مدیریتی قدیمی‌‌ خود را تغییر دهند و کسب و کار خود را به سوی ریل و مسیر پیشرفت و کامیابی هدایت کنند.

درباره‌ی کتاب رهبری چابک

در فضای رقابتیِ امروزِ دنیای تجارت، مدیرانی که از روش‌های جدیدی همچون روانشناسی چابک بهره می‌گیرند، نسبت به رقبای خود برای توسعه و پیشرفت، از شانس بسیار بالاتری برخوردار هستند. روانشناسی چابک، مفهومی نوین است که به دلیل نتایج مثبت کم‌نظیری که با خود به همراه داشته، در چند سال گذشته نزد صاحبان کسب و کار و علاقه‌مندان به دنیای تجارت، اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. منظور از این عبارت، توانایی تطبیق و سازگاری سریع با تغییرات و شرایط مختلفی است که ممکن است یک سازمان یا نهاد با آن مواجه شود. با توجه به این تعریف، منظور از رهبر چابک، مدیری است که بتواند با انعطاف‌پذیری، تصمیم‌گیری بادقت و سریع، وسعت دید بالا و مدیریت منابع، شرکت خود را توسعه ببخشد و از آن در مقابل مشکلات مختلف محفاظت کند. الکس کمپبل (Alex Campbell) در کتاب رهبری چابک (Agile Leadership: Secret Practices and Tips for Successful Agile Leader)، با آگاهی کامل از اهمیت بالای این روش در موفقیت و یا عدم موفقیت یک کسب و کار، برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات مربوط به آن و همچنین نحوه‌ی کارِ سازمان‌های چابک را آموزش داده است. علی‌رغم آن که تمرکز اصلی کمپبل در این اثر، بیشتر معطوف به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای دیجیتال است، مخاطبینی که در حوزه‌های دیگر فعالیت دارند نیز می‌توانند از آموزه‌های ارزشمند او در رابطه با رهبری چابک بهره‌ی کافی را ببرند.

چگونگی برقراری گفت‌وگو و رفتار کردن با اعضای مختلف تیم، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر مدیر موفق است. زیرا این مسئله در میزان پیشرفت کسب و کارش نقش پررنگی را ایفا می‌نماید. الکس کمپبل در کتاب رهبری چابک: استفاده از نکته‌ها و تمرین‌های مخفی برای تحول در کسب‌وکارهای دیجیتال و استارت‌آپ‌ها، به طور مفصل مهم‌ترین نکاتی را که هر مدیری باید در برخورد با کارکنان خود از آن‌ها مطلع باشد آموزش داده است. در راستای تحقق این هدف، نویسنده نخست به ارائه‌ی پیشنهاداتی پرداخته است که مدیران می‌توانند با پیروی از آن‌ها پیش از هر امر دیگری، مهارت‌‌های خود در امر رهبری را ارزیابی و نقاط ضعف و قوت‌شان را شناسایی کنند. کمپبل در این بخش، بیشتر گرایش به بحث در مورد نکات کاربردی و تمرینات عملی داشته و تلاش کرده است تا از پرداختن به موضوعات تئوریک بی‌فایده دوری کند.

الکس کمپبل در فصل اول کتاب رهبری چابک، مخاطبین را تشویق کرده است تا با ایجاد تغییراتی کوچک اما مؤثر در زندگی روزمره‌‌‌ی خود، به مرور به رهبری قدرتمند تبدیل شوند. ایجاد ساختار سازمانی منظم، همکاری مثبت با کارمندان در سطوح مختلف و ایجاد فرهنگ آزمایش‌پذیری، برخی از توصیه‌های ارزشمند کمپبل در این فصل را تشکیل می‌دهند. موضوع اصلی مورد بحث در فصل دوم کتاب رهبری چابک، نحوه‌ی صحیح صحبت و گفت‌وگو با کارکنان است. فصل‌های سه تا هفت کتاب نیز به آموزش دیگر اصول و قوانین رهبری چابک اختصاص پیدا کرده‌اند؛ تصمیم‌گیری قاطع و سریع، پایبندی به اصول مدیریتی و اولویت‌‌بندی و خودکنترلی، چند نمونه از موضوعاتی هستند که در فصول مجزا، در مورد هر یک به طور دقیق و مفصل توضیح داده شده است. ویژگی مثبتی که این کتاب را از اغلب آثار منتشرشده و موجود در حوزه‌ی مدیریت و رهبری جدا می‌کند آن است که نویسنده‌ی این کتاب پرفروش، با دوری از زیاده‌گویی و اجتناب از استفاده‌ی بی‌مورد از اصطلاحات پیچیده‌، توضیحات کاربردی خود را با زبانی ساده و جذاب در اختیار مخاطبین قرار داده است.

کتاب رهبری چابک که نخستین بار در سال 2021 در کشور آمریکا منتشر شد خیلی زود پس از انتشار توانست به محبوبیتی بین‌المللی دست پیدا کند. این کتاب پرفروش توسط فریدالدین واشقانی فراهانی از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات راه طلایی، در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

کتاب رهبری چابک برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران کسب و کارهای گوناگون (علی‌الخصوص صاحبان استارت‌آپ‌ها و مشاغل اینترنتی)، مخاطبین اصلی کتاب رهبری چابک را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب رهبری چابک: استفاده از نکته‌ها و تمرین‌های مخفی برای تحول در کسب‌وکارهای دیجیتال و استارت‌آپ‌ها می‌خوانیم

هدف‌گذاری یکی از وظایف کلیدی مربی‌گری و چابک متمرکز بر هدف است، که احتمالا شما این مهارت را دارید. سوال اینجاست که آیا شما می‌توانید به دیگران در تعیین و رسیدن به اهداف کمک کنید؟ یک مربی خوب باید به افراد در تعیین مشکلات به‌عنوان اهداف کمک کند. برای مثال، اگر یک کارآموز مشکل یا مانعی را مطرح می‌کند، مربی باید با طرح برنامه‌ای کاربردی که به هدف واضحی منجر می‌شود وارد عمل شود. یکی دیگر از مهارت‌های کلیدی، توانایی استخراج دقیق اطلاعات ناگفته است. این مهارت معمولاً در کلمه نگاه کردن خلاصه می‌شود. چقدر در نگاه کردن به زبان بدن دیگران و یادگیری در مورد وضعیت عاطفی یا سطح تعهد آن شخص توانا هستید؟ بسیاری از فرهنگ‌ها با تاکید بر اینکه نگاه خیره به کسی ممکن است بی‌ادبی باشد از فایده این مهارت کم می‌کند. صرف نظر از احساسات فرهنگی پیرامون این مهارت، مهم است که بتوانید موانع، سطوح تعهد و اطلاعات کلیدی را که فقط از طریق زبان بدن ارائه می‌شود به صورت بصری شناسایی کنید.

اگرچه بسیاری از مهارت‌های دیگر در مربیگری نقش دارند، آخرین موردی که در اینجاارائه خواهد شد، توانایی سؤال کردن است. سوال پرسیدن به تنهایی کافی نیست و شما باید سوالات را درست و به جا بپرسید. مجموعه سوالاتی که یک مربی باید از کارآموز خود بپرسد به این صورت است که اول باید توجه را جلب کند، دوم باید ایده‌های جدید را برانگیزد و سوم باید تعهد را تقویت کند. مشابه اینکه چگونه یک مشاور یا درمانگر از بیماران خود سوال می‌پرسد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور طبیعی به خواسته خود برسند، یک مربی نیز باید سوالات را به گونه‌ای بپرسد که توجه را جلب، خلاقیت و تفکر نوآورانه را استخراج و عمل به تعهد را تضمین کند.

فهرست مطالب کتاب

درباره کتاب
دیباچه
فصل اول: توانایی‌های رهبری چابک خود را ارزیابی کنید
فصل دوم: یک گفتگوی هدفمند را مدیریت کنید
فصل سوم: به چیزی نچسبید (به جز اصول اصلی چابک)
فصل چهارم: آموزش چند سطحی
فصل پنجم: اولویت‌بندی توسعه تیم با اقدامات واضح
فصل ششم: به‌عنوان یک سخنگو کار کنید
فصل هفتم: رهبری چابک بر اساس خودکنترلی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری چابک: استفاده از نکته‌ها و تمرین‌های مخفی برای تحول در کسب‌وکارهای دیجیتال و استارت‌آپ‌ها
نویسنده
مترجمفریدالدین واشقانی فراهانی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-94175-3-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری چابک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهبری چابک

برای دریافت کتاب رهبری چابک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.