معرفی و دانلود کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید

عکس جلد کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید

برایان تریسی در کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید، با ارائه 21 ایده‌ی کاربردی به مدیران کمک می‌کند تا با استخدام کارمندان مناسب، تبدیل به کارآمدترین فرد در صنعت مدیریت شوند.

موضوع کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید چیست؟

اغلب اشخاص بر حسب تصادف مدیر مى‌شوند. این اشخاص به حکم وظیفه‌اى که دارند مسئول کار دیگران به حساب مى‌آیند. آن‌ها ابتدا باید کسانى را پیدا کنند که مناسب پیشرفت شغلشان باشند، با آن‌ها مصاحبه نمایند و استخدامشان کنند. کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید (Hire and Keep the Best People) راهکارهاى امتحان شده‌اى را با شما در میان مى‌گذارد که عملکرد شما را در استخدام کردن اشخاص مناسب بهتر می‌کند.

هیچ‌کدام از ما از پیش آموزشى ندیده‌ایم که چگونه افراد مستعد را استخدام کنیم. این مهارت و هنرى است که آن را با تجربه اندوزى مى‌توانیم فرا بگیریم. مسلما در این رهگذر اشتباهات فراوانی مى‌کنیم. گاهی فکر می‌کنیم باید هر چه سریع‌تر آن جاى خالى را با استخدام کردن یک نیروى جدید پر کنیم و بعد بلافاصله به کارهاى دیگران برسیم. ما به این واقعیت توجه نداریم که انتخاب کارکنان یکى از اصلى‌ترین وظایف ماست.

بسیارى از مدیران پس از آنکه به درست یا غلط کسى را استخدام کردند، نمى‌دانند چگونه حرف بزنند تا کارمند جدید براى کار کردن در شرکت از وفادارى و اشتیاق فراوان برخوردار شود. در نتیجه بسیارى از مدیران با حرف‌ها و رفتارشان به عملکرد شرکت لطمه مى‌زنند و آن را افزایش نمى‌دهند. این کتاب به مدیران کمک می‌کند که بهره‌بردارى درست از افراد استخدام شده خود کنند.

در این کتاب به رمز و رازى برخورد نمى‌کنید. هیچ سیستم پیچیده یا نظریه‌هاى انتزاعى و مجردى وجود خارجى ندارد. آنچه شما مى‌آموزید، اصولى عملى هستند که ساده‌اند و مى‌توانید به سرعت از آن‌ها استفاده کنید. این راهکارها شما را تجهیز مى‌کنند تا از همان دقیقه نخستى که آن‌ها را به کار مى‌گیرید نتایج بهترى بگیرید.

اغلب مدیران بدون توجه به تجاربى که دارند، از این راهکارها استفاده نمى‌کنند. آن‌ها به صورت اتفاقى و تصادفى اقدام به استخدام مى‌کنند، به هوش خود متکى هستند و به سرنخ‌هاى سطحى داوطلبان استخدامى توجه دارند. پس از آنکه کسى را استخدام کردند، به طرزى نامشخص و بر حسب اتفاق و تصادف به کارمند خود انگیزه مى‌دهند. بسیارى از مدیران استخدام کارکنان جدید را وقفه‌اى در کارهاى اصلى خود مى‌دانند و معتقدند که این مهم باید به سرعت انجام شود تا بتوانند به سر کار خود بازگردند.

با خواندن کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید نگرش شما نسبت به استخدام اشخاص به طرزى مثبت تغییر مى‌کند و مى‌آموزید که در این زمینه مهم به عملکرد سطح بالا برسید و در کارتان به عنوان یک مدیر، موفق گردید. مى‌توانید با یک ساعت مطالعه این کتاب در ردیف بهترین و کارآمدترین مدیران فعال در این بخش قرار بگیرید.

چند نمونه از 21 ایده ارائه شده توسط برایان تریسی:

- به انتخاب نیروى انسانى اولویت فراوان بدهید، وقت صرف کنید و کارکنان خود را به دقت انتخاب کنید. 95 درصد موفقیت شما بستگى به این دارد که کارکنان مناسبى را استخدام کنید.

- درباره کار بیندیشید و به آن به شکل عینى نگاه کنید. ببینید از سمتى که برایش نیروى انسانى استخدام مى‌کنید چه انتظارى دارید. در نظر بگیرید که براى رسیدن به هدف مورد نظر به چه مهارت‌هایى احتیاج دارید.

- شرح وظایف شغل را بنویسید روى کاغذ فکر کنید. چند دقیقه‌اى وقت صرف کنید و شخص ایده‌الى را که مناسب کار شماست توضیح دهید. کیفیات و مهارت‌هاى موردنظر را فهرست کنید.

برایان تریسی را بیشتر بشناسیم:

او در زمستان سرد سال 1944 در شهر ونکوور کانادا متولد شد. برایان تریسی (Brian Tracy) بدون اینکه دوران تحصیل خود را در مدرسه تکمیل کند، درس را رها کرد تا به دنبال کسب پول برود چون خانواده واقعا فقیری داشت.

او دست به کارهای خیلی سختی زد اما همیشه سوالی که از خود می‌پرسید این بود: چرا به وجود اینکه سخت کار می‌کنم اما دیگران از من جلوترند؟ او به این نتیجه رسید که انسان، هر وقت بخواهد می‌تواند زندگی‌اش را دگرگون کند و به ثروت زیادی برسد.

در بخشی از کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید می‌خوانیم:

عجیب است که چه بسیار مدیرانى که دنبال کسى مى‌گردند تا محل خالى شغلى را پر کند، اما به خود زحمت نمى‌دهند چند خطى درباره شرح شغلى که مى‌خواهند آن را با نیروى انسانى پر کنند بنویسند.

وقتى کیفیات مورد نیازى را که در یک داوطلب سراغ دارید مى‌نویسید و مکتوب مى‌کنید، اتفاق غریبى مى‌افتد. از اطلاعاتى که روى کاغذ در معرض دیدتان قرار مى‌گیرد شگفت‌زده مى‌شوید. بعدا متوجه مى‌شوید که این اطلاعات براى گرفتن تصمیمات درست درباره استخدام نیروى انسانى تا چه اندازه مهمند.

از آرمان‌سازى براى انجام دادن این تمرین استفاده کنید. فرض کنید مى‌توانید کسى را که قصد استخدام او را دارید توصیف کنید. فرض کنید مى‌توانید مجسم کنید که این شخص چه کارى مى‌تواند براى شما بکند. فرض کنید براى پیدا کردن کسى سفارشى مى‌دهید و دقیقا شخصى با توجه به‌ سفارش شما به دستتان مى‌رسد. این شخص چگونه آدمى خواهد بود؟

من براى پیدا کردن یک کارمند، از ویژگی‌هایى که آن شخص باید داشته باشد فهرستى تهیه مى‌کنم. بعد این فهرست را میان سؤالاتى در شرکت که قرار است با این استخدامى جدید کار کنند توزیع مى‌کنم. بعد از آن درباره مفاد این فهرست با هم گفتگو مى‌کنیم. اولویت‌ها را در نظر مى‌گیریم و پس از چند دقیقه مشورت، به ویژگی‌هایى که در این شخص مورد نظر به آن احتیاج داریم پى مى‌بریم. بعد از آن مى‌توانیم جزئیات شرح شغل او را بنویسیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: مهارت سرنوشت‌ساز
1: به انتخاب نیروى انسانى اولویت فراوان بدهید
2: درباره کار بیندیشید
3: شرح وظایف شغل را بنویسید
4: تورى عریض پهن کنید
5: مصاحبه مؤثر
6: به دنبال بهترین کارمند بگردید
7: عملکرد گذشته را بررسى کنید
8: رزومه‌ها و معرفى‌نامه‌ها را به دقت بررسى کنید
9: قانون سه را اعمال کنید
10: تصمیم درست بگیرید
11: درباره حقوق مناسب مذاکره کنید
12: با کارکنان جدید شروع خوبى داشته باشید
13: شروع قدرتمندى داشته باشید
14: مسایل و مشکلات را به سرعت حل کنید
15: عملکرد را به طور حرفه‌اى بهتر کنید
16: فرض را بر قصد و نیت خوب بگذارید
17: نیازهاى مهم کارکنانتان را برآورده سازید
18: مدیریت مشارکتى را اعمال کنید
19: به کارکنانتان احساس مهم بودن بدهید
20: مکان کارى دلنشینى ایجاد کنید
21: پیوسته روى کارکنانتان دقیق شوید
نتیجه‌گیرى: خلاصه مطالب کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-5219-96-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید

علی لالوی
۱۴۰۱/۱۱/۵
واقعا کتاب خوبیه
حیف که دیر پیداش کردم وگرنه یه کارمند خوب رو از دست نمی‌دادم
توصیه میکنم هرکی میخواد برای خودش کارمند استخدام کنه این کتاب رو چندین دفعه بخونه
Ali Najib
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
کتاب خوبیه و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مدیران در همه سازمان‌های ایران عدم توانایی در استخدام نیرو هست که در این کتاب راهکارهای خوبی بیان شده
حمید حیدری
۱۴۰۳/۱/۱۰
مناسب و کاربردی هست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید

برای دریافت کتاب بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.