معرفی و دانلود کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM

عکس جلد کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM
قیمت:
۲۶۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM

کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM نوشته‌ی حسین رضایی، انواع پمپ سانتریفیوژ را معرفی می‌کند و نحوه‌ی شبیه‌سازی و آنالیز عملکرد آن در نرم افزار FATHOM را می‌آموزد. این راهنما پس از بیان مفاهیم بنیادی درباره‌ی این نوع پمپ‌ها، اجزای آن را تشریح می‌کند، از تست و بازرسی آن می‌گوید و به خواننده یاد می‌دهد که چطور در این نرم افزار محاسبات را انجام دهد و پمپ مناسب را انتخاب کند.

درباره‌ی رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM

یکی از ابزارهای مهم در حوزه‌ی سیالات پمپ‌ها هستند. پمپ‌ها وسایلی مکانیکی‌اند که کمک می‌کنند مایعات فشار بیشتری پیدا کنند و به‌راحتی به سمت بالا یا حتی پایین جابجا شوند. پمپ‌ها انواع خیلی زیادی دارند و بسته به ساختمان و کاربردشان دسته‌بندی می‌شوند. از میان همه آن‌ها، پمپ‌های سانتریفیوژ یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین‌ها به حساب می‌آیند که به شکلی گسترده در صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرند. این ابزار از نوع دینامیکی است و بر اساس نیروی گریز از مرکز کار می‌کند. به این شکل که وقتی سیال وارد پمپ شد، به سمت مرکز آن می‌رود، وارد پروانه‌ی آن می‌شود و در بین این پره‌ها به دوران درمی‌آید. به همین خاطر پمپ سانتریفیوژ را نوعی ماشین دوار هم محسوب می‌کنند. اما این وسیله علیرغم ظاهر ساده‌اش، ساختاری پیچیده دارد. بنابراین مهندسینی که می‌خواهند از آن استفاده کنند باید به خوبی با آن آشنا باشند. کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM نوشته‌ی حسین رضایی، از معدود آثاری است که می‌کوشد این نوع پمپ‌ها را معرفی کند و طرز کار آن‌ها را توضیح دهد. این راهنما از نرم افزار قدرتمند FATHOM استفاده می‌کند و نشان می‌دهد که چطور با کمک آن می‌توان این پمپ‌ها را تحلیل کرد.

معرفی و دانلود کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM

پمپ‌های سانتریفیوژ از نیروهای اصطکاک سیال و گرانش برای انتقال سیالات استفاده می‌کنند. پروانه مهم‌ترین قطعه‌ی این ابزار است که در واقع وظیفه‌ی مکش مایع را بر عهده دارد. وقتی مایع به درون پمپ کشیده شد، پره‌های این پروانه آن را به گردش در می‌آورند و با شدت بیشتری به سمت خروجی پمپ هدایت می‌کنند. شکل مخروطی این پمپ‌ها نیز کمک می‌کند تا فشار سیال افزایش یابد و باقدرت بیشتری از آن خارج گردد. از پمپ سانتریفیوژ عموماً در صنایع نفت و گاز و آب استفاده شود. طبیعتاً این پمپ‌ها انواع مختلفی دارند که باید متناسب با نوع پروژه و سیستم سیالات آن را انتخاب کرد. حسین رضایی در کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM به همین موضوع پرداخته و سعی کرده آن را تشریح کند. او مبانی و مفاهیم مکانیکی مرتبط با این پمپ‌ها را توضیح می‌دهد و از اجزای داخلی آن می‌گوید. همین‌طور در مورد تست و بازرسی آن صحبت می‌کند و سیستم‌های جانبی و ماژول‌های آن را شرح می‌دهد. درنهایت می‌گوید که چطور با کمک نرم افزار FATHOM می‌توان محاسبات مربوط به آن را انجام داد و مناسب‌ترین پمپ را انتخاب کرد.

کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسین مکانیک و سیالات پیشنهاد می‌شود. با کمک این راهنما می‌توانید پمپ‌های سانتریفیوژ را بهتر بشناسید و تحلیل کنید.

در بخشی از کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM می‌خوانیم

نقطه Shut-off: زمانی حادث می‌شود که با بستن شیر خروجی پمپ و یا بسته شدن ناگهانی مسیر جریان به هر دلیلی، مقاومت مدار به بی‌نهایت رسیده و دبی جریانی تقریباً به صفر می‌رسد. در این نقطه، پمپ مانند یک همزن عمل کرده و تنها سیال را می‌چرخاند. باقی ماندن در این نقطه باعث بالا رفتن درجه حرارت سیال، پوسته و به دنبال آن انبساط دمایی در اجزای مکانیکی پمپ می‌گردد. این مهم علاوه بر آسیب رساندن به اجزای غیر فلزی، باعث ناهم‌محوری در شفت پمپ شده که اثرات آن در آسیب به مکانیکال سیل‌ها (به دلیل قطع شدن جریان فلاشینگ و نامناسب شدن زاویه تماس میان صفحات دوار و ثابت) و یاتاقان‌ها، نمایان می‌گردد.

حداقل جریان پیوسته پایدار مکانیکی: کمتر شدن جریان پمپ از مقدار یاد شده باعث بروز ناپایداری در عملکرد پمپ (که اولین نمود آن بر روی بحث ارتعاشات است)، می‌شود. با توجه به حدود ارتعاشی مورد قبول دراستاندارد مرجع و اندازه‌گیری آن در زمان تست، حداقل جریان پایدار مکانیکی را می‌توان اندازه گیری کرد. البته روش‌هایی برای تخمین و و محاسبه تقریبی آن نیز وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: معرفی انواع پمپ‌ها، استانداردها و کتب مرجع
1. اهمیت تجهیزات دوار
2. تقسیم‌بندی کلی تجهیزات دوار
3. دسته‌بندی کلی اجزای تشکیل‌دهنده پمپ‌ها
4. معرفی استانداردها و کتب مرجع
5. استانداردهای مرجع مورد استفاده برای پمپ‌ها
تقسیم‌بندی پمپ‌های سانتریفیوژ براساس وجود یا عدم وجود سیستم
فصل دوم: مفاهیم بنیادی
1. نیروی جانب مرکز
فصل سوم: کاویتاسیون و هد خالص مثبت در دهانه مکش
1. کاویتاسیون
2. هد خالص مثبت در دهانه مکش
فصل چهارم: انواع تشابه، سرعت مخصوص و سرعت مخصوص در دهانه مکش
1. اعداد بی بعد
فصل پنجم: هیدرولیک، منحنی‌های عملکرد، آرایش سری و موازی پمپ‌های سانتریفیوژ
1. هیدرولیک پمپ‌های سانتریفیوژ
2. فلسفه فرآیندی استفاده از آرایش سری و موازی پمپ‌های سانتریفیوژ
فصل ششم: آشنایی و شناخت اجزای تشکیل‌دهنده پمپ‌های سانتریفیوژ
1. آشنایی با اجزای تشکیل‌دهنده پمپ
2. بررسی پلان‌های رایج فلاشینگ مکانیکال سیل‌ها
3. یاتاقان‌ها
4. کوپلینگ
فصل هفتم: تست و بازرسی پمپ‌های سانتریفیوژ
1. معرفی انواع تست‌های پمپ‌های سانتریفیوژ
فصل هشتم: سیستم‌های جانبی و ماژول‌های کاربردی
1. ماژول‌های کاربردی در پمپ‌های سانتریفیوژ
فصل نهم: معرفی انواع پمپ‌های سانتریفیوژ
1. دسته‌بندی پمپ‌های سانتریفیوژ
فصل دهم: متریال اجزای تشکیل‌دهنده پمپ‌های سانتریفیوژ
فصل یازدهم: محاسبات و انتخاب پمپ‌های سانتریفیوژ و اجزای وابسته
فهرست منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات267
زبانفارسی
شابک978-600-124-564-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۶۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM

برای دریافت کتاب رهیافتی در تحلیل دینامیکی جریان و سایزینگ پمپ به کمک نرم افزار AFT FATHOM و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.