معرفی و دانلود کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها

برای دانلود قانونی کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها

کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها نوشته‌ی الیاس استایل و نیکول دوپونی، شامل تجربیات عمده و مهم مطالعاتی در زمینه شهر هوشمند در کشورهای مختلف است که با متمرکز شدن بر سیاست­‌گذاری‌ها و مؤلفه‌های اجرایی، مردم را به مشارکت در زمینه نوآوری و توسعه هوشمندانه شهرهایشان هدایت می‌کند.

کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند (Trends in Smart City Development)، حاوی نکات بسیار جدید،‌ مهم و درخور توجه در عرصه هوشمندی است که به شما دیدگاهی تازه می‌بخشد.

شهرها همیشه در حال تغییر بوده‌اند، پویایی محیط شهری، دنیای کوچکی از روابط اجتماعی است که شما در طول تاریخ ساخته‌اید. فناوری همیشه یک عامل حیاتی بوده که عمیقاً با تکامل شهرها درهم‌ آمیخته شده است. از زمان انسان‌های اولیه تا انقلاب صنعتی و تا به امروز، پیشرفت‌های غیرمنتظره فناوری بر روی سازه‌هایی که امروز به کار می‌برید، نحوه زندگی‌تان، کار، ورزش و سرگرمی‌ها در فضای شهری تأثیر گذاشته است.

شهرها در حال ‌توسعه‌اند و این توسعه ادامه دارد. پویایی فناوری در عملیات شهری ادغام‌ شده است، از حمل‌ و نقل گرفته تا تعمیر زیرساخت‌های شهری و غیره. غالباً عاقبت کار چنین سیستم‌هایی، برای کاربر نهایی شفاف و واضح نیست اما ادغام فناوری‌ شهرهای هوشمند در زندگی روزمره شما بیشتر قابل‌ مشاهده است و شما می‌توانید تغییرات بزرگی را در شهرهایتان آغاز کنید.

مرکز تحقیقات راهبردی شهر و تحقیقات کاربردی اتحادیه ملی شهرها، تلاش می‌کند تا جوامع را تقویت کند، شهرها را بهبود بخشد و به رهبران شهر کمک کند. شما این امر را با دانستن و آموختن در مورد شهرها، شناسایی کرده و در به اشتراک گذاشتن روش‌های شهری متعهد، پرورش راهکار‌های مؤثر و نواوری و به چالش کشیدن رهبران شهر برای رهبری تلاش کنید.

در بخشی از کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها می‌خوانیم:

دغدغه‌های مربوط به حریم شخصی، تنها مختص مدیران پروژه نیست. هنوز این سؤال باقی است که جامعه‌ای از ساکنین، چطور به نظارت حسگرها بر محله‌شان پاسخ خواهد داد. لی تین، وکیل ارشد کارمندان در بنیاد مرزهای الکترونیکی، پروژه‌های مبتنی بر حسگرها را به معنی نظارت بیشتر می‌داند و بیان می‌دارد که مشخص نیست چنین سیاست‌های حفاظت از حریم شخصی واقعاً چقدر قدرت خواهند داشت. مثلاً وقتی‌که پلیس درخواست کسب اطلاعاتی را داشته باشد که ناقض آن سیاست‌ها است. مدیران پروژه می‌دانند که دغدغه‌های این‌ چنینی می‌توانند مسائل مهمی تلقی شوند. آن‌ها در سند اداری خویش، پیش‌بینی استمداد از افراد جامعه را در نقاط موردنظر برای استقرار گره‌ها لحاظ کرده‌اند. این استمداد، شامل ملاقات با اعضای شورای شهر و رهبران جامعه و ملاقات‌های مستمر با ساکنان است. به‌ علاوه، آن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی «برای جوانان محله به‌منظور معرفی مفاهیمی از علوم محیطی تا طراحی الکترونیک و تحلیل داده» هستند.

پویش جوامع شهر هوشمند، دارای یک برنامه تقویت سواد و دسترسی دیجیتال است که به افزایش نرخ استفاده از اینترنت پهن باند و مصرف اینترنت منجر شده است و این افزایش، شامل جستجوی کار در 9 محله با ساکنان عمدتاً سیاه‌پوست و اسپانیایی‌ زبان از قشر کم‌درآمد و متوسط می‌شود. بین سال‌های 2008 (سال شروع اجرای برنامه) و 2013، محله‌های هدف مطالعه، شاهد 13 درصد رشد در مصرف اینترنت بودند.

درحالی‌که این برنامه لزوماً به دنبال نمایش انتقال داده از طریق فناوری‌های سطح بالا نیست، اما در عمل به افزایش ارتباط در شهر منجر گشته و باعث شده است که منابع ایجادشده، به واسطه پروژه‌هایی مثل شبکه اشیاء برای همه شهروندان شهر در دسترس بوده و توسط آن‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجمان
درباره نشر اثر
قدردانی و تشکر
پیشگفتار
اینترنت اشیاء در شهرهای متصل
خلاصه مدیریتی
مطالعات موردی
شیکاگو در ایالت ایلینوی
فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا
شارلوت (کارولینای شمالی)
سانفرانسیسکو (شهری در کالیفرنیا)
دهلی نو - هند
مقایسه مطالعات موردی
توصیه‌ها
پیوست
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها
نویسنده،
مترجممرتضی چشمه نور، مریم حق شناس، هانیه عظیم زادگان، حسین رضایی، سمیرا لطفی نوکنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-622-6598-49-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها

برای دریافت کتاب روند افزایشی توسعه در شهرهای هوشمند: مطالعات انجام شده و توصیه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.