معرفی و دانلود کتاب روانشناسی اندوه

عکس جلد کتاب روانشناسی اندوه
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی اندوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی اندوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی اندوه

کتاب روانشناسی اندوه نوشتۀ ریچارد گراس اثری جالب و خواندنی در خصوص چیستی اندوه و سوگ است و نحوۀ کنار آمدن با این احساس را به مخاطب می‌آموزد. کتاب حاضر راهنمای خوبی برای درک بهتر اندوه و انواع مختلف آن به شمار می‌رود و یکی از منابع مطالعاتی معتبر برای مشاوران و روانکاوان است.

دربارۀ کتاب روانشناسی اندوه

کتاب روانشناسی اندوه (The Psychology of Grief) اثری از ریچارد گراس (Richard Gross) کتابی در حوزۀ روانشناسی است. نویسنده در این کتاب ابتدا توضیح می‌دهد خود اندوه چیست و در ادامه به مسائل مرتبط با اندوه می‌پردازد. همۀ انسان‌ها در مقاطعی از زندگی خود اندوه را تجربه می‌کنند؛ مثلاً در مواردی نظیر داغدیدگی و از دست دادن عزیزان. کتاب حاضر با این هدف نوشته شده است که مخاطبان شیوۀ کنار آمدن با اندوه را بیاموزند و به افراد دیگری نیز که گرفتار اندوه هستند کمک کنند و بتوانند آن‌ها را به بهترین نحو همراهی نمایند. به گفتۀ نویسندۀ این اثر، هرگز نمی‌توانیم بفهمیم مرگ عزیزان و نزدیکانمان چه تأثیری بر ما خواهد گذاشت تا زمانی که این رویداد واقعاً اتفاق بیفتد. گراس معتقد است انسان نمی‌تواند از اندوه بگریزد؛ اما جالب اینکه او باور دارد احساس اندوه به ما کمک می‌کند با غم از دست دادن عزیزمان بهتر کنار بیاییم.

ریچارد گراس در نگارش کتاب روانشناسی اندوه هم به جنبه‌های نظری اندوه نگاهی داشته و هم از تجربیات شخصی خود استفاده کرده است. او صورت‌های مختلفی از اندوه را معرفی می‌کند و هر یک را به صورت مختصر و مفید توضیح می‌دهد. کتاب روانشناسی اندوه در هفت فصل نگارش شده است. ریچارد گراس در دو فصل اول به بررسی چیستی اندوه و مفهوم آن می‌پردازد. سپس در فصل سوم با اتکاء به نظریات مختلف توصیفی و تجویزی موضوعاتی از این قبیل را بسط می‌دهد که مردم به طور معمول چطور اندوهگین می‌شوند و نحوۀ اندوهگین شدن آن‌ها چطور باید باشد. نویسنده در فصل چهارم اندوه را به عنوان یک پدیدۀ اجتماعی-فرهنگی بررسی می‌کند و به این پرسش پاسخ می‌دهد که شیوۀ صحیح غصه خوردن چیست. در فصل پنجم کتاب به طور مفصل‌تری به اندوه ناشی از داغدیدگی و از دست دادن عزیزان پرداخته می‌شود و مواردی نظیر از دست دادن همسر، از دست دادن والدین، از دست دادن خواهر و برادر، و از دست دادن فرزند مورد بحث قرار می‌گیرد. نویسنده در فصل ششم سراغ مفهومی به نام اندوه پیچیده می‌رود، و در آخرین فصل کتاب نیز به وجه مثبت اندوه اشاره می‌کند.

کتاب روانشناسی اندوه به شیوه‌ای آکادمیک نوشته شده و در عین حال زبان روانی دارد و به آسانی برای مخاطب قابل فهم است. ریچارد گراس مفهوم اندوه را در چهارچوب‌های روانشناسی و اجتماعی تبیین می‌کند و در ادامه به مخاطب کمک می‌کند بهتر با این احساس کنار بیاید. همچنین در کتاب حاضر نکات و راهکارهای قابل توجهی برای روانکاوان و مشاوران ارائه شده است تا با کمک آن‌ها به حل بهتر مشکلات و مسائل مراجعان خود بپردازند.

لازم به ذکر است این کتاب با عنوان «روانشناسی سوگ» نیز به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات دیگری منتشر شده است. کتاب حاضر با عنوان روانشناسی اندوه به همت انتشارات نگاه به چاپ رسیده است.

کتاب روانشناسی اندوه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشتۀ روانشناسی و مشاوره و همچنین تمام مشاوران و روانکاوان مناسب است. همچنین اگر به مباحث روانشناسی و بررسی احساسات انسانی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب روانشناسی اندوه را مطالعه کنید.

با ریچارد گراس بیشتر آشنا شویم

ریچارد گراس نویسنده و در عین حال کارمند مرکز مراقبت‌های داغدیدگی کروز در بریتانیاست. این مرکز بزرگ‌ترین سازمان ارائه‌دهندۀ خدمات حمایتی به سوگواران در این کشور است. گراس بیش از سی سال است که به نویسندگی در حوزۀ روانشناسی مشغول است و از آثار شاخص او می‌توان به روانشناسی: دانش ذهن و رفتار، روانشناسی اندوه، و انسان بودن از منظر روانشناسانه و فلسفی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب روانشناسی اندوه می‌خوانیم

بر اساس نوشته‌های انسان‌شناس بریتانیایی جفری گورر، اعمال سوگواری مدرن با عدم انجام مناسک به‌کلی نشان داده می‌شود. در انگلیس دهۀ 1960 «عادی‌ترین واکنش (به مرگ) عدم انجام سوگواری است». اگر تجربیات مشکل‌سازی مانند داغدیدگی از طریق انجام مناسک مهار نشود، افراد متحمل مشکلات روانشناختی خواهند شد و مرگ به‌طور اجتماعی به شکل وسواس همراه با کمدی‌های وحشت، فیلم‌های جنگی و فجایع (پورنوگرافی مرگ) دوباره ظاهر خواهد شد.

گورر و تاریخ‌دان آماتور فرانسوی، فلیپ آریس، هواداران این نظریه‌اند (که بیشترین نقل قول از آن‌ها می‌شود) که مرگ تابوست و در جامعۀ مدرن به طرز بی‌مانندی با آن بد رفتار می‌شود. بحث گورر کمک می‌کند توضیح دهیم که مرگ چطور می‌تواند رسانه‌ها را به خود مشغول کند، حتی در زمانی که افراد صحبت‌کردن دربارۀ اندوه شخصی خودشان را ناممکن می‌یابند و مرگ چطور می‌تواند تابو باشد، ولی مصاحبه‌شوندگان داغدارش در همان حال مشتاق حرف‌زدن باشند. (او به آن‌ها اجازه و فرصت داده بود.) تِز تابوی او حتی می‌توانست سیل بی‌پایانی از مواد دانشگاهی را که دربارۀ مرگ مخصوصاً در آمریکا از دهۀ 1950 به این طرف به وجود آمده، توضیح دهد.

با وجود این، از گورر بسیار نقد شده است، از یک‌سو به‌خاطر برداشت رمانتیکش از مناسک سوگواری دورۀ ویکتوریا و از سوی دیگر به این مطلب اشاره شده است که انکار مدرن مرگ در اوایل قرن نوزدهم و نه قرن بیستم، شروع شده است. مانند گورر، اَریس استدلال می‌کرد که مرگ به‌طور غیرقابل اجتنابی مسئله‌آفرین است. مرگ همراه با عمل جنسی، دو راهی‌اند که «طبیعت» به‌واسطۀ آن «فرهنگ» را تهدید می‌کند، و رام‌کردن آن ‌را به امری ضروری تبدیل می‌کند؛ جامعه به‌طور سنتی از طریق مناسک و مذهب این را به دست می‌آورد. در عرض چند قرن گذشته، فردباوری، رمانتیسیسم و جدایی دین از سیاست مناسک را متزلزل کرده است و افراد مدرن در برابر زشتی مرگ بدون سلاح باقی مانده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

روانشناسی اندوه
1. ضایعه، داغدیدگی و اندوه؛ مفهوم آن‌ها چیست؟
2. تجربه و طبیعت اندوه چیست؟
3. کوشش برای توصیف اندوه؛ اندوه به چه کار می‌آید؟
4. اندوه به‌عنوان یک پدیده اجتماعی_ فرهنگی؛ چطور باید غصه خورد؟
5. اندوه و ارتباط ما با درگذشتگان؛ چه کسی مرده است؟
6. چه زمانی اندوه پیچیده می‌شود؟
7. وجه مثبت اندوه‌ رشد پساروان‌گزایی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی اندوه
نویسنده
مترجمرضا ستوده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-622-2670-61-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی اندوه

زهرا قدیمی
۱۴۰۱/۷/۵
درترجمه کم کاری شده.. درواقع این کتاب یه مقاله مقایسه‌ای از نویسنده بوده که مترجم به طرز حوصله سربری امانت داری کرده! و به خودش زحمت زیادی نداده.. مناسب کسانی هست که اطلاعات روانشناسی دارن که البته در ترجمه اصطلاحات تخصصی دانش مترجم کافی نبوده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی اندوه

برای دریافت کتاب روانشناسی اندوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.