معرفی و دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

عکس جلد کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

ویکتور فرانکل در کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا، شرحی واقعی و دردناک از تجربه‌ی اسارت در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها ارائه می‌دهد. او نشان می‌دهد که چگونه عشق، امید، مسئولیت، آزادی درونی و زیبایی‌هایی که در هنر و طبیعت وجود دارند می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای غلبه بر مشکلات و تجربیات دل‌خراش عمل کنند. این کتاب در فهرست ده کتاب تأثیرگذار آمریکا قرار گرفته است و همچنان به خوانندگانش در یافتن معنا کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

یافتن معنا در زندگی و تکیه به چنین معنایی در شرایط سخت از نظر ویکتور فرانکل (Viktor E. Frankl) کلید خوشبختی و رفاه شخصی است. کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا (Man’s Search for Meaning) زندگی‌نامه‌ای خودنوشت است که تأثیر نظریه‌ی «معنا درمانی» (Logotherapy) را در بدترین وضعیت‌های ممکن نشان می‌دهد.

نظریه‌ی معنادرمانی یا لوگوتراپی را ویکتور فرانکل پیش از حمله‌ی نازی‌ها به اتریش مطرح کرده بود. او که به مدت سه سال در گتوی نازی‌ها و سپس در اردوگاه‌های کار اجباری زندانی بود، توانست نظریه‌ی معنادرمانی را برای تسلی دادن به خود و دیگر زندانیان به‌ کار گیرد. در سپتامبر 1942 فرانکل توسط مقامات آلمان نازی به همراه همسر باردار، والدین و برادرش دستگیر شد. حکومت فاشیستی هیتلر آن‌ها را به جرم یهودی بودن به اردوگاه «ترزین اشتاد» در چکسلواکی تبعید کرد. پدر او در آن‌جا و باقی خانواده پس از انتقال به آشویتس درگذشتند. فرانکل تنها باقی‌مانده از خانواده و آشنایان خود بود. او جزو معدود افرادی است که از هولوکاست جان سالم به در برده و توانسته تجربیات روشنگرانه‌ی خود را در کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا روایت کند.

علی‌رغم از دست دادن خانواده، نوشته‌ها و همه‌ی حیثیت انسانی در زندان نازی‌ها، فرانکل تاحدامکان به «زندگی» ادامه داد. کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا مثالی واقعی از تأثیر معنادرمانی است. بهداشت روانی (psychohygiene) از اصطلاحاتی است که توسط ویکتور فرانکل ایجاد شده است. او برای توضیح روش‌های پیشگیری از بیماری‌های روانی به فعالیت‌هایی اشاره می‌کند که از طریق آن‌ها فرد می‌تواند در شرایط سخت نیز سلامت روان خود را حفظ کند.

از نظر فرانکل ما باید به سؤالاتی که زندگی از ما می‌پرسد پاسخ دهیم. تنها با مسئولیت‌پذیری در قبال خود است که می‌توانیم این جوابی برای پرسش‌های زندگی بیابیم. کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا ما را با تجربه‌ای آشنا می‌کند که انسان‌های اندکی در جهان از سر گذرانده‌اند. آشنایی با این تجربه می‌تواند ما را برای رویارویی با سختی‌هایی به‌مراتب آسان‌تر آماده کند. درون‌نگری و تلاش برای حفظ سلامت روان از نکات مهمی است که شنیدن سرگذشت ویکتور فرانکل به ما می‌آموزد.

ما نمی‌توانیم از رنج اجتناب کنیم، اما می‌توانیم انتخاب کنیم که چگونه با آن کنار بیاییم، در آن معنا پیدا کنیم و با هدفی جدید به جلو برویم. نظریه‌ی فرانکل در برابر نظریه‌ی فروید قرار دارد. برای فروید انگیزه‌ی اصلی انسان در زندگی کسب لذت است اما فرانکل در کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا نشان می‌دهد که انگیزه‌ی اصلی ما لذت نیست بلکه کشف و پیگیری چیزی است که از نظر ما می‌تواند معنادار باشد.

اگرچه کتاب انسان در جستجوی معنا از استقبال و موفقیت جهانی برخوردار است، اما انتقادهای نیز نسبت به شیوه‌ی نگاه فرانکل به جهان مطرح شده است. عمده ایرادی که منتقدینی چون لارنس لانگر و کاپلان مطرح می‌کنند؛ تصویری است که فرانکل از کشته شدگان هولوکاست ترسیم می‌کند. از نظر آن‌ها توجه بیش‌ازاندازه به معنادرمانی باعث می‌شود فکر کنیم کسانی که در آشویتس کشته شدند به‌ اندازه‌ی‌ کافی میل به زندگی نداشته‌اند. از نظر این منتقدین جنبه‌ی مثبت‌اندیشی موجود در آثار فرانکل عنصر شانس را در هیاهوی اتفاق‌های متفاوتی که در زندگی می‌افتد نادیده می‌گیرد.

در زمان مرگ فرانکل در سال 1977 کتاب انسان در جستجوی معنا بیش از 10 میلیون نسخه به 24 زبان دنیا فروخته بود. بسیاری از خوانندگان آمریکایی این کتاب را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند معرفی می‌کنند. نسخه‌ی چاپی کتاب انسان در جستجوی معنا را انتشارات آتیسا با ترجمه‌ی سعید اختری‌زاده منتشر کرده و نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای ایمان رئیسی و توسط گروه فرهنگی رومانو تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب انسان در جستجوی معنا

  • حضور در فهرستِ کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد
  • یکی از ده کتاب تأثیرگذار در آمریکا. (Library of Congress)
  • فروش بیش از ده میلیون نسخه به بیش از 24 زبان
  • از پرفروش‌ترین آثار روان‌شناختی در ایران

نکوداشت‌های کتاب انسان در جستجوی معنا

  • یک کار جاودانه. (نیویورک تایمز)
  • بزرگداشت امید و امیدواری در مقابله با سوگ و فقدان. (Barnes & Noble)
  • گوهری از روایت دراماتیک که مقدمه‌ای قانع‌کننده برای مهم‌ترین جنبش روان‌شناختی روزگار ما ارائه می‌کند. (گوردون الپورت)
  • نمونه‌ای فوق‌العاده قدرتمند و تکان‌دهنده از کاری که تفکر اگزیستانسیالیستی می‌تواند در زندگی واقعی انجام دهد. (سارا بلک‌ول)

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ژانر زندگی‌نامه و علاقه‌مندان به نظریات روان‌شناسی جالب خواهد بود. تجربیات فرانکل می‌تواند افراد مختلف را با خود همراه کند. کتاب در جستجوی معنا از زمان انتشار تا الان مورد توجه دانشجویان رشته‌های هنرهای زبانی، تاریخ، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و الهیات قرار گرفته است.

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک یهودی در مارچ 1905 در اتریش به دنیا آمد. او پایه‌گذار مکتب معنادرمانی است که جستجو برای معنای زندگی را به‌عنوان انگیزه‌ی اصلی انسان توصیف می‌کند و زیرمجموعه‌ی روان‌شناسی اگزیستانسیال یا وجودی محسوب می‌شود. فرانکل از بازماندگان هولوکاست بود و تلاش کرد رنج و پیام قربانیان این واقعه‌ی دردناک را به دیگران برساند. ویکتور فرانکل پیش از مرگش در سپتامبر 1997 حدود 39 کتاب منتشر کرد. اولین ترجمه‌ی فارسی از آثار فرانکل کتاب انسان در جستجوی معنا بوده است که در 1354 منتشر شد. از کتاب‌های دیگر ترجمه‌شده‌ی فرانکل به فارسی می‌توان به کتاب‌های «پزشک و روح»، «فریاد ناشنیده برای معنا» و «آری به زندگی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا می‌شنویم

اگر بیمار از معنای زندگی‌اش بپرسد چه می‌توان گفت؟

بدون شک هیچ روانشناسی نمی‌تواند پاسخی کلی برای این پرسش داشته باشد. زیرا معنای زندگی مدام در حال تغییر بوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ازاین‌رو موضوع با اهمیت این است که معنای زندگی شکلی عام ندارد؛ بلکه هر فرد باید معنا و هدف زندگی خود را در لحظه‌های گوناگون پیدا کند. این سوال کلی مانند این است که از قهرمان شطرنج بپرسی که در بازی بهترین حرکت مهره‌ها چیست؟ روشن است که عالی‌ترین حرکت بدون در نظر گرفتن شخصیت حریف و جدا از موقعیتی معین در بازی معنا و وجود خارجی ندارد. در مورد وجود آدمی نیز جریان اینگونه است؛ هیچ معنای انتزاعی وجود ندارد که انسان عمری را صرف پیدا کردنش کند؛ بلکه هرکدام از ما وظیفه و رسالتی خاص در زندگی داریم که باید به آن تحقق ببخشیم. یعنی همان تکلیف مجرد و ملموسی که بر عهده‌ی ماست و فرد دیگری نمی‌تواند این وظیفه و رسالت را برایش انجام دهد. درواقع زندگی برگشت‌پذیر نیست. مسئولیت او بی‌مانند و ویژه‌ی وجود او است و فرصت ایجاد شده برای او بی‌همتا است.

موقعیت‌های پیش‌آمده در زندگی برای هر نفر فرصت‌هایی طلایی اند که این شانس را به انسان می‌دهد تا با آن‌ها مبارزه کند. با این توضیحات پرسش در مورد معنای زندگی باید به خود فرد برگردانده شود. یعنی کسی نباید از معنی زندگی‌اش سوال کند بلکه باید بداند که خود در برابر این پرسش قرار گرفته است. در اینجا سخن را کوتاه می‌کنم؛ به‌طورکلی هر فردی باید پاسخگوی زندگی خویش باشد و تنها و تنها او است که می‌تواند پاسخی برای پرسش زندگی‌اش داشته باشد؛ زندگی‌ای که خود در برابر آن مسئول است. با توجه به این مهم معنا درمانی پذیرفتن این مسئولیت را در اصل و جوهر وجودی انسان می‌داند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
9 دقیقه
پیشگفتار ۱
11 دقیقه
پیشگفتار ۲
54 دقیقه
تجربه‌هایی از اردوگاه کار اجباری ۱
59 دقیقه
تجربه‌هایی از اردوگاه کار اجباری ۲
63 دقیقه
تجربه‌هایی از اردوگاه کار اجباری ۳
53 دقیقه
تجربه‌هایی از اردوگاه کار اجباری ۴
15 دقیقه
تجربه‌هایی از اردوگاه کار اجباری ۵
6 دقیقه
مبانی لوگوتراپی (معنادرمانی)
4 دقیقه
در جست‌وجوی معنا
2 دقیقه
ناکامی وجودی
7 دقیقه
نوروز نوژنیک
7 دقیقه
نودینامیک
7 دقیقه
خلا وجودی
3 دقیقه
معنای زندگی
7 دقیقه
جوهر وجود
2 دقیقه
معنای عشق
10 دقیقه
معنای رنج
1 دقیقه
مسائل فرابالینی
6 دقیقه
قصه‌ای از لوگودراما
5 دقیقه
معنای مافوق
5 دقیقه
ناپایدار بودن زندگی
20 دقیقه
لوگوتراپی، روشی همه‌گیر
4 دقیقه
نوروز جمعی
7 دقیقه
به چالش کشاندن جبرگرایی مطلق
3 دقیقه
ایمان روانپزشکی
4 دقیقه
روانپزشکی انسانی‌شده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انسان در جستجوی معنا
نویسنده
مترجمسعید اختری زاده
راویایمان رئیسی
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

فوآد شبانی
۱۴۰۲/۵/۳
بیتظیر و بی همتا بود این کتاب!... عشق از جسم معشوق دورتر و بالاتر می‌رود، به جای بالاتر و فراتر... مرا چون مهری بر قلب بزن! عشق همچون مرگ نیرومند است... این جملات چقدر قدرتمند است. چه صلابتی پشت این واژه‌ها نهفته است. ویکتور فرانکل در این اثر شگفت انگیز شما را قدم به قدم در تمام مراحل حضور در زندان اشوویتس تا چگونگی مدارا با خود، تقابل حرفه‌ای با خصم ناامیدی و تمنای بی مانند عشق و حضور نور امید به فردایی روشن همراه می‌سازد. تو گویی که انگار در آشوویس کنار او نشسته‌ای و با او از کاسه سوپ داغی صحبت می‌کنی که کاپویی که رفیق ات شده به تو داده و تو داری با ویکتور چند تا نخود را بنا به لطف عشق و مرام همدلی به اشتراک بگذاری...
ک رحمانی
۱۴۰۳/۱/۱۶
این کتاب رو برای افراد اهل تفکر به ویژه در نیمه دوم زندگی پیشنهاد میکنم. از آنجایی که با افزایش سن پرسش‌های درونی از خودمان مبنی برای معنای زندگی تو چیه آغاز میشه داستان این کتاب میتونه مقداری کمک کنه. در ادامه مطالعه موضوعات کلی کشف رسالت شخصی و بررسی عشق و علاقه میتونه کمک زیادی بکنه.
زهره بیژنی
۱۴۰۲/۶/۲
من مدتی بود که بدلیل مشکلاتی که برام پیش اومده بود خیلی بی انگیزه شده بودم به طوری که کارهای روتین روزانه رو اصلا حوصله ایی برای انجامش نداشتم ولی با خوندن این کتاب متوجه شدن، بشر و آدمی همه‌ی شرایط رو میتونه پشت سر بزاره
کتاب خوبی بود توصیه میکنم بخونید
زیور کریمی
۱۴۰۲/۸/۱۲
چندین بار گوش کردم.... با گویندگی عالی
در کنار داستان اولیه کتاب انسان به معنای واقعی به قدرت خودش پی میبره که می‌تونه به چیزی که می‌خواد برسه به شرطی که باور داشته باشه میرسه
مهدی علیرضایی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
زندگی پر از معنا دادن است وقتی می فهمیم که برای چه چیزی زندگی می کنیم یک معنا می دهیم
سینا فراهانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
صدای راوی خوب بود خیلی وقت بود دنبال موضوع لوگوتراپی بودم. بسیار کتاب سودمندی بود.
محمد داوطلب
۱۴۰۲/۸/۲۰
این کتاب بسیار عالی و واقع نگرانه است. شنیدن (خوندن) این کتاب علی الخصوص به نسل جوان توصیه می‌گردد
احمدرضا عابدی
۱۴۰۲/۹/۸
کتاب خوب و پندآموزی برای معنا بخشیدن به زندگی‌های پوچ و بی معناست
مائده حبیبی
۱۴۰۲/۶/۹
این کتاب واقعا یه دنیاست عالیه صدلی اقای رئیسی خیلللللی خوبه ازشون ممنونم
Farnaz Khoshvaght
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خیلی عالیه دانلودش کنید
H.k
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کمی حوصله‌سر‌بر بود ولی در کل من دوست داشتم
رویاباصری
۱۴۰۲/۱۱/۴
خیلی کتاب خوبیه خوندنش رو پیشنهاد میکنم به همه
ali ebrahimi
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتابی بسیار پرمعنا عمیق بود بسیارلذت بردم
امید محمد گردویی
۱۴۰۲/۸/۱۴
کتاب خوبی بود دید خیلی خوبی نسبت به زندگی بهتون میده
طاهره‌قاسمی
۱۴۰۲/۷/۲۸
جالب نبود من دوست نداشتم کسل کننده بو به نظرم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

برای دریافت کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.