معرفی و دانلود کتاب روانشناسی سوگ

عکس جلد کتاب روانشناسی سوگ
قیمت:
۴۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی سوگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی سوگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی سوگ

کتاب روانشناسی سوگ اثر ریچارد گراس کتابی عمیق و تاثیرگذار درباره‌ی مواجهه با سوگ و اندوه است که روایتی هوشمندانه را از واکنش‌های انسانی در برابر فقدان و لحظات ازدست‌دادن بیان می‌کند. این اثر روش‌های کارآمدی را برای کنار آمدن با احساسات برخاسته از سوگ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی سوگ

آیا تابه‌حال سوگ، فقدان و ازدست‌دادن را تجربه کرده‌اید؟ اتفاقی که شما را با با یک حفره‌ی بزرگ روبه‌رو می‌کند. یک جای خالی که برای همیشه توی ذوق می‌دهد. ریچارد گراس (Richard Gross) در کتاب روانشناسی سوگ (The Psychology of Grief) یک موضوع روانشناسی مهم را کند‌و‌کاو می‌کند. او در آغاز کتاب روانشناسی سوگ، توضیحات روشنی را درباره‌ی معنای سوگ ارائه می‌دهد و به شما می‌گوید که این احساس دقیقا در چه زمانی رخ می‌دهد. او در ادامه مسائل مربوط به فقدان و اندوه برآمده از آن را بررسی می‌کند. گراس می‌گوید انسان‌ها خواه ناخواه، در زندگی عزیزان خود را از دست می‌دهند و اندوه عمیق فقدان را تجربه می‌کنند و این اتفاق برای هر کسی رخ خواهد داد.. ریچارد گراس با نوشتن کتاب حاضر به دنبال آموختن روش‌های کنار آمدن با سوگ به شماست تا به این ترتیب بتوانید خودتان دیگران را هنگام وقوع مصیبت یاری کنید. نویسنده بیان می‌کند که ما تا لحظه‌ای که سوگ را تجربه نکنیم، متوجه نخواهیم شد مرگ عزیزانمان چه تاثیری بر ما خواهد داشت. او اعتقاد دارد که از فقدان گریزی نیست، اما آموختن شیوه‌های مواجهه با سوگ و آمادگی برای روبه‌رو شدن با این موقعیت می‌تواند به کنار آمدن با اندوه کمک شایانی کند.

ریچارد گراس در نگارش کتاب علاوه‌بر بیان تجربیات خود، سوگ را از جنبه‌های نظری هم بررسی می‌کند. او انواع سوگ را معرفی و هر کدام را به شکل جداگانه واکاوی می‌کند. کتاب روانشناسی سوگ در هفت فصل نوشته شده. فصل ابتدایی به چیستی سوگ و تبیین مفهوم آن اختصاص دارد. در فصل دوم اختلاف نظر متخصصان در مورد این موضوع بررسی می‌شود و تاثیر سوگ بر روان آدمی مورد توجه قرار می‌گیرد. نویسنده در فصل سوم با توجه به نظریات متفاوت توصیفی و تجویزی، موضوعات مختلف پیرامون فقدان و اندوه را شرح می‌دهد؛ برای مثال توضیح می‌دهد که مردم معمولا چطور داغدار می‌شوند و این مسئله در اصل چگونه باید تجربه شود. گراس در فصل چهارم از اثرات اجتماعی و فرهنگی سوگ می‌گوید و دنبال پاسخ به این سوال است که شیوه‌ی صحیح غصه خوردن چگونه است. در فصل پنجم کتاب، ریچارد به صورت تفصیلی به اندوه ناشی از مصیبت از دست دادن عزیزان می‌پردازد و به صورت جداگانه مواردی مثل از دست دادن والدین، خواهر و برادر و فرزند را مورد بحث قرار می‌دهد. فصل ششم کتاب روانشناسی سوگ به مفهومی به نام «سوگ پیچیده» تعلق دارد و در فصل آخر نویسنده به وجه مثبت سوگ اشاره می‌کند.

کتاب روانشناسی سوگ زبان روانی دارد و با خواندن آن می‌توانید خود را برای موقعیت‌های غیرمنتظره‌ی زندگی و اندوه که ناگزیر در قلبتان می‌نشیند آماده کنید.

این کتاب حاضر به همت نشر مون و ترجمه‌ی روان نگار شجاعی منتشر شده است.

کتاب روانشناسی سوگ مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان رشتۀ روانشناسی و مشاوره و همچنین تمام مشاوران و روانکاوان مناسب است. همچنین اگر به مباحث روانشناسی و بررسی احساسات انسانی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب روانشناسی اندوه را مطالعه کنید.

با ریچارد گراس بیشتر آشنا شویم

ریچارد گراس در سال 1949 در آمریکا متولد شد. او علاوه بر نویسندگی در مرکز مراقبت‌های داغدیدگی کروز در بریتانیا مشغول است. این مرکز بزرگترین سازمان ارائه‌ی خدمات حمایتی به سوگواران این کشور است. گراس سه سال است که در حوزه‌ی روانشناسی به نویسندگی می‌پردازد. از آثار شاخص او می‌توان به «روانشناسی: دانش ذهن و رفتار»، «روانشناسی اندوه»، و «انسان بودن از منظر روانشناسانه و فلسفی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب روان‌شناسی سوگ می‌خوانیم

باید عزاداری را فرایندی فعالانه در نظر گرفت (نه یک حالت) که از چهار اقدام کلی تشکیل شده است. اگرچه این اقدامات لزوماً از ترتیب مشخصی پیروی نمی‌کنند، اسامی‌شان دلالت بر نوعی توالی دارد؛ مثلاً اگر اول با واقعیت رخداد فقدان کنار نیایید، نمی‌توانید ضربه‌ی احساسی ناشی از فقدان را کنترل کنید. طبق گفته‌ی واردِن اولین اقدام، تصدیق و پذیرش واقعیت مرگ است. رفتار جست‌وجوگرانه که بولبی و پارکس توصیف مبسوطی از آن ارائه کرده‌اند. ارتباط تنگاتنگی با این اقدام دارد. انکار به صورت‌های مختلفی بروز می‌کند، اما اغلب فرد را با جزئیات، معنا یا بازگشت‌ناپذیری فقدان درگیر می‌کند. مومیایی‌سازی یکی از اشکال انکار است که فرد عزادار متعلقات متوفی را در شرایطی مومیایی‌شده نگه می‌دارد، مبادا روزی متوفی برگردد و لازمشان داشته باشد (مثل نگه ‌داشتنِ اتاق فرد ازدست‌رفته، درست شبیه زمان قبل از مرگش).

دومین اقدام، تجربه/هضم درد ناشی از سوگ است. تجربه‌ی درد حین عزاداری طبیعی ا‌ست، مشروط بر اینکه در آن غرق نشویم. این درد هم به معنای واقعی درد است (یعنی جسمی) و هم نوعی درد احساسی و معنوی به شمار می‌آید. لازم است این درد را بپذیریم و آن را مدیریت کنیم، وگرنه به‌صورت برخی علائم یا اشکال دیگری از رفتارهای ناهنجار بروز می‌کند. غیرممکن است کسی را که با او پیوندی عمیق داشته‌ایم از دست بدهیم و درجاتی از درد را تجربه نکنیم. سومین اقدام، تطبیق با دنیای بدون متوفی است. افراد سوگوار طی مسیر سوگواری سعی می‌کنند اهمیت رابطه‌ای را که حالا قطع شده تعیین کنند، تک‌تک نقش‌هایی را که فرد متوفی در آن رابطه به عهده داشته شناسایی کنند، با این واقعیت کنار بیایند که متوفی دیگر وجود ندارد تا این نقش‌ها را ایفا کند و اغلب تلاش کنند مهارت‌های جدیدی کسب کنند تا بتوانند نقش‌های پیشین متوفا را به عهده بگیرند. شخص سوگوار معمولاً به تمام نقش‌هایی که فرد متوفی تا زمان مرگش بر عهده داشته آگاه نیست.

فهرست مطالب کتاب

روان‌شناسی سوگ
1. فقدان، عزاداری و سوگ چه معنایی دارند؟
2. تجربه و ماهیت سوگ چگونه است؟
3. سوگواری چه سودی دارد؟
4. سوگ، پدیده‌ای اجتماعی و فرهنگی‌: چگونه باید سوگواری کرد؟
5. سوگ و رابطۀ ما با متوفا: چه کسی از دنیا رفته است؟
6. سوگواری چه زمانی پیچیده می‌شود؟
7. روی خوش سوگواری: رشد پساتروما
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی سوگ
نویسنده
مترجمنگار شجاعی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-7585-93-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی سوگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی سوگ

برای دریافت کتاب روانشناسی سوگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.