معرفی و دانلود کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی: نحوه نفوذ در دیگران

عکس جلد کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی: نحوه نفوذ در دیگران
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی: نحوه نفوذ در دیگران

آیا می‌توان به ذهن دیگران نفوذ کرد تا در برابر خواسته‌های ما تسلیم شوند و کاری را انجام دهند که ما می‌خواهیم؟ کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی نوشته‌ی کارولین امپتی، پاسخ‌های فراوانی برای این سؤال دارد. نویسنده در کتاب خود به سویه‌ی تاریک روانشناسی توجه کرده و خواننده را با تکنیک‌های کنترل ذهن، هیپنوتیزم، اسرار ان‌ال‌پی (برنامه‌ریزی عصبی زبان) و درک زبان بدن آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی

تصور سلطه بر ذهن و افکار دیگران همواره پنداری وسوسه‌انگیز بوده و همه‌ی ما لحظاتی را در زندگی خود تجربه کرده‌ایم که آرزو داشتیم کاش می‌توانستیم دیگران را تحت نفوذ خود در آوریم. اگر جذابیت کنترل ذهن شما را نیز وسوسه می‌کند، کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی (Dark Psychology and Manipulation) به قلم کارولین امپتی (Caroline Empathy) انتخاب بسیار مناسبی است.

شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که آموزش‌های این کتاب ابزاری برای سوء‌استفاده از دیگران هستند، اما روانشناسی تاریک هدفی کاملاً متفاوت را دنبال می‌کند. انسان قادر است برای رسیدن به منافع خود هر انسان و موجود زنده‌ای را قربانی کند تا به اهدافش دست یابد. شاید بعضی افراد از این پتانسیل جاه‌طلبانه برای رسیدن به تعالی استفاده کنند، اما در اکثر مواقع شاهد سوءاستفاده‌ی بشر از توانایی‌هایش هستیم و همین موضوع باعث می‌شود که جهان به یک میدان نبرد میان آدمیان تبدیل شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاقات باید چیزی وجود داشته باشد که به منزله‌ی یک بازدارنده عمل کند. اگر صحبت‌های افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند گوش کنید، به اهمیت درک روانشناسی تاریک پی می‌برید. این افراد معمولاً فرد کلاهبردار را شخصی موجه توصیف می‌کنند که به خوبی توانسته آن‌ها را برای انجام یک کار متقاعد کرده و سپس از آن‌ها سوءاستفاده کنند. نکته‌ی مهمی که با خواندن کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی خواهید آموخت، این است که چگونه در برابر افرادی که قصد نفوذ به ذهن شما را دارند، از خود دفاع کرده و از گزند آسیب‌های احتمالی در امان باشید و این مسئله‌ای است که کارولین امپتی در مقدمه‌ی کتاب به وضوح به آن اشاره کرده و هدف اصلی روانشناسی تاریک را مورد بررسی قرار داده است.

امپتی هدف از روانشناسی تاریک را اینگونه توضیح می‌دهد: متخصصان روانشناسی تاریک بر این باورند که اکثریت مردم با هدفی خاص دست به انجام اعمال وحشیانه و افسارگسیخته می‌زنند. شناسایی افکار، احساسات و ادراکاتی که باعث می‌شود انسان‌ها با یکدیگر رفتاری غارتگرانه، همچون یک شکارچی داشته باشند، هدف اصلی به‌کارگیری این شاخه از روانشناسی است. به زبان ساده این شکل از روانشناسی به عمق ناشناخته‌های ذهن بشر نفوذ می‌کند که با استفاده از آن می‌تواند آنچنان انسان‌ها را تحت سلطه بگیرد که آن‌‌ها را وادار به انجام کارها بکند.

کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی به مسائل گوناگونی می‌پردازد و ابتدا خواننده را با تفاوت میان روانشناسی تاریک و روانشناسی معمولی و عامی که غالب مردم می‌شناسند آشنا می‌سازد. سپس به طرح این موضوع می‌پردازد که روانشناسی تاریک چگونه می‌تواند ذهن دیگران را دستکاری کرده و به عبارت بهتر درون آن نفوذ کند. درک زبان بدن یکی از موضوعات کلیدی در این مبحث است و خواننده با مطالعه‌ی تکنیک‌های ارائه شده در کتاب، به شناخت و ادراک بهتری از زبان بدن و مهارت یادگیری آن دست می‌یابد. سپس به تکنیک‌های کنترل ذهن، هنر نفوذ و القاء پرداخته شده و مسئله‌ی شست‌و‌شوی مغزی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی در سال 2020 منتشر شده و نشر السانا با ترجمه‌ی بهناز همتی آن را در اختیارعلاقه‌مندان به موضوعات روانشناسی قرار داده است.

کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی: نحوه‌ی نفوذ در دیگران مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتب روانشناسی، هیپنوتیزم یا تکنیک‌های نفوذ و کنترل ذهن از خواندن این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی: نحوه نفوذ در دیگران می‌خوانیم

هوش هیجانی که از آن تحتِ‌عنوان رهبریِ هیجانی یا بهره‌ی هیجانی یاد می‌شود؛ شامل توانایی افراد برای درک احساسات خود و دیگران است که همین ویژگی، افراد را از یکدیگر متمایز می‌سازد و بسته به محیط یا وضعیت موجود، افراد را کنترل کرده و یا با محیط وفق می‌دهد. به‌طور معمول افرادی با ضریب هوش هیجانی بالا، می‌توانند با وجود تغییرات و یا تأثیرات منفی در اطراف‌شان، خونسردی خود را حفظ کنند. علاوه بر این، ممکن است از این قابلیت، جهت به دام انداختن افراد قربانی هم استفاده کنند؛ ولی ممکن است فرد قربانی هم هوش هیجانی بالایی داشته باشد و از دست این افراد بگریزد. هوش هیجانی یک امکان روان‌شناختی است که فرد، در عین خونسردی، تمام احساساتش را به‌راحتی درک و کنترل می‌کند. در طول سال‌های متمادی، تعریف هوش هیجانی به چهار بخش تقسیم شده است: درک، استفاده، یادگیری و مدیریت.

این چهار قابلیت همگی به هوش هیجانی و معانی نسبی پنهان آن نسبت داده شده‌اند. با استفاده از این توانایی‌ها، مدل‌های مختلفی ایجاد شده که تعامل فکری و درک احساسات را تسهیل می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که افراد با هوش هیجانی بالا، تمایل به موفقیت در زمینه‌های مختلف همچون دانشگاه، مشاغل و استعدادها را دارند. این قابلیت با رهبری عالی و عملکرد بالا در کار مرتبط می‌باشد. به‌علاوه، محققان در سالم بودن این افراد از نظر ذهنی و برخورداری از ویژگی‌های شخصیتی استاندارد، اتفاق نظر دارند. از زمان معرفی هوش هیجانی، مطالعات مختلفی با هدف تعیین عوامل واقعی سوق‌دهنده‌ی افراد به سمت مدیریت احساسات انجام شده است. اکثر ما انسان‌ها، بسته به شدت یا گیرایی احساسات، تا حدی واکنش‌های متفاوت نشان می‌دهیم. با این حال، افرادی با هوش هیجانی بالاتر، توانایی مدیریت این احساسات را دارند و عوارض یک موقعیت منفی، تأثیر کمی روی زندگی آن‌ها دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی کتاب
فصل 1. مروری بر روان‌شناسی تاریک در مقایسه با روان‌شناسی پایه
فصل 2. استفاد از روان‌شناسی تاریک برای فریب دیگران
فصل 3. تحلیل افراد از طریق زبانِ بدن
فصل 4. هوش هیجانی
فصل 5. اهمیت هوشِ هیجانی
فصل 6. کنترل ذهن
فصل 7. تکنیک‌های کنترل ذهن
فصل 8. رازهای برنامه‌ریزی عصبی زبانی یا ان. اِل. پی
فصل 9. فریب‌دادن و متقاعدکردن
فصل 10. شخصیت فریبکار
فصل 11. هیپنوتیزم
فصل 12. شست‌وشوی مغزی
فصل 13. جلوگیری از دست‌کاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی: نحوه نفوذ در دیگران
نویسنده
مترجمبهناز همتی
ناشر چاپیانتشارات السانا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-96935-2-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی

رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۶
کتاب‌های روانشناسی تاریک رو باید فقط به هدف پیشگیری و دفاع از خود بخونی که آسیب نبینی و اگر بخواهی به کارش ببری از استفاده‌اش آسیب میبینی
مرتضی بهداروند
۱۴۰۲/۸/۲۱
من عاشق اینجور کتاب هام، باعث میشه بفهمی رودست خوردیه یا نه، بنظرم حتما بخونیدش
ابوالفضل سلطانی
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب خوبی هست به نظرم لازمه که مطالعه شود
علیرضا ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
واقعا ادم رو به دوباره اندیشی درمسایل زندگیش وادار میکنه
Asma
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
عالی هست کتاب روانشناسی هست که با جزئیات بررسی میکنه.
Z
۱۴۰۲/۹/۲۶
جالب توجهه و باید خوندش
ناهیده کولیوند
۱۴۰۲/۴/۲۹
خیلی عالی وراهگشا برایم بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی

برای دریافت کتاب روانشناسی تاریک و فریب ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.