معرفی و دانلود کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده

عکس جلد کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده

کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده نوشته‌ی شبنم چابک سوار و نیوشا بدیعی ثابت، با ارائه‌ی راهکارهایی تاثیرگذار به درمان روانی کودکانی کمک می‌نماید که به دلیل داشتن زندگی پر فراز و نشیب، عزت نفس و امید به زندگی خود را از دست داده‌اند.

درباره‌ی کتاب روایت درمانی:

روایت درمانی روشی برای بازنگری داستان‌های زندگی به شیوه‌ای متفاوت و با اثر بخشی مثبت در سلامت روان افراد است. با استفاده از روایت درمانی، می‌توان به مراجع فرصت داد تا تجارب گذشته را با کمک درمانگر دوباره بنا کند و به نتیجه نهایی مثبت خود برسد. مراجع در حین انجام بررسی نقاط مهم داستان خود، فرد گذشته را تغییر نمی‌دهد، بلکه نحوه ارزیابی وقایع دردناک در گذشته خود را تغییر می‌دهد.

در طول پژوهشی که در کتاب توضیح داده شده درمانگران تلاش نمودند تا از این شیوه به همراه آموزش احساسات به کودکان، جهت رشد شناختی - عاطفی و همچنین افزایش عزت نفس آنان استفاده کنند. کودکانی که به دلیل داشتن زندگی پر فراز و نشیب دچار علائم کمبود عزت نفس و امید به زندگی شده‌اند در مراحل رشد آن‌ها اختلال ایجاد خواهد شد. بنابراین نیاز است به روایت زندگی این گروه از کودکان به زبان خودشان بپردازیم و استعداد‌های آنان را برای تغییر روایت زندگی‌شان پرورش دهیم.

روایت درمانی فضایی را به وجود می‌آورد تا کودکان بتوانند داستان زندگی و احساساتشان را صادقانه ابراز کنند. بازی درمانی مبنایی بر پایه‌ی روانشناسی رشد کودک دارد که به تکامل کودکان بسیار کمک خواهد کرد. در این کتاب سعی شده اطلاعات لازم به درمانگران و متخصصین کار با کودکان (به خصوص کودکان آسیب دیده) معرفی شود تا امید به زندگی و عزت نفس آنان افزایش یابد و بتوانند آینده‌ای درخشان داشته باشند.

در بخشی از کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده می‌خوانیم:

در ارتباط همدلانه، از پرسش و نصیحت و بیان موارد درد مشابه خودمان خودداری می‌کنیم. سعی می‌کنیم با احساس و نیاز طرف مقابل مرتبط شویم. در فرایند درمان به کودکان یاد داده می‌شود احساسات خود را بشناسند و بیان نمایند. بیان داستان‌ها و ابراز احساسات کودکان، درمانگر را ناگزیر به همدلی می‌نماید.

همدلی یعنی مرتبط شدن با احساس و نیاز فرد و وقتی این کار را انجام می‌دهید، طرف مقابل فرصت فوق العاده‌ای دارد که موضوع را مورد تعمق قرار دهد. با همدلی، ما هدایت نمی‌کنیم، پیروی می‌کنیم. کاری نکنید، فقط حاضر باشید حضورتان با ارزش‌ترین هدیه‌ای است که می‌توانید به انسانی دیگر بدهید. فقط حضور داشته باشید دقیقا همان‌طور که هستید فقط احساسات و نیازها را بشنوید.

فهرست مطالب کتاب

درآمد
پیشگفتار
مقدمه
تاریخچه ارائه تحقیق
دانش لازم جهت شروع کار
روایت درمانی
درمان گروهی
مقیاس امید به زندگی
مقیاس خود پنداره
مقیاس عزت‌نفس
شناخت و بیان احساسات
ارتباط همدلانه
کودک آسیب‌دیده
اخلاق حرفه‌ای تحقیق و درمان
نتایج تحقیق
نتایج مثبت کارگاه
مراقبت‌های درمانی
معرفی روند کار
دستورالعمل جلسات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات زرین اندیشمند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات77
زبانفارسی
شابک978-622-7046-21-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده

حجت اله سروشیان
۱۴۰۰/۹/۸
با سلام
متاسفانه مطالب با اسم کتاب منافات دارد و فقط جمع اوری چند تحقیق است که عمومیت ندارد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده

برای دریافت کتاب روایت درمانی: استفاده از شیوه روایت درمانی جهت افزایش رشد شناختی و هیجانی کودک آسیب دیده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.