معرفی و دانلود کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی

عکس جلد کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی

لزوم بررسی داده‌ها و اندازه‌گیری‌های دقیق در پژوهش‌های مختلف، در مطالعات آماری مربوط به علوم ورزشی نیز پابرجاست. کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی، توسط حسین پورسلطانی زرندی و طاهره موسوی راد نوشته شده تا نگاهی دقیق به پژوهش‌های آماری در حوزه‌ی ورزشی داشته باشد. همچنین نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و Lisrel در مطالعات این حوزه نیز در این کتاب توضیح داده شده‌اند.

درباره‌ی کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی

بررسی‌های آماری همواره مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در حوزه‌های مختلف بوده‌اند. از همین رو دقت در تحلیل داده‌ها و نیز انجام پژوهش‌های عمیق لازمه‌ی طی کردن مسیرهای درست هستند. با این وجود، ممکن است چالش‌هایی در محاسبات به وجود بیایند که خللی در تصمیمات کلیدی ایجاد کنند و یا حتی راه اشتباهی را به پژوهشگران نشان دهند. در میان علوم مختلف، پژوهش‌های علوم ورزشی نیز از اهمیت بالایی برخوردارند؛ چرا که مستقیماً با سلامت افراد در ارتباط هستند. کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی، نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و طاهره موسوی راد است که برای افزایش کیفیت و دقت پرسشنامه‌ها و مطالعات آماری در زمینه‌ی ورزشی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

نکته‌ای که این کتاب را از بسیاری از کتاب‌های آماری متمایز کرده، ارائه‌ی توضیحاتی جامع از روش‌های دقیق و با درصد خطای کم برای تحلیل داده‌هاست. از آن‌جا که خطاهای انسانی و عوامل متفاوت بسیاری می‌توانند باعث ایجاد مشکلات محاسباتی و در ادامه‌ی آن ارائه‌ی تحلیل‌های نادرست شوند، در این کتاب استفاده از نرم‌افزارها برای انجام محاسبات دقیق پیشنهاد شده است. نرم‌افزارهای SPSS و Lisrel، از بهترین نرم‌افزارهای تحلیل آماری پایان‌نامه برای افزایش دقت بررسی‌ها هستند که نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی به شکلی جامع شرح داده شده است.

کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی، علاوه بر بررسی ابزارها و شرح دقیق تکنیک‌های آماری موجود برای بهبود و ارتقای سطح کیفی مطالعات، نحوه‌ی به‌ کارگیری آن‌ها را نیز توضیح داده است. در پایان هر فصل از کتاب، چگونگی استفاده از خروجی‌های نرم‌افزارهای معرفی‌شده برای پرسشنامه‌ها و پایان‌نامه‌ها آورده شده است. این موضوع احتمال نیاز به انجام محاسبات دستی را به حداقل می‌رساند.

انتشارات حتمی که ناشر تخصصی کتاب‌های حوزه‌های ورزشی‌ست، کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به صورت ویژه برای دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی نوشته شده تا بتوانند مطالعات و پژوهش‌های آماری رشته‌ی خود را به صورت عمیق‌تر و با دقت بیشتری انجام دهند.

در بخشی از کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی می‌خوانیم

روایی یا اعتبار اصطلاحی است که به هدفی که پرسشنامه برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است، اشاره می‌کند. به طور کلی مقصود از روایی آن است که وسیله‌ی اندازه‌گیری واقعاً بتواند خصیصه‌ی مورد نظر و نه متغیر دیگری را اندازه‌گیری نماید. اگر وسیله‌ی اندازه‌گیری از لحاظ خصیصه‌ی مورد نظر دارای روائی کافی نباشد، نتایج پژوهش بی‌ارزش خواهد بود.

اهمیت روایی در ارزشیابی آزمون حتی بیش از پایایی است در حالی که پایایی با دقت و همسانی آزمون سروکار دارد. روایی نشان می‌دهد که آزمون واقعاً چه چیزی را می‌سنجد و آیا برای پژوهشگر اطلاعات مفیدی را فراهم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول. ابزارهای اندازه‌گیری
فصل دوم. روایی (اعتبار)
فصل سوم. مثال 1) یک عاملی «تحلیل عاملی اکتشافی»
فصل چهارم. مثال 1) یک عاملی «تحلیل عاملی تاییدی»
فصل پنجم. مثال 2) چند عاملی «تحلیل عاملی اکتشافی»
فصل ششم. مثال 2) چند عاملی«تحلیل عاملی تاییدی»
فصل هفتم. پایایی بین پرسشگران
فصل هشتم. پایایی ابزار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-600-355387-3
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی

برای دریافت کتاب روایی و پایایی سنجی پرسشنامه‌ها در پژوهش‌های علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.