معرفی و دانلود کتاب روباه مزرعه

عکس جلد کتاب روباه مزرعه
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روباه مزرعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روباه مزرعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روباه مزرعه

کتاب روباه مزرعه داستانی از آیلین دانلپ است. نویسنده در این رمان خواندنی که برای مخاطبین کودک و نوجوان نوشته شده، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که پسری را به سرپرستی گرفته‌اند، اما پسرخوانده‌ی آنان با خانواده‌ی جدیدش ارتباط نمی‌گیرد. در این میان روباهی وارد داستان می‌شود و موجب تغییرات مهمی در وضعیت سابق خانواده می‌شود.

درباره‌ی کتاب روباه مزرعه

کتاب روباه مزرعه (Fox Farm) یکی از رمان‌های نوجوانِ آیلین دانلپ (Eileen Dunlop) است. دانلپ نویسنده‌ای اسکاتلندی است که علاوه بر حوزه‌های مختلف نویسندگی، در نوشتن داستان‌های کودک و نوجوان نیز مهارت دارد و آثار متعددی در این حوزه به چاپ رسانده است.

کتاب روباه مزرعه داستان خانواده‌ی دارک را روایت می‌کند. این خانواده علاوه بر دو پسرشان، ریچارد و دیوید، پسری به نام آدام را نیز به سرپرستی گرفته‌اند. آدام دو سال در میان خانواده‌ی دارک زندگی کرده‌ است، اما هنوز با آنان ارتباط نگرفته. ریچارد که برادرخوانده و هم‌سال اوست، بارها تلاش کرده تا با او ارتباط صمیمی و برادرانه بگیرد، اما آدام هر بار او را پس زده است. روایت نویسنده از آن‌جا آغاز می‌شود که روباهی چند بار به مرغدانی خانواده‌ دستبرد زده و مرغ‌های آنان را دزدیده. پدر خانواده بلأخره روباه را که فرزندی هم دارد، شکار می‌کند. آدام که از این اتفاق خشمگین و ناراحت است، به طور اتفاقی فرزند روباه را پیدا می‌کند. یافتن بچه‌روباه آغاز رابطه‌ای نسبتاً صمیمانه میان آدام و ریچارد است. آنان با هم همدست می‌شوند تا به طور پنهانی از بچه‌روباه مراقبت کنند، تا بزرگ شود.

آیلین دانلپ، کتاب روباه مزرعه را در چهارده فصل نگاشته است. نویسنده این رمان را از زاویه‌ی سوم‌شخص نقل می‌کند. توصیف‌های قوی او از لحظات روحی شخصیت‌ها یکی از نقطه‌های قوت داستان است که هم‌ذات‌پنداری خواننده را با شخصیت‌های داستان تقویت می‌کند. هرچند گاه نویسنده وقایع گذشته را در خلال اتفاقات در حال روی دادن بیان می‌کند، اما روایت کتاب از لحاظ زمانی پیچیدگی خاصی ندارد و به همین خاطر برای نوجوانان مناسب است.

معرفی و دانلود کتاب روباه مزرعه

داستان روباه مزرعه علاوه بر جذاب بودن و سرگرم‌کنندگی، به لحاظ محتوا نیز برای خوانندگان نوجوانش پربار و سودمند است. طرح داستان مربوط به مسئله‌ی فرزندخواندگی و فرزندپذیری است و خواننده‌ی نوجوان را با این دو مسئله آشنا می‌کند. به لحاظ داستانی بودن، جذابیت و تأثیرگذاری این کتاب موجب می‌شود تا نگاه نوجوان به این موضوع مهم بازتر شود و فرهنگ عمومی متناسب با این مسئله در ذهن او نهادینه شود. به همین سبب، خواندن این رمان بر شیوه‌ی تفکر و کیفیت دانسته‌های نوجوان تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. علاوه بر آن، روایت داستانی حرفه‌ای آیلین دانلپ در این رمان، خلاقیت خواننده‌ی نوجوان را تقویت می‌کند و به درک هنری او از فضای داستان و روایت می‌افزاید.

نکته‌ی دیگر کتاب روباه مزرعه، توضیحاتی است که به صورت پاورقی به خواننده ارائه شده است. مترجم در این کتاب تلاش کرده تا مسائلی را که از لحاظ فرهنگی برای خوانندگان نوجوان ناآشنا و غریب است، توضیح دهد.

کتاب روباه مزرعه نوشته‌ی آیلین دانلپ، توسط گلی امامی ترجمه شده و در نشر چ که واحد کودک و نوجوان انتشارات چشمه است به چاپ رسیده است.

کتاب روباه مزرعه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 10 تا 12 سال و نوجوانانی که به داستان‌های بلند علاقه دارند، مناسب است. گرچه به خاطر ساده و آموزنده بودن داستان، می‌تواند توسط والدین برای کودکان کمتر از ده سال هم خوانده شود.

در بخشی از کتاب روباه مزرعه می‌خوانیم

در مزرعه‌ی خانواده‌ی دارک روز خیلی زود شروع می‌شد و تا دیروقت ادامه داشت. در زمستان تمام افراد خانواده پیش از سر زدنِ آفتاب برمی‌خاستند و در تابستان گاه تا ساعت نُه شب هنوز یا در مزرعه کار می‌کردند یا در باغ. وظیفه‌ی صبحگاهی پسرها عبارت بود از دانه دادن به مرغ‌ها و جمع‌آوری تخم‌مرغ و حملِ سطل‌های غذا برای ساکنان خوکدانی. دو‌بار در هفته، که روزِ بازار بود، در بار زدن وانتی کمک می‌کردند که ساعت هشت عازم میلکِنِت می‌شد. معمولاً این کارها باید پیش از رفتن به مدرسه انجام می‌شد، ولی فرارسیدن آخر هفته‌ها هم ساعت بیدار شدن را تغییر نمی‌داد، چون خوک‌ها شنبه و یکشنبه هم مثل سایر روزهای هفته سر همان ساعت گرسنه می‌شدند. اما هر دو هفته یک‌بار، یکی از پسرها یکشنبه تعطیلی داشت و امروز نوبت تعطیلی ریچارد بود. بنابراین، وقتی آدام ساعت شش و نیم، به‌زور مشت‌هایی که خانم دارک یک‌بند به دیوار می‌کوفت، از بالای تخت به پایین سُرید، با کمال تعجب دید که ریچارد بلند شده و مشغول لباس پوشیدن است.

آدام، که از بی‌خوابی چشمانش قرمز بود و احساس خستگی می‌کرد، گفت: «مگر یادت نیست امروز روز تعطیل توست؟»

«یادم نرفته. فقط گفتم بیایم به تو کمک کنم تا کارهایت زودتر تمام شود. اگر وقتی تو به مرغ‌ها دانه می‌دهی من غذای خوک‌ها را بدهم، می‌توانیم در نصف وقت کارمان را تمام کنیم و پیش از صبحانه برویم به برج و سری به فاکسی بزنیم.»

فهرست مطالب کتاب

1. یتیم
2. برج قدیمی
3. پسرخوانده
4. یکشنبه
5. کنار رودخانه
6. طالع نحس
7. خواب در هوای آزاد
8. یک بحران مالی
9. میکروسکوپ
10. سر شب
11. در خبرها
12. وحشت شبانه و اتفاقی کهپس از آن افتاد
13. فاکسی
14. روباه مزرعه
پایان سخن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روباه مزرعه
نویسنده
مترجمگلی امامی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-622-7776-76-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روباه مزرعه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روباه مزرعه

برای دریافت کتاب روباه مزرعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.