معرفی و دانلود کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

عکس جلد کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

اضطراب بیان نخستین دوستت دارم، هیجان اولین آغوش، رنگ باختن شور اولیه‌ی عشق، سرد شدن، پایان رابطه و فراق. آلن دوباتن در کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق روند پیشرفت رابطه‌ی عاشقانه‌ی یک مرد و زن را با نثری شیوا به تصویر می‌کشد و مراحل آن را از منظر فلسفی تحلیل می‌کند. او در طول کتاب ما را با این زوج جوان همراه می‌کند؛ از اولین دیدار و نخستین بوسه، تا اضطراب‌ها و چالش‌های مسیر و سپس زوال و مرگ علاقه.

درباره‌ی کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

چیزی که جستارهایی در باب عشق (Essays In Love) را به یک کتاب پرطرفدار و محبوب در سراسر دنیا تبدیل کرده، این است که همه‌ی ما در طول زندگی کمابیش احساساتی را که آلن دوباتن (Alain de Botton) درباره‌ی آن‌ها حرف می‌زند تجربه کرده‌ایم. اما دوباتن در این کتاب بر آن است که به ما کمک کند بتوانیم تجربه‌های زیسته‌ی عاطفی خود را از خلال اتفاقاتی که برای کاراکترهای اصلی داستان او رخ می‌دهد، تحلیل کنیم.

نویسنده داستان زن و مردی را تعریف می‌کند که در طول یک پرواز همدیگر را برای اولین بار ملاقات می‌کنند و تصمیم می‌گیرند این ارتباط را ادامه دهند. در طول داستان شاهد شکل‌گیری یک رابطه‌ی عاشقانه از لحظه‌ی انعقاد نطفه تا واپسین لحظات عمر آن هستیم و می‌بینیم که چطور عشق در میان راوی و معشوقش کلوئه جرقه می‌زند، شعله می‌کشد، گُر می‌گیرد و سپس خاموش می‌شود و خاکسترش در باد پراکنده می‌شود. او در طول کتاب چالش‌های عاطفی این زوج را، از اضطراب و هیجان به زبان آوردن نخستین دوستت دارم، تا مشاجرات و قهرها و آشتی‌ها و سپس روند زوال شور آتشین عشقشان بیان می‌کند و می‌کوشد تحلیلی روانشناسانه و فلسفی متناسب با هر چالش ارائه دهد.

بخشی از موفقیت دوباتن در کتاب حاضر این است که او عشق را در شخصیت‌هایی به ما نشان می‌دهد که که هیچ‌گونه جذابیت خاصی ندارند. زن و مرد داستان او زوجی هستند که مشابه آن‌ها را در اطرافمان دیده‌ایم و چه‌بسا خودمان شبیه آن‌ها باشیم. دوباتن تمام جنبه‌های عشق را در نظر می‌گیرد. به این معنا که برای روایت خود حتی از ذکر پیش پا افتاده‌ترین اتفاقات روزمره هم غافل نمی‌شود.

شاید بتوان گفت که موقعیت‌های مکانی شخصیت‌ها در ابتدا و انتهای داستان جنبه‌ای استعاری و نمادین دارند. نخستین ملاقات آن‌ها در یک پرواز رخ می‌دهد. اما آن‌ها از هواپیما پیاده می‌شوند و رابطه‌ی خود را روی زمین ادامه می‌دهند. گویی نویسنده قصد دارد به این مسئله اشاره کند که راوی داستان و کلوئه پس از گذر از شور آتشین آغاز رابطه، پای خود را روی زمین سفت واقعیت می‌گذارند و چالش‌ها و تنش‌ها یکی پس از دیگری بر آن‌ها ظاهر می‌شوند و رابطه‌ی عاشقانه‌شان را دستخوش دگرگونی و زوال می‌کنند.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

جولین کمپ در سال 2010 با اقتباس از این کتاب فیلمی رمانتیک و طنز به‌نام «پنج دوست‌دختر اخیر من» ساخت و به روی پرده برد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

- سرشار از مشاهدات عمیق و لطیف درباره‌ی رنج‌ها و هیجان‌های عشق. (Arnes & Noble)

- داستان عاشقانه‌ای منحصر به فرد و یک اثر فلسفی کلاسیک. (Pan Macmillan)

- تلاشی کاملاً مدرن برای تبیین و تفسیر دوراهی‌ها و مشکلات قلب بشر. (Goodreads)

- جملات زیبای مدل‌سازی‌شده، طنز سرکش و احترام بی‌دریغی که دوباتن برای هوش خواننده قائل است، موجب محبوبیت این کتاب در سراسر جهان شده است. اثری سرشار از مشاهدات دقیق، تیزبینانه و عمیق، و شاعرانگی‌های واقعی و درخشان. (فرانسین پروز، New Republic)

- یک کتاب شوخ‌وشنگ، خنده‌دار، و در عین حال پیچیده و سرشار از بینش‌های عاقلانه‌ی عمیق و روشن‌کننده. (پی جی کاوانا، Spectator)

کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تا به حال در یک رابطه‌ی عاشقانه بوده‌اید یا اکنون در آن هستید، شنیدن این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و فیلسوف شناخته‌شده‌ی بریتانیایی تحصیلات خود را در رشته‌ی فلسفه در دانشگاه هاروارد به‌خاطر نگارش کتابش نیمه‌کاره رها کرد. او در آثار خود از دریچه‌ی فلسفه به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، دوستی، افسردگی، اندوه، پوچی و... می‌پردازد. سبک نگارش روان و منحصربه‌فرد آلن دوباتن، او را به یک نویسنده‌ی محبوب در سراسر جهان تبدیل کرده است. دوباتن در سال 2015 و در جشنواره‌ی نویسندگان ملبورن موفق شد جایزه‌ی باران شوپنهاور را از آن خود کند. دین برای خداناباوران، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، اضطراب منزلت و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند عناوین برخی از آثار ترجمه‌شده‌ی دوباتن به فارسی هستند.

نکوداشت‌های آلن دوباتن

- دوباتن یک گنج ملی است. (سوزان هیل)

- من شک دارم که دوباتن در کل زندگی خود یک جمله‌ی کسل‌کننده نوشته باشد. (یان موریس)

- دو باتون به تنهایی فلسفه را به ساده‌ترین و مهم‌ترین هدف خود بازگردانده است: کمک به انسان برای زندگی کردن. (Independent)

در بخشی از کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق می‌شنویم

در اواسط ماه مه کلوئه بیست‌وچهارمین سالگرد تولدش را جشن گرفت. مدت‌ها بود که سربسته تمایلش را به داشتن پولوور کشمیر قرمزی که در ویترین مغازه‌ای در پیکادلی دیده بود ابراز کرده بود. در نتیجه روز پیش از جشن، سر راه برگشت از کارم آن را خریدم و در خانه با کاغذی آبی و روبانی صورتی بسته‌بندی کردم. لیکن هنگام نوشتن کارت روی آن متوجه شدم هرگز به کلوئه نگفته‌ام عاشقش هستم.

احتمالاً اعلام این خبر نامنتظر نبود. لیکن این که تا کنون آشکارا بیان نشده بود اهمیت داشت. پولوور ممکن است نشانه‌ای از عشق میان مرد و زنی باشد. لیکن هنوز مانده بود که ما احساساتمان را به کلام ترجمه کنیم. چنان بود که گویی در قلب رابطه‌مان که پیرامون واژه‌ی عشق شکل گرفته بود، به زبان آوردن این واژه یا غیر قابل بیان می‌نمود و یا بیش از حد آشکار بود که به زبان آورده شود.

درک این که کلوئه تا کنون حرفی نزده بود ساده بود. او به واژه‌ها مظنون بود. یک بار اظهار داشت که: «آدم می‌تونه با حرف زدن مشکل به وجود بیاره.» و همان‌گونه که مشکلات می‌توانند از حرف‌ها ناشی شوند، چیزهای خوب نیز می‌توانند به‌وسیله‌ی آن‌ها از بین بروند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
فصل اول: تقدیرگرایی عاشقانه
17 دقیقه
فصل دوم: آرمانگرایی
13 دقیقه
فصل سوم: مفهوم نهفته اغواگری
19 دقیقه
فصل چهارم: اصالت
3 دقیقه
فصل پنجم: ذهن و جسم
22 دقیقه
فصل ششم: مارکسیسم
22 دقیقه
فصل هفتم: نکته‌های اشتباه
18 دقیقه
فصل هشتم: عشق و لیبرالیسم
11 دقیقه
فصل نهم: زیبایی
19 دقیقه
فصل دهم: عشق سخنگو
14 دقیقه
فصل یازدهم: در او چه می‌بینید؟
8 دقیقه
فصل دوازدهم: تردید و ایمان
16 دقیقه
فصل سیزدهم: خودمان شدن
24 دقیقه
فصل چهاردهم: «من»، تأیید
23 دقیقه
فصل پانزدهم: دخالت‌های قلب
22 دقیقه
فصل شانزدهم: وحشت از شادی
20 دقیقه
فصل هفدهم: تخفیف پیدا کردن
20 دقیقه
فصل هجدهم: تروریسم رمانتیک
26 دقیقه
فصل نوزدهم: فراسوی نیک و بد
11 دقیقه
فصل بیستم: تقدیرگرایی روانی
12 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: خودکشی
14 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: عقده‌ی عیسی مسیح
12 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: حذف کردن
27 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: درس‌های عشق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جستارهایی در باب عشق
نویسنده
مترجمگلی امامی
راوینیما رئیسی
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

Shadi
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به نظرم کتاب بسیار پرباری هست، در این کتاب آلن دو باتن به شما کمک می‌کند تا از منظر فلسفی و روانشناختی به موضوع عشق نگاه کنید و همین طور من به شخصه فکر میکنم نویسنده سعی داره اصالتِ تنهایی یک انسان، ناپایداری عواطف انسانی و موقعیت‌های پیرامون ما و همین طور عشق به خویشتن را به تصویر بکشد. این که آیا پذیرفتن عشق بدون رنج ممکن است و آیا ممکن هست با دیدگاه رمانتیک‌های مثبت گرا و با پذیرفتن عشق به خود از رنج عشق فرار کرد یا همچون راهب‌ها باید دست از احساسمان بشوریم و زندگی زاهدانه و درویشانه را اختیار کنیم، به راستی در نهایت چه راهی را باید برگزید...
فایدیم حیدری
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
این کتاب بینظیره با صدای اقای رئیسی بی نظیر تر هم شده. عاشق این کتابم و اینکه یه رابطه رو اینقدر قشنگ کنکاش میکنه از صفر تا اخرش برای من خیلی جذاب بود. خوندنش بنظرم واجبه. چون ما همه توی روابطمون سواد زیادی نداریم و رویاهای زیادی هم داریم و این کتاب به ما کمک میکنه خیلی دید قشنگ تر و واقعی تری داشته باشیم.
Sara kazemi
۱۴۰۲/۸/۲۹
کتاب خیلی خوبیه. ساده و روان با گویندگی بسیار عالی نیما رئیسی که از مزیت‌های این کتاب صوتی هست. با وجود سادگی ولی کشش خاص خودشو داره که شما رو مجبور می‌کنه ماجرا رو دنبال کنید. ضمن اینکه بررسی‌های روانشناسانه درباره هر موضوع پبش آمده در داستان کتاب رو جالب‌تر می‌کنه. ممنونم. پیشنهاد می‌کنم بخونید.
کاربر ra
۱۴۰۱/۹/۴
از نظرِ من، مواردِ مناسبی از روابطِ عاشقانه و فراز و فرود آن بیان شد؛ اما نمی‌دانم از ترجمه بود یا متنِ اصلی، سخت نوشته شده که به راحتی متوجه مفهوم جملات نمی‌شدم و نیاز به تمرکز زیادی داشتم تا متوجه جملات شوم؛ یک مقدار مفاهیمِ ساده پیچیده بیان شده بود و گاهی بهشون گوش نمی‌دادم و رد می‌شدم.
سهیلا محبعلی
۱۴۰۲/۵/۱۹
کتاب جالبی بود شناخت کاملی از حالتهاو مراحل دوست داشتن وگاهی ریشه یابی مشکلات عاطفی را ارائه میدهد و همینطور مراحل جدایی و گذران دوران سوگ را بخوبی تصویر سازی میکند من واقعا شنیدن این کتاب را توصیه میکنم
باسپاس از کتابراه
گلی منظم
۱۴۰۱/۸/۲۶
بد نیست ولی انقدرها ک تو کامنتا گفتن جالب نیست خصوصا اونجاهایی ک گوینده صدای دخترو شبیه دخترا در میاره!!!!! فک کن یه اقا ک داره دخترونه حرف میزنه🥴🥴😐😐😐
صدای به این گوش نوازی یهو حرص در بیار میشه!!!!
شهلا ترابی
۱۴۰۱/۶/۲۸
هم محتوا عالی بود. هم صدای گوینده. کلمه به کلمه ش را هضم کردم وبعضی بخش‌ها را دوبار گوش دادم. فکر می‌کنم آنقدر پربار بود که بشود از مضمونش، یک وبلاگ عاشقانه پرطرفدار راه انداخت. جملات پر مغز و حکیمانه
Ata
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
عشق یکی از پیچیده‌ترین عواطف بشر هست و طبیعتا توصیف‌اش در قالب یک کتاب همیشه بسیار چالش برانگیز بوده ولی این کتاب به خوبی تونسته پیچیدگی‌های یک رابطه عاطفی رو نشون بده
Monika Ch
۱۴۰۱/۸/۱۱
کتاب جذابی بود و تحلیل خوبی از رابطه دو نفر حس دوستی و عشق و تنفر و خیانت و رفتار مقابل آن را توصیف می‌کرد اینکه هر عشقی تازگی و روشنی و تیرگی و کهنگی دارد با تشکر از شما بسیار لذت بردم
ali rostami
۱۴۰۱/۸/۵
بهترین کتابی بود که خوندم...
فلسفه، خودشناسی، نحوه رفتار با معشوق و... همه رو به ساده‌ترین شکل ممکن توی متنش جا داده بود و بدون اینکه متوجه بشیم همه رو بهمون در قالب یه داستان با جزئیات یاد داد...
الهه عباسی
۱۴۰۱/۹/۱۹
کتاب درباره ابتدای شکل گیری عشق تا جدایی و هضم وتحلیل رابطه به صورتی روانشناختی در قالب داستان بیان شده بود من نتونستم با کتاب زیاد ارتباط بگیرم نمیدونم مشکل از ترجمه بود یا این سبک نوشتاری
فهیمه گل کار
۱۴۰۱/۶/۲۴
قلم نویسنده وبیان واحساس گوینده گذشت زمان را لذتبخش کرده واجازه نمیداد که داستان را تکه تکه کنم وبسیار قافلگیرکننده باید چندین بار گوش بدهم تا حضمش کنم
بسیار سپاسگزارم
Mahtab Faraji
۱۴۰۲/۶/۲۳
کتاب قشنگی بود، نویسنده طی روایت اتفاقات زندگی خود و شرح روابطش به بررسی نقاط مثبت و متفی و پستی بلندی‌های روابط عاطفی پرداخته بود. صدای گوینده هم عالی بود
دلا
۱۴۰۲/۳/۲۶
بسیار لذت بردم و توصیه میکنم حتما گوش کنید، آلن دوباتن عالی نوشته و نیما رئیسی عالی خوانده. خیلی از رادیو گوشه و کارهاشون راضی هستم، سپاسگزارم.
سحر کشاورز
۱۴۰۱/۸/۲۸
یکم نویسنده جملات و موضوع رو زیاد پیچیده کرده بود
در ابتدا فکر میکنی فقط یک موضوع بین دو نفر هستش اما پر از تفسیر هست و ایجاد فاصله‌ی ناخواسته بین مرد و زن
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

برای دریافت کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.