معرفی و دانلود کتاب روزهای تو چه رنگیه؟

عکس جلد کتاب روزهای تو چه رنگیه؟
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روزهای تو چه رنگیه؟

کامرین ولز در کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ یک اثر روان‌شناختی جذاب را برای کودکان خلق کرده است. این اثر که به‌صورت مجموعه‌ای از شعرهای صمیمی و ساده به فارسی ترجمه شده، تأثیرات مثبت رنگ‌ها بر بچه‌ها و همچنین ضرورت داشتن نگاهی عاطفی و شاعرانه به پدیده‌های جهان را به‌خوبی بیان می‌کند. این مجموعه‌شعر، به‌نوعی هم‌نشینی حس‌های متقابل انسان و طبیعت را به نمایش می‌گذارد و زیبایی‌های خلقت و هم‌زیستی رنگ، نور، درخت، آب و حیوانات را برای کودکان بر یک بوم نقاشی به‌تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب روزهای تو چه رنگیه؟

آیا تابه‌حال هوس کرده‌اید که دست احساسات خود را بگیرید و به پدیده‌های جهان، از رنگ‌ها گرفته تا نورها و موجودات زنده نگاهی نو بیندازید؟ کامرین ولز (Camryn Wells) نویسنده‌ی کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ (?What Color Is Your Day) احساسات لطیف و غیرقابل بیان رنگ‌ها را با زبانی شیرین و جذاب به کودکان معرفی می‌کند و با همانندسازی از حسی که رنگ‌های مختلف می‌توانند در انسان برانگیزند؛ او را بر سر ذوق می‌آورد. او انگار تمامی حس‌هایی را که بچه‌ها نسبت به رنگ‌ها و پدیده‌های جهان دارند، در یک پالت بزرگ می‌ریزد، هَم می‌زند و ترکیبی جادویی را به وجود می‌آورد که سرشار از زیبایی، لطافت و عشق است. مثلاً رنگ آبی را این‌گونه توصیف می‌کند: «آبی یه رنگ آرومه، شبیه آب برکه‌ها، یه جای امن و راحته، برای جوجه‌اردکا، تو هم مثل آب می‌تونی، آروم و بی‌سروصدا، فکر بکنی به کل روز، به کارت از صبح تا حالا.»

کامرین ولز در کتاب کودکانه‌اش به نام روزهای تو چه رنگیه؟، حس هم‌زیستی میان گونه‌ها و پدیده‌های جهان را با زبانی شیرین به‌تصویر می‌کشد. او از هر رنگ، تمامی چیزهایی را که ذهن می‌تواند از هم‌نشینی احساسات و طبیعت به یاد آورد، روی بومی سفید می‌ریزد و سپس آن عکس‌ها یا لحظات رنگیِ به‌دست‌آمده را به خواننده‌ی شعرهایش نشان می‌دهد. مثلاً به توصیفش از رنگ بنفش توجه کنید: «یه وقتا احساس تو هست، یه حس خیلی خاص و خوب، مثل شنا با ماهی‌ها، میون حوض وقتِ غروب، وقتی که تو داشته باشی، یه حس خیلی خوب و خاص، روزت می‌شه رنگ بنفش، با عطر و بوی گل یاس، آیا تو هم مثل بنفش، که آبی دوست خوب‌شه، ویژگی خاصی داری، که مخصوص خودت باشه؟» کامرین ولز نویسنده و النور لاسبی تصویرگر کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ هستند. این کتاب را منصوره عرب‌خراسانی به‌صورت شعر برگردان کرده و انتشارات مهرسا به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب روزهای تو چه رنگیه؟

  • احساسات انسانی گستره‌ای وسیعی دارند و ما می‌توانیم بسیاری از آن‌ها را هم‌زمان یا بلافاصله تجربه کنیم؛ به همین خاطر، گاهی درک احساسات واقعی ما سخت است. روزهای تو چه رنگیه؟ کتابی زیبا و جذاب است و توصیف‌هایی ساده درباره‌ی فکرها و ایده‌هایی که بیان آن‌ها سخت است، ارائه می‌کند. (Jessica Willians)

کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب گروه سنی 3 تا 7 سال است و به دوستداران شعرهای کودکان پیشنهاد می‌شود.

با کامرین ولز بیشتر آشنا شویم

کامرین ولز خودش را یک مادر می‌داند که با همسرش مشغول مراقبت و نگهداری دو فرزندشان هستند. او معتقد است که پسرش مونرو الهام‌بخش کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ بوده است؛ چراکه وقتی مونرو سه‌ساله بود، او می‌دانست زمان آن رسیده تا کمک کند پسربچه‌اش احساسات و شکل‌های جدید ارتباطی را کشف کند. بعدها احساس کرد از راه نوشتن می‌تواند به آموزش کودکان کمک کند و کتاب‌های دیگری هم نوشت. در سال 2002، عشق به نویسندگی، او را به مدرسه‌ی ارتباطات کشاند و در رشته‌ی روزنامه‌نگاری به تحصیل پرداخت. «روزهای تو چه رنگیه؟» و «خاطره‌ی بازی» (The Memory Of Play) بهترین کتاب‌های کامرین ولز هستند که از میان آن‌ها، تنها روزهای تو چه رنگیه؟ به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ می‌خوانیم

مثل پر پرنده‌ها
که توی برکه‌ی آبن
کنار هم چه خوشحالن
چه مهربون و جذابن
مثل همون وقتایی که
تو باغ و دشت و جنگلا
شبیه قاصدک می‌شی
حس می‌کنی هستی رها
یا وقتی با توپ خودت
مشغول بازی کردنی
یه حس صورتی داری
با طعم خوب بستنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روزهای تو چه رنگیه؟
نویسنده
مترجممنصوره عرب خراسانی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-7437-91-1
موضوع کتابکتاب شعر کودک
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روزهای تو چه رنگیه؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روزهای تو چه رنگیه؟

برای دریافت کتاب روزهای تو چه رنگیه؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.