معرفی و دانلود کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

برای دانلود قانونی کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نوشته عبدالرزاق جمشیدزهی و عبدالستار جمشیدزهی، به تأثیر کار گروهی در آموزش و پرورش و تدریس اثربخش می‌پردازد.

یادگیری مشارکتی، به این معنا است که دانش‌آموزان در گروه‌هایی که شامل افراد مختلف با توانایی‌های متفاوت می‌شوند، به فعالیت می‌پردازند و با موفق شدن گروه پاداش می‌گیرند. فعالیت‌های یادگیری مشارکتی، فعالیت‌هایی نظام‌مند هستند که در آن‌ها دانش‌آموزان، نسبت به نوع مشارکت و یادگیری خود مسئول‌اند. همچنین دانش‌آموزان یکدیگر را تشویق می‌کنند تا به عنوان یک گروه فعالیت کنند، به همدیگر یاد می‌دهند و از هم یاد می‌گیرند.

برای یک تدریس اثربخش، معلمان باید درباره دانش‌آموزان خود، موضوع تدریس و همین‌طور شیوه‌های تدریس مناسب علم کافی و خوبی داشته باشند. محققان، چهار روش آموزش را بیان کرده‌اند که می‌توانند منجر به افزایش پیشرفت تحصیلی شوند، این شیوه‌ها شامل تدریس مستقیم، یادگیری تسلطی، یادیگری مشارکتی و آموزش مبتنی بر طرح هستند.

یادگیری مشارکتی، بعنی کار کردن با یکدیگر برای رسیدن به هدف‌های یکسان در موقعیت‌های مشارکتی. افراد در این شرایط، به دنبال نتایجی هستند که نه تنها برای خود بلکه برای گروه نیز مفید باشند. یادگیری مشارکتی به این طریق است که دانش‌آموزان با یکدیگر فعالیت می‌کنند تا یادگیری خود و دیگران را بالا ببرند.

در برخی تحقیقات مشخص شده است دانش‌آموزانی که با تکنیک‌های مشارکتی مشغول یادگیری هستند نسبت به افرادی که به صورت فردی یاد می‌گیرند پیشرفت تحصیلی و احساس مسئولیت بیشتری دارند.

در بخشی از کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می‌خوانیم:

افراد بسیاری نظریه رفتار را نظریه روانشناسی می‌دانند. دلیل عمده آنان توجه تحقیقات اولیه روانشناختی بر یادگیری رفتار از طریق شرطی شدن است. با این وجود این ترس وجود دارد که این نظریه روانشناختی یا این قدرت، به سوی استفاده نابجا کشانده شود. نظریه رفتاری از آغاز کار تاکنون با نظرات منفی روبرو بوده است. صاحبان این نظرات نگران‌اند که رفتار ما تحت تأثیر متغیرهای بیرونی شکل گیرد و خود آزادی اتخاذ تصمیم نداشته باشیم. بر اساس برنامه‌های ناشی از نظریه رفتاری، صاحب‌نظران تعلیم و تربیت، بخصوص آن‌ها که درباره دوره‌های تحصیلی کار کرده‌اند، دسته‌بندی می‌شوند و حامیان و منتقدان، درباره نظرات آن‌ها به مباحثه می‌پردازند. نظریه رفتاری مطلب فراوانی برای شاگردان و معلمان به همراه دارد، هر چند که نمی‌توان در همه حال از این الگوها، به مانند سایر الگوهایی که معرفی می‌شوند استفاده کرد. در این خانواده روش‌های زیر تدریس می‌شود: 1- الگوی آموزش مستقیم 2- الگوی شبیه‌سازها.

دنیا از آغاز کودکی به ما نقش می‌دهد، محیط اجتماعی به ما زبان می‌آموزد، به ما چگونه رفتار کردن را یاد می‌دهد و برایمان دوست داشتن را فراهم می‌آورد؛ اما خودهایمان همواره به خود شکل می‌دهند و محیط‌های درونیشان را می‌آفرینند. هر یک از ما هویت خود را درون این دنیاها خلق می‌کنیم. شخصیت‌های ما مداومت مشخصی از اوان زندگی را در خود دارد. هنوز هم استعداد بسیاری برای تغییر داریم. می‌توانیم با دامنه گسترده فضاها و محیط‌های فیزیکی خود را سازگار کنیم. بدون دیگران کامل نمی‌شویم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل یک: مبانی و کلیات
فصل دو: گزارش یک پژوهش
فصل سه: نتایج و پیشنهادات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
نویسنده،
ناشر چاپینشر هنر و علوم دانشگاهی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-622-669723-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

سعیده امینی
۱۴۰۱/۴/۲۰
سلام
عرض ادب🍃🍃🍃
کتابی برای آموختن بیشتر روش تدریس، آن هم از نوع مشارکتی و بررسی تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان...
🍃🍃🍃
پروین
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
کتاب خوب و مفیدی هست مطالب ارزنده‌ای داره
نازنین داودی
۱۴۰۱/۸/۱۱
خوب بود از خوندنش لذت بردم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

برای دریافت کتاب روش تدریس مشارکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.