معرفی و دانلود کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان: روش‌های کلیدی و کاربردی تقویت هوش کودکان

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان: روش‌های کلیدی و کاربردی تقویت هوش کودکان

فرزندآوری همواره با هدف پرورش انسانی مفید و متخصص همراه بوده است؛ تا جایی ‌که والدین تمام توان خود را برای تحقق این امر به کار می‌گیرند. کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان اثر مشترک شهناز گلیان تهرانی، سپیده بیاتی پایان و سمانه بیاتی پایان منبعی جامع از راهکارهایی است که والدین برای تقویت هوش و خلاقیت در فرزندان خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان

در عرصه‌ی پیشتازی علم و دانش، تربیت فرزندانی باهوش و بااستعداد کمک بزرگی به جامعه‌ی انسانی محسوب می‌شود. شهناز گلیان‌تهرانی، سپیده بیاتی‌پایان و سمانه بیاتی‌پایان در کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان تلاش کرده‌اند راه‌هایی را برای کمک به تقویت هوش کودکان به والدین معرفی کنند.

در کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان راهکارهایی برای شناسایی کودکان بااستعداد به همراه ده خصوصیت خانوادگی که کودکان باهوش را پرورش می‌دهد، عنوان می‌شود. نویسندگان کتاب علاوه‌ بر هوش به مبحث خلاقیت نیز نگاهی می‌اندازند؛ نشانه‌های خلاقیت در کودک، پرورش خلاقیت، عوامل تأثیرگذار و انواع بازی‌های تقویت‌کننده‌ی خلاقیت به بحث کشیده می‌شود. این کتاب همچنین نکات جالبی را جهت تحریک حس در نوزاد مطرح می‌کند که والدین از اولین روزهای تولد می‌توانند با استفاده از آن‌ها به تکامل نوزاد کمک کنند. خواندن برای نوزاد، تزیین اتاق او و بازی‌های تقویت‌کننده‌ی حواس، جزئی از از این راهکارها محسوب می‌شوند.

کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان انواع هوش را به همراه راهکارهای افزایش آن‌ها در فصل‌های جداگانه مطرح می‌کند. انواع هوش شامل هوش زبانی، هوش ریاضی، هوش علمی، هوش دیداری و فضایی، هوش موسیقیایی، هوش فیزیکی، هوش شخصی، هوش اجتماعی و هوش فلسفی هستند. برای مثال یکی از راهکارهای تقویت هوش فلسفی کودک تمرین پرسش و پاسخ با کودکان است. اگر به بچه‌ها مجال صحبت کردن و گفت‌وگو داده شود، جنبه‌های فلسفی ذات آن‌ها به‌راحتی خود را نمایان می‌کند. زنده و فعال نگه‌داشتن روحیه‌ی پرسشگری کودکان، می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در بالندگی کودک و میزان موفقیت تحصیلی او باشد. کتاب‌خوانی و نوشتن نیز از دیگر روش‌های افزایش هوش فلسفی کودک هستند.

کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان مملو از نکاتی است که می‌تواند تمام ابعاد هوش و استعداد کودک را بیدار کند و او را در زمینه‌ای که بیشترین علاقه و استعداد را در آن نشان می‌دهد، پرورش دهد.

مؤسسه‌ی فرهنگی دیباگران تهران این کتاب را منتشر کرده است.

کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان به تمامی والدینی توصیه می‌شود که دغدغه‌ی پرورش کودکانی باهوش و بااستعداد را دارند و به فردای روشنی که کودکانِ امروز می‌سازند، معتقدند.

با شهناز گلیان تهرانی بیشتر آشنا شویم

شهناز گلیان‌تهرانی مربی دانشکده‌ی پرستاری و مامایی، در سال 1329 متولد شده است. او عضو شورای پژوهشی گروه مادر و کودک، عضو هیئت‌رئیسه‌ی نُهمین کنگره‌ی زنان و مامایی، عضو هیئت تحریریه‌ی مجله‌ی حیات سال در سال 1378، مدیر گروه بهداشت مادر و کودک مامایی و عضو هیئت‌رئیسه‌ی هشتمین همایش کشوری پرستاری است.

شهناز گلیان تهرانی داوری چندین کنفرانس و مقاله را بر عهده داشته و کارگاه‌هایی با موضوع تنظیم خانواده و آموزش مراقبت‌های بیماری‌های سل و ایدز برگزار کرده است. حوزه‌ی پژوهشی موردعلاقه‌ی او ایدز، یائسگی و کاربرد طب سنتی در مامایی است. آثار او در حوزه‌ی بهداشت مادر و کودک، پرستاری و مراقبت‌های نوزاد شامل کتاب‌های «کلیات پرستاری و بهداشت مادران و نوزادان»، «شیر مادر و ارتقای سلامت مادر و نوزاد»، «بیماری‌های زنان»، «بهداشت و تغذیه‌ی مادر و کودک و تنظیم خانواده»، «جنین‌شناسی» و «نوزادان و مراقبت‌های مربوطه» می‌شود.

در بخشی از کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان: روش‌های کلیدی و کاربردی تقویت هوش کودکان می‌خوانیم

هوش موسیقیایی به زبان ساده توانایی در نشان دادن عکس‌العمل نسبت به اصوات و درک و تشخیص الگوهای آن‌ها است. بخشی از مغز امکان درک فراگیری و تولید موسیقی برای کودک را فراهم می‌کند. اما همه‌ی کودکان دارای شانس برابر برای تقویت و شکوفایی عملکرد موسیقیایی نیستند.

موسیقی در طول زندگی با ما همراه است، از تولد تا مرگ. در واقع؛ موسیقی یکی از مهم‌ترین عواملی است که فرزندان هر ملت را در بطن فرهنگ آن ملت قرار می‌دهد و آن‌ها را با انواع مراسم فرهنگی مانند جشن تولدها، مراسم مذهبی و عروسی‌ها و... آشنا می‌کند.

موسیقی در بستری مناسب رشد می‌کند؛ یعنی محیطی که در آن موسیقی نواخته می‌شود، دیگران به آن گوش می‌دهند و با آن به رقص در می‌آیند، آواز می‌خوانند و درباره‌ی آن حرف می‌زنند. هرکس طبق سلیقه‌ی خود از موسیقی لذت می‌برد، کودک شما نیز راه خود را پیدا خواهد کرد. ممکن است سلیقه‌ی او با علایق شما یکسان نباشد و یا اینکه علایق او در طول زمان دچار تغییر شود. درهرحال شما به‌عنوان والدین کودک لازم است لذتی را که خودتان از موسیقی می‌برید به کودکتان نشان دهید.

بچه‌ها از بدو تولد و یا حتی قبل از تولد همواره در منزل، فروشگاه، اتومبیل و... در معرض اصوات موسیقی هستند. درواقع حیات کودک در رحم با صدای ضربان قلب مادر همراه می‌شود.

روند تکامل درک اصوات در کودک بعد از تولد و در محیط خانواده با شنیدن اصوات آهنگین تقویت می‌گردد. کودک خوش‌شانس بهترین صدای زندگی خود را زمانی که به لالایی‌های مادر گوش می‌دهد تجربه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: هوش
هوش
راهکارهای شناسایی کودکان بااستعداد
ارزیابی هوش فرزند
وظایف والدین
کودکان تیزهوش
آموزش کودک
10 خصوصیت خانوادگی که باعث پرورش بچه‌های باهوش می‌شوند
موارد زیر افسانه‌های اشتباهی درمورد والدین است که باید آن‌ها را از ذهنتان دور کنید
فصل دوم: خلاقیت
خلاقیت
پرورش خلاقیت از کودکی
نشانه‌های خلاقیت در کودک
نقش والدین در پرورش خلاقیت
تأثیر آموزشگاه و مربیان در پرورش خلاقیت
بازی‌هایی برای پرورش خلاقیت
انتخاب اسباب‌بازی‌های تقویت‌کننده‌ی یادگیری
بازی‌های هوش و معما
بازی‌های مناسب برای مغز
بازی‌هایی برای تقویت دقت و تمرکز
خلق خلاقیت از کسالت
آزمون سنجش خلاقیت
بازی برای افزایش هوش و خلاقیت
آزمون آدمک (گودیناف)
خیال‌بافی
فصل سوم: جنین و نوزاد
جنین و نوزاد
راهکارهای تقویت تکامل کودک
فصل چهارم: تحریک حس‌های نوزاد
تحریک حس‌های نوزاد
روش‌های تحریک حس‌های مختلف نوزاد
بازی‌هایی برای تقویت حواس
خواندن برای نوزاد
کمک به رشد اجتماعی
تزیین اتاق کودکتان
فصل پنجم: هوش زبانی چیست
هوش زبانی چیست
تقویت هوش زبانی
راهکارهای تقویت هوش زبانی
فصل ششم: هوش ریاضی
هوش ریاضی
تقویت هوش ریاضی
راهکارهای افزایش هوش ریاضی
فصل هفتم: هوش علمی
هوش علمی
روش‌های تقویت تفکر علمی
امنیت و ایمنی کودک
فصل هشتم: هوش دیداری و فضایی
هوش دیداری و فضایی
تقویت هوش دیداری
راه‌کارهای افزایش هوش دیداری و فضایی کودک
فصل نهم: هوش موسیقیایی
هوش موسیقیایی (موسیقی ذهن)
تقویت هوش موسیقیایی کودک
راهکارهای تقویت هوش موسیقی کودک
فصل دهم: هوش فیزیکی
هوش فیزیکی
تقویت هوش فیزیکی کودک
مراحل تقویت هوش فیزیکی
انجام انواع بازی‌ها با کودک
فصل یازدهم: هوش شخصی
هوش شخصی
تقویت هوش شخصی
استفاده از نیروی تفکر و آموزش
انجام مسئولیت‌ها
راهکارهای دفاعی کودک برای فرار از مسئولیت و بیان ناامیدی
اجازه‌ی انتخاب دادن
فصل دوازدهم: هوش اجتماعی چیست؟
هوش اجتماعی چیست؟
ویژگی‌های هوش اجتماعی و راهکارهای تقویت آن‌ها
فصل سیزدهم: هوش فلسفی
هوش فلسفی
تقویت هوش فلسفی
راهکارهای افزایش هوش فلسفی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های افزایش هوش کودکان: روش‌های کلیدی و کاربردی تقویت هوش کودکان
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات327
زبانفارسی
شابک978-600-1245-33-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰۰ ۴۳,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان

برای دریافت کتاب روش‌های افزایش هوش کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.