معرفی و دانلود کتاب صوتی والدین سمی: چگونگی شناسایی، کنترل و درمان آثار رفتارهای مخرب والدین و بازآفرینی زندگی

عکس جلد کتاب صوتی والدین سمی: چگونگی شناسایی، کنترل و درمان آثار رفتارهای مخرب والدین و بازآفرینی زندگی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی والدین سمی: چگونگی شناسایی، کنترل و درمان آثار رفتارهای مخرب والدین و بازآفرینی زندگی

سوزان فوروارد در کتاب صوتی والدین سمی، به نقش و تأثیرات طولانی‌مدت بدرفتاری‌های والدین بر زندگی افراد می‌پردازد و راه‌های شناخت و رهایی از این تأثیرات را نشان می‌دهد. او در فصل‌های مختلفِ این کتاب که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز نیز بوده است، با ارائه‌ی تحلیل‌هایی روان‌شناسانه، ما را با انواع والدین سمی آشنا می‌سازد و راه‌های مقابله و از میان بردن تأثیرات بدرفتاری‌های‌شان را نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی والدین سمی

والدین ما بذرِ اولیه‌ی احساسات را در ما می‌کارند. آن‌ها احساساتِ عشق، احترام و استقلال را به ما آموزش می‌دهند و ما را تبدیل به افرادی می‌سازند که قادر خواهیم بود در جامعه زندگی کنیم و از پس مشکلاتِ زندگی‌مان بر بیاییم. اما برخی از والدین هم هستند که در فرزندان‌شان بذرِ ترس، تکلیف‌های غیرواقعی و احساس گناه می‌کارند و از این راه باعث می‌شوند آن‌ها در روابطِ عاطفی، کاری و خانوادگیِ خود دچار مشکل شوند. کتاب والدین سمی (Toxic Parents) نوشته‌ی سوزان فوروارد (Susan Forward)، در موردِ چنین والدینی‌ست.

افرادِ کمی هستند که قادر به دیدنِ رابطه‌ی بین مشکلاتِ فعلی زندگی‌شان و رفتار والدین‌شان با خودشان هستند. در حقیقت، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند چشم‌شان را بر روی این مشکلات ببندند. یکی از دلایلِ این است که کسی علاقه ندارد بفهمد والدینش، به معنای واقعی کلمه سمی بوده‌اند. البته باید این را هم در نظر داشت که با اینکه بسیاری از افراد با والدینِ خود دچار مشکل بوده‌اند اما این به معنای این نیست که والدینِ این افراد سمی بوده‌اند. تنها تعداد محدودی از والدین هستند که الگو‌های مخربِ رفتاری‌شان ثابت و غالب بوده است و این والدین هستند که به فرزندانِ خود صدمه می‌زنند و والدین سمی نام می‌گیرند.

سوزان فوروارد در کتاب والدین سمی نشان می‌دهد چه کودک توسط والدینش تنبیه فیزیکی شده باشد و چه از او سوءاستفاده‌ی جنسی شده باشد؛ چه با او مثلِ یک احمق رفتار شده باشد و چه بیش از حد موردِ مراقبت قرار گرفته باشد، نشانه‌هایی که در رفتارِ آینده‌ی او مشاهده می‌شوند یکسانند: عزت نفسِ پایین، حسِ بی‌ارزش بودن و دوست‌داشتنی نبودن. این احساسات منجر به این خواهد شد که فرد رفتار‌های خودتخریب‌گرانه را در پیش بگیرد و در روابطِ خود دچار مشکل شود.

از نظر سوزان فوروارد، والدین سمی مانندِ خدایانی بی‌رحم با کودکانِ خود رفتار می‌کنند، رفتار‌های فرزندان‌شان را موردِ قضاوتی سرد قرار می‌دهند و درد و رنجِ فراوانی را نصیبِ آنان می‌کنند. این والدین باعث می‌شوند فرزندان‌شان آن‌ها را همانندِ خدایانی ببینند که حق و قدرتِ تعیینِ قوانینِ سرد، خشک و بی‌رحمانه‌ای برای تمامی جنبه‌های زندگی‌شان را دارند. تنها زمانی که فرزندان، این والدینِ سمی را همانندِ خودشان انسان‌هایی زمینی و عادی درنظر بگیرند است که قادر خواهند بود به آن‌ها نگاهی واقع‌گرایانه داشته باشند.

این کتاب، که نتیجه‌ی سال‌ها تجربه‌ی روان‌درمانیِ سوزان فوروارد است، اولین بار در سال 2002 و با همکاری کریگ باک (Craig Buck) منتشر شد و ترجمه‌های متعددی از آن به فارسی موجود است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات آتیسا و با ترجمه‌ی رقیه کریمی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط انتشارات رمانو و به گویندگی شقایق اسماعیلیان تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب والدین سمی

  • کتابی پویا، قدرتمند و محکم. کتاب والدین سمی منجر به امیدِ بسیار زیاد و همینطور فهمِ زیادی می‌شود. این کتاب به معنای واقعی کلمه می‌تواند نجات‌دهنده باشد (اَبیگِل وَن بورن، نویسنده‌ی ستونِ Dear Abby).

  • به نظر من سوزان فوروارد یکی از بهترین روان‌درمانگرانِ عصرِ حاضر است (جان بِرَدشا، نویسنده‌ی کتاب «وقتی شرم بیمار می‌کند»).

  • راهنمایی دلسوزانه برای غلبه بر زخم‌های ناشی از رفتار مادران سمی یا مادران بدسرپرست (جانسی آبرامز اسپرینگ، نویسنده‌ی کتاب «پیوند زخم‌خورده»).

  • سوزان فوروارد یک‌بار دیگر موضوع مهمی را شناسایی کرده است که تخصص و دیدگاه منحصربه‌فرد او را نشان می‌دهد. این کتاب تأثیرگذار دقیقاً همان چیزی که زنان به آن نیاز دارند! تکنیک‌های ارائه شده در آن نیز درخشان و تحول‌بخش هستند (بورلی انگل، نویسنده‌ی کتاب «سندروم دختر خوب»).

  • کتابی خوش‌خوان و راحت (Kirkus Reviews).

کتاب صوتی والدین سمی برای چه کسانی مناسب است؟

صرف‌نظر از نوع رابطه‌ای که با پدر و مادر خود داشته‌اید، این کتاب می‌تواند به شما نکاتِ مهمی در مورد والدین خودتان و نقشِ خودتان به عنوان پدر یا مادر آموزش دهد و شنیدن آن به کسانی که به مباحث مرتبط با فرزندپروری علاقه‌مندند توصیه می‌شود.

با سوزان فوروارد بیشتر آشنا شویم

سوزان فوروارد (1938-2020) روان‌شناس و نویسنده‌ی آمریکایی‌ست. او که تجربه‌ی سال‌ها درمان‌گری دارد و در بسیاری از نهادها و سازمان‌های پزشکی و روان‌پزشکی کار کرده است، توانسته است آثار پرفروش و مهمی همچون همین کتاب و کتاب «مردانی که از زنان متنفرند و زنانی که عاشق این مردان‌اند» را به رشته‌ی تحریر درآورد. سوزان فوروارد که به مدت چند سال برنامه‌ی رادیویی خود را نیز داشت، در کتاب‌ها و برنامه‌ی رادیویی‌اش به زنان و مردانِ بسیاری قوت قلب بخشیده و به استقلال عاطفی و روانی آن‌ها کمک کرده است. از آثار دیگر این نویسنده و روان‌شناس می‌توان به کتاب‌های «گذر از عشق‌های سمی»، «باج خواهی عاطفی» و «مردان بچه ننه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی والدین سمی: چگونگی شناسایی، کنترل و درمان آثار رفتارهای مخرب والدین و بازآفرینی زندگی می‌شنویم

یک ضرب‌المثل قدیمی هست که باید آن را کاملاً رد کرد: «استخوان‌های آدم‌ها را با چوب و سنگ می‌توان خُرد و خاکشیر کرد؛ ولی با حرف نمی‌توان». جریان از این قرار است که به کار بردن الفاظ تحقیرآمیز برای صدا زدن کودکان، نسبت دادن صفت‌های ناروا به آن‌ها و پرتاب کردن تیر انتقادهای نابجا به سوی آنان، استخوان‌های شخصیت‌شان را در هم می‌شکند و پیام‌های نادرستی درخصوص هویت‌شان به ذهن آن‌ها می‌فرستد که هیچ‌وقت پاک نمی‌شوند. به ویژه اگر این کارها را پدر یا مادر، معلم و سایر افراد نزدیک به آن‌ها انجام دهند.

یکی از روز‌هایی که برنامه‌ی رادیویی‌ام پخش می‌شد، شخصی طی تماس تلفنی اظهار داشت که اگر از او بخواهند بین ضرب و شتم و آزار‌های کلامی انتخابی انجام دهد، بدون هیچ تردیدی اولی را انتخاب می‌کند. چون آثار و کبودی ناشی از آن به جا می‌ماند و دیگران با دیدنشان برای دل می‌سوزانند. ولی جراحت‌های ناشی از دومی، نه تنها به چشم نمی‌آیند و کسی آن‌ها را جدی نمی‌گیرد، بلکه در تنهایی روحِ انسان را می‌خورند و او را به جنون می‌کشانند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
پیشگفتار
44 دقیقه
مقدمه
66 دقیقه
فصل اول: والدین سمی
62 دقیقه
فصل دوم: پدر و مادر بی‌کفایت
77 دقیقه
فصل سوم: پدر و مادر سلطه‌جو
29 دقیقه
فصل چهارم: پدر و مادر معتاد
31 دقیقه
فصل پنجم: پدر و مادر بددهن
37 دقیقه
فصل ششم: والدان اهل تنبیه
27 دقیقه
فصل هفتم: والدین متجاوز
29 دقیقه
فصل هشتم: علت سرزدن چنین رفتار‌هایی از پدران و مادران
15 دقیقه
فصل نهم: کسی نمی‌تواند شما را وادار به بخشش کند
26 دقیقه
فصل دهم: چرا با وجود بزرگ‌شدن، هنوز هنگام برخورد با پدر و مادر، حس می‌کنم کودکم؟
11 دقیقه
فصل یازدهم: معنی دادن به خود و زندگی
22 دقیقه
فصل دوازدهم: چه کسی مسئول واقعی است؟
44 دقیقه
فصل سیزدهم: برداشتن گام متهورانه‌ای به نام روبرو کردن
60 دقیقه
فصل چهاردهم: نحوه‌ی ترمیم زخم‌های روحی ناشی از آزار و اذیت جنسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی والدین سمی: چگونگی شناسایی، کنترل و درمان آثار رفتارهای مخرب والدین و بازآفرینی زندگی
نویسنده
مترجمرقیه کریمی
راویشقایق اسماعیلیان
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی والدین سمی

پیام رستم خان
۱۴۰۳/۱/۳
سلام. یکی از بهترین کتاب‌هایی که در گنجینه کتاب‌ها باید گذاشت... با آگاهی کامل و روشنفکری و قدرت پذیرش بالا باید این کتابو خوند یا گوش کرد.. این کتاب میتونه کمک کنه به خانواده‌هایی که میخوان زنجیر عدم آگاهی پدر ومادر قطع کنن.. سر خودم چی اومد تموم شد به فرزندان خود کمک کنیم.. ودر پایان هیچوقت نباید باخوندن این کتاب حالت گارد گرفت چون پدر و مادر ما مقصر نبودن شاید پدر و مادرش.... شایدم پدران ومادران نیاکان.... پس اگر بلد نبودن شاید پدر و مادرشان یاد ندادن...
آتش یخ
۱۴۰۲/۶/۸
یکی از سمی‌ترین کتاب‌ها، به نظرم باید این کتاب از بازار جهانی جمع بشه، این کتاب جای روش‌هایی برای تقویت و استحکام خانواده تبر میده دست مخاطب خودش و....
وحید کریمی‌زاده
۱۴۰۲/۴/۲۳
سلام. این کتاب هم واسه افرادی که از والدین سمی ضربه خوردن خوبه هم خوندنش به والدین توصیه میشه از رفتارهای مخرب دست بکشن
خانم برادران
۱۴۰۲/۴/۵
کتاب بسیار مفید برای نقش فرزندی و والدی، با صدا و لحنی بسیار عالی، خوندنش رو حتما حتما توصیه میکنم
مینا شریفی
۱۴۰۲/۸/۲۸
خیلی عالی بود‌ای کاش خیلی زودتر این کتاب رو خونده بودم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی والدین سمی

برای دریافت کتاب صوتی والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.