معرفی و دانلود کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی

عکس جلد کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی
قیمت:
79500 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی

استفاده از اینترنت در یک پژوهش علمی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به منابع بیشتری دسترسی پیدا کنید و سرعت و دقت کارتان را بالا ببرید. در کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی که به‌همت جیمی کللند، کوین دیکسون و دنیل کیلوینگتون نوشته شده، به شکل دقیق و منسجم با انواع روش‌های تحقیق در فضای اینترنت و ابزارهای لازم در این زمینه آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی

با پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات، کاربرد اینترنت و منابع الکترونیکی در پژوهش‌های علمی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. پیش از ظهور اینترنت محققان برای جمع‌آوری اطلاعات خود به روش‌های کتابخانه‌ای و میدانی اکتفا می‌کردند، اما امروزه با توجه به امکانات بالای فضای آنلاین و دسترسی به کتابخانه‌های مجازی بسیاری از زمان خود را در اینترنت سپری می‌کنند. این‌ها بیانگر تأثیرات دهکده‌ی جهانی و حذف فاصله‌های جغرافیایی‌ست که کار پژوهش و دسترسی به داده‌های مختلف را بسیار آسان کرده. کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی (Online research methods in sport studies) زوایای مختلف یک پژوهش آنلاین را پیش روی شما ترسیم می‌کند.

این کتاب نخستین منبعی‌ست که بر پژوهش در حوزه‌ی مطالعات ورزشی تمرکز دارد و جیمی کللند (Jamie Cleland)، کوین دیکسون (Kevin Dixon) و دنیل کیلوینگتون (Daniel Kilvington) سعی داشته‌اند با طرح مثال‌های کاربردی به شما بیاموزند چطور بهترین استفاده را از این فضا به عمل بیاورید.

کتاب حاضر شامل هفت فصل کاربردی می‌شود که در بخش‌های مختلف آن با موضوعاتی چون اهمیت بسترهای آنلاین در تحقیقات ورزشی، ملاحظات اخلاقی در اجرای این‌گونه پژوهش‌ها، شیوه‌ی طراحی پرسشنامه‌های آنلاین، شیوه‌ی تحلیل داده‌های کمّی و کیفی و... در فضای آنلاین آشنایی خواهید یافت.

چنانکه ذکر شد، اهمیت اصلی این کتاب پیشگام بودنش در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی در حوزه‌ی تحقیقات آنلاین ورزشی و شیوه‌ی آموزشی کاربردی آن است که به خواننده کمک می‌کند با خواندن مثال‌ها و مصداق‌های مختلف و انجام فعالیت‌های فردی و گروهی یادگیری عمیق‌تری نسبت به مباحث کتاب داشته باشد.

کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی ترجمه‌ی رسول نوروزی سید حسینی است که به‌تازگی از سوی انتشارات حتمی منتشر شده.

کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی مناسب چه کسانی است؟

کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی می‌تواند برای پژوهشگران حوزه‌ی ورزش و دانشجویان تربیت بدنی که علاقمند به یادگیری روش‌های آنلاین پژوهش هستند، یک مرجع ارزشمند خواهد بود.

با نویسندگان کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی بیشتر آشنا شویم

جیمی کللند در دانشکده مدیریت دانشگاه استرالیای جنوبی مستقر است. او اغلب از روش‌های تحقیق آنلاین برای کشف وجوه مختلف مسائل اجتماعی در ورزش استفاده می‌کند.

کوین دیکسون در دانشکده‌ی بهداشت و علوم زندگی در دانشگاه تیساید انگلستان مشغول به کار است و در پژوهش‌هایش بر مطالعه‌ی علمی، اجتماعی ورزش و اوقات فراغت تمرکز دارد.

دانیل کیلوینگتون در زمینه‌ی مسابقات ورزشی و رسانه‌های نوین تحقیق و تدریس می‌کند و در دانشکده مطالعات فرهنگی و علوم انسانی در دانشگاه لیدز بکت انگلستان به فعالیت مشغول است.

در بخشی از کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی می‌خوانیم

از اوایل قرن بیست و یکم مصرف اینترنت تقریبا در تمامی کشورهای جهان روندی افزایشی داشته و دسترسی بیشتری برای تعداد زیادی از افراد به وجود آمده است و بر همین اساس، بسترهای آنلاین ویژه‌ای برای محققان فراهم شده است. داده‌های آنلاین مسائل و مشکلات ناخواسته‌ای را به همراه دارند؛ از همین رو محققان در روش‌شناسی تحقیق باید همواره مسئولیت‌های اخلاقیشان را مدنظر قرار دهند. اگرچه در تحقیقات آنلاین هویت مشارکت‌کنندگان می‌تواند تا حد زیادی مخفی بماند، اما در برخی از پروژه‌های آنلاین تعاملات رو در رویی با فرد شرکت‌کننده شکل می‌گیرد؛ مانند مصاحبه‌های آنلاین یا گروه‌های متمرکز آنلاین (احتمالاً از طریق اسکایپ یا فیستایم) این امر منجر به شکل‌گیری طیف وسیعی از مباحث اخلاقی در تحقیقات آنلاین شده است که به موجب آن باید احتیاط‌های لازم پیرامون برخی از روش‌های سنتی جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها؛ به‌ویژه در فرآیند ورود، تعامل و دعوت از مصاحبه‌شوندگان صورت گیرد.

به خاطر وجود چنین مسائلی، رهنمودهای اخلاقی برای تحقیق آنلاین در دانشگاه‌ها، رشته‌های دانشگاهی، سازمان‌های حامی تحقیقات و سایر نهادهای مربوطه شکل گرفته‌اند؛ اما یک چارچوب کلی مشخص و یکپارچه‌ای در بین آن‌ها وجود ندارد. انجمن محققان اینترنتی (AIR) در سند خود در خصوص تصمیم‌گیری اخلاقی و تحقیقات اینترنتی عنوان کرده است: «هیچکدام از دستورالعمل‌ها یا قوانین اخلاقی در تحقیقات آنلاین ثابت نیستند. در حقیقت، زمینه‌های تحقیقات در بستر اینترنت پویا و ناهمگن‌اند». دلیل این امر نیز تا حدی به این خاطر است که فناوری و پیشرفت‌های مربوط به آن به‌طور مداوم در حال تغییر است و پلتفرم‌ها و مجراهای جدید ارتباطی با سرعت بالایی شکل می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم    
پیشگفتار مولفان    
فصل اول: درآمدی بر تحقیق آنلاین
چرا تحقیق آنلاین؟     
درباره‌ی این کتاب    
ساختار و محتوای کتاب    
اهمیت عبارات کلیدی، فعالیت‌ها و پرسش‌های این کتاب در توسعه‌ی دانش خوانندگان    
منابع    
فصل دوم: تدوین مسائل تحقیقاتی آنلاین
یافتن زمینه‌ی تحقیق در عصر اطلاعات انبوه    
انتخاب موضوع    
پس از انتخاب موضوع    
انواع تحقیق    
تحقیقات اولیه و ثانویه    
تحقیقات نظری و تجربی    
مرور متون و پیشینه‌ها    
هدف از مرور کردن متون و پیشینه‌ها    
منابع مختلف اطلاعات آنلاین    
بررسی اعتبار وب‌سایت‌ها    
انتخاب روش‌ها    
رویکردهای تک یا چند روشی    
تحقیق با استفاده از اینترنت    
تحقیق کردن در جهان‌های آنلاین    
نمونه‌گیری    
مسابقه‌ی ماراتن شما: یک جدول زمانی پیشنهادی    
خلاصه‌ی فصل    
منابع    
فصل سوم: اخلاق در تحقیقات آنلاین
فرآیندهای اخلاقی    
رضایت آگاهانه    
آسیب‌رسانی    
سایت‌های عمومی در مقابل سایت‌های خصوصی    
خلاصه‌ی فصل    
منابع    
فصل چهارم: پیمایش‌های آنلاین
برنامه‌ریزی و طراحی یک پیمایش آنلاین    
نمونه‌گیری    
سؤالات پرسشنامه‌های آنلاین    
اجرای یک پیمایش آنلاین    
خطای پوشش و عدم پاسخ‌دهی    
خلاصه‌ی فصل    
منابع    
فصل پنجم: مصاحبه‌های آنلاین
اهمیت مصاحبه در مطالعات ورزشی    
انواع مصاحبه‌ها    
انواع مصاحبه‌های آنلاین    
آماده‌سازی و انجام مصاحبه‌های آنلاین    
خلاصه‌ی فصل    
منابع    
فصل ششم: مشاهده در جهان آنلاین
چیستی قوم‌نگاری    
انواع قوم‌نگاری    
نت‌نگاری    
پیدایش نت‌نگاری    
غوطه‌وری    
ورود به اجتماع آنلاین    
استفاده از نت‌نگاری    
یادداشت‌های میدانی
فرایند مشاهده و بازاندیشی    
تحلیل کردن داده‌ها    
نتنگاری: چرایی مطالعه‌ی جوامع آنلاین    
نکات و توصیه‌های کاربردی    
نکاتی درباره‌ی رعایت اخلاق    
خلاصه‌ی فصل    
منابع    
فصل هفتم: تحلیل و گزارش داده‌ها
چیستی تحلیل    
تحلیل داده‌های  کمی    
تحلیل داده‌های کیفی    
مراحل کلی در تحلیل کیفی    
نگارش یک مقاله‌ی تحقیقاتی    
خلاصه‌ی فصل    
منابع    
واژه‌نامه‌ی توصیفی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی
نویسنده، ،
مترجمرسول نوروزی سید حسینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-600-355-666-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
79500 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی

برای دریافت کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.