معرفی و دانلود کتاب روشن کردن مسیر زندگی: مسیر زندگی و اهدافتان را پیدا کنید

عکس جلد کتاب روشن کردن مسیر زندگی: مسیر زندگی و اهدافتان را پیدا کنید
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روشن کردن مسیر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روشن کردن مسیر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روشن کردن مسیر زندگی: مسیر زندگی و اهدافتان را پیدا کنید

کتاب روشن کردن مسیر زندگی، نوشته‌ی اپرا وینفرى درمورد پیدا کردن راه خود در زندگی نگاشته شده و می‌کوشد به ما کمک‌ کند تا هدف و راهمان را در زندگی پیدا کنیم. اپرا در این کتاب، با روایت کردن زندگی شخصی خود و درس‌هایی که فراگرفته، همچنین مصاحبه با افراد مشهور و موفق، مخاطب را راهنمایی‌ می‌کند تا معنای زندگی را درک کرده و مسیر موفقیت را پیش بگیرد.

درباره‌ی کتاب روشن کردن مسیر زندگی

«ملکوت خداوند را به چه چیزی تشبیه می‌کنید؟... این شبیه دانه‌ی ریز خردل است که هنگامی‌که کاشته شود رشد نموده و از تمام بوته‌های دیگر بزرگ‌تر شده به‌اندازه‌ی یک درخت می‌شود، به‌طوری‌که پرنده‌ها می‌آیند و در لابه‌لای شاخه‌هایش لانه می‌کنند». (انجیل متی، باب 13: 31 و 32) این حکایت از مثل‌های موردعلاقه‌ی اپرا وینفرى (Oprah Winfrey) است که به هر بهانه‌ای از آن صحبت می‌کند. آیه به این معناست که ما هر چقدر هم کوچک و بی‌اهمیت باشیم، باز هم می‌توانیم رشد کنیم و به هر مرتبه‌ای که می‌خواهیم برسیم. به‌عبارت‌دیگر، هر چیزی شدنی و ممکن خواهد بود. اپرا در کتاب روشن کردن مسیر زندگی (The Path Made Clear) می‌گوید همیشه وقتی در کلیسا به این آیه گوش می‌داده آرامش پیدا می‌کرده و امیدوار می‌شده؛ چه در کودکی که در فقر و تنگدستی زندگی می‌کرد، چه در جوانی که در بالتیمور زندگی سختی داشت و کاری را انجام می‌داد که دوست نداشت و حتی حالا که مشهور و معروف است. دانه‌ی ریز خردل، استعاره‌ای از استعداد و توانایی‌های انسان است. همان چیزی که باید کشف کرد و اجازه داد رشد کند. اگر این فرصت را مهیا کنیم، این دانه به درختی تناور و پرثمر تبدیل خواهد شد. این موضوع، اتفاق ساده‌ای نیست ولی به اعتقاد اپرا، تمام وظیفه‌ی ما در زندگی همین است. اینکه در اولین فرصت ممکن خودمان را پیدا کنیم و بفهمیم برای چه خلق ‌شده‌ایم.

اپرا وینفرى کتاب روشن کردن مسیر زندگی را در ده بخش تألیف کرده. بخش گسترده‌ای از کتاب روایت زندگی خود اپراست و اینکه چطور خودِ واقعی‌اش را یافته. او اعتقاد دارد هر تصمیمی، هر پیشرفتی و حتی هر پسرفتی می‌تواند فرصتی باشد تا ما دانه‌ی حقیقی خودمان را پیدا کنیم. او مثالی از خودش می‌زند که وقتی 19 سالش بود، مجری اخبار شد. علاقه‌ای به این کار نداشت و دائماً مورد نقد بود. مدیران به خاطر اجرای ضعیف او را تنزل دادند و به یک تاک شو فرستادند. اما همین‌جا دقیقاً جایی بود که استعداد شگرف و حیرت‌آور او کشف شد. دانه‌ی او اجرای تاک شو بود. اپرا اجازه داد تا دانه‌اش رشد نماید و او را به یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین زنان جهان تبدیل کند. اپرا در هر فصل از کتابش با افراد موفق و مشهور هم صحبت می‌کند و نظر آن‌ها را درمورد زندگی و هدفشان می‌پرسد؛ کسانی همچون اِلِن دیجنریس، جو بایدن، تریسی مورگان، کشیش اِد باکون و گلنول دویل. او قصد دارد خواننده را وادارد تا درمورد خودش بیشتر فکر کند و تلاش نماید معنای زندگی‌اش را بفهمد.

کتاب روشن کردن مسیر زندگی، از آثار متأخر اپرا وینفرى به شمار می‌آید. می‌توان گفت کتاب حاضر چکیده‌ی عقاید اپرا و پنجاه سال تجربه‌ی حرفه‌ای اوست. این اثر را گیسو ناصرى ترجمه کرده و نشر لیوسا به انتشار رسانده.

کتاب روشن کردن مسیر زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر درباره‌ی چیستی و چگونگی هدفتان و یا معنای زندگی دچار تردید هستید، کتاب روشن کردن مسیر زندگی برای شما نوشته شده.

با اپرا وینفرى بیشتر آشنا شویم

اپرا گیل وینفری (متولد 1954)، مجری، بازیگر، تهیه‌کننده و مؤلف آمریکایی و از ثروتمندترین و تأثیرگذارترین زنان دنیاست. شهرت او بیشتر از همه به خاطر میزبانی برنامه‌ی «اپرا وینفرى شو» است که نزدیک به 25 سال مستمراً پخش می‌شد. اپرا در خانواده‌ای فقیر متولد شده و کودکی سختی را پشت سر گذاشت. در نوجوانی خانواده‌اش را ترک کرد و کارش را به‌عنوان مجری اخبار در شبکه‌ای محلی آغاز نمود. کمی بعد مسیرش به سمت اجرای تاک شو تغییر کرد و خیلی زود به شهرت و موفقیت رسید.

اپرا وینفرى در طی نزدیک به 50 سال فعالیت رسانه‌ای افتخارات زیادی به دست آورده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدال آزادی ریاست‌جمهوری اشاره کرد. «غذا، سلامتی و شادی»، «برایت چه اتفاقی افتاد؟» و «از این مطمئنم» از جمله کتاب‌های او هستند.

جملات برگزیده کتاب روشن کردن مسیر زندگی

  • آن لحظه‌اى که با اطمینان خاطر بدانید چه نیتى دارید و آن نیت و هدف با باورهایتان هماهنگ باشد، تمام نقدها از بین مى‌رود و هیچ‌کس نمى‌تواند شما را سرکوب کند. و مانند همیشه پیروزى و موفقیت از آنِ شما خواهد بود.

  • بسیارى از ما دو نوع زندگى داریم. یکى همان که از سر مى‌گذرانیم و یکى آن که در درونمان وجود دارد و هرگز مزه‌اش را نمى‌چشیم. و بین این دو، مقاومت قد علم کرده است.

  • هنگامى‌که با شخصیت و اهدافمان همسو باشیم، هیچ‌کس نمى‌تواند به ما آسیبى برساند.

  • روح و روانمان ما را به‌سوى آنچه مى‌شویم، سوق مى‌دهد. تمام سلول‌هاى بدن ما رمزدار هستند و ما این رمزها را در قلبمان ایجاد کرده‌ایم. و این رمزگشایى ماهیت اصلى ما را نشان مى‌دهد. ما بندگان خداوند بر روى زمین هستیم که روح الهى‌اش در ما دمیده شده است.

در بخشی از کتاب روشن کردن مسیر زندگی می‌خوانیم

همه‌ى رؤیاها از یک هسته‌ى اصلى آغاز مى‌شوند. اگر شما به‌طور کامل با آنچه مجسم مى‌کنید و آن را در ذهن به تصویر مى‌کشید متحد نشوید، این رؤیاها از مسیر اصلى خودشان خارج مى‌شوند. نیت شما باید خالص باشد. تابه‌حال چندبار شاهد بوده‌اید که کسى تا نزدیکى دستیابى به هدفش رفته ولى ناگهان اوضاع خراب شده و او ناکام مانده است؟

یا اینکه آن شخص به قله‌ى کوه مى‌رسد ولى نمى‌تواند جایگاهش را حفظ کند. شاید خودتان هم تابه‌حال با چنین شرایطى دست‌وپنجه نرم کرده باشید که خودتان را به موفقیت خیلى نزدیک ببینید ولى ناگهان همه‌چیز از بین برود به آرزویتان نرسید ولى هیچ‌گاه هم دلیل آن را نفهمید. خود ویرانگرى مى‌تواند چرخه‌اى نابودکننده باشد. من با تمام وجود به نوشته‌ى معروف پائولو کوئیلو در کتاب «کیمیاگر» اعتقاد دارم که مى‌گوید: وقتى شما آرزوى داشتن چیزى را داشته باشید، همه‌ى کائنات دست‌به‌دست هم مى‌دهند تا بتوانید آن را به‌دست آورید. زمان مى‌گذرد و دوباره مى‌بینیم که چگونه جهان به‌پاخاسته تا آنچه را در ذهنمان هست به واقعیت تبدیل کند. ولى مثل بیشتر اوقات، رؤیاها سرکوب مى‌شوند و از بین مى‌روند.

بین پیروزى در مسابقه‌ى دو و رسیدن به پایان خط مسابقه با یکى از درس‌هاى مهمى که در زندگى به آن اعتقاد دارم، یعنى قصد و هدف، تفاوت زیادى هست. قبل از اینکه بخواهید جستجویتان را آغاز کنید، باید رؤیایتان را به‌روشنى بر زبان بیاورید و مسیرتان را مشخص کنید. البته لازم نیست آن را به‌شکل عمومى یا رسمى اعلام کنید، ولى بهتر است مشخص شود. به‌خصوص با شرایط فعلى جهان، هر آنچه قابل لمس و مشهود باشد مفهوم‌تر و موثق‌تر است. مردم مى‌توانند واقعى را از غیرواقعى تشخیص بدهند. بنابراین اگر مى‌خواهید از ایده و فکرتان حمایت شود، به‌طور جدى پاى حرف و اعتقاد و ایده‌تان بایستید. کسانى که احساس کنند حرف‌ها و افکارتان واقعى هستند، پشت شما خواهند ایستاد.

فهرست مطالب کتاب

درمورد نویسنده
مقدمه‌ى مترجم
مقدمه
1. بذرها
2. ریشه‌ها
3. نجواها
4. ابرها
5. ترسیم
6. جاده
7. صعود
8. اهدا
9. پاداش
10. خانه
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روشن کردن مسیر زندگی: مسیر زندگی و اهدافتان را پیدا کنید
نویسنده
مترجمگیسو ناصری
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-340-183-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روشن کردن مسیر زندگی

فرحناز بهرامی
۱۴۰۲/۳/۲۸
خودمون رو با حس‌های واقعی مون بیشتر آشنا میکنه و با شناخت احساس هامون می‌تونیم شک و تردید هامون رو بشناسیم و راهم روشن تر میشه...
فرزانه میرجلیلی
۱۴۰۲/۴/۲۴
کتاب‌های اپرا بسیار خواندنی و مفید هستند. توصیه میکنم حتما مطالعه کنید.
Sararoshan
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کتاب خوبیه پیشنهاد میدم برای یک بار هم شده بخونید
سیدعبدالله گرامیان
۱۴۰۲/۷/۳۰
کتاب مفیدبانظرات سازنده‌ای است از موفق‌ترین مجری تاریخ
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب روشن کردن مسیر زندگی

برای دریافت کتاب روشن کردن مسیر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.