معرفی و دانلود کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان

عکس جلد کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان
قیمت:
75900 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان

دایان رایان در کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان با ارائه ایده‌ها و راهکارهای جذاب به شما می‌آموزد که چگونه با زبان اشاره با فرزندتان صحبت کنید و چطور به کودک‌تان کمک کنید تا احساسات، عواطف، خواسته‌ها و نیازهایش را با شما در میان بگذارد.

درباره کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان:

در گذشته‌های نه چندان دور، کتابی که به شما بیاموزد چطور قبل از به زبان افتادن کودک با او ارتباط برقرار کنید، در کنار آثار تخیلی پیدا می‌شد، با این حال پس از گسترده شدن این موضوع، کتاب‌هایی از این دست نیز در کنار آثاری با مضمون فرزندپروری بهتر قرار گرفت.

شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که اشاره کردن به کودکی که شنوایی خوبی دارد، ایده درستی است؟ در جواب شما باید بگوییم بله، پزشکان و متخصصان بر این عقیده‌اند. حال سؤال این است آیا باید کاملاً زبان اشاره را بیاموزید؟ اگر شروع به این کار کنید و بعد منصرف شوید چه؟ آیا کودکتان دچار لکنت زبان می‌شود؟

این طور که معلوم است باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. اگر همچون اغلب پدران و مادران باشید، پیش از این‌ها در اینترنت به دنبال اطلاعات بیشتر، جست‌وجوهای فراوانی انجام داده‌اید. آیا چیزی یافته‌اید؟ ایده‌ها و محصولات فراوان در کنار انواع و اقسام ابزاری که کمک می‌کنند تا فرزند شما باهوش‌تر شود. اما آیا زبان اشاره هم بخشی از این فرایند است؟ کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان (The complete idiot's guide to baby sign language) به این سؤالات پاسخ می‌دهد.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است: بخش اول «اصول زبان اشاره کودکان»، واقعیت را از خیال جدا می‌کند و اساس تجربه یادگیری شما را شرح می‌دهد. شما با محققان آشنا می‌شوید، منفعت‌های این زبان را می‌آموزید و می‌فهمید که این زبان هدیه‌ای گرانبها برای فرزند خردسال‌تان است.

بخش دوم «آماده‌ شو، شروع کن، علامت بده!»، تمام مطالب اولیه برای شروع کار را فراهم کرده است. تصمیم می‌گیرید کدام علامت را به فرزند خود بیاموزید و نحوه دقیق آموزش دادن را یاد می‌گیرید. به‌علاوه، متوجه می‌شوید آموزش زبان اشاره به کودک از آنچه تصور می‌کردید آسان‌تر است. در این قسمت، روش سریع اشاره کردن، سریع‌ترین راه آموزش به کودک شنوا را نیز یاد می‌گیرید.

بخش سوم «کلاس پیشرفته»، برای افرادی است که قصد دارند بعد از مرحله نوپایی کودک باز هم ادامه بدهند. نکات و روش‌های منحصر‌به‌فرد این گروه و آموزش علامت‌ها و اشاره‌های مخصوص توالت رفتن را می‌آموزید و اگر نمی‌دانید پس از زبان باز کردن کودک باید چه کنید، متوجه می‌شوید که کلام و اشاره چگونه مکمل یکدیگر هستند.

کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر نوزاد یا فرزند خردسالی دارید که هنوز قادر به حرف زدن با شما نیست، این کتاب را بخوانید تا با کودک‌تان به راحتی ارتباط برقرار کنید.

با دایان رایان بیشتر (Diane Ryan) آشنا شویم:

او در رشته آسیب‌شناسی زبان و گفتار در مقطع کارشناسی از دانشگاه نازارث شهر راچستر فارغ‌التحصیل شده است و به مدت چهار سال با بچه‌هایی که دچار اختلالات زبان بودند، کار کرد. رایان همچنین پایه‌گذار زبان اشاره ویژه کودکان محسوب می‌شود. این گروه وظیفه دارند به پدران و مادران و متخصصان یاد بدهند چطور با کودکان شنوایی که هنوز قادر به حرف زدن نیستند، ارتباط برقرار کنند. تاکنون تعداد زیادی از والدین و متخصصان در بیش از 60 کشور دنیا، زبان اشاره کودکان را آموزش دیده‌اند.

در بخشی از کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان می‌خوانیم:

ساعت دوونیم بعد از نیمه شب است و آماندای دوازده ماهه شروع می‌کند به گریه. مادرش بلند می‌شود و به اتاق او می‌رود. اول در ذهنش مرور می‌کند که چه کند. به پوشک او دست می‌زند، کاملاً خشک است. کمی آب به او می‌دهد. آماندا بلندتر گریه می‌کند. مادرش لبش را روی پیشانی آماندا می‌گذارد. تب ندارد. حالا دیگر آماندا جیغ می‌کشد، و خانم هامدرام کم‌کم مضطرب می‌شود.

با خانواده سین‌وورثی آشنا شوید. آن‌ها پایین خیابانی زندگی می‌کنند که منزل هامدرام در آن قرار دارد. حتماً حدس زده‌اید که آن‌ها همه چیز را در مورد زبان اشاره می‌دانند. در واقع آن‌ها زبان اشاره را از هفت ماهگی بردلی‌کوچولو به او آموخته‌اند. بگذارید همان داستان را در مورد این خانواده بررسی کنیم و ببینیم چه می‌شود:

ساعت دوونیم بعد از نیمه شب است و بردلی دوازده ماهه شروع می‌کند به گریه. مادرش بلند می‌شود و به اتاق او می‌رود. اول در ذهنش مرور می‌کند که چه کند. به پوشک او دست می‌زند، کاملاً خشک است. کمی آب به او می‌دهد. بردلی بلندتر گریه می‌کند. مادرش لبش را روی پیشانی بردلی می‌گذارد. تب ندارد. خانم سین‌وورثی دو انگشت اشاره‌اش را در راستای دید بردلی به یکدیگر فشار می‌دهد. این اشاره مربوط به «درد» است. بردلی همین علامت را مقابل دهانش تکرار می‌کند. مادرش متوجه می‌شود که دوباره دندان بردلی درد گرفته است. داروی او را می‌دهد و لثه‌هایش را می‌مالد. چند دقیقه بعد، بردلی دیگر گریه نمی‌کند و دوباره می‌خوابد. و خانم سین‌وورثی به رختخواب برمی‌گردد.

خیلی جالب است، مگر نه؟ کودکی که درد دارد می‌تواند آن را بیان کند و محل درد را نشان بدهد! می‌تواند به شما بگوید چه وقتی گرسنه یا تشنه است، و آیا به کمک نیاز دارد یا نه. و این را در نظر بگیرید که می‌تواند زمان تعویض پوشک را به شما اطلاع بدهد! کاملاً شگفت‌انگیز است، مخصوصاً وقتی در نظر بگیرید که کودکتان حتی قبل از اینکه بتواند کلمه‌ای بر زبان بیاورد، می‌تواند همه این‌ها را به شما بگوید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: اصول زبان اشاره کودکان
فصل 1: این همه هیاهو برای چیست؟
فصل 2: زبان اشاره چه فایده‌ای برای کودکتان (و شما) خواهد داشت؟
فصل 3: چرا و چگونه مؤثر واقع می‌شود؟
بخش 2: آماده شو، شروع کن، علامت بده!
فصل 4: معرفی اولین حرکات اشاره‌ای به کودک
فصل 5: همه چیز درباره روش سریع‌ زبان اشاره
فصل 6: گسترش دایره لغات زبان اشاره کودک
فصل 7: دوام آوردن تا آخر کار
بخش 3: اشاره‌های پیشرفته
فصل 8: زبان اشاره برای کودکان نوپا
فصل 9: یادگیری از طریق مثال
فصل 10: توالت رفتن و زبان اشاره
فصل 11: ببین کی می‌تواند حرف بز‌ند!
پی‌نوشت الف: پدر آن گوشه ایستاده است
پی‌نوشت ب: بیشترین سؤالاتی که از من شده است
پی‌نوشت ج: بازی و سرگرمی
پی‌نوشت د: دفتر یادداشت زبان اشاره کودک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان
نویسنده
مترجمافسانه اکبرزاده مقدم
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-220-083-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
75900 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان

مینا جلالی زاده
۱۴۰۰/۱۱/۵
خیلی جالب بود چون خودمم یه نوزاد دارم و با توجه به چیزایی که در این کتاب توصیح داده بود برام مفید بود
نجلا دائمی
۱۴۰۲/۲/۱۴
کتاب خوبیه، خیلی روان و ساده و کاربردیه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان

برای دریافت کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.