معرفی و دانلود کتاب زن درون آل پاچینو

عکس جلد کتاب زن درون آل پاچینو
قیمت:
۶۲,۱۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن درون آل پاچینو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن درون آل پاچینو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن درون آل پاچینو

فرید حسینیان تهرانی در کتاب زن درون آل پاچینو، به ایجاد فهم تازه‌ای از شخصیت درونی و پنهان انسان‌ها کمک می‌کند. این رمان به روابط افراد یک خانواده در مقاطع زمانی مختلف می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب زن درون آل‌پاچینو

کتاب زن درون آل‌پاچینو رمانی روان‌شناختی است که داستان سه نسل یک خانواده‌ را در سه دهه روایت می‌کند. فرید حسینیان تهرانی، نویسنده‌ی کتاب، با بهره‌گیری از تکنیک‌هایی مثل عوض کردن راوی در هر فصل و ذکر تک‌بیت از شاعران مختلف در ابتدای برخی فصل‌ها، به این رمان غنای بیشتری می‌بخشد.

رمان زن درون آل‌پاچینو براساس داستان کوتاهی از همین نویسنده به نام «سیگار دوم بعد از صبحانه» نوشته شده که در طول چند سال بسط یافته و به رمانِ حاضر تبدیل شده است. یکی از دوازده فصل این کتاب به نامِ این داستان کوتاه وجود دارد. خلاقیت در اسامی فصل‌ها از نقاط مثبت رمان محسوب می‌شود.

هسته‌ی مرکزی کتاب زن درون آل‌پاچینو حول محور این ایده می‌چرخد که همه‌ی آدم‌ها با تمثالی که دیگران از آن‌ها برای خود می‌سازند فرق دارند. گاهی انسان برای دوست داشتن دیگران، ناچار به ساختن شخصیتی ثانویه درون اطرافیانش است تا بتوانند آن‌گونه که خود می‌خواهد با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

رمان زن درون آل‌پاچینو با موقعیتی شروع می‌شود که رامین، پسر خانواده، مهاجرت کرده، مادر درگذشته و پدر سخت بیمار است. پدر و رعنا، دختر خانواده، درحال دیدن آلبوم‌های قدیمی هستند. پدر به دلیل آلزایمر و یا انکار، به خاطر نمی‌آورد که رامین دیگر در خانه نیست و منتظر است تا از مدرسه برگردد. رامین روزی بالاخره برمی‌گردد، اما زمانی که دیگر دیر شده است.

فضا در کتاب زن درون آل‌پاچینو مدام عوض می‌شود، بدون اینکه مرز مشخصی داشته باشد. شخصیت‌ها در گذشته سیر می‌کنند و نویسنده در این لحظات از تکنیک فلش‌بک استفاده می‌کند. نوستالژی از اهمیت بالایی در داستان برخوردار است. بازگشت، مرگ، دوری و روابط خانوادگی از مضامین مهم کتاب زن درون آل‌پاچینو هستند. رمان زمان کافی و مناسبی برای روایت در نظر گرفته که نه از لحظه‌ها سرسری عبور می‌کند و نه بحث را به درازا می‌کشاند. توصیف‌ها نیز به‌اندازه و دقیق هستند، به‌طوری که خواننده از داستان جا نمی‌ماند و هم‌زمان از فضاسازی‌ها و لحظات احساسی لذت می‌برد.

این کتاب را انتشارات نیستان چاپ کرده است.

کتاب زن درون آل‌پاچینو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های خانوادگی، روابط پیچیده‌ی انسانی و مباحث روان‌شناختی علاقه‌مندید، رمان زن درون آل‌پاچینو برای شما مناسب است.

با فرید حسینیان تهرانی بیشتر آشنا شویم

فرید حسینیان تهرانی زاده‌ی سال 1356 در تهران است. او کارشناسی خود را در رشته‌ی مهندسی مکانیک و کارشناسی‌ارشد را در رشته‌ی مدیریت شهری به پایان رساند. اما علاقه‌ی او در حوزه‌ی شعر و داستان، او را به نوشتن مجموعه‌شعرهای سپید «هر قلبی بودای خویش است»، «اجرای عاشقانه‌ی نارنج»، «دارم خیال می‌کنم!» و «ساده‌ترین حرف‌هایت را بزن!» سوق داد. او همچنین مجموعه‌داستان «از اول دو سانتی کج بود» و رمان «من آلیس نیستم ولی اینجا خیلی عجیبه» را نوشته و آثاری را، از جمله اشعار جیمز جویس، ترجمه کرده است.

در بخشی از کتاب زن درون آل پاچینو می‌خوانیم

دفترچه‌ خاطراتش را گشود. بوی اودوکُلن نوید بلند شد. بی‌اینکه لباس‌های سیاهِ خاک‌گرفته‌اش را بیرون بیاورد، نوشت:

«بابابزرگ رفت!!! تا آخرین روز، مرتب و منظم: صورتش را هر روز اصلاح می‌کرد (کاش نوید هم از این عادت‌ها داشت!)

چقدر‌خوب می‌شد اگه بابابزرگ را مثل فرنگی‌ها با لباس شیک و مرتب به خاک می‌سپردیم! اون‌وقت من براش اون کراوات پهن قهوه‌ای سوخته‌اش را انتخاب می‌کردم که یک گل درشت ارغوانی از آن بالا رفته بود، با کت و شلوار و پیراهن کِرِم و یکی از اون کفش‌های ورنی قهوه‌ای بزرگش... و البته یک جفت دکمه‌سر‌دستِ طلایی...

اون خنده‌های با‌نمک و چشم‌های درشتِ افتاده و لاله‌های گوش بزرگ و نرم ... جاشون خالیه! اتاقش هنوز بوی اودوکُلنش رو می‌ده. شاید خودش رو همین‌طور شیک و تروتمیز نگه داشته بود برای مامان‌مهین! خوش‌به‌حال مامان‌مهین... گرچه خودم مامان‌مهین رو یادم نمی‌آد (چون دو سالم نشده بود که فوت شدن) اما از عکس‌ها و خاطرات مامان و بابابزرگ به نظر می‌رسه اونم دافی بوده برای خودش!!!

دلم برای لالایی‌های مامان‌مهین که اصولاً نباید یادم بیاد و احتمالاً از حرف‌های مامانه که خیال برم داشته شنیدمشون، تنگ می‌شه (مامان می‌گه نوزاد که بودم و بی‌تابی می‌کردم فقط توی بغل مامان‌مهین آروم می‌شدم) فکر کن چقدر دلم برای بابابزرگ و قصه‌های من‌درآوردیش تنگ می‌شه... با اینکه از بچگی اون‌ها رو نشنیدم، اما با رفتن صاحب اون صدای بم و قدیمی، قصه‌ها هم با یک جور غم یادم می‌آد از این به بعد...

راستی اینو باید بنویسم که هم ربطِ این نوشته با این دفترچه یه‌جورایی معلوم بشه، هم خودم یادم بمونه:

خوب شد تموم این لحظات نوید با من بود وگرنه کم می‌آوردم... با اینکه حرفاش نرم نیست، اما پشت آدم گرمه بهش!

فهرست مطالب کتاب

پیش‌‌آمد
بخش اول: دمپایی‌های روفرشی قرمز
بخش دوم: خاطرات مارکوپولو
بخش سوم: زنِ درونِ آل پاچینو
بخش چهارم: شیمیِ آدمیزاد
بخش پنجم: قرار ملاقات ‌شبانه
بخش ششم: سیگار دوم بعد از صبحانه
بخش هفتم: چه بغداد و چه تهران
بخش هشتم: مثل دِژاوو
بخش نهم: ترس شوروی از بیتل‌ها
بخش دهم: پنج چشم گریان
بخش یازدهم: گربه‌ی ایرانی
بخش دوازدهم: آداب معاشقت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن درون آل پاچینو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات276
زبانفارسی
شابک978-964-337-763-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن درون آل پاچینو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زن درون آل پاچینو

برای دریافت کتاب زن درون آل پاچینو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.