معرفی و دانلود کتاب زن و پول: کنترل سرنوشت خود را در دست بگیر

عکس جلد کتاب زن و پول: کنترل سرنوشت خود را در دست بگیر
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن و پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن و پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن و پول: کنترل سرنوشت خود را در دست بگیر

چرا زنانی که در تمامی حوزه‌های زندگی خود توانمند هستند، نمی‌توانند در حوزه‌ی مالی نیز این ویژگی را داشته باشند؟ کتاب زن و پول اثر پرفروش سوز اورمن، رابطه‌ی پیچیده زنان را با پول بررسی می‌کند. اورمن با بینش و شناخت عمیق روح زنان، ابزاری عملی و هدایتگر به شما می‌دهد تا با خیالی آسوده زندگی مالی خود را به‌ سرعت و بدون دردسر پیگیری کنید.

درباره‌ی کتاب زن و پول:

زنان بسیاری در اطراف زندگی سوز اورمن (Suze Orman) از جمله دوستان، آشنایان، خوانندگان و بینندگان برنامه‌های تلویزیونی‌اش بودند که همگی مشکلاتی مشابه در زمینه‌ی پول داشتند: یک «عامل ناشناخته» که آن‌ها را از انجام کار و تصمیم درست در رابطه‌ با پول باز می‌داشت. شاید این عامل، ترس از ناشناخته‌ها بود؛ شاید برای برخی تلاش بیهوده برای نگه‌داشتن همه‌ی بخش‌های زندگی در کنار هم یا شاید اینکه فکر می‌کردند به این دلیل که موفق هستند، نباید از کسی کمک بگیرند و به دیگران نشان دهند که در برخی موارد ناآگاه هستند.

زنان به‌ یک‌باره وارد رابطه‌ای کاملاً جدید و ناآشنا با پول شده‌اند که تفاوت عمیقی با چیزهایی دارد که قبلاً با آن‌ها مواجه بوده‌اند. نقشِ در حال تغییر زنان در خانه و محل کار باعث شده نحوه‌ی تعامل زنان با پول نیز تغییر کند. زنان روابط و نقش‌های جدید را پذیرفته و با آن‌ها به‌ خوبی تطبیق یافته‌اند اما در حوزه‌ی سازگاری‌های مالی دنیای جدید هنوز از همان نقشه‌های قدیمی استفاده می‌کنند و به همین دلیل معمولاً زنان به آنچه می‌خواهند نمی‌رسند.

وقتی نوبت به تصمیم‌گیری مالی می‌رسد، شما به‌ عنوان یک زن از تصاحب قدرت و در نظر گرفتن منافع خود طفره می‌روید. مسئله هوش نیست، شما به‌ خوبی می‌دانید که باید چه کنید اما دوست ندارید به‌ لحاظ مالی از خودتان مراقبت کنید به‌ ویژه اگر این اقدامات با مراقبت از عزیزانت در تضاد باشد. آن روحیه‌ی پرورش‌دهنده‌ی درونتان بر شما تسلط می‌یابد و همه‌چیز را قبل از اینکه برای خودتان بخواهید برای دیگران می‌خواهید. به همین دلیل اورمن تصمیم به نوشتن کتاب هشتم خود با عنوان «زن و پول» (Women & Money) گرفت.

چالش این است که سرانجام بیاموزیم و بپذیریم که قدرتمند بودن در زندگی مستلزم آن است که درآمدی داشته باشید و آن درآمد برایتان کار کند. اورمن به شما پیشنهاد نمی‌کند بانوی مهربان درون خود را با یک آدم خودشیفته جایگزین کنید. نمی‌خواهد سخاوتمندی یا ذات مهربان و مثبت خودتان را دور بیندازید. این کتاب قرار نیست از شما آدم خودخواهی بسازد. بلکه وقتی از لحاظ مالی مراقب خودتان باشید، قادر خواهید بود از عزیزانتان نیز مراقبت کنید.

مطمئن باشید قدرتمند بودن به شیوه‌ای پایدار و سودمند نه‌تنها برای دیگران هزینه ندارد، بلکه به نفع آن‌ها نیز است. زنان پایه و اساس خانواده و جامعه‌ی خود هستند زیرا بسیاری به آن‌ها وابسته‌اند. اگر ما قدرتمند باشیم و بدانیم چه کسی هستیم و چه قدرت آفرینشی داریم، راحت‌تر خواهیم توانست برای کسانی که دوستشان داریم، تکیه‌گاه باشیم و به آن‌ها دست یاری بدهیم.

بدین‌ ترتیب اورمن می‌خواهد شما را با این مسیر بیشتر آشنا کند. اینکه چرا خودمان را کاوش می‌کنیم و چرا تصمیم می‌گیریم بر زندگی مالی‌مان کنترل داشته باشیم به‌واقع تصمیمی دنباله‌دار و اساسی‌ست. او امیدوار است انگیزه و تمنّای اقدام و دست‌وپنجه نرم کردن با این چالش‌ها و قدرتمند شدن را در شما ایجاد کند. هدف او این است که در پایان کتاب «زن و پول» بتوانید شاهد پیشرفت خودتان باشید و احساس افتخار و آرامش کنید که توانسته‌اید بخش مهمی از زندگی‌تان را تحت کنترل درآورید.

کتاب زن و پول مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه‌ی دختران و بانوان موثر خواهد بود و آن‌ها را به‌سوی آینده‌ای الهام‌بخش سوق می‌دهد. راهنمایی‌های این کتاب بهترین موهبت برای هر بانویی است. برای دخترانی که امروز در دامان شما بزرگ می‌شوند و برای دخترانی که فرداها متولد خواهند شد. وقتی قدرتمندانه کنترل سرنوشت خود را در دست می‌گیرید آنگاه می‌بینید چه اتفاقاتی در زندگی شدنی است.

سوز اورمن را بیشتر بشناسیم:

او از بهترین نویسندگان کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز محسوب می‌شود. اورمن نویسنده / تهیه‌کننده و یکی از سخنران‌های انگیزشی رده بالا در جهان امروز است. او طی 9 بار متوالی پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز را نوشته و به عنوان دستیار تهیه‌کننده فعالیت داشته است. اورمن یک برنامه‌ریز مالی بسیار حرفه‌ای می‌باشد و در مقام معاون سرمایه‌گذاری رئیس‌جمهور برای Prudential Bache Securities فعالیت داشته است.

جملات برگزیده کتاب زن و پول:

- هیچ‌چیز به‌اندازۀ پول تأثیری مستقیم بر شادی من و تو ندارد.
- ما با پولمان رابطه داریم اما این رابطه بسیار مختل و ناکارآمد است.
- باید رابطه‌ای صادقانه و سالم با پول خود داشته باشیم. و مجبوریم این رابطه را بازتاب رابطه با خودمان بدانیم.
- چرا همان میزان توجه و مراقبتی که نسبت به هر رابطۀ مهمی در زندگی خود داریم، به رابطه‌مان با پول نداریم؟

در بخشی از کتاب زن و پول می‌خوانیم:

لازمۀ داشتن رابطه‌ای سالم با پول، این است که برخی نگرش‌ها را برای همیشه کنار بگذارید. از همه مهم‌تر دو احساس گناهی‌ست که ما زنان همیشه با خودمان حمل می‌کنیم. این دو بارهایی هستند که از گذشته به‌همراه داریم: بار شرمندگی و تمایل به سرزنش خویش و دیگران.

نسبت به دانش خود دربارۀ پول امنیت ‌خاطر نداری پس پشت شرمندگی آن پنهان می‌شوی، تصمیمات را به عهدۀ دیگران می‌گذاری یا در یک الگوی انفعالی گیر می‌کنی. ترجیح می‌دهی به‌جای اینکه ناکارآمدی‌هایت را نشان دهی، قیافۀ آدم‌های شرمنده را بگیری و هیچ کاری نکنی غافل از اینکه کاری نکردن بدترین تصمیم است! تو مجبوری برای همۀ افراد، همه‌کس باشی: مادر، همسر، دختری مسئولیت‌پذیر، دوستی حامی، زنی نیک‌خواه و خلاصه بانویی گشاده‌رو در خانه و محل کار. مگر در این تصویر کلان جایی برای نشان دادن حس ناامنی هم باقی می‌ماند؟ اصلاً مگر وقت یاد گرفتن چیزهای جدید وجود دارد؟ چه کسی وقت دارد؟ سرت خیلی شلوغ است و احتمالاً با خودت تکرار می‌کنی که باید این چیزها را خیلی زودتر می‌آموختی. همه این چیزها را از قبل می‌دانسته‌اند و حالا دیگر دیر است. و حالا خودت را سرزنش می‌کنی که چرا آن‌ها زمان داشتند و تو غایب بودی. در این شرایط قطعاً از اینکه عمق ندانسته‌هایت را آشکار کنی خجالت می‌کشی.

و وقتی از پشت شرمندگی بیرون می‌آییم، تمایل به سرزنش به‌سراغمان می‌آید. اولین جمله این است. اصلاً تقصیر من نیست! (الف) جامعه (ب) والدینم (ج) شوهرم/شوهر سابقم (د) تمامی موارد بالا مرا عقب نگه داشتند. بعد به‌سراغ الگوهایمان می‌رویم. هیچ‌کس به من یاد نداد، هیچ‌کس نگفت چطور این کار را انجام دهم و همیشه تصمیمات مالی برایم گرفته می‌شد. نمی‌خواهم نقش این عوامل را کم‌رنگ کنم یا تو را به سخره بگیرم.

فهرست مطالب کتاب

هتل ساکسون، نوامبر 2005، ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی
1: فقط برای زنان
2: تصور کن چه‌چیز شدنی‌ست
3: نه شرمندگی؛ نه سرزنش
4: به خودت چوب حراج نزن
5: هشت ویژگی؛ یک بانوی ثروتمند
6: تعهدات
7: نامت را بگو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن و پول: کنترل سرنوشت خود را در دست بگیر
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-600-9876-42-6
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن و پول

نادیا
۱۴۰۱/۹/۱۲
مطالعه کتاب‌هایی با مضامین افزایش قدرت زنان باعث میشه افکار وباورهای منفی که سالها درون ما خانم‌ها شکل گرفته، تغییر کند و به همان اندازه که ما الگوهای منفی را درونمان پرورش دادیم، نیاز داریم با مطالعه این کتاب‌ها الگوهای مثبت را جایگزین کنیم. به نظرم این کتاب نقش خوبی در تغییر باورها دارد و من مطالعه این کتاب را به خانمها پیشنهاد می‌کنم.
ف ب
۱۴۰۱/۴/۲۰
برای تمامی زن‌ها پیشنهاد می‌شوند چون در این کتاب رک و صادقانه به ما می‌فهماند خیلی چیزهایی ک آن هارا فداکاری می‌نامیم در اصل خیانت به خودمان محسوب می‌شود
I
۱۴۰۱/۱/۹
ازین دست کتاباا بیشتر بذار. ّبی نظیره. مرسی برای آگاهی زنان این سرزمین محتوا میگذارید.
سمیه رشیدی
۱۴۰۱/۹/۱۳
خیلی کتاب مفیدی نبود حداقل برای من
البته کتاب خواندن در کل ضرری نداره و از هر کتاب یه نکته هم یاد بگیری خوبه
سقوط مهابا
۱۴۰۱/۴/۱۷
هنوز تمومش نکردم اما یکه خوردم.. منو با جنبه‌ای از خودم آشنا کرد که هیچ وقت بهش نپرداخته بودم!!
بیتا
۱۴۰۱/۱/۱
این کتاب بمن یاد داد که خودم ارزش کارم رو بدونم و با به حراج گذاشتنش ارزششو کم نکنم.
azade k
۱۴۰۰/۸/۷
خیلی خوب بود دقیقا مشکلی که اینروزا باهاش خیلی درگیر بودمو توو این کتاب خیلی روان توضیح دادن
مهندس پرواری
۱۴۰۲/۳/۱۹
فوق العاده زیبا بود
خانم‌ها حتما باید این کتاب قشنگ و بخونن از خوندنش مطمئنم لذت میبرید
فهیمه خانه شیر
۱۴۰۲/۱/۲۹
خیلی کتاب خوبیه توصیه میکنم خوانده بشه زن‌ها رو نسبت به جامعه و اطرافیان آگاه میکنه
فریبا داوری
۱۴۰۰/۵/۲۷
خواندن این کتاب را به همه خانمها، شاغل یا خانه دار توصیه میکنم
پردیس بنی اسدی
۱۴۰۲/۵/۱۲
به همه‌ی خانم‌ها توصیه میکنم این‌کتاب رو مطالعه کنند
بیتا جوان
۱۴۰۱/۱/۳
کتاب خوب و کاربردیه و می‌تونه دید جدیدی به ما بده.
معصومه احمدی
۱۴۰۰/۶/۱۴
کتاب خوبیه ارزش خواندن دارد
سیدکوثر ساداتی
۱۴۰۱/۲/۱۹
عالی بود و ارزشمند. حتما مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب زن و پول

برای دریافت کتاب زن و پول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.