معرفی و دانلود کتاب زندانی منفی نگری: روان درمانی طرحواره‌های منفی نگری

عکس جلد کتاب زندانی منفی نگری: روان درمانی طرحواره‌های منفی نگری
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندانی منفی نگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندانی منفی نگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندانی منفی نگری: روان درمانی طرحواره‌های منفی نگری

کتاب زندانی منفی نگری نسخه‌ای قطعی برای رسیدن به موفقیت نیست، بلکه اثری است که به ما وسعت دید کافی برای رصد کردنِ موانع و چالش‌ها را می‌دهد و دیدگاهمان را نسبت به شکست، پیروزی و موفقیت تغییر می‌دهد. مریم خسروی، نویسنده‌ی اثر، ما را نسبت به انرژی و زمانی که صرف امور منفی و بیهوده می‌کنیم آگاه می‌سازد و هنر خوب زیستن را یادمان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب زندانی منفی‌نگری

بسیاری از ما انسان‌ها زندگی و ارتباط با دیگران را نیاموخته‌ایم و شیوه‌ی عملکردمان را بهترین روش ممکن تصور می‌کنیم. اما اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم که مدام با خودمان درگیر هستیم و گویی از همه طلبکاریم. بیشتر ما وقت فراوانی صرف کرده‌ایم تا کینه‌ای را در دل خود پرورش دهیم. اما بسیار کم به این فکر می‌کنیم که بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی نتیجه‌ی افکار منفی و طولانی‌مدت ما هستند. این درحالی است که عمر گران‌بها می‌گذرد و ممکن است وقتی به خود بیاییم که بسیار دیر شده باشد. اما چه راهی وجود دارد که بتوان شاد و سبک‌بال زندگی کرد؟ پیشنهاد کتاب زندانی منفی‌نگری پاک کردن صورت‌مسئله و نادیده گرفتن بدی‌ها و تلخی‌ها نیست؛ بلکه مریم خسروی توصیه می‌کند که با وجود سختی‌ها و مشکلات، شاد و رها زندگی کنیم.

ما انسان‌ها پس از چند دهه زندگی بر روی این کره‌ی خاکی باید به فهم این نکته رسیده باشیم که افسارِ بسیاری امور در دست ما نیست و رویدادهای بیرونیِ زیادی بر ما حادث می‌شوند؛ اما در کنار این نکته، باید توجه داشت که حق نداریم به این دلیل، خود را تسلیم شرایط کنیم و امیدمان را از دست دهیم. بسیاری از فلاسفه و اندیشمندان در طول تاریخ، راز شادزیستی را در نحوه‌ی واکنشِ انسان به وقایع بیرونی جسته‌اند. ما نمی‌توانیم رفتار آدم‌های اطرافمان را کنترل کنیم یا نتیجه‌ی امور را به نفع خود تغییر دهیم، پس بهتر است خودمان را قوی کنیم تا بتوانیم در برابر مسائل مختلف زندگی، بهترین واکنش را نشان دهیم و زندگی را در مسیر دل‌خواهمان پیش ببریم.

به گفته‌ی مریم خسروی در کتاب زندانی منفی‌نگری، خوب زیستن در گرو توجه به فانی و گذرا بودنِ زندگی است. در نظر گرفتنِ پایانِ کار، ما را به درکی می‌رساند که بتوانیم امور مهم را از غیرمهم تشخیص دهیم و انرژی و زمان خود را صرف چیزهای ارزشمند کنیم. هرکسی لذت و شادکامی را در چیزهای متفاوتی جست‌وجو می‌کند؛ یکی به پول بها می‌دهد، دیگری به موفقیت تحصیلی و جایگاه شغلی و... اما نباید فراموش کنیم که در کنار تلاش برای رسیدن به نمودهای بیرونی موفقیت، شادی را در درونِ خود نیز جست‌وجو کنیم؛ چراکه هیچ موفقیت بیرونی‌ای تضمین‌کننده‌ی خوشبختی نیست و چه بسیار انسان‌هایی که با وجود داشتن ثروت و موفقیتِ بسیار، در درونْ احساس شادکامی ندارند.

آیا حاضریم این خطر را بپذیریم که در زندگی خود هیچ ریسکی نکنیم، هیچ قدمی برنداریم و صرفاً منتظر وقوع حوادث خوب باشیم؟ اگر پاسخ ما به این سوال منفی باشد، کتاب زندانی منفی‌نگری، توصیه‌های عملی مفیدی پیرامون هنر خوب زیستن برای ما به همراه دارد. مریم خسروی به تجربیات تلخ و شکست‌ها نیز به چشم تجربیات عمیق زندگی نگاه می‌کند که درس‌های زیادی به ما می‌دهند. شکست نخوردن همان تلاش نکردن است. صبوری، شجاعت و جسارتی که به هنگام سختی‌ها از خود نشان می‌دهیم، درنهایت موفقیت ما را رقم می‌زند.

انتشارات برگ و باد کتاب زندانی منفی‌نگری را چاپ و به بازار عرضه کرده است.

کتاب زندانی منفی‌نگری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به دنبال پرورش توانایی‌ها و گسترش ظرفیت‌های درونی خود هستید، این کتاب به شما کمک بسیاری می‌کند. همچنین علاقه‌مندان به کتب خودیاری و موفقیت از خواندن کتاب زندانی منفی‌نگری، نکات زیادی دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب زندانی منفی نگری: روان درمانی طرحواره‌های منفی نگری می‌خوانیم

زیاده از حد عمومیت دادن: او خیلی تنها است و بیشتر وقتش را در منزل می‌گذراند، بعضی اوقات مردم به او می‌گویند کمی بیرون برود و با آدم‌ها ارتباط داشته باشد اما او احساس می‌کند این کار بی‌فایده است چون بر این باور است هیچ کس نمی‌تواند واقعاً او را دوست داشته باشد.

غربال کردن روانی: او روز بدی داشته است. حین رانندگی به سمت منزل، راننده‌ای مهربان به کمک او آمد تا از ترافیک سنگین نجات پیدا کند. درست بعد از آن راننده‌ی بی‌دقت دیگری با ماشین او تصادف کرد. او به این نتیجه رسیده است که در این شهر همه بی‌دقت، بی مسئولیت و خطاکار هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: افکار منفی
فصل سوم: طرحواره‌ی منفی‌بافی
فصل چهارم: تغییر عادات و افکار
فصل پنجم: تفکر دلفینی در مقابل افکار منفی
فصل ششم: چطور از زندان افکار منفی فرار کنید؟
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندانی منفی نگری: روان درمانی طرحواره‌های منفی نگری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-622-8091-01-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندانی منفی نگری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندانی منفی نگری

برای دریافت کتاب زندانی منفی نگری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.