معرفی و دانلود کتاب زنده‌تر از زندگی

عکس جلد کتاب زنده‌تر از زندگی
قیمت:
43000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنده‌تر از زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنده‌تر از زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنده‌تر از زندگی

کریستین بوبن نویسنده‌ی مشهور فرانسوی در کتاب زنده‌تر از زندگی روایت‌گر یک تجربه عمیق عاطفی در رابطه با عشق به زنی‌ مرده است. در حقیقت اثر حاضر بعد از مرگ زن نوشته شده.

کریستین بوبن (Christian Bobin) در کتاب زنده‌تر از زندگی (La plus que vive)، داستانی بر مبنای خاطرات که در طول آن راوی قصه، روایت‌گر روزها و گذشته‌های خوش زندگی پیشین است را به تصویر می‌کشد. راوی مردی‌ست که همسر خود را از دست داده و به نوعی در این نوشته‌ها با او به گفت و گو می‌پردازد و با صمیمیت تمام از زندگی بی‌آلایش او یاد می‌کند، در واقع او از عشقی سخن می‌گوید که مرگ سبب نابودی آن نشده است.

کتاب با جمله‌ی کوبنده و طوفانی «واقعۀ مرگ همه چیز را در من درهم شکست. همه چیز غیر از قلب.» شروع می‌شود. این جمله‌ در آغاز کتاب باعث می‌شود مخاطب در همان اول متوجه شود که با یک قصه‌ی مفرح و شاد سر و کار ندارد و قرار است ذهنش درگیر شود. خواننده می‌تواند حدس بزند که اثری که در دستانش قرار گرفته در رابطه با فقدان، عشق، شور و تا حد بسیار زیادی حسرت است.

نویسنده در این اثر از یک زن می‌گوید. زنی با نام ژیسلن که با دقتی موشکافانه و با استفاده از کلمات لطیف و هم‌آوا رفتار‌های او را در جزئی‌ترین ساعت‌های زندگی روزمره‌‌اش توصیف می‌‌کند.

بوبن بیش از هر چیز مفتون عشق و زندگی است. در واقع برای بوبن تجربه‌های به ظاهر ساده زندگی دستمایه خلق آثاری عاشقانه با درون مایه‌های فلسفی است. آثار او سرشار از شعر و اندیشه‌اند. از همین رو خواندن کتاب‌هایش برای مخاطبان زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون آسان و دلنشین است.

بیشتر کتاب‌های ترجمه شده‌ی کریستین بوبن از انگلیسی به فارسی برگردانده شده‌ در حالی‌ که او یک نویسنده فرانسوی است همچنین از سوی دیگر اغلب مترجمان، شان و منزلت بوبن را پایین آورده و داستان‌های او را بسیار رمانتیک ترجمه کرده‌اند در حالی که بوبن، انسانی است عمیق و فلسفه خاص خود را دارد اما عده‌ای فکر می‌کنند پرداختن به شادی، عشق و احساسات لطیف از عمق آنان می‌کاهد.

کریستین بوبن از نویسندگانی چون «پائولو کوئلیو» و به طور خاص کتاب «کیمیاگر»ش و «کارلوس کانداس» نویسنده‌ی مکزیکی الهام می‌گیرد. می‌توان گفت نقطه‌ی عطف کاری بوبن کتاب «رفیق اعلی» است. این اثر در مدت کوتاهی به فروشی چشم‌گیر رسید و در سال 1993 برنده‌ی جایزه‌‌ی ادبی درا - ماگوتز Dera-magots یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی و فرهنگی فرانسه شد.

در آثار بوبن نوعی آزادی به چشم می‌خورد، به این مفهوم که سبک نگارش خود را دارد و مقلد کسی نیست. همچنین از دیگر آثار بوبن می‌توان به «جشنی بر بلندی‌ها» و «بانوی سپید» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب زنده‌تر از زندگی می‌خوانیم:

در خانواده تو به تو می‌گویند: «دلشاد» یک واژۀ لیونی است برای کسی که قلب را شاد می‌کند، ته تغاری، ته کلم، دیرآمده، چهارمین و آخرین فرزند. جای آخرین فرزند در خانواده برترین جایگاهست. هر چیز برای «دلشاد» مجاز است. مراقبش هستند، اما هرگز جلوی دیوانگی‌هایش را نمی‌گیرند. کاملاً احساس می‌شود که آخرین است و پس از او دیگری نخواهد آمد، پس زمان بسیاری صرف او می‌کنند، انگار این عشق پایان‌ناپذیر است، همین طور هم هست. بچه‌های بزرگ‌تر بعداً شناخته می‌شوند، زیادی جدی هستند و کمتر از خودشان حرف می‌زنند: آن‌ها با شلاق اضطراب پدر و مادری زیاده جوان بزرگ شده‌اند، با ترس والدینی که می‌خواهند اشتباه نکنند.

بزرگ‌ترها باری بر دوششان است که نباید کسی را ناامید کنند. با چنین باری بر دوش آواز خواندن دشوار است. وقتی فرزند دوم می‌آید، فرزند اول مفتخر می‌شود، این کلام نارسا را به او می‌گویند: برادر کوچک یا خواهر کوچک‌تر به دنیا آمده، تو باید مسئول‌تر باشی در حالی که فرزندان آخر، خدای من آخری‌ها، هیچ چیزی از آن‌ها نمی‌خواهند، همین که هستند یک معجزه است، پدر و مادر پیر شده‌اند، آن‌ها فهمیده‌اند که بچه‌ها خیلی هم سخت نیستند، در خلال اشتباهات ما رشد می‌کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنده‌تر از زندگی
نویسنده
مترجمدل آرا قهرمان
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-5733-82-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
43000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنده‌تر از زندگی

Razie Behdani
۱۳۹۹/۱/۱۱
این کتاب رو بی‌وقفه خوندم، اگلین کتابی بود که از کریستین بوبن میخوندم، صفحات پایانی کتاب به قدری سرشار از احساس زندگی شده بودم که به خودم اجازه دادم همراه با اشک ریختن به خوندنش ادامه بدم. عالی بود.
نوا نیک اندیش
۱۳۹۹/۶/۴
من این کتاب رو از یه مترجم دیگه با عنوان فراتر از بودن خوندم. هنوز هم گهگاه باز میکنم و میخونم. عشق رو خیلی زیبا وصف کرده. عشق و زندگی.
پ چ
۱۴۰۰/۶/۱
اصلا برام جالب نبود نمیدونم واقعا چرا این کتاب رو برای خوندن انتخاب کردم! یه شاعرانه خنده دار یا مترجم خیلی کارش درست بوده یا نویسنده یه چیزیش میشده
hedieh etemadi
۱۴۰۱/۱۱/۷
این کتاب فوق العاده زیباست
لطفا نسخه‌ی صوتیش رو با صدای اقای ژرژ پطروسی بذارین
لاله عباسی
۱۳۹۸/۶/۱۵
کتابراه کارش عالیه👏👏👏
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب زنده‌تر از زندگی

برای دریافت کتاب زنده‌تر از زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.