معرفی و دانلود کتاب صوتی او و گربه‌اش

عکس جلد کتاب صوتی او و گربه‌اش
قیمت:
۶۷۰۰۰ ۴۶,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی او و گربه‌اش

کتاب صوتی او و گربه‌اش مجموعه داستانی از ادبیات ژاپن درباره‌ی انسان‌ها و گربه‌هاست؛ انسان‌هایی که هر کدام با مشکلات متعددی مانند اندوه و افسردگی و تنهایی دست به گریبانند و گربه‌ها و حضورشان است که به زندگی‌شان امید و آرامش و شادی را بازمی‌گرداند. این کتاب حاصل همکاری ماکوتو شینکای، خالق انیمه‌ی کوتاه «او و گربه‌اش» و ناروکی ناگاکاوا است.

درباره‌ی کتاب صوتی او و گربه‌اش

اگر با فرهنگ ژاپن اندک آشنایی داشته باشید می‌دانید ژاپنی‌ها به گربه‌ها علاقه‌ی زیادی دارند و این موجودات دوست‌داشتنی، نقش مهمی در زندگی آنان ایفا می‌کنند. به باور مردم ژاپن، گربه‌ها شور و شادی و نشاط را به زندگی انسان‌ها می‌آورند و به همین خاطر در کتاب‌ها و انیمه‌های آن‌ها، حضوری تقریباً همیشگی دارند و در برخی آثار هنری، راویان اصلی داستان هستند. ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai) و ناروکی ناگاکاوا (Naruki Nagakawa) در کتاب صوتی او و گربه‌اش (She and Her Cat) از این ارتباط دلپذیر و شنیدنی، چهار داستان فانتزی و متفاوت را روایت کرده‌اند.

راوی بی‌نامِ اولین کتاب این مجموعه، گربه‌ای‌ست که در یک ایستگاه قطار در جعبه‌ی کارتونی دراز کشیده و بی‌تفاوت به حجم انبوه مسافران نگاه می‌کند. گربه‌ی خسته‌ی داستان ما فکر می‌کند که به پایان عمرش نزدیک است اما در آن تاریکی، ناگهان برق چشم‌های یک زن جوان را می‌بیند. زن جوان در مشکلات عاطفیِ خودش غرق است و نمی‌تواند معشوقش را رها کند. او گربه را با خود به خانه می‌برد و اسمش را «چوبی» می‌گذارد به این امید که نگهداری از چوبی باعث شود امید و عزت‌نفس از دست‌رفته‌اش را بازیابد.

ناروکی ناگاکاوا و ماکوتو شینکای، مؤلفانِ کتاب صوتی او و گربه‌اش در داستانِ دوم این مجموعه از هنرمند جوانی می‌گویند که فاقد مهارت تصمیم‌گیری است. او نمی‌داند که کدام بهتر است: این که به تحصیل ادامه دهد یا شغلی پایدار برای خودش دست‌وپا کند. او عادت کرده به یک گربه‌ی ولگرد غذا بدهد. اندک‌اندک به این گربه علاقه‌مند می‌شود و او را همراه خود به خانه می‌برد. حضور گربه در خانه و مراقبت از او به این زنِ جوان انگیزه و بینشی متفاوت از زندگی می‌بخشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی او و گربه‌اش

در داستان‌های پایانی کتاب، روایتی از دختر جوانی را می‌شنویم که به‌دلیل مرگ دوستش احساس گناه می‌کند و حضور در جامعه و فعالیت در آن برای او سخت و عذاب‌آور شده است. مادر این دختر گربه‌ای را برای او می‌آورد تا از احساس گناه و تنهایی‌اش کم کرده باشد. روایت واپسین هم درباره‌ی زنی مسن و تنهاست که مراقبت از گربه‌ای ولگرد، تنهایی را از او می‌گیرد و شادی را به زندگی‌اش بازمی‌گرداند.

داستان‌های کتاب صوتی او و گربه‌اش میان انسان‌ها و گربه‌ها متغیر است و هم‌آوایی و درک متقابلی که بین انسان و گربه وجود دارد، از جالب‌توجه‌ترین بخش‌های این کتاب است. برای مثال، شخصیت اصلی یکی از داستان‌ها به آگورافوبیا (برزن هراسی یا گذرهراسی، نوعی اختلال اضطراب که به دلیل حضور در فضاهای باز و شلوغ به افراد دست می‌دهد) مبتلاست. گربه‌ی او عاشق بیرون رفتن است اما آن‌چنان از صاحب خود تأثیر می‌پذیرد که او نیز موقع بیرون رفتن از خانه به اضطراب دچار می‌شود.

فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای او و گربه‌اش در سال 1999 توسط ماکوتو شینکای ساخته شد. او در سال 2013 با همراهی ناروکی ناگاکاوا، کتابی به همین نام را به نگارش درآورد. در سال 2016 نیز یک مجموعه‌ی تلویزیونی چهار قسمتی با همین عنوان تولید و پخش شد.

کتاب صوتی او و گربه‌اش را به همت موج کتاب و در همکاری با انتشارات کتاب کوله‌پشتی، با ترجمه‌ی مژگان رنجبر و خوانش اعظم حبیبی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب او و گربه‌اش

  • او و گربه‌اش کتابی به‌شدت تکان‌دهنده، دلنشین و گیراست و به مخاطب خود نشان می‌دهد چگونه گربه‌ها با ویژگی‌های منحصربه‌فردشان می‌توانند انسان را از منجلاب‌های روحی بیرون بیاورند. (نیک برادلی، نویسنده‌ی کتاب «گربه و شهر»)
  • ماکاتو شینکای در کتاب او و گربه‌اش، دنیایی عجیب و متفاوت را به تصویر می‌کشد. تصور ذهنی نویسنده از دوستی میان مردم و گربه‌ها شگفت‌انگیز و جذاب است. (پابلیشرز ویکلی)
  • کتاب او و گربه‌اش حاوی روایاتی تأثیرگذار از ناروکی ناگاکاواست که احساسات شما را عمیقاً برمی‌انگیزد. (دیلی میل)
  • او و گربه‌اش اثری بسیار جذاب است که می‌تواند ارتباط شما با حیوانات را محکم‌تر کند. (آبزرور)
  • کتاب او و گربه‌اش هدیه‌ای جالب و مناسب برای هر فردی است که به گربه‌ها علاقه دارد (هیل پریور، نویسنده‌ی کتاب چگونه پنگوئن‌ها ورونیکا را نجات دادند)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب او و گربه‌اش

در سال 2016 انیمه‌ای با نام «او و گربه‌اش: همه‌چیز جریان دارد» بر اساس روایات این کتاب ساخته شد. کارگردانی این اثر را کازویا ساکاموتو بر عهده داشت. سوباسا یاماگوچی در همان سال با اقتباس از این انیمه، مجموعه مانگایی منتشر ساخت.

کتاب صوتی او و گربه‌اش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از هوادارانِ ادبیات ژاپن هستید، اگر به گربه‌ها علاقه دارید و اگر می‌خواهید لذت شنیدنِ یک کتاب دلنشین و صمیمانه را تجربه کنید، پیشنهاد ما برای شما، شنیدنِ کتاب صوتی او و گربه‌اش است.

در بخشی از کتاب صوتی او و گربه‌اش می‌شنویم

بعدازظهر روز بلندی تابستانی بود و درخت بزرگ و پرشاخ‌وبرگ کافور محله را آکنده از عطر خود کرده بود. زیر این درخت، داخل آپارتمانی که نور کمی به آن می‌رسید، دختر جوانی داشت رنگ‌ها را با روغنی رقیق می‌کرد که بوی صمغ کاج می‌داد. مقابل کرباس سفید و کاملاً کشیده‌شده روی قاب بوم نشست، نفس عمیقی کشید و چشم‌هایش را بست.

آن‌جا محله‌ی مسکونی آرامی بود. اما این ساختمان قدیمی و نیمه‌ویران حتی در طول روز هم پر سر و صدا بود؛ چون ساکنانش تا دلشان می‌خواست ساز می‌زدند و با صدای بلند از رادیو برنامه‌های ورزشی گوش می‌کردند؛ پلکان قدیمی و زنگ‌زده‌اش هم غژغژ می‌کرد. علاوه‌‎بر همه‌ی این‌ها، بوی عجیبی می‌داد؛ بنابراین گربه‌های طبیعی نزدیکش نمی‌شدند.

ما گربه‌ها از بوهای قوی و عجیب خوشمان نمی‌آید؛ جاهای پرسروصدا را هم دوست نداریم. از این نظر که هیچ گربه‌ی دیگری در آن اطراف نبود که اذیتم کند، می‌توانستم راحت باشم.

و البته من کم‌شنوا هم بودم؛ بنابراین این سطح از سروصدا ذره‌ای آزارم نمی‌داد.

آپارتمان را باغ درهم‌برهم و نامرتبی احاطه کرده بود. درخت بزرگ کافور در همین باغ بود و من روی یکی از شاخه‌هایش نشسته بودم و او را تماشا می‌کردم. هنوز به بوم سفید زل زده و بی‌حرکت بود. من اوایل همان تابستان به دنیا آمده بودم و هنوز چیز زیادی درباره‌ی آدم‌ها نمی‌دانستم، اما بی‌اختیار فکر می‌کردم که این‌طور زل زدن به بومی خالی طبیعی نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
درباره‌ی نویسندگان
19 دقیقه
فصل اول: دریای واژه‌ها - قسمت اول
23 دقیقه
فصل اول: دریای واژه‌ها - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل اول: دریای واژه‌ها - قسمت سوم
19 دقیقه
فصل دوم: نخستین شکوفه‌ها - قسمت اول
21 دقیقه
فصل دوم: نخستین شکوفه‌ها - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل دوم: نخستین شکوفه‌ها - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل دوم: نخستین شکوفه‌ها - قسمت چهارم
16 دقیقه
فصل سوم: خواب و آسمان - قسمت اول
22 دقیقه
فصل سوم: خواب و آسمان - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل سوم: خواب و آسمان - قسمت سوم
15 دقیقه
فصل سوم: خواب و آسمان - قسمت چهارم
17 دقیقه
فصل چهارم: دمای جهان - قسمت اول
18 دقیقه
فصل چهارم: دمای جهان - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل چهارم: دمای جهان - قسمت سوم
12 دقیقه
فصل چهارم: دمای جهان - قسمت چهارم
18 دقیقه
فصل چهارم: دمای جهان - قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی او و گربه‌اش
نویسنده،
مترجممژگان رنجبر
راویاعظم حبیبی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۰۰ ۴۶,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی او و گربه‌اش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی او و گربه‌اش

برای دریافت کتاب صوتی او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.