معرفی و دانلود کتاب زندگی در نور: یوگا برای خودشکوفایی

عکس جلد کتاب زندگی در نور: یوگا برای خودشکوفایی
قیمت:
۷۲۵۰۰ ۳۶,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی در نور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی در نور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی در نور: یوگا برای خودشکوفایی

خوش‌بختی پدیده‌ای مبهم است که همواره همه‌ی انسان‌ها در پی رسیدن به آن هستند. دیپاک چوپرا و سارا پلات فینگر احساس عمیق خوش‌بختی و رضایت را با «زندگی در نور» معناسازی می‌کنند. آن‌ها در کتاب زندگی در نور، نوع خاصی از یوگا را با برنامه‌ای شش‌هفته‌ای به‌طور کامل آموزش می‌دهند که منجر به شناخت بدن، آگاهی نسبت به ذهن و درنهایت رسیدن به نور یا همانْ خود واقعی می‌شود.

درباره‌ی کتاب زندگی در نور

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) به همراهی سارا پلات فینگر (Sarah Platt-Finger) راهنمایی‌های مفصلی درباره‌ی برقراری پیوند میان جسم و روح در کتاب زندگی در نور (Living in the Light) ارائه داده‌اند. آن‌ها مفهومی تحت عنوانِ «والایوگا» تعریف می‌کنند و رسیدن به نور را از طریق آن وعده می‌دهند.

کلمه‌ی والایوگا معادلی برای واژه‌ی سانسکریتی، راجایوگا در نظر گرفته شده است. نویسندگانْ یوگا را یگانگی کامل جسمی، عاطفی و معنوی می‌دانند. فقط بخشی از کلِ نظامِ یوگا به تمرینات ورزشی اختصاص دارد، کار بر ذهن و راه‌یابی به دنیای درون از اصول اساسی یوگا به حساب می‌آید. والایوگا هیچ بعدی از وجود را کنار نمی‌گذارد و ذهن و بدن را از هم جدا نمی‌کند. از دیدگاه والایوگا، نورْ آگاهی محض و همان شعور کیهانی است که جهان و هر آنچه درونِ آن است را ایجاد و حفظ می‌کند. پس رسیدن به نور که وعده‌ی والایوگاست، در واقع هماهنگیِ کامل با جهان هستی و یافتن خودِ واقعی‌مان است. اما باید بدانیم که این مقصودی ماورایی نیست، بلکه کیفیت بخشیدن به زندگی روزمره است؛ زندگی در نور در واقع احساس خوش‌بختی درونی در لحظات معمولی است. نویسندگان زندگی در نور را طبیعی‌ترین راه زیستن می‌دانند؛ چراکه آگاهانه زیستن بسیار آسان‌تر از این است که همه‌چیز را به‌صورت ناخودآگاه تجربه کنیم و بر اساس عادت، روال، شرطی‌سازی و انکار زندگی کنیم.

دیپاک چوپرا سپس پرسشنامه‌ای در آخرِ فصل اول می‌آورد و از ما می‌خواهد با پاسخ دادن به ده سوال، بسنجنیم که آیا در نور زندگی می‌کنیم یا خیر. او سپس نقشه‌ی راه را برای ما ترسیم می‌کند؛ نقشه‌ای شش‌هفته‌ای برای یادگیری اصول آموزشی والایوگا از طریق هشت مرحله‌ی تحول که آن را «اشتانگایوگا» می‌نامند. در هفته‌ی اول که به هوش اجتماعی اختصاص دارد، یاد می‌گیریم نور را در دنیای اجتماعی، خانواده، کار و روابط خود بیابیم. شخصیت ما هویتی است که در اثر محرک‌ها و فشار جامعه شکل گرفته. با آوردن نور و سبُکی به خود اجتماعی‌مان، راه را برای مراحل بعدی سفر باز می‌کنیم.

معرفی و دانلود کتاب زندگی در نور

دیپاک چوپرا و سارا پلات فینگر در فصل بعدی کتاب زندگی در نور و در هفته‌ی دوم، مباحث را پیرامون هوش هیجانی پیش می‌برند. در هفته‌ی دوم یاد می‌گیریم نور را به زندگی عاطفی خود بیاوریم. والا یوگا این مرحله را شخصی‌تر از حوزه‌ی بیرونی یا اجتماعی می‌داند. بااین‌حال همچنان با دیگران و احساساتمان نسبت به آن‌ها سروکار داریم. وقتی این احساسات پالایش می‌شوند یا در معرض نور قرار می‌گیرند، مانند قبل به دیگران وابسته نخواهیم بود و آ‌ن‌ها نمی‌توانند احساسات منفی را در ما برانگیزند. در مرحله‌ی بعدی، نور را به بدن وارد می‌کنیم و آگاهی را روی بدن خود پیاده می‌کنیم. یوگا بدن را وسیله‌ای برای آگاهی می‌داند. بدنمان ما را به خود واقعی‌مان می‌رساند. والا یوگا در این مرحله به ما می‌آموزد که ذهن و بدن را باهم یگانه کنیم.

کتاب زندگی در نور، مرحله‌ی چهارم را با عنوان انرژی حیاتی معرفی می‌کند. این مرحله زمانِ هماهنگی تنفس با ذهن و بدن است. والایوگا تنفس را حامل انرژی حیاتی می‌داند. دم و بازدم پلی بین درون و بیرونِ ماست. هفته‌ی پنجم و ششم به ترتیب، ماندن در نور و افزایش توجه را آموزش می‌دهند. والا یوگا ماندن در نور را مهم‌ترین مرحله‌ی تحول می‌داند، گویی تولدی دیگر باشد که هستی جدیدی از آن پدیدار می‌شود. در مرحله‌ی آخر فقط با توجه‌ کردن به یک فکر، انگیزه، آرزو یا هدف، سبب تحقق آن خواهیم شد.

نشر مون این اثر را با ترجمه‌ی ساناز آیتی منتشر کرده است.

کتاب زندگی در نور برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی افراد با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانند به هماهنگی ذهن و بدن برسند و با توجه و تمرکز بیشتر، ذهنی آرام‌تر و جسمی سالم‌تر، نور را در زندگی خود حس کنند.

در بخشی از کتاب زندگی در نور: یوگا برای خودشکوفایی می‌خوانیم

والا یوگا با بهبود زندگی اجتماعی آغاز می‌شود. تعامل شما با دیگران نشان‌دهنده‌ی چیزهای زیادی درمورد شماست. نیروهای درونی نمایان می‌شوند و تعیین می‌کنند چه اتفاقی برای خود اجتماعی‌تان بیفتد، یعنی همان خودی که به جهان نشان می‌دهید.

آدم‌ها چندان به بازتاب‌های زندگی توجه نمی‌کنند و فقط آن چیزی را می‌بینند که دوست دارند. حتی نزدیک‌ترین افراد به ما هم بدون افزودن دیدگاه‌ها، انتظارات و باورهای خود به ما جوابی نمی‌دهند. در ابتدای سفر والا یوگا، اول بازتاب‌های چندگانه‌ای را که خود اجتماعی‌مان ایجاد می‌کند موشکافی می‌کنیم؛ زیرا این تنها راهی است که می‌توانیم نحوه‌ی ارتباطمان با دیگران و واکنش آن‌ها به خودمان را عوض کنیم. یک انتخاب داریم: خود اجتماعی‌مان می‌تواند از نور و سبکی درخشش بیابد یا پوسته‌ی بیرونی ساده‌ای باشد که برای خدمت به خود (ایگوی) ما ایجاد شده و تصویری را که از خود داریم بتاباند.

به‌طور خلاصه، هفته‌ی اول مربوط به داستان زندگی ما و روش خلق داستانی بهتر است. این داستان قرار است لایه‌هایی را منعکس کند که به سرمنشأ ما نزدیک‌ترند، یعنی به خود واقعی‌مان.

اگر داستان زندگی‌تان تابه‌حال کامل و بی‌نقص بوده، نیازی نیست برای کامل‌تر کردنش به یوگا روی بیاورید. داستان شخصی هر فرد از نور و سایه خلق می‌شود. ما در برابر درد و نیز گذشته از خود دفاع می‌کنیم. درد ما را از آینده می‌ترساند و گذشته لحظات دردناکی را به یادمان می‌آورد. این محدودیت‌های تحمیلی به خود، کانون اولین مرحله‌ی یوگا است که پاتانجلی آن را یاما می‌نامد و به‌معنای «دستورالعمل‌ها» یا «قوانین رفتار» است.

فهرست مطالب کتاب

والا‌یوگا و نور زندگی
هفته‌ی اول: هوش اجتماعی
هفته‌ی دوم: هوش هیجانی
هفته‌ی سوم: آوردن نور به بدن
هفته‌ی چهارم: انرژی حیاتی
هفته‌ی پنجم: ماندن در نور
هفته‌ی ششم: قدرت توجه
بخش دوم
آساناها
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی در نور: یوگا برای خودشکوفایی
نویسنده،
مترجمساناز آیتی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-622-5914-37-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۲۵۰۰ ۳۶,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی در نور

منیره عباسی
۱۴۰۲/۹/۱۹
دراین کتاب برخلاف آنچه که انتظار داریم فقط یکسری حرکات یوگای نیست، بلکه تمریناتی برای دوری از عادتهای کهنه و بی ثمری است که همه‌ی ما در گیرش هستیم و خلق عادتهای و باورهای جدید و سازنده ایکه باعث رشد و شکوفایی مان میشود.
سودا علیلو
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
به عنوان یه مربی یوگا میتونم بگم خیلی کتاب مفیدی هست و برای شناخت مسیر یوگا میتونه کمک کنه. چون یوگا فقط حرکات ورزشی نیست بلکه هشت شاخه داره که کامل توی کتاب توضیح داده
aliemami123
۱۴۰۲/۹/۱۰
این کتاب نوع خاصی از یوگا را با برنامه‌ای هفته‌ای به‌طور کامل آموزش می‌دهند که منجر به شناخت بدن، آگاهی نسبت به ذهن و درنهایت رسیدن به نور یا همانْ خود واقعی می‌شود و فوق العادست.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب زندگی در نور

برای دریافت کتاب زندگی در نور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.