معرفی و دانلود کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون

عکس جلد کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون
قیمت:
59900 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون

نگارش کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون، با هدف شناساندن یکی از بزرگ‌ترین هدایای زندگی یعنی «سایه» آغاز شد. در این کتاب، نویسندگانی چون دبی فورد، دیپاک چوپرا و ماریان ویلیامسون، سه آموزگار با سه رویکرد منحصر به خود، به معرفی این موضوع می‌پردازند.

تضاد میان آن که هستیم و آن که می‌خواهیم باشیم همواره محور اصلی تمام کشمکش‌های انسان بوده است. در حقیقت، دوگانگی مرکز اصلی اغلب تجربه‌های بشری است. زندگی و مرگ، خیر و شر، نیکی و بدی، امید و نا امیدی در همه‌ی ما انسان‌ها همواره در کنار هم وجود داشته و هر کدام به نحوی اثر خود را بر بخشی از زندگی ما می‌گذارد. اگر شجاعت را می‌شناسیم به این خاطر است که زمانی ترس را تجربه کرده‌ایم. اگر صداقت را تشخیص می‌دهیم به این خاطر است که زمانی خیانت را شناخته‌ایم. با وجود این ما اغلب طبیعت دوگانه خود را انکار می‌کنیم یا نادیده می‌گیریم.

اگر ما بر این باوریم که فقط در یک سوی این دوگانگی قرار داریم و در دامنه محدودی از ویژگی‌های بشری زندگی می‌کنیم، باید از خود بپرسیم پس چرا در حال حاضر از زندگی خود راضی نیستم. چرا با وجود اینکه به خرد و آگاهی والایی رسیده‌ایم، قدرت و شجاعت انتخاب‌های مقتدرانه و تحقق بخشیدن به رؤیاهایمان را نداریم و از همه مهم‌تر چرا همواره دست به کارهایی می‌زنیم که بر خلاف نظام ارزشی و منافع ماست. ما در کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون (The Shadow Effect: Illuminating the Hidden Power of Your True Self) ثابت می‌کنیم که دلیل تمام این‌ها در نیمه تاریک‌تر وجود ما، آن وجه نیازموده زندگی و سایه‌هایمان است، همان‌جا که قدرت ما نیز نهفته است. همان‌ جاست که می‌توانیم کلید گشایش قدرت، شادمانی و توانایی محقق ساختن رؤیاهایمان را پیدا کنیم.

ما عادت کرده‌ایم از سایه زندگی و سایه خودمان واهمه داشته باشیم. هنگامی که خود را در حال اندیشیدن به افکار منفی یا رفتارهای به اصطلاح ناشایست می‌یابیم، از ترس فرار می‌کنیم و در پناهگاه خود پنهان می‌شویم. بی‌آنکه آن‌ها را بررسی کنیم دست به دعا بر می‌داریم که این افکار یا رفتارها دیگر سراغمان نیاید. هیچ از خود پرسیده‌اید چرا این کار را می‌کنیم؟ زیرا می‌ترسیم هر چه تلاش کنیم نتوانیم از این بخش از وجودمان خلاص شویم و اگر چه نادیده گرفتن یا سرکوب کردن نیمه تاریک وجودمان امری طبیعی است، اما حقیقت تلخ‌تر این است که فرار از سایه‌هایمان فقط قدرت آن‌ها را بیشتر می‌کند. انکار آن‌ها فقط موجب رنج، پشیمانی و نا امیدی می‌شود.

اگر نتوانیم مسئولیت خویش را بپذیریم و خرد نهفته زیر پوست ذهن خودآگاهمان را درک کنیم، سایه ما وجودمان را تسخیر می‌کند و به جای آنکه ما کنترل او را به دست بگیریم او کنترل همه چیز را به دست گرفته و اثر سایه را بیشتر دامن می‌زند. آن‌گاه نیمه تاریکمان وارد عمل می‌شود و برای ما تصمیم می‌گیرد، حق مسلم ما را برای انتخاب‌های آگاهانه از انتخاب غذا گرفته تا میزان پول خرج کردن و عادت‌هایمان سلب می‌کند. سایه ما به کارهایی وادارمان می‌کند که حتی تصورش را هم نمی‌کردیم و انرژی حیاتی‌مان صرف عادت‌ها و رفتارهای بیهوده و ناخوشایند می‌شود. سایه ما، ما را از تجلی تمام کمال خویش، بیان حقیقت وجودمان و زندگی خالصانه باز می‌دارد. فقط با پذیرفتن دوگانگی خویش است که می‌توانیم خود را از دام رفتارها و عادت‌هایی که انرژی ما را تحلیل می‌برند، نجات دهیم. اگر نتوانیم تمام آنچه را هستیم در آغوش بگیریم، اثر سایه چشمان ما را به روی حقیقت خواهد بست.

اثر سایه همه جا هست. شواهد حضور فراگیر آن را می‌توانیم در تمام ابعاد زندگی‌مان ببینیم. ما همه جا درباره آن می‌خوانیم و می‌شنویم. آن را در دوستان، بستگان، میان غریبه‌ها، در کوچه و خیابان، همه جا می‌بینیم و از همه مهم‌تر آن را در افکار، رفتار و روابط‌مان با دیگران تشخیص می‌دهیم. ما سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم از این سایه فرار کنیم؛ زیرا می‌ترسیم تابش نوری به این تاریکی موجب شرمندگی و سرشکستگی ما بشود. ما از اینکه به درون خود برویم و تاریکی‌هایی پیدا کنیم می‌ترسیم. به همین خاطر به جای عریان کردن آن‌ها سر خود را مانند کبک در برف فرو برده و از مواجهه با حقیقت سر باز می‌زنیم.

اما کتاب اثر سایه با سه رویکرد تحول‌برانگیز از حقیقتی تازه پرده بر می‌دارد که در حقیقت بر خلاف آنچه می‌ترسیم تجربه کنیم، اتفاق خواهد افتاد. به جای شرمساری احساس همدلی و به جای خجالت احساس شهامت خواهیم کرد. دیگر گمان نمی‌کنیم محدودیم، بلکه آزادی را تجربه می‌کنیم. آن‌گاه قدم از دنیای تاریک سایه بیرون نهاده و دنیایی روشن را زیر پای خود می‌بینیم. با همدلی و گشودن دریچه‌های قلبمان به روی جهان، اعتماد به‌ نفس و شهامت در ما برانگیخته می‌شود. رها از همه ترس‌های گذشته با در آغوش گرفتن سایه خویش، خودِ کامل، اصیل و حقیقی‌مان را دیگر بار تجربه می‌کنیم، قدرت از دست‌ رفته‌مان را باز می‌ستانیم، از بند رها می‌شویم و رؤیاهایمان را تحقق می‌بخشیم.

هدف کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون این است که رویکردی جامع و در عین‌حال چند جانبه از مفهوم سایه در اختیارتان قرار دهد؛ اینکه چگونه در ما و با ما متولد می‌شود، چگونه در زندگی ما نقش دارد و از همه مهم‌تر برای کشف هدایای سرشت حقیقی خود چه کارهایی باید انجام دهیم. پس از خواندن این کتاب دیگر هرگز سایه خود را مانند گذشته نخواهید دید.

امید از نگاشتن کتاب اثر سایه این است که سایه را از تاریکی درآورده و به روشنایی دعوت کنیم. این فرصت را بهترین مجال برای روشنگری است. کار سایه چنان که این کتاب نهفته، چیزی فراتر از یک فرآیند روان‌شناختی یا یک شوخی فلسفی است.

مباحث مهم کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون:

- چگونه با خود، دیگران و دنیا آشتی کنید.
- بخش‌هایی از وجودتان را که قدرت دگرگون ساختن زندگی‌تان را دارند، بشناسید.
- شهامت رهایی از هر آنچه شما را در بند نگه داشته است، پیدا کنید.
- با خود و زندگی حقیقی‌تان پیوندی دوباره برقرار کنید.

دبی فورد (Debbie Ford) نویسنده، مربی و معلم شناخته شدۀ آمریکایی است. کتاب‌های‌ او تاکنون به‌ بیست‌ و شش‌ زبان زنده دنیا ‌ترجمه ‌شده‌اند و در دانشگاه‌ها و دیگر کانون‌های خودشناسی در سراسر جهان‌ تدریس می‌شوند. از آثار معروف او می‌توان به کتاب نیمه تاریک جویندگان نور، اشاره کرد.

در بخشی از کتاب "اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون" می‌خوانیم:

زمانی که درباره سایه، نیمه تاریک طبیعت انسان، حرف می‌زنیم تقریباً هیچ‌کس نمی‌تواند آن را انکار کند یا ادعا کند وجود ندارد. ترس و خشم بارها بر زندگی همه انسان‌ها سایه افکنده است. اخبار حوادث سرشت انسان را به بدترین شکل نشان می‌دهد و گویی این خبرها هرگز تمامی ندارند. اگر با خودمان صادق باشیم باید اقرار کنیم وسوسه‌های تاریک گه‌گاه در ذهن همه ما سایه می‌افکند و بهایی که برای خوب بودن می‌پردازیم پنهان کردن بدی زیر نقاب است.

در این میان، به نظر می‌رسد معرفی نیمه تاریک دعوت به نوعی مناظره، روان‌ درمانی یا حتی شب شعر عاشقانه است. به محض آنکه افراد از وجود آن مطلع می‌شوند، می‌خواهند از شر آن خلاص شوند. جنبه‌های بسیاری از زندگی وجود دارد که می‌توان برای آن راه‌حلی فوری پیدا کرد، اما متأسفانه سایه یکی از آن‌ها نیست. دلیل آنکه هزاران سال، یعنی از زمانی که انسان به نیمه تاریک خود آگاه شد، نتوانسته است مشکل سایه را حل کند، هنوز مبهم است. فقط وقتی می‌توان این راز را کشف کرد که بدانیم ابتدا چطور با سایه خود کنار بیاییم. بنابراین، من بخش نخست این کتاب را با این رویکرد به سه قسمت تقسیم کرده‌ام و این تقسیم‌بندی را براساس ذات پزشکی خود، یعنی تشخیص، درمان و در نهایت پیش‌بینی صادقانه میزان بهبودی، انجام داده‌ام:

1. هاله ابهام
2. راه خروج از ابهام
3. حقیقتی نو، قدرتی نو

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: سایه
دیپاک چوپرا
1. هاله ابهام
عمق یک حقیقت
سایه جمعی
چه مدرکی وجود دارد؟
آفرینندگان سایه
فرایند ادامه دارد
2. راه خروج از ابهام
من و سایه‌ام
قدم اول: دست از فرافکنی بردارید
آیا شما فرافکنی می‌کنید؟
قدم دوم: رها کنید و رها شوید.
قدم سوم: خودداوری را کنار بگذارید.
قدم چهارم: پیکره عاطفی خود را از نو بسازید.
3. حقیقتی نو، قدرتی نو
نگاهی نو
کما ل یعنی چه؟
امنیت در برابر ناامنی
عشق در برابر ترس
خواست در برابر هست
پذیرش در برابر طرد شدن
یکی در برابر بسیار
خلاصه
بخش دوم: آشتی با خود، دیگران و جهان
دبی فورد
تأثیر سایه
خود دوگانه ما
تولد سایه
دوستی با سایه
نقاب سایه ما
افشای یک زندگی مخفیانه
اثر سایه
برداشتن نقاب سایه
نقاب برداشتن از سایه
هدایای سایه‌ها
در آغوش گرفتن سایه نور
یکی شدن با سایه
بخش سوم: فقط نور است که تاریکی را درمی‌نوردد
ماریان ویلیامسون
ممکن است واقعی نباشد، اما واقعی به نظر می‌رسد
جایی‌که عشق نیست، منتظر ترس باش
سایه‌ها همواره در حال حرکت‌اند
سایه‌های جمعی
نیت کافی نیست
اقرار به گناه و طلب بخشش
خود را ببخشید، دیگران را ببخشید
در برابر عشق مقاومت نکنید
آزمون اثر سایه
محاسبه پاسخ آزمون
ارزیابی نتیجه آزمون اثر سایه
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون
نویسنده، ،
مترجمالهام شریف
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-236-880-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
59900 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون

Arash Akhbari
۱۳۹۷/۱۲/۱۵
سلام دوستان. نیمه تاریک وجود در جویندگان نور با دیگران متفاوت است. و این رو در مطالعه سوم بار کتاب متوجه شدم. به قول نویسنده. آه که چقدر سخت فهمیدم این درس رو. من هم دیر متوجه شدم. تاریکی الزاما نبایستی اعمال ما باشد بلکه غالبا افکارمان در تاریکی یا سایه هاست ویا اعمالی که در خلوت انجام میدهیم یا و دست کم از آشنایانمان پنهان است. اگر بخواهم خیلی خلاصه چکیده بگم؛ تاریکی یعنی نشناختن تمام فضائلی که بموجب باورهای اشتباهمان در خفا مانده‌اند و بقول نویسنده این گنجینه نه آنست که مینگری بلکه گنج نتیجه ایست که برجا خواهند گذاشت. دروغی که موجب نجاتی شود نه تنها گناه نیست بلکه ثواب نیز هست. چقدر این توصیف فیلسوف بزرگ اسپینوزا زیباست:
چاقو اگرچه میتواند موجب بریدن شود ولی بریدن ریسمان بندگی کجا و بریدن گلویی بیگناه کجا؟!.
mostafa ghasemei
۱۳۹۷/۳/۲۸
من نیمه تاریک وجود از دبی فورد رو خوندم زندگیم دگرگون شد. کلا درباره سایه بیشتر بدونید زندگیتون متحول میشه. قسمتی از کتاب اینجور میگه؛ جهان برای خردمندان به منزله رحمت و برای نادانان مثل برزخ میباشد. مطمعنم این کتاب هم عالیه
دلارام 0074
۱۴۰۲/۴/۳۱
یه کتاب خیلی عالی توی کتاب راه خوندم و توی اون کتاب گفته شده بود اگر میخواید به ذهنتون بیشتر مسلط بشید کتاب سایه رو بخونید.. و واقعا کتاب بی نظیری هست این کتاب گفته میبینید مثلا خشمگین میشید این خشم شما ‌یک سایه هست که یه حرفی پشتشه که به گذشته برمیگرده راه مقابله با سایه‌ها شناختنشون هست که خیلی و جامع کامل مثال زده دلیل اورده و راه حل هم داده.. با این کتاب یه ادم مثبت و بدون افکار منفی میشید... بازم هم میگم عاای بود
Arash Akhbari
۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اندیشمندان بزرگی چون اسکاول شین. فورد. وین دایر. دیپاک چوپرا و یا کاستاندا، مشعل فروزان نگرش نوین به خدا و خودمان هستند. پیشنهاد دارم عمیقا کتاب خویشتن مقدستان اثر دکتر دایر رو بخونین دوستان. این کتاب و بازی زندگی اسکاول شین مقدمه عالی برای این کتاب هستند. این دو کتاب وجود و روح من رو دگرگون کردند. روحشان شاد و یادشان تا ابدیت برقرار باد.
مرجان یزدانی
۱۳۹۸/۶/۲۹
این کتاب یک موضوع تکراری را از زاویه جدیدی دیده و بیان کرده که همین باعث جالب شدنش میشه.
من تو چند روز خوندم و برام خیلی جالب و روان و لذت بخش بود. همچنین تست آخرش خیلی خوب بود.
فقط فصل آخرش یکم بنظرم کلیشه بود و تکرار مکررات البته برای من.
خوشحالم که این کتاب رو خوندم و به همه افرادی که سال هاست دارن بر روی یک مشکل (یا مشکلاتی) کار میکنن ولی به نتیجه‌ای نرسیده‌اند شدیدا خوندنش رو توصیه میکنم.
Mona abad
۱۴۰۱/۹/۲۳
گرچه خود پروفسور یونگ و نظریه سایه‌اش را قبول دارم. اما این کتاب را که براساس آموزه و نظریه یونگ نوشته شده، شعارگونه و ایده آلگرا یافتم. شاید بتوانیم بر برخی سایه‌های درونی خود نفوذ کنیم و درکشان کنیم اما باید سخت تر و پیچیده تر از این باشد که خانم دبی فورد ادعا دارد با در آغوش گرفتن سایه‌های خود به نجات و رستگاری برسیم! در هر حال امیدوارم که بتوانیم. کتابهای خودشناسی بهترین هدیه به خودمان است.
صدیقه ساغر
۱۳۹۸/۵/۳
کتابی فوق العاده درخصوص قدرتهای ماوارایی ذهن انسان است که با تعادل بخشیدن به جنبه‌های مختلف اخلاق به تعادل ذهنی می‌رسیم
و میتوانیم رندگی خود را دگرگون کنیم و در جهت تعالی زندگی گامهای مهمی را برداریم
پیشنهاد میکنم حتما کتاب را بخونید نه یک بار بلکه بارها
که با هربار خوانش کتاب بیشتر به قدرت ذهنی خود پی می‌برین که چقدر در تغییر زندگی خود قدرتمند بودیم و اطلاع نداشتیم
Pari Re
۱۳۹۹/۲/۲۱
یکی از تاثیرگذارترین کتابهایی که تا بحال خوندم، درباره مفهوم سایه که یونگ معتقد بود آن هم یکی از کهن الگوهای ناخودآگاه جمعی است حرف برای گفتن زیاد است در این زمینه می‌تونم به چند فیلم و سریال اشاره کنم: فیلم ایرانی "مرد بدون سایه" سریال "عمارت تسخیر شده" (در ژانر وحشت) و همینطور فیلمهای مستندی هم در این زمینه موجود است.
hossine karimi
۱۴۰۲/۵/۷
برا کسایی که میخوان بخونن باید بگم خیلی عالیه و راه کار‌های جالبی میتونی ازش یاد بگیری برای تغییر خودت. و این کتاب یجوریه که باید چندین بار بخونی با هربار خوندنش یه چیزه جدید ازش یاد میگیری، اگه به قانون جذب و کائنات اعتقاد داشته باشی. صد در صد این کتاب رو بخون چیزای جدیدی یاد میگیری
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۱/۹/۱۴
باور میکنی که واقعا اثر سایه‌ی کتاب معمایی، چون اگر از طریق اعماق درک و اندیشه، بنگریم به محتویات اون، انگار وارد‌ی دنیای غریبه شدیم، من وقتی با این کتاب اونس میگیرم احساس میکنم خودم با خودم غریبم یا شاید این درک و نگاه جدا من باش، اما این کتاب لذت بخش برام، سپاسگزارم از کتابراه🙏❤🌷😘😍👑👏
حلیمه درویشی
۱۴۰۱/۳/۲۱
کتابای دبی فورد تکان دهنده ان واقعا متحول میشی وقتی میخونی همراه این کتاب یه دفتر وخودکار کنارت بذار وسایه‌های وجودتو یاد داشت کن در انتها اتفاق جالبی رخ میده که ارتباط با اطرافیان ۱۸۰درجه عوض میشه امتحانش کن خواهش میکنم
مریم احمدی
۱۴۰۰/۶/۱۴
باوجودیکه بسیاری از نوشته‌های متن کتاب را بصورت شفاهی شنیده بودم مثل اینکه هر جوری به دیگران نگاه کنی خوبی و بدی را ببینی در وجودت هست، ولی برخی رو هم قبول نداشتم مثل اینکه لازم نیست هرچی بدت میاد و ازش فاصله میگیری رو هم حتما داشته باشی.
سوسن عابدی
۱۳۹۹/۶/۱۴
کتاب خوبیه ولی فقط یه اشاره ست و فقط ما رو به وجود مشکل آگاه میکنه ولی راه حل ارائه نمیده اشاره نمیکنه که چگونه با سایه مون آشنا بشیم و در مرحله بعد بر سایه چگونه پیروز شویم؟ شایدم من بد فهمیدم شاید...
Homa Saberi
۱۳۹۸/۶/۲۴
کتاب خوبیه موضوعش جالبه ولی برای یکی مث من که دنبال روش و راه حلم یه کلیت رو بیان میکنه در مورد سایه کلی صحبت میکنه و مدام اینو گوشزد میکنه که اگر سایه رو بشناسیم مشکل حله
Hz Mlk
۱۴۰۱/۳/۲۲
دبی فورد موثرترین آدم زندگیه منه روحش شاد.
با خوندن این کتاب تازه تونستم بفهمم که برای مثبت زندگی کردن و جذب خواسته‌ها اول باید وجودتو پاکسازی کنی در غیر این صورت یه توهمه مثبت اندیشی واهی
مشاهده همه نظرات 92

راهنمای مطالعه کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون

برای دریافت کتاب اثر سایه: کتابی برای بر افروختن قدرت نهفته درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.