معرفی و دانلود کتاب یوگای کامل بدنی هاتا

عکس جلد کتاب یوگای کامل بدنی هاتا
قیمت:
۵۲۰۰۰ 36400 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یوگای کامل بدنی هاتا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یوگای کامل بدنی هاتا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یوگای کامل بدنی هاتا

کتاب یوگای کامل بدنی هاتا اثری جذاب به قلم سوامی ساچی داناندا است که در آن، مهم‌ترین تمرینات کاربردی رشته‌ی پرطرفدار یوگا، خدمت علاقه‌مندان به این ورزش ارائه شده است. اگر به سلامت جسم و روان خود اهمیت می‌دهید، لحظه‌ای در آشنایی با دستورالعمل‌های ساچی داناندا درنگ نکنید.

درباره‌ی کتاب یوگای کامل بدنی هاتا:

برای به دست آوردن جسم و روان سالم، روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها همواره اثرات مثبتی گذاشته‌اند، اما آنچه بارها تجربه شده و نتیجه‌ی کاملاً مطلوبی داشته، «هاتا یوگا» یا «یوگای بدنی» است که سوامی ساچی داناندا (Swami Satchidananda) استاد بزرگ در این زمینه‌ی ورزشی به بهترین شکل راه و روش آن را در کتاب یوگای کامل بدنی هاتا (‎Integral Yoga Hatha‬) آموزش می‌دهد.

یوگا، یک سیستم علمی برای پرورش جسم و فکر است. عمل کردن به این سیستم باعث می‌شود فرد بر اعصاب خود تسلط یابد و فکر و احساسات خود را به سطحی برساند، که در عین هماهنگی کامل، دارای کارکردی مناسب، سالم و صحیح باشد. یوگا شاخه‌های متفاوتی دارد که در این کتاب با هاتا یوگا یا همان یوگای عملی آشنا می‌شوید.

هاتا یوگا را تقریباً اکثر مردم می‌شناسند. این یوگا شامل حالت‌های بدنی، شیوه‌هایی برای استراحت عمیق، فرآیندهای نظافتی و تمرکز ذهن و در نهایت کنترل تنفس است که منجر به بدنی نرم و اعصابی آرام خواهد شد. این تمرینات جهت گذشتن از محدودیت‌های بشری، شناخت نفس خود و به دست آوردن تجربیات معنوی از هزاران سال قبل به وجود آمده‌اند.

افرادی که به یوگا علاقه‌مند هستند این نکته را بدانند که این ورزش منجر به دور نگه داشتن ذهن از افکار پلید و انرژی‌های منفی می‌شود و به تندرستی و سلامت جسم کمک شگرفی می‌کند. اگر تمرینات یوگا را به صورت روزانه انجام دهید از هیجانات واهی و اضطراب‌های بیهوده‌ی درونی‌تان می‌کاهد، افسردگی، خستگی و رخوت را برطرف می‌سازد و در نتیجه آرامش واقعی، نیروی حیاتی و طول عمر را سبب می‌گردد.

بدن، احساسات و فکر باید تا سطحی پرورش یابند که عملکرد آن‌ها با یکدیگر در سلامت و هماهنگی کامل انجام‌ پذیرد. فقط در آن زمان، شخص می‌تواند در خوشبختی زندگی کند و آن‌ها را مانند وسیله‌ای برای فراتر رفتن از محدودیت خویش در تجربه بامعنا استفاده کند. امید است با خواندن این کتاب طعم شیرین خوشبختی را بچشید.

کتاب یوگای کامل بدنی هاتا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب هم برای افرادی که در منزل تمرینات یوگا را انجام می‌دهند و هم کسانی که در کلاس‌های یوگا شرکت می‌کنند، مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب یوگای کامل بدنی هاتا می‌خوانیم:

به جز مراکز عصبی، غدد ایندوکرین هم نقش بسیار مهمی در حفظ عملکرد هماهنگ بدن ایفا می‌کنند. این غدد، ترشحات بسیار ضروری را که به نام هورمون معروفند، ایجاد می‌کنند. این هورمون‌ها از نظر فیزیولوژیکی و روانی سخت مفیدند. این غدد عبارتند از «پی نیال، پی تیوتاری، تیروئید، پاراتیروئید، تیموس، آدرنال و گوناد». آلبرت اینشتن در اهمیت کار این غدد گفته است «... سرنوشت ما به‌ وسیله‌ی غدد ایندوکرین تصمیم‌گیری می‌شود».

این غدد نه تنها از طریق فعالیت‌های جسمانی بلکه به وسیله‌ی افکار هم تحریک می‌شوند. یک فکر شیطانی یا یک لحظه عصبانیت، عملکرد صحیح جسم شما را برهم می‌زند زیرا عمل ترشح غدد دچار بی‌نظمی می‌شوند. بنابراین باید همیشه مراقب افکار خود باشید و فقط به افکار خیر و مثبت اجازه‌ی ورود به ضمیر خویش را بدهید.

آساناهای یوگا و پرانایاماها سبب می‌شوند که غدد ایندوکرین در بهترین وضع و عالی‌ترین شرایط سلامتی باشند.

پرانا نیروی حساس و دقیقی است که اصل حیات را تشکیل می‌دهد. ارتعاش پرانا باعث ایجاد فکر در مغز می‌شود. زمانی که این ارتعاش نامنظم باشد، همان‌طور که بین مردم عادی معمول است، فکر دچار عدم تعادل می‌شود و برعکس، زمانی که ارتعاش منظم باشد، آرامش درونی ایجاد می‌گردد.

پرانا، انرژی فکری است و فرمانده‌ی کل لشکر عظیمی از سلول‌های ریز است که تشکیل‌دهنده‌ی بدن هستند. وقتی پرانا منظم باشد، سلول‌ها به خوبی با یکدیگر کار می‌کنند و باعث هماهنگی در تمام سیستم می‌شوند. این نظم بسیار مهم پرانا، در اثر تمرین مرتب آساناها و پرانایامای یوگا حاصل می‌شود. بنابراین انجام پرانا همراه با سایر تمرین‌های یوگا نه تنها از لحاظ جسمی، بلکه از نظر فکری و روانی هم برای ما مفید است.

بسیاری اوقات، مردم از من می‌پرسند «درست است که ما می‌توانیم سلامتی را از طریق یوگا به دست آوریم، ولی درباره‌ی نیروی بدنی چه می‌گویید؟» پاسخ این است: توسط این تمرین‌ها، شما نیروی طبیعی مورد نیاز یک انسان را به دست می‌آورید و سوای این نیرو، دارای نیروی حقیقی نیز می‌شوید که به واقع بیشتر از نیروی بدنی مورد نیاز است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیش‌گفتار 1
پیش‌گفتار 2
مقدمه
نکته‌ها
قسمت اول: نترا ویا یامام (تمرین‌های چشم)
قسمت دوم: سوریا ناماسکارام (سلام بر خورشید)
قسمت سوم: حالت‌های تمرکزی
قسمت چهارم: حالت‌های پرورشی
قسمت پنجم: پرانایاماها
قسمت ششم: بانداها
قسمت هفتم: مودراها
قسمت هشتم: شات کریاها (شش تمرین نظافتی)
تمرین 1: دائوت (پاک‌سازی معده)
تمرین 2: باستی (پاک‌سازی روده)
تمرین 3: نِتی (پاک‌سازی بینی)
تمرین 4: تراتاکام (خیره شدن)
تمرین 5: نولی کریا (جداسازی و چرخش ماهیچه‌های مستقیم شکمی)
تمرین 6: کاپال‌باتی (تابش جمجمه)
پیوست: طبقه‌بندی تمرین‌های هاتا یوگا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یوگای کامل بدنی هاتا
نویسنده
مترجممینا الهی
ناشر چاپیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-6534-00-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۲۰۰۰ 36400 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یوگای کامل بدنی هاتا

Elena Elena
۱۴۰۰/۸/۵
اول ۳۰ سانت از پارچه رو ببلع و بعد تمرین کن تا بتونی ۴مترشم ببلعی و دربیاری!
من که کتابو بستم گذاشتمش کنار. ولی شما اگر میخواید ادامه بدید خواهشا برید کلاس پیش استاد. سرخود تو خونه ۴متر پارچه رو نخورید.
نمیدونم واقعا این چیزا از اول تو بوگا بوده یا هرکی از راه رسیده یه چی اضافه کرده. ۶ماهه هرچی
میخونم خلاصه یه جوری تو ذوقم میخوره. واقعا امیدوار بودم یوگا کمکم کنه. کلاسهارم رفتم دیدم چیزی بیش از نوعی فخر فروشی و تمایز طلبی در فضای شرکت کنندگان نبود. هنوز امیدوارم بتونم چیزی پیدا کنم.
ستاره
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
این کتاب به صورت جامع آموزش‌های مربوط به هاتا یوگا را با تصاویر نشان داده است‌.
ودستور عمل‌هایی هم مربوط به تنفس دارد که در هر حالت از انجام حرکات چگونه تنفس داشته باشید.
برای افراد علاقه مند به هاتا یوگا مفید میباشد و علاوه بر تمرین‌های جسمانی تمرینات تمرکزی و تمریناتی برای تقویت بینایی و پاکسازی بدن به شما ارائه می‌دهد.
Yalda B
۱۴۰۱/۱/۴
کتاب به زبانی ساده، نه تنها تمام تعاریف و قسمتهای هاتا یوگا رو معرفی کرده، اونقدر کتاب کامل نوشته شده که اگه کسی بخواد هاتایوگا انجام بده این کتاب میتونه یه مرجع براش باشه.
لیا عادلی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
برای کسی که تا حدی با حرکات یوگا آشنا باشه خوبه
بعید میدونم بدرد مبتدی بخوره
امیدوار بودم بیشتر در مورد فلسفه‌ی حرکات و تنفس توش پیدا کنم که نبود
ف محافظت کار
۱۴۰۲/۵/۲۳
اگر به یوگا علاقه دارید باید کلاس یوگا شرکت کنید این کتاب لازم هست اما کافی نیست شرکت در کلاس و پرسش از استاد کمک کننده است
م ط
۱۴۰۳/۱/۸
به نظر من کتاب جامع و خوبی، بیشتر حرکات با شکل توضیح داده برای کسایی که تازه یوگا رو شروع کردن خیلی مفید.
روح اله سعیدی
۱۴۰۲/۳/۳۰
من به مدت ۲ ماه بیشتر حرکاتو انجام دادم چه از لحاظ روحی و چه جسمی بسیار به من کمک کرده توصیه میکنم مطالعه کنید
محمد مزینانی
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
برای افرادی که میخوان هاتا یوگا رو از پایه یاد بگیرن و انجام بدن کتاب خوبیه. برای من این کتاب خیلی سودمند بود.
مهدی یعقوبی
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب کاربردیه برای علاقمندان به هاتا یوگا البته تمریناتش سخته ولی ارزشش رو داره
Sharare .s
۱۴۰۱/۳/۳۰
بسیاررر عالیییی، تمام حرکات به صورت کانل توضیح داده شده، و به راحتی در منزل میشه تمرین کرد
مجید وجدی
۱۴۰۱/۲/۲۹
کتاب عالیه برای کسانی که یوگا را بصورت حرفه‌ای دنبال میکنند ولی برای مبتدیان مناسب نیست
Mohsen Garmsiri
۱۴۰۰/۷/۱۵
سلام کتاب برای کسانی که هیچ آشنایی با یوگا ندارند به عنوان یک کتاب پایه بسیار سودمند است.
مریم بیاتى
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
انجام منظم تمرینات این کتاب بعد از مدتى تغییرات اساسى در زندگى ایجاد میکنه
ashkan
۱۴۰۲/۱۱/۷
کتاب عالیه مخصوصا تمرین‌های ان شما را همیشه شاد و شاداب نگه میداره
Maryam Shaabani
۱۴۰۱/۴/۹
نمبدونم چ طوری بگم، کتاب اون قدر کامل و جامع نبود.. در کل متوسط بود..
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب یوگای کامل بدنی هاتا

برای دریافت کتاب یوگای کامل بدنی هاتا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.