معرفی و دانلود کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر)

عکس جلد کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر)
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر)

کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر) نوشته‌ی حمیدرضا قایدی، فرسودگی لوله‌های انتقال آب در شهرها و تاثیر آن‌ها بر قسمت‌های دیگر تاسیسات شهری و سلامتی انسان‌ها را بررسی می‌کند.

درباره کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر):

انواع لایه‌های رسوبی در لوله‌ها و تصفیه خانه‌ها، نحوه ایجاد تغییر برای جلوگیری از رسوب بیشتر در تاسیسات و بررسی نتایج حاصل از تغییرات، انواع صافی‌ها، کاربردها و عملکردشان، بررسی آلودگی‌های شیمیایی، زیستی و باکترایی که ممکن است در تاسیسات به وجود بیاید و... از جمله مباحث تخصصی به شمار می‌روند که در فصل‌های مختلف این کتاب به همراه تصویرها و نمودارهای جامع و کامل آموزش داده می‌شود.

لایه‌های زیستی تشکیل شده در خطوط انتقال آب چه مشکلاتی ایجاد می‌کنند؟

کیفیت آب خروجی تصفیه خانه‌ها و سایر منابع تامین کننده آب آشامیدنی می‌تواند درخطوط انتقال و شبکه‌های توزیع دستخوش تغییراتی شود. کدورت خروجی از تصفیه خانه‌ها حدود 0.1 تا 0.3 NTU است این میزان در زمان انتقال افزایش می‌یابد و حد مجاز آن در شبکه توزیع حد اکثر تا NTU 5 تعیین شده دلیل زیاد شدن کدورت دقیقا مربوط به لایه زیستی تشکیل شده در خطوط است که مشکلات زیر را ایجاد می‌نماید:

1- مصرف روز افزون ماده گند زدا و افزایش ریسک محصولات جانبی.
2- رویت شن ماسه (به گفته عوام که همان تکه‌های کنده شده از لایه زیستی می‌باشد) در خروجی شیر مصرف کننده.
3- ایجاد بو ومزه.
4- انتقال بیماری به مصرف کننده حتی زخم معده
5- افزایش میزان نیترات در شبکه.
6- نشت آب و افزایش حوادث ترکیدگی لوله بر اثر عملکرد لایه زیستی.

خواندن کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی آب و فاضلاب، عمران و... سودمند و مفید است. همچنین برای متقاضیان کنکور استخدامی منبع معتبری محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر) می‌خوانیم:

تغییر در سیستم کنترل صافی: باید توجه نمود که سیستم کنترل جریان خروجی از صافی یکی از مطالب پر اهمیت در تامین کیفیت و کمیت آب صاف شده می‌باشد. بدون توجه به اینکه برای کنترل تصفیه خانه از چه سیستمی استفاده می‌شود، کنترل‌ها باید به درستی طراحی شده و عمل نمایند. اصولا خروجی در صافی‌ها بر اساس مبانی طراحی باید در اجرای سیستم کنترل در نظر گرفته شود، چندین روش کنترل در ذیل مورد بحث قرار گرفته است. با توجه به هیدرولیک صافی طراحی سیستم کنترل دبی خروجی یکی از مهمترین پارامتر‌ها محسوب می‌شود.

دبی خروجی می‌تواند، توسط میزان هوای ورودی به بالای سیفون، تغییر نماید. هوای مورد نیاز به طور اتوماتیک توسط یک جعبه با قطعات مکانیکی وساده کنترل می‌شود یک شناور بر روی سطح آب میزان ورود هوا به سیفون را تنظیم می‌نماید. جعبه کنترل سطح صافی با وجود سادگی بسیار کارا عمل می‌نماید و با استفاده از سیستم مکانیکی خروجی کنترل می‌شود. در این نوع صافی‌ها با ایجاد بالشتک هوا در بالای سیفون تخلیه، یکنواختی دبی خروجی کنترل شده به طریقی که صافی پس از زمان راه اندازی آرام در تمامی ساعات کار دبی یکسانی خواهد داشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر)
نویسنده
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-622-7343-36-6
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات، کتاب‌های آزمون‌های استخدامی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر)

برای دریافت کتاب زودآموز آب و فاضلاب: لایه زیستی در تاسیسات آب (به همراه تصاویر) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.