معرفی و دانلود کتاب ساختار حیات: کاوشی در جهت بهبود کیفیت حیات در عصر مهندسی زیستی

عکس جلد کتاب ساختار حیات: کاوشی در جهت بهبود کیفیت حیات در عصر مهندسی زیستی
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساختار حیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساختار حیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساختار حیات: کاوشی در جهت بهبود کیفیت حیات در عصر مهندسی زیستی

کتاب ساختار حیات نوشته‌ی امی وب و آندره هسل، یکی از جدیدترین آثار در حوزه‌ی مهندسی زیستی و اصلاح ساختار موجودات زنده است. نویسندگان این کتاب از اصلاح ساختار موجودات زنده، درمان بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی سخن می‌گویند و آینده‌ی بشری را در قالب دستاوردهای فناوری و امتیازها و خطرات ناشی از آن بررسی می‌کنند. اثر حاضر به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های نیویورکر در سال 2022 برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب ساختار حیات

علم بیوتکنولوژی مدعی است که می‌تواند راه و رسم شکل‌گیری زندگی بهتر را تعریف کرده و به دانشمندان کمک کند تا قوانین طبیعت را بازنویسی نمایند. این دستاوردها شامل درمان بیماری بدون مصرف دارو، کنترل و درمان بیماری‌های لاعلاج، تعویق پیری و... است. به گفته‌ی آمی وب (Amy Weeb) و آندره هسل (Andrew Hessel) در کتاب ساختار حیات (The Genesis Machie)، زیست‌شناسی می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی، به انسان‌ها کمک کند. نسل آینده‌ی بشری می‌تواند با استفاده از رشته‌ی بیوتکنولوژی، روش‌های به‌روز و مناسبی برای پیدا کردن بهترین مکان برای ساخت خانه، کم‌ضررترین روش برای تهیه خوراک و... را بیابد.

بیوتکنولوژی می‌تواند تعریفی را که از خانواده، نحوه‌ی شناسایی و مقابله با بیماری و پیری، ساختمان‌سازی و حتی غذا خوردن‌ داریم، متحول کند. این علم که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است، از رایانه‌ها برای اصلاح یا بازنویسی کدهای ژنتیکی استفاده می‌کند. راه‌حل‌هایی که بیوتکنولوژی ارائه می‌دهد خلاقانه بوده و انقلابی در آزمایشگاه‌ها و واکسن‌های آی‌وی‌اف و ام‌آران‌ای کویید به شمار می‌روند. این امتیازات می‌توانند گزینه‌های منحصربه‌فردی برای مقابله با تهدیدهایی مانند تغییرات آب‌وهوایی، کمبود غذا، مشکلات سوخت و... را در اختیار آیندگان قرار دهند.

کتاب ساختار حیات از آینده‌ی نزدیکی سخن می‌گوید که ساختارهای زیستی مانند کامپیوترهای کوچک برنامه‌ریزی می‌شوند. اما سوال اصلی درباره‌ی این نظام‌مندسازی بیوتکنولوژی این است که چه کسی می‌تواند مسئولیت مهندسی موجودات زنده را برعهده بگیرد؟ آیا می‌توانند منجر به ایجاد محدودیت‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای برای نسل آینده‌ی بشر شوند؟ نقاط قوت و ضعف پیشرفت بیوتکنولوژی چیست؟ آیا خطرات و تهدیدهای آن به حدی است که می‌بایست اقداماتی برای جلوگیری از پیشرفت علوم اتخاذ کنیم؟ دو نویسنده این کتاب، آمی وب و آندره هسل با روندی جذاب به بررسی بیوتکنولوژی و اقتصاد زیستی می‌پردازند و به این ترتیب پیش‌زمینه‌ای ارائه می‌دهند تا به فرصت‌ها و تهدیدهایی که طراحی مجدد زندگی به دنبال دارد، بیاندیشیم.

کتاب ساختار حیات توسط علی علی‌پناهی ترجمه شده و از سوی انتشارات ذهن‌آویز به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ساختار حیات

  • یک بررسی جذاب از حال و آینده‌ی بیوتکنولوژی. (مجله‌ی طبیعت)
  • نقشه‌ی راهی برای بررسی فرصت‌ها و خطرات بیوتکنولوژی. (مجله‌ی نیویورکر)

کتاب ساختار حیات مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به متخصصین و دوستداران علم بیوتکنولوژی و همچنین تمام کسانی که به تغییرات فناوری آینده‌ی بشر علاقمند هستند، پیشنهاد می‌شود.

با امی وب و آندره هسل آشنا شویم

تخصص اصلی امی وب، آینده‌پژوهی آماری است و حوزه‌ی شغلی گسترده‌ی او به مشاوره‌ی علم و فناوری به مدیران شرکت‌های برتر جهان، دریاسالاران، ژنرال‌های سه‌ستاره، سازمان‌های بین دولتی و... و تدریس آینده‌‌نگاری استراتژیک در دانشکده‌ی بازرگانی استرنِ دانشگاه نیویورک مربوط می‌شود. او همچنین به‌عنوان مدیرعامل مؤسسه‌ی Future Today اشتغال دارد که شرکتی پیشرو در زمینه مشاوره‌ی مدیریتی به شمار می‌رود.

این نویسنده همچنین موفق به کسب افتخاراتی چون عضویت مادام‌العمر شورای روابط خارجی، عضویت در کمیته‌ی برتون وودز، عضویت در کمیته‌ی راهبری مجمع جهانی اقتصاد، عضویت در دانشکده‌ی بازرگانی ساید دانشگاه آکسفورد و... شده. آمی وب توسط مجله‌ی فوربس (Forbes) به‌عنوان «یکی از پنج زنی که دنیا را تغییر می‌دهند» معرفی شده و جوایز ادبی The Big Nine و The Signals are Talking را نیز به دست آورده است.

نویسنده‌ی دیگر این اثر، آندره هسل است. وی یکی از برترین میکروبیولوژیست‌ها و متخصصین ژنتیک محسوب می‌شود که در همین زمینه موفق به کارآفرینی شده. او شرکت‌های Pink Army Cooperative و Humane Genomics را تأسیس کرده و ریاست شرکت Humane Genomics را که در زمینه‌ی توسعه‌ی ویروس‌های مصنوعی برای سرطان سگ و انسان فعالیت می‌کند، برعهده دارد. همچنین یکی از بنیان‌گذاران و رؤسای مرکز عالی زیست‌شناسی مهندسی و ژنوم است. آندره هسل در سال‌های 2012 تا 2017 به‌عنوان محقق برجسته‌ی Autodesk Life Sciences شناخته شده است.

در بخشی از کتاب ساختار حیات می‌خوانیم

در سال‌های نخست قرن بیست‌ویکم، نقشه‌ای از ژنوم داشتیم؛ یعنی شناختی اولیه از محل قرارگرفتن ژن‌ها و فاصله بین آن‌ها در کروموزوم، درعین‌حال درباره نحوه استفاده از این آگاهی در راستای بهبود زندگی نیز فرضیه‌هایی وجود داشت. آنچه در اختیار نداشتیم، ابزار و زبان استاندارد لازم برای برنامه‌ریزی و تنظیم سلول‌ها بود.

دانشمندانی که در حال کار در مرزهای این نقطه تلاقی جدید و دقیق زیست‌شناسی و فناوری بودند، به این نکته فکر می‌کردند که شاید حیات موضوعی خیلی پررمزوراز نیست و صرفاً موضوعی مکانیکی است، یعنی طرحی مهندسی و پرچالش که باید آن را بررسی کرد، اما بدون استاندارد‌سازی، بدون داشتن واژگانی خاص و مشترک و سیستم‌های سلسله‌مراتبی (شامل بخش‌ها، ابزارها و روش‌ها)، محققان نمی‌توانستند کشف‌های خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند، حق امتیازهای مربوط به ترکیبات زیست‌شناسی را که به‌تازگی شناسایی کردند، علنی کرده و سهم هریک را مشخص کنند.

عناصر اصلی تشکیل‌دهنده دیگر ابزارها استاندارد شده‌اند، به همین دلیل شما می‌توانید به فروشگاه سخت‌افزار بروید و یک مشت پیچ و مهره بخرید بدون اینکه بپرسید آیا دندانه‌های پیچ اندازه مناسب دارند یا خیر. پیچ، مهره و سوزن و خیلی چیزهای دیگر همگی برای اندازه‌های خاصی ساخته می‌شوند. در مهندسی، این امر درخصوص فلزات، پلیمرها و دیگر مواد صدق می‌کند. در خرید و فروش رایانه، ترکیب سخت‌افزار و حافظه فاکتورهای یکسانی دارند، به همین دلیل اگر درایو یا دیسک‌خوانی خراب شود، می‌توانید به‌صورت آنلاین سفارش دهید، رایانه خود را باز کرده و آن را تعویض کنید. چرا چنین کاری برای قسمت‌ها و بخش‌های زیستی و بیولوژیک امکان‌پذیر نباشد؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ویراستار علمی
مقدمه: آیا حیات امری تصادفی است؟
بخش اول: آغاز
‌1: اصلاح ژن‌های معیوب
‌2: تلاشی برای شروع مجدد
‌3: عناصر تشکیل‌دهنده حیات
‌4: شکل‌گیری جهان و داستان ماموت‌های پشمالو
بخش دوم: اکنون
‌5: اقتصاد زیستی
‌6: عصر زیست‌شناسی
7: مخاطرات نُه‌گانه
‌8: داستان برنج طلایی
بخش سوم: آینده
‌9: بررسی معقول‌بودن پدیده‌های نو
10: تولید‌مثل با روش Wellspring
11: اگر روند پیری متوقف شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
‌12: مواد خوراکی اصلاح‌شده
‌13: زندگی در زیر زمین
‌14: نامه غیررسمی، اداره آگاهی فدرال، دفتر مرکزی سانفرانسیسکو
بخش چهارم: راهی که در پیش داریم
‌15: طرحی نو در اندازیم
سخن پایانی: زیست‌فناوری خانواده ما را به ما برمی‌گرداند
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساختار حیات: کاوشی در جهت بهبود کیفیت حیات در عصر مهندسی زیستی
نویسنده،
مترجمعلی علی پناهی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-118-519-9
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساختار حیات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساختار حیات

برای دریافت کتاب ساختار حیات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.