معرفی و دانلود کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

عکس جلد کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها اثری از هنری کسینجر، اریک اشمیت و دانیل هوتنلوچر است. مؤلفان در این کتابِ پرفروش وال ‌استریت ژورنال به ماهیت یکی از آخرین یافته‌های بشر یعنی هوش مصنوعی و تأثیرات آن بر آینده‌ی زندگی انسان پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

الن تورینگ، پدر هوش مصنوعی در مقاله‌ای که در سال 1950 به نگارش درآورد، برای نخستین‌بار این پدیده را به جهانیان معرفی کرد. او در بخش آغازین معرفی این پدیده که عنوانِ علم تقلید یا Imitation Game را برای آن انتخاب کرده بود -عنوانی که بعدها فیلمی موفق نیز با اقتباس از آن ساخته شد- چنین پرسشی را مطرح کرد: «آیا ماشین‌ها می‌توانند فکر کنند؟» تعریف او و دیگر افراد پیشگامِ این حوزه از هوش مصنوعی ساده و قابل‌درک است: ایجاد سازوکاری برای یک ماشین که بتواند همانند انسان اما بسیار هوشمندانه‌تر رفتار کند و عملیات محاسباتی پیچیده را با سرعت و سهولتی بیشتر از انسان به انجام برساند. بیش از نیم قرن از آن تاریخ گذشته است. آیا هنوز این تمام کاری است که هوش مصنوعی قادر به انجام آن است؟ هنری کسینجر (Henry Kissinger)، اریک امرسون اشمیت (Eric Emmerson Schmidt) و دانیل هوتنلوچر (Daniel Huttenlocher) سه تن از متفکران برجسته و اندیشمندان حوزه‌های مختلف، در کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها (The Age of AI: And Our Human Future) گرد هم آمده‌اند تا به بررسی و تشریح پدیده‌ی هوش مصنوعی بپردازند.

هوش مصنوعی با اطلاعات انبوهی که در کسری از ثانیه تولید می‌کند، توانسته اینترنت را به عرصه‌ی یکه‌تازیِ خود تبدیل کند. بسیاری از هنرمندان، نویسندگان و متخصصان زمینه‌ها و حرفه‌های گوناگون نگرانِ از دست دادن مشاغل خود هستند. هوش مصنوعی از کشف داروهای جدید گرفته تا راه‌اندازی پهبادهای نظامی، در تمامی حوزه‌ها در حال دگرگون کردنِ دنیای اطراف ماست. هنوز ابعاد بسیاری از این پدیده برای بشر ناشناخته است، تا این اندازه که اگر بحرانی به‌واسطه‌ی دخالتِ غیرمنتظره و غیرقابل کنترل هوش مصنوعی در زندگی انسان‌ها ایجاد شود، راه‌هایی برای مقابله با آن پیش‌بینی نشده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

هوش مصنوعی شبیه‌سازی فرایندهای پردازشی هوش انسانی در ماشین است، به‌گونه‌ای که آن ماشین بتواند در فعالیت‌هایی مانند تعامل با محیط، بازی، حل مسئله، استدلال‌های گفتاری و سایر فعالیت‌های انسانی از خلاقیتی مشابه آنچه مغز انسان انجام می‌دهد استفاده کند. به زبان ساده‌تر، هوش مصنوعی، مدل‌سازی مغز انسان است با کارایی بسیار بیشتر و گسترده‌تر. شیوه‌ای که هوش مصنوعی برای دسترسی به واقعیت استفاده می‌کند پیچیده و گاهی متناقض است و با شیوه‌های مألوف انسان تفاوت‌های بنیادی دارد و بدیهی است که نتایج آن‌ها نیز با هم متفاوت خواهد بود. روش کار هوش مصنوعی این است که به کشف و کنکاش در اصل و پایه و اساس هر پدیده‌ای می‌پردازد و این همان پیشرفتی است که سالیان متمادی، اندیشمندان و متفکران بسیاری بدون حصول نتیجه‌ای مشخص در پی آن بوده‌اند.

هوش مصنوعی یا AI (Artificial Intelligence) که روزی فقط در فیلم‌های علمی و تخیلی، ردپایی از آن دیده می‌شد، امروزه به واقعیت زندگی انسان تبدیل شده است؛ هوشی غیرطبیعی که می‌تواند فکر کند، تجربه کند و تصمیم بگیرد. این هوش امروزه به الگوریتم‌های جدید مجهز است و توانایی انجام محاسبات پیچیده را دارد. عملکرد آن تا اندازه‌ای به سطح فعالیت‌های انسانی رسیده است اما همچنان در برخی موارد، خطاهایی دارد که حتی قابل قیاس با درک یک کودک از جهان نیست. فارغ از مباحث اخلاقی پیرامون این پدیده که تردیدها و نگرانی‌های بسیاری را برای اندیشمندان علوم مختلف ایجاد کرده و متأسفانه فرصتی برای پرداختن به آن در این معرفی کوتاه از کتاب وجود ندارد، همچنان چندین پرسش اساسی روبه‌روی بشر قرار دارد: تکامل هوش مصنوعی چه تأثیراتی بر شناخت انسان‌ها از جهان، روابط متقابل میان آنان و همین‌طور بر فرهنگ و درکِ او از تاریخ و هنر و علوم مختلف خواهد گذاشت؟ و انسان تا چه اندازه می‌خواهد (و البته می‌تواند) اجازه و امکان دخالت در امور انسانی را به هوش مصنوعی بدهد؟ آیا اگر رویدادی غیرمنتظره رخ دهد، آماده‌ی مقابله با خطرات احتمالی خواهد بود؟

هوش مصنوعی ما را وادار به پذیرش این واقعیت کرده است که شکلی از منطق وجود دارد که در درک انسانی نمی‌گنجد. این منطق قادر است واقعیاتی از جهان را درک کند که هنوز برای بشر ناشناخته است و شاید هرگز نتواند به‌ طور کامل موفق به دستیابی به چنین ادراکی شود. این هوش شاید پیچیده‌ترین و در عین حال، قدرتمندترین ابداع بشر تا به امروز به شمار آید. هوش مصنوعی روابط فردی، اجتماعی و سیاسی ما را تغییر داده و بر علوم مختلفی از جمله پزشکی و اقتصاد و تأثیر گذاشته‌ است. عصر هوش مصنوعی یک نقشه‌ی راه جدید برای دوران تازه‌ای که به آن وارد می‌شویم ، به ما عرضه کرده است؛ دورانی که شبیه هیچ برهه‌ای از تاریخ بشر نیست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها را به همت نوین کتاب گویا و در همکاری با نشر ذهن آویز، با ترجمه‌ی علی علی‌پناهی و خوانش ابوالفضل شاه‌بهرامی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

  • کتاب برگزیده‌ی آمازون به‌ عنوان بهترین اثر غیرداستانی
  • اثر پرفروش وال استریت ژورنال
  • کتاب پرفروش آمازون در حوزه‌های مربوط به سیاست‌گذاری‌های حریم خصوصی و نظارت

نکوداشت‌های کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

  • کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها اثری کاملاً ماهرانه و روشنگرانه است. (فرید زکریا، روزنامه‌‌نگار و از نظریه‌پردازانِ به‌نامِ سیاست خارجی در آمریکا)
  • کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها اثری بسیار خوب برای افرادی است که به دنبال کشف ماهیت واقعیت جایگزین هستند. (Kirkus Review)
  • عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها هشداری مفید برای به‌کارگیری بادقتِ این فناوری و برقراری فرایندهای متفاوت برای کنترل آن است. مؤلفان این کتاب از تجربیات گسترده و اذهان کارآزموده‌ی خود کمک گرفته‌اند تا به بحث و تبادل‌نظر درباره‌ی یکی از مهم‌ترین پدیده‌های مهم بشری در قرن بیست‌ویکم بپردازند. (Economist)

کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

پژوهشگران حوزه‌های مربوط به فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی و علاقه‌مندان به مباحث مربوط به علوم اجتماعی، مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها می‌شنویم

در حالی که هر روز وظایفی به ماشین واگذار می‌شود که روزگاری فقط انسان‌ها قادر به انجام آن‌ها بودند، پس چه چیزی هویت ما انسان‌ها را تشکیل می‌دهد؟ همان‌طور که در فصل‌های قبل مطرح شد، هوش مصنوعی نگاه ما را نسبت به واقعیت و جهان هستی گسترده‌تر می‌کند. هوش مصنوعی نحوه‌ی ارتباطات ما، نحوه‌ی کار شبکه‌های ما و نحوه‌ی به اشتراک گذاشتن اطلاعات را تغییر خواهد داد. هوش مصنوعی نحوه‌ی تدوین دکترین و استراتژی‌های ما و نیز نحوه‌ی به‌کارگیری آن‌ها را متحول خواهد کرد. وقتی خود ما بررسی واقعیت‌ها و تأثیرگذاری بر آن‌ها را رها کنیم و در واقع از هوش مصنوعی به‌عنوان عنصری کمکی بر استنباط‌ها و افکار خود استفاده می‌کنیم، چه برداشتی از خود داریم و در جهان چه نقشی برای خودمان قائل هستیم؟ هوش مصنوعی را با مفاهیمی چون اختیار و منزلت انسان چگونه هماهنگ می‌کنیم؟

در گذشته انسان‌ها خودشان را محور رویدادها و ماجراها می‌دانستند. اگرچه بیشتر جوامع انسان را ناقص می‌دانند، قبول دارند که قابلیت‌ها و تجربه‌های انسان به نقطه‌ی اوجی رسیده که آرزوی انسان فانی بوده است. در واقع، انسان‌ها همیشه کسانی را تحسین کرده‌اند که نمونه‌ی شهامت انسانی بوده‌اند و همیشه آرزوی رسیدن به آن جایگه را داشته‌اند. این قهرمانان در جوامع مختلف و اعصار مختلف متفاوت بوده‌اند، مثل رهبران، کاشفان، مخترعان و شهیدان؛ اما همگی ابعادی از موفقیت‌های انسانی را بروز داده‌اند و نشان داده‌اند که انسان‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
مقدمه
49 دقیقه
فصل یک: ما کجا قرار داریم
53 دقیقه
فصل دو: چگونه به اینجا رسیدیم؛ تکنولوژی و تفکر انسان
34 دقیقه
فصل سه - قسمت اول: مسیری که از زمان آلان تورینگ تا امروز سپری کردیم و همچنان ادامه دارد
56 دقیقه
فصل سه- قسمت دوم: قدرت یادگیری ماشین
37 دقیقه
فصل چهار - قسمت اول: پلتفرم‌های شبکه‌ای جهانی
52 دقیقه
فصل چهار - قسمت دوم: شرکت‌ها و کشورها
48 دقیقه
فصل پنج - قسمت اول: امنیت و نظم جهانی
49 دقیقه
فصل پنج - قسمت دوم: هوش مصنوعی و آشفتگی امنیتی
59 دقیقه
فصل شش: هوش مصنوعی و هویت انسان
59 دقیقه
فصل هفت: هوش مصنوعی و آینده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها
نویسنده، ،
مترجمعلی علی پناهی
راویابوالفضل شاه بهرامی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

ت ط
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اگر مایلید که در مورد هوش مصنوعی و نحوه کارکرد اون آشنا بشید کتاب مناسبی پیدا کردید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

برای دریافت کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.