معرفی و دانلود کتاب سالتو

عکس جلد کتاب سالتو
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۲۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سالتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سالتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سالتو

یکی از خواندنی‌ترین داستان‌های جنایی-معمایی ادبیات فارسی! کتاب سالتو از مهدی افروزمنش سرگذشت پسری فقیر به اسم سیاوش است که آرزو دارد قهرمان کشتی شود و شخصی مرموز به نام نادر تصمیم می‌گیرد به او برای رسیدن به خواسته‌اش کمک کند اما تقاضایی که در مقابل لطفش دارد، زندگی این پسر نوجوان را زیر و رو می‌کند.... گفتنی است که سریال مشهور «یاغی» براساس این کتاب ساخته شده است.

درباره کتاب سالتو

سیاوش از زمانی که به یاد داشت عاشق کشتی بود. دیدن تشک، شنیدن صدای سوت داوران و تشویق تماشاچی‌ها باعث می‌شد خون به صورتش بدود و همه‌چیز را فراموش کند: پدر معتادش، مادرش که در خانه‌ای با سقف ایرانیتی زندگی می‌کرد، دوستانی که سر چهار راه دستمال و گل می‌فروختند و حتی آن همسایه‌ای که با لباس‌های شیک و تمیز خودش را به ماشین‌های بالای شهر می‌زد تا از آن‌ها برای شکایت نکردن پول بگیرد و به کلاهبرداری کوچک خود فخر بفروشد. کشتی قدرتی داشت که باعث می‌شد سیاوش همه‌چیز را پشت در سالن بگذارد و شاید برای داشتن همین فراموشی کوتاه، نتوانست در برابر پیشنهاد غریبه‌ای که یک بار او را دیده مقاومت کند، شخصی مرموز که قطار اتفاقات هیجان‌انگیز و شوکه‌کننده کتاب سالتو از مهدی افروزمنش را به حرکت می‌اندازد و یکی از خواندنی‌ترین رمان‌های جنایی-معمایی معاصر ایرانی را رقم می‌زند.

بزرگ‌ترین آرزوی سیاوش، قهرمانی در میادین جهانی کشتی است. او که توان مالی ثبت نام در باشگاه را ندارد و تنها با فیلم‌های ضبط شده‌ای که دیده حرکت‌های کشتی را تمرین کرده، تصمیم می‌گیرد در یک مسابقه کشتی شرکت کند. در این سالن، او با نادر و سیامک آشنا می‌شود که برای تماشای مسابقات آمده‌اند. استعدادی که سیاوش در مسابقه از خود نشان می‌دهد باعث می‌شود نادر، کشتی‌گیر سابق جذب این پسر نوجوان شود. او خیلی زود سیاوش را به سالن کشتی می‌برد، کفش و لباس‌های ضروری برای تمرین را در اختیار او قرار می‌دهد و در یک کلام، مانند یک پدر او را زیر پر و بال خود می‌گیرد. سیاوش از یافتن این حامی ثروتمند و توانا خوشحال است، اما زندگی به او نشان داده که هیچ محبتی بدون چشمداشت نیست و نادر خیلی زود این باور او را ثابت می‌کند... .

اقتباس‌های تلویزیونی از سالتو

مهدی افروزمنش در سال 1399 حق اقتباس کتاب سالتو را به فیلیمو واگذار کرد و نتیجه آن، سریال یاغی است که این روزها شبکه خانگی را به انحصار خود درآورده است. بازیگران تحسین‌شده و درخشانی مانند پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی و امیر جعفری در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند که تنها نام یکی از آن‌ها برای اینکه شما را مقابل صفحه تلویزیون بنشاند کافی است. علی شادمان، این بازیگر خوش آتیه و بااستعداد نیز نقش سیاوش (البته با اسم جاوید) را ایفا می‌کند.

گفتنی است که عوامل پشت صحنه نیز مانند تیم خیره‌کننده بازیگری، از شهرت و مهارت بالایی برخوردارند. کارگردان این سریال محمد کارت و تهیه‌کننده آن سید مازیار هاشمی است که با ساخت فیلم «شنای پروانه» جوایز ملی و جهانی بسیاری از جمله جایزه ویژه داوران جشنوراه بین‌المللی ولز را به دست آوردند. سامان لطفیان نیز مدیر فیلم‌برداری این مجموعه است که در کارنامه او آثاری مانند «شبی که ماه کامل شد» و «ابلق» را می‌بینیم.

کتاب سالتو مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی-معمایی احتمالا اولین خوانندگان این اثر خواهند بود، اما داستان پرکشش، ملموس و رازآلود سالتو قادر است توجه سلایق گوناگون و مختلف را به خود جلب کند.

با مهدی افروزمنش بیشتر آشنا شویم

او نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال مطبوعاتی ایرانی است که در سال 1383 و 1385 افتخار بهترین گزارش‌نویس را به دست آورد. افروزمنش که به واسطه فعالیت رسانه‌ای خود با واقعیت‌های پنهان جامعه ایرانی آشناست، در آثار خود به مسائل اجتماعی می‌پردازد و دغدغه‌ای همیشگی برای بیان دردهای نگفته مردمی دارد. از کتاب‌های دیگر او می‌توان به »باران در مترو» و «تاول» اشاره کرد که کتاب، دوم برنده جایزه هفت اقلیم برای بهترین کتاب سال بوده است.

در بخشی از کتاب سالتو می‌خوانیم

بهترین لباس‌هام را پوشیده بودم: کتانی پارچه‌ای سُرمه‌ای‌رنگی که کنارش را مادرم وصله کرده بود و شلوار مخملی که سرزانوی سوراخ راستش را عکس پارچه‌ایِ یک گاو شاخ‌دار گرفته بود. مردم از کنارم رد می‌شدند و من به‌دقت اطرافم را می‌پاییدم که یک وقت نکند نادر بیاید و من نبینمش. همزمان مراقب بچه‌ها هم بودم.

این کارم ربطی به نادر و کُشتی نداشت، من رییس میدان بودم، بپای بچه‌ها، این‌که پول‌ها را کِش نروند، جیم نزنند و مهم‌تر از همه این‌که رقیبی وارد حریم نشود. هر روز بچه‌های جزیره و دو سه نفری را که از جاهای دیگری می‌آمدند سروسامان می‌دادم و خودم روزنامه‌به‌دست گوشه‌ای منتظر مشتری‌هایی می‌شدم که داوود می‌فرستاد. دخترها و پسرها، مردها و زن‌ها، پیرها و جوان‌هایی که پشت چراغ‌قرمز اسم رمز را می‌گفتند و پول را کف دستم می‌گذاشتند.

اسم رمز را صبح‌به‌صبح اِبی‌دربه‌در می‌گفت. لب‌های شکری‌اش به‌سختی تکان می‌خورد و صدا بیشتر از دماغش خارج می‌شد. قد کوتاهی داشت و تخم چشم‌هاش از پشت عینکِ ته‌استکانی‌اش به اندازه‌ی یک گردو بود. مثلاً می‌خواست فقط من بفهمم، اما صداش طوری مثل نقاره توی فضا می‌پیچید که حتا اسدالله‌پوزه‌دار هم با آن گوش‌های کَرَش رمز را می‌فهمید. اسدالله که به خاطر جلو بودن فک پایینش پوزه‌دار شده بود، دنده را جا می‌زد، فحشی نثار مادر اِبی می‌کرد و وانت مخصوص حمل ما و گوسفندها را راه می‌انداخت و ما با اولین صدای بع گوسفندهای اسدالله خواب‌مان می‌پرید و می‌فهمیدیم که روز واقعاً شروع شده است. شب‌ها هم کنار گوسفندهای فروش‌نرفته و پِشکل‌های کُل روزشان به جزیره برمی‌گشتیم و حساب فروش‌هامان را به اِبی پس می‌دادیم.

خودِ داوود اغلب عصرها سری به بچه‌هاش می‌زد؛ میدان انقلاب، چهارراه قریب و میدان توحید. تا ظهر تخت می‌خوابید و تا به توحید برسد عصر شده بود. گاهی هم فقط شب‌ها توی جزیره حساب‌ها را می‌رسید. این تقریباً برنامه‌ی ثابت هر روزش بود و من این را خوب می‌دانستم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سالتو
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-600-229-607-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۰۰۰ ۲۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سالتو

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
قبلا از این نویسنده کتاب تاول را خوانده بودم و گویا قصه‌های ایشان از دل محلات فقیر نشین و حاشیه نشین پایتخت بر می‌آید که البته هم تلخی و هم جذابیت خود را دارد.
من سریال یاغی را ندیدم ولی جذابیت سریال نزد عموم مرا واداشت به کتاب رجوع کنم و با داستان گیرایی مواجه شدم.
یکی از نقاط قوت داستان این و
بود که مثلا نادر با وجود خلافکار جنایت کار بودن ولی در لحظاتی اندک خوی انسانی خویش را باز میافت و این مسئله به خصوص درباره علاقه‌اش به کشتی بروز پیدا می‌کرد.
در این کتاب توصیفات دقیقی از کشتی شده و حتی اسم کتاب هم اسم فنی در کشتی است و این لبع تیغی بودا که نویسنده روی آن راه رفته چون ممکن بود برای خواننده‌ای که علاقه‌ای به کشتی ندارد ملال آور باشد ولی توصیفات به اندازه است و به موقع تمام می‌شود.
اگر از این کتاب لذت بردید کتاب تاول را هم از جناب افروزمنش پیشنهاد میدهم.
با سپاس از کتابراه.
Sepid Mor
۱۴۰۱/۴/۲
سلام دوستان
من تمایل پیدا کردم این کتاب را به این دلیل که سریال یاغی را از آن اقتباس کرده‌اند بخوانم.
در واقع داستان سریال با جزییات کتاب بسیار زیاد متفاوت است به طور مثال در سریال جاوید پدر و مادر ندارد و یک خواهر دارد ولی در داستان سالتو سیاوش (جاوید) پدر و مادر دارد.
بهر حال من از خواندن و
این کتاب بسیار لذت بردم موضوع برایم جذاب بود و نگاه درستی به فقر و آدم‌هایی که از روی ناچاری دست به کارهایی می‌زنند داشت.
Parisa Altafi
۱۴۰۱/۵/۲۸
تا چند هفته پیش حتی نام این کتاب را نمی‌دانستم، و یا اینکه کتابی سالتو نامی وجود خارجی دارد، تنها به دنبال اخبار سریال پرطرفدار یاغی آن را تهیه و در نهایت غرق در داستان مهیج و پر فراز و نشیبش شدم.
اتفاقاتی که نمی‌توان آن را پیش بینی کرد و روند پیشروی داستان آن را جذاب تر کرده.
به شما دوستان عزیز پیشنهاد می‌شود که حتما آن را مطالعه کنید.
پری پارسا
۱۴۰۱/۴/۸
کتاب بسیار خوب شروع شد و تا نیمه راه بسیار جذاب پیش رفت.
شخصیت سازی‌ها بسیار ظریف و زیبا و بدور از حاشیه انجام شده بود، اما از نیمه کتاب به بعد احساس میشد داستان تلخیص شده، انگار نویسنده عجله داشت داستان رو به پایان برسونه.
حتی پایان داستان هم خوب نبود، جای خوبی تموم شد، ولی با جملات و تصویر سازی خوبی این اتفاق نیفتاد.
سارا سوری
۱۴۰۱/۵/۷
جز معدود آثار ایرانی بود که از خوندش لذت بردم. تبریک میگم به نویسنده‌ی کتاب.
من کلا سمت رمان‌های ایرانی نمیرم چون به نظرم پختگی و جذابیت کافی رو ندارن.
اما سالتو رو دوست داشتم البته سریال یاغی هم در جذابیت کتاب بی تاثیر نبود
مجتبی سلطانی
۱۴۰۱/۶/۳۰
داستانی جذاب همراه با واقعیتها و اتفاقات پنهانی که شاید هر روز اتفاق می‌افتند. به خوبی فضای حلبی آبادهای اطراف تهران را توصیف کرده و آدمهایی که واقعی هستند و برای مقداری نان حاضرند از همه چیز خود بگذرند
Amir
۱۴۰۱/۳/۲۶
کتابی فوق ضعیفیه. دوستان سریال یاغی اقتباسه شما کتابو بخونید می‌بینید زمین تا آسمون فرق میکنه. مثل اینه که ایده سریال رو فقط از کتاب گرفتن. روند سریال و روند کتاب اصلا تشابه ایی ندارن. جاوید بی پدره. اما عباس پدر داره.
عاطفه دائی زاده
۱۴۰۲/۵/۱۰
کتاب بسیار پرکششی بود بعد از اتمام کتاب هم همچنان درگیرشم واقعیت دردناک جامعه ما که درکش برای ما سخته ولی جناب افروزمنش به زیبایی بهش پرداخته و ملموسش کرده توصیه میکنم حتما بخونیدش
‌،fa edalat
۱۴۰۱/۵/۸
ارزش یکبار خوندن را دارد.
《گفت یادت باشه هیچ وقت با ترس کاری رو نکنی... ولت نمیکنه... اولش فکر می‌کنی راحت شدی اما بعد هر روز و هر شب کنارته》
Ali.hedar
۱۴۰۱/۴/۹
با سلام
متن روانی داشت کتاب تصویر سازی‌ها خوب بود ولی بعضی قسمت‌ها بدون توضیح و سریع نویسنده. رد شده بود و از دید من اون فضا داستان پردازی نشده بود و جای کار داشت
م ی
۱۴۰۱/۶/۷
سلام، کتاب خیلی خوبی بود جذاب و قابل درک و فهم، وقتی کتاب رو میخوندم به راحتی آنچه می‌خوندم رو تصور میکردم جزئی از کتاب میشدم، از نویسنده‌ این کتاب سپاسگزارم.
علیرضا علیزاده
۱۴۰۲/۵/۳۰
سریالش رو حتما اکثرا دیدن، ولی تغییراتی نسبت به کتاب دارد، داستانش رو هم بخونید بد نیست. کناب نسبتا خوبیه نگارش خوبی هم داره
Fariba.A
۱۴۰۲/۵/۱۷
کلا که کتابای ایرانی برای من جذابیتی ندارن ولی این کتاب بد نبود. تا نیمه‌های کتاب بهتر بود و در نهایت خیلی معمولی تموم میشه
محیا رضازاده
۱۴۰۱/۱۱/۶
کتاب متوسط که اگه من سریال این کتاب رو نمیدیدم به هیچ وجه نمیدوستم مضمون این کتاب رو بفهمم در کل متن روان نداشت
علی محمد قانع
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتاب بسیار زیبایی بود و اخیرا سریالی هم شبیه این کتاب ساخته شده به نام سریال یاغی اگر وقت ازاد دارید مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب سالتو

برای دریافت کتاب سالتو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.