معرفی و دانلود کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8

عکس جلد کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8
قیمت:
57000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8

کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8 نوشته‌ی سحر مفیدی و محمدرضا مفیدی، سبک‌ها و مکتب‌های گوناگون را در دکوراسیون داخلی با تأکید و توجه بر مؤلفه‌ها، کارکرد‌ها، اجزا و شاخص‌های منحصربه‌فرد، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

درباره کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8:

ممکن است سبک‌ها هویت فرهنگی از معماری بناهای یک کشور باشند که اغلب بر پوسته‌ی بیرونی یک ساختمان، نشان داده می‌شوند. سبک‌ها شما را به دورانی از تاریخ هخامنشیان، موقعیت‌های اقلیمی خاص در ایران همچون سواحل مدیترانه و... می‌برند که هر کدام به گونه‌ای موفق شده‌اند روشی خاص را به عنوان الگو معرفی کنند. در معنای بهتر، پوششی که هر فرد انتخاب می‌کند، تنها چیزی نیست که دیدگاه او را نسبت به شخصیتش نشان می‌دهد، در واقع فضای داخلی معماری هر سبکی، پنجره‌ای به درون روحیات و علایق شخصی هر فرد به روی شما می‌گشاید که در نگاه کلی شاید آنچنان مشخص نباشد. درست همچون طعم‌ها و رنگ‌های مختلف که خاص بودن یک ماده را در ذهن هر فرد تفکیک می‌کند. از این رو سبک‌های معماری داخلی با تنوع بسیاری وجود دارند که به ابراز احساسات شما کمک می‌کنند.

در سبک معماری مینیمالیستی از مفاهیم سادگی و حداقلی اجزاء تا تنوع و تغییرات هیجانی و شلوغ سبک ماکسیمالیسمی، هر یک طرفداران و کارکردهای گوناگونی دارند. بنابراین درک این مسئله، از احساسات درونی هر شخص و الزامات روانشناختی محیط، توسط طراح یا تیم طراحی ناشی می‌شود.

سبک‌های طراحی داخلی، همواره با زمان تغییر می‌یابند، اما بیشتر کلاسیک‌ها و سبک‌های اصیل و شالوده‌دار در هر دوره‌ای، مورد استفاده و استقبال عمومی واقع می‌شوند. از این رو موضوعی که موجب انتخاب یک سبک معماری داخلی، توسط کارفرما یا طراح مجموعه می‌شود، بر مولفه‌های زیر دلالت دارد:

- شناخت نیازهای کارفرما بر اساس کاربری معماری.
- شناخت درست از انتخاب تجهیزات آماده و تجهیزات دست‌ساز کارگاهی.
- توجه به نیازهای اولیه «کالبد هندسی فضا» و نیازهای ثانویه «چیدمان فضایی».
- محیا بودن تجهیزات و عناصر پرکننده فضایی با توجه به محدودیت‌های مکانی و هزینه‌ها.
- روشن‌سازی روند اجرا و پیروی از فرایند شکل‌گیری سبک انتخابی.
- توجه به گروه‌های سنی و مخاطبین اصلی فضای طرح‌ریزی شده.
- معرفی درست سبک طراحی داخلی به کارفرما با تصویرسازی بصری قبل از روند اجرا.
- درک درست از روانشناسی رنگ و نور در پردازش نیازهای سبک داخلی منتخب.

کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8 (Stylistics in Interior Architecture 8) مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر در جهت رفع نیازهای اولیه‌ی دانشجویان معماری داخلی به رشته‌ی تحریر درآمده است.

در بخشی از کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8 می‌خوانیم:

سبک معماری پالازو در میانه قرن نوزدهم و بیستم مبتنی بر مؤلفه‌های معماری کاخ‌ها و عمارت‌های عیانی ساخته شده، توسط ثروتمندان و خاندان سلطنتی در دوران رنسانس و کشور ایتالیا طرح‌ریزی شده است. این سبک به جای طراحی پایه و خاص خود، به فرم شکلی، نسبت کلی و عناصر تزئینی اشاره دارد. از این رو این سبک در کالبد معماری فضاهای بزرگی با قدمت زیاد با شرط دارا بودن پنجره‌هایی متقارن در جداره‌ها، قرنیزهای سقفی و زمینی و فرم هندسی خطی طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

سبکی که بیشتر در سکونتگاه‌های اقامتی موقت و ییلاقی و ساختمان‌های عمومی شهر در نظر گرفته می‌شود. در حالی که بناهای اولیه به سبک پالازو اشکال و مقیاس اصل ایتالیایی را از نزدیک دنبال می‌کردند، در اواخر قرن نوزدهم این سبک به آرامی سازگارتر شد و در ساختمان‌های تجاری چندین برابر بزرگ‌تر از نمونه‌های اصلی استفاده شد. معماران این بناها گاهی جزئیات خود را از منابعی غیر از سبک رنسانس ایتالیایی مانند: رومانسک و گه‌گاه گوتیک می‌گرفتند.

در قرن بیستم، این سبک به صورت سطحی مانند سبک احیای گوتیک، در ساختمان‌های چند طبقه بیشتر اعمال شد. اولین بناهای ساخته شده به سبک پالازو توسط معمار آلمانی لئو فون کلنز ساخته شد که معمولاً در روند طراحی به سبک نئوکلاسیک یونانی گرایش داشت. کاخ لوچتنبرگ که در اوایل قرن نوزدهم ساخته شد از اولین بناهای ساخته شده به سبک پالازو در مونیخ می‌باشد و دارای یک نیمه طبقه زیرزمین و سه طبقه بنا که یک رواق ستونی کم‌عمق در اطراف درب اصلی در بیرون و دیواره‌های گچ‌بری و نقاشی‌های دیواری متعدد می‌باشد.

این سبک همچنین در بعضی از باشگاه‌های مخصوص آقایان در لندن نیز در اوایل قرن نوزدهم ساخته شد و سپس به عنوان سبکی برای اقامتگاه‌ها، بانک‌ها و امکان تجاری در انگلیس تبدیل گشت. لوئی سالیوان نیز که در ایجاد ساختمان‌هایی با اسکلت فلزی و طاق‌های بلند و ستون کمتر شهره پیدا کرده بود با استفاده از سیستم سازه‌ای و بهره‌گیری از سبک پالازو در بوفالو آمریکا بناهای تجاری را طرح‌ریزی نمود که ویژگی‌های رنسانس، جداره‌های سرتاسر شیشه‌ای پنجره‌های قرینه و یک اندازه به صورت نواری که در گوشه‌ها از هم جدا می‌شدند و لبه‌های قرنیزی کف تا سقف با طرح و رنگی متفاوت تزئین شده تا برایند مولفه‌های سبک پالازو را در بطن ماهیت شکلی خود در بر داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: سبک‌های تاریخی - هنری - فناورانه
مقدمه
سبک احیای پوئبلو
سبک اِس واحیلی
سبک التقاطی ژاپنی - غربی
سبک باولیزم
سبک بوکِند تِرس
سبک پالازو
سبک چینی - پرتغالی
سبک خانه اویسترمن
سبک خانه پس از جنگ
سبک خانه جعبه کفش
سبک خانه خلیجی - شیروانی
سبک خانه دینگ بت
سبک خانه سیاتل باکس
سبک خانه صدفی
سبک خانه لِیشوراما
سبک سالیوانسکی
سبک سیک
سبک کلبه اُنتاریو
سبک کلبه سوئیسی
سبک کریول پونس
سبک کیپ هلندی
سبک کارولینگ
سبک گوستاویان
سبک مدرن پی – دبلیو - ای
سبک مدرن تیکی
سبک نیوفرمالیسم
سبک ولنتاین
سبک هنر مادیجار
سبک هرِرییَن
فصل دوم: سبک‌های ملل
مقدمه
سبک آسام
سبک باتاک
سبک پومبالاین
سبک جی ژل
سبک جانکی یا یانکی
سبک فدراسیون
سبک میکونیایی
سبک ماکیا
سبک نئوآندین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات سیمای دانش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-600-120-519-4
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8

Shima Rahmani
۱۴۰۱/۱/۱۰
من هر هشت جلد رو خریداری کردم
بسیار ساده و خلاصه و کاربردیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8

برای دریافت کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 8 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.