معرفی و دانلود کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10

عکس جلد کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10
قیمت:
57000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10، به معرفی سبک‌های مختلفی که در تاریخ معماری ایجاد شده‌اند، می‌پردازند. نویسندگان پس از معرفی سبک‌ها، تصاویری از آن‌ها را برای آشنایی بیشتر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. هدف اصلی نویسندگان این اثر آشنایی اولیه‌ی خواندگان با سبک‌های معماری داخلی است.

درباره‌ی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10

معماری، هنر و علم طراحی ساختمان‌ها و سایر سازه‌های فیزیکی است. در یک تعریف گسترده‌تر، معماری شامل طراحی کل محیط ساخته‌شده، از سطح کلان شهرسازی، طراحی شهری و معماری مناظر مختلف یک شهر، تا سطح خرد مثل جزئیات ساخت‌وساز یک منزل، طراحی داخلی و غیره می‌شود. معماری یکی از هنرهای هفتگانه و زیرمجموعه‌ی هنرهای تجسمی است. مطالعات پیرامون این هنر، منجر به ایجاد رشته‌ی معماری شده که به‌صورت تخصصی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. سبک‌شناسی معماری، سلسله مطالعاتی است که به بررسی فرم‌ها و سبک‌های مختلفی که در تاریخ معماری وجود داشته است می‌پردازد.

کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10، اثری از محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی است و به معرفی سبک‌های مختلف در معماری می‌پردازد. هر کدام از این سبک‌ها، با ارائه‌ی تصاویری که مربوط به آن‌هاست، معرفی می‌شوند تا مخاطب درک بهتری از آن‌ها داشته باشد.

سبک هر ساختمان از منظر معماری آن، بیانگر روحیات سازندگانش است. عناصری مانند فرم، روش ساخت، مصالح ساختمانی و ویژگی‌های منطقه‌ای که ساختمان در آن قرار دارد، بر سبک هر سازه تأثیر دارد. طراحی داخلی یک منزل معمولاً شکل پویایی دارد و به‌سرعت تغییر می‌کند، اما برای عوض شدن سبک معماری، معمولاً زمان بیشتری لازم است. کمااینکه گاهی برخی از سبک‌هایی که ریشه‌دار و اصیل هستند، در هر دوره‌ای از تاریخ طرفداران خود را داشته‌ و هیچگاه فراموش نشده‌اند.

کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10، در دو فصل به به معرفی و بررسی سبک‌های مختلف معماری در دو شاخه‌ی سبک‌های «تاریخی، هنری، فناورانه» و سبک‌های «ملل» می‌پردازد. در طی این دو فصل، سبک‌های مختلفی چون سبک احیای مدیترانه‌ای، سبک باروک، سبک رنسانس عالی، سبک گوتیک دانشگاهی، سبک مردانه، سبک احیای بلغارستان، سبک باربادوس، سبک گوتیک ونیزی، سبک ماردل پلاتا و غیره به شرح و بررسی گذاشته می‌شوند.

کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10، نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، در سال 1401 توسط نشر سیمای دانش به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های سبک‌شناسی در معماری

مجموعه‌کتاب‌های سبک‌شناسی در معماری داخلی، شامل ده کتاب است که توسط محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی به چاپ رسیده‌اند. در این مجموعه‌کتاب، سبک‌های مختلفی که در معماری جهانی وجود دارد، معرفی و بررسی می‌شوند. این کتاب‌ها توسط انتشاراتسیمای دانش به چاپ رسیده‌ است.

کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش رو برای علاقه‌مندان به معماری و دانشجویان این رشته مفید و کارآمد است.

با محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی بیشتر آشنا شویم

محمدرضا مفیدی نویسنده و استاد دانشگاه، در سال 1365 به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی معماری است. پروژه‌های کاری، مقالات و کتاب‌های منتشرشده از مفیدی، همه و همه پیرامون معماری، هنر و دکوراسیون داخلی هستند. از سوابق کاری او می‌توان به طراحی و مدل‌سازی در هولدینگ ساختمان‌سازی کازاموتیارا در مالزی اشاره کرد.

سحر مفیدی متولد سال 1369 است و از پژوهشگران حوزه‌ی هنر محسوب می‌شود. وی نیز به‌مانند محمدرضا مفیدی، بیشتر آثار خود را در زمینه‌ی طراحی داخلی و هنر چیدمان نوشته و آثار بسیاری را در رابطه با روش تحقیق در رشته‌های یاد‌شده تألیف کرده است.

در ادامه،‌ نام برخی از آثاری که این دو در همکاری با یکدیگر نوشته‌اند را ملاحظه می‌کنید: «دکوراسیون داخلی به شیوه‌ی التقاطی»، «به‌کارگیری و معرفی انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی»، «دکوراسیون داخلی به سبک مدرن»، «دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی»، «رنگ‌شناسی در دکوراسیون داخلی»، «روش تحقیق تخصصی در مدیریت موزه» و ...

در بخشی از کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10 می‌خوانیم

سبک ایزابلین که به آن گوتیک ایزابلین یا گوتیک متأخر کاستیلی نیز گفته می شود، سبک معماری غالب تاج کاستیل در دوران سلطنت پادشاهان کاتولیک، ملکه ایزابلا اول کاستیل و فردیناند دوم پادشاه آراگون بود(اواخرقرن پانزدهم)، که به افتخار ملکه ایزابلا این سبک هم ایزابلین نام گرفت. این معماری نشان دهنده ی گذار بین معماری گوتیک پسین و معماری اوایل رنسانس، با ویژگی های اصلی و تأثیرات تزئینی سنت کاستیلی، فلاندری، مودجار، و تا حدی کمتر، معماری ایتالیایی است. بسیاری از بناهای شاخص ساخته شده به این سبک توسط پادشاهان کاتولیک سفارش داده شده برای کاربری های مذهبی بود. بنابراین سبک ایزابلین تمایل طبقات حاکم اسپانیا را برای نمایش قدرت و ثروت آشکار کرد.

سبک ایزابلین سبک خالصی نیست، اما تعداد کمی از ساختمان‌های ایجاد شده در طول دهه‌هایی که شامل آن می‌شود، یک سنتز معماری واقعی را نشان می‌دهد. بسیاری از ویژگی‌های معماری اسپانیایی (و استعماری اسپانیایی) بعدی در دوره برتری اسپانیا، به دنبال کاوش‌های موفقیت‌آمیز آن در دنیای جدید، را می‌توان در نوآوری‌هایی که برای اولین بار در ساختمان‌های ایزابلین مشاهده شد، دنبال کرد.

یکی از معماران برجسته آن دوره، خوان گواس می باشد. طراحی به این سبک با غلبه بر نقوش و کتیبه های نمادین که ویژگی های پادشاهی را نمایش می داد بود و جایگزینی تزئیناتی با نقوش مهره ای و گوی مانند در گچ بری ها و سنگ تراشی های سطوح داخلی. معماران اسپانیایی بدون توجه به مهاربندهای فلزی معماری ایتالیا، طاق هایی را در این سبک ساختمان ها برای جلوگیری از رانش افقی طرح ریزی کردند که در ظاهر قابل رویت نبود. در سبک ایزابلین، عناصر تزئینی با منشأ ایتالیایی با عناصر سنتی ایبری ترکیب شدند تا عناصر و اجزای زینتی را تشکیل دهند که سازه‌ها را پوشانده بودند، در حالی که بسیاری از عناصر گوتیک مانند قوس‌های نوک تیز را حفظ کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: سبک‌های تاریخی-هنری-فناورانه
مقدمه
سبک ایزابلین یا گوتیک ایزابلین
سبک احیای پادگان
سبک احیای مدیترانه ای
سبک باروک پِترین
سبک باروک سیبری
سبک جِگن اِستیل
سبک چارلستون
سبک چاتوئسکی
سبک خصمانه (تدافعی)
سبک رنسانس عالی
سبک راشِنالیسم (خردگرا)
سبک کلبه کاترینا
سبک کلونیال ویلیامزبورگ
سبک گِلَم
سبک گوتیک دانشگاهی
سبک گوتیک شعله سان
سبک مردانه
سبک منسارد یا منسارد روف
سبک مِرووینجیَن
سبک وِس اندرسون
سبک وسترن جبهه کاذب
سبک هانوکا
سبک هاسمَن
سبک هلیوپُلیس
سبک یوسونین
فصل دوم: سبک‌های ملل
مقدمه
سبک اژدها
سبک احیای بلغارستان
سبک اُتونییَن
سبک باربادوس
سبک پلاترسک
سبک شوئین زوکوری
سبک صربی
سبک گوتیک ونیزی
سبک ماردِل پِلاتا
سبک نورمن یا نورمندی فرانسوی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات سیمای دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-120-551-4
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10

برای دریافت کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 10 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.