معرفی و دانلود کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9

عکس جلد کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9
قیمت:
57000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9

کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9، نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، مرجعی کامل و دقیق درمورد جایگاه سبک‌های معماری داخلی در فرهنگ و تاریخ هر جامعه‌ای است. اثر حاضر از سبک‌های داخلی ساختارهای معماری صحبت کرده و وظیفه‌ی طراح و تیم طراحی را به عنوان کسانی که بازتاب‌دهنده‌ی روحیات مخاطب‌اند، روشن می‌کند. در ادامه نیز با توضیحاتی دقیق بر دو سبک تاریخی و ملل و بررسی سبک‌های ویژه‌ی هر کدام از این دو، دید جامع و کاملی به مخاطبین خود می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب سبک‌ شناسی در معماری داخلی 9

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب سبک‌ شناسی در معماری داخلی 9، به بررسی سبک‌های مختلف معماری داخلی می‌پردازند. به طور کلی، سبک‌‌های معماری، نشانه‌ی هویت فرهنگی ملت هستند. شاید نمای بیرونی یک ساختمان، مسئله‌ی ساده‌ای به نظر برسد اما با شناسایی سبک درست آن می‌توان به مسائل مهمی درباره‌ی فرهنگ، تاریخ، جامعه و... دست پیدا کرد. مفاهیمی که از کالبد بیرونی ساختارهای معماری به دست می‌آید، می‌تواند به سبک‌‌شناسی بنا نیز کمک کند.

از کالبد بیرونی تا کالبد فضایی یک ساختار معماری، نکات قابل بحث زیادی وجود دارد؛ مثلاً شیوه‌ی طرح‌ریزی، نوع چیدمان، تزئینات مورد استفاده، عناصر مصرفی و کارکردی، نوع نورپردازی (مصنوعی یا طبیعی)، استفاده از زمینه‌های رنگی متداول، استفاده از خطوط هندسی و... که هر یک می‌توانند تأثیر به‌سزایی در نمای ساختار معماری داشته باشند. نویسندگان کتاب حاضر معتقدند که فضای داخلی معماری، پنجره‌ای از روحیات و علایق شخصی را بیان می‌کند.

اثر پیش‌رو به این موضوع می‌پردازد که حالت ساده و حداقلی اجزاء در سبک مینیمالیست و همین‌طور سبک متنوع، هیجانی و شلوغ ماکسیمالیستی، مخاطبین خاص خودشان را دارند. بنابراین، نویسندگان توضیح می‌دهند که یکی از مهم‌ترین وظایف معمار داخلی در طراحی یا تیم طراحی، شناخت احساسات درونی فرد و الزامات روان‌شناختی محیط است.

کتاب سبک‌ شناسی در معماری داخلی 9 دربردارنده‌ی دو سبک کلی تاریخی شامل: سبک امپراطوری هند، ایتالیانیت، بلوبیتکچر، تاید واتر، خانه‌ی ایشلر، خانه‌ی سوئیس میس، خانه‌ی گنبدی یک‌پارچه، خانه‌ی لاسترن، ساندرگوتیک (گوتیک ویژه)، سنت پاتریک، کوئیزلندر، گرانچ، لاگوم، لوئی فیلیپ، مالیبو، نئو جورجین، ویکتوریایی، اکسپرسیونیست، نئوراشنالیسم (نئوخردگرایی) و...، و سبک ملل شامل: سبک آدیراندک، جنوبی، چوریگرسک، شو سوجی بن، کره‌ای، کی پوان روس، گس هو زو کوری، هوی و همپتونز است.

به طور کلی هدف محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی از نگارش کتاب سبک‌ شناسی در معماری داخلی 9 را می‌توان معرفی انواع سبک‌های معماری داخلی دانست که به اختصار درباره‌ی مؤلفه‌ها، کارکردها، اجزاء و مشخصه‌های ویژه‌ی هر یک از آن‌ها مطالب سودمندی ذکر شده تا پاسخگوی نیازهای اولیه‌ی دانشجویان معماری داخلی باشد.

کتاب سبک‌ شناسی در معماری داخلی 9 مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دانشجویان معماری داخلی و همچنین کسانی که به شناخت حوزه‌ی طراحی و تیم طراحی معماری داخلی علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌شود.

با محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی آشنا شویم

محمدرضا مفیدی (متولد 1365) و سحر مفیدی (متولد 1369) نویسنده و پژوهشگران حوزه‌ی هنر هستند که تاکنون بیش از بیست عنوان کتاب در زمینه‌های روش تحقیق، معماری، هنر، آشپزی و... به چاپ رسانده‌اند. از دیگر آثار ایشان می‌توان به کتاب‌های «روش تحقیق پیشرفته در پژوهش هنر»، «سالاد ملل»، «101 ایده کاربردی برای طراحان در رسانه‌های اجتماعی»، «دکوراسیون داخلی فضای مسکونی»، «روش تحقیق تخصصی در فناوری معماری» «سبک‌شناسی در عکاسی» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9 می‌خوانیم

سبک امپراطوری هند به عنوان معماری مناطقی از اندونزی و مالزی که به هند شرقی نیز معروف بوده، در بین قرون هجدهم تا اواخر قرن نوزدهم شکل گرفت. این سبک تقلیدی از سبک امپراطوری نئوکلاسیک یا امپراطوری فرانسوی در اواسط قرن نوزدهم که در فرانسه رایج بود است. این سبک منطبق با اقلیم استوایی کشورهای منطقه و همسان با مولفه‌های فرهنگی که شامل: قومیت‌های مختلف اعم از هندی، مالایی و چینی می‌باشد، شکل و توسعه پیدا کرد. ساختار کالبدی سبک با در نظر گرفتن موقعیت والای هندوها در محیط روستا برگرفته از معماری اروپایی‌ها بود. البته این سبک به سبک هند قدیم نیز معروف است و با ریشه‌های معماری جاوه ادغام شده است.

شروع شکل‌گیری این سبک از حضور ویلم دندلز به عنوان فرماندار کل مناطق مطرح شده با ساخت بناهایی با ریشه‌های اصیل امپراطوری فرانسوی رایج شد. یکی از مطرح‌ترین بناهای شکل گرفته به این سبک، موزه‌ی نساجی در جاکارتا می‌باشد که نقش سازهای فولادی به عنوان ریتم خطی در این بنا مشهود است. استفاده از مولفه‌های کالبدی این سبک در ساختار کاربری‌های عمومی مثل باشگاه‌ها و مراکز فرهنگی از جمله دستاوردهای اصلی این سبک در شناخت آن می‌باشد.

یکی از دلایل توجه به این سبک به خاطر نوین بودن ساختار سازه‌ای آن می‌باشد که به دلیل کمبود فضا در شهرهای در حال توسعه آن زمان، اصلاح معماری بناهای مسکونی را شامل می‌شد که به طور معمول با ستون‌های سنگی قطور شکل می‌گرفت که ستون‌های چوبی یا فلزی باریک‌تر که بیشتر آنها از هلند وارد می‌شدند جایگزین می‌شد. همچنین تغییر در پوشش فولادی سازه‌ها از حالت یکنواخت به موج‌دار که با کنسول‌های چدنی برای بالکون‌ها به بیرون نمای ساختمان یا فضای ایوان امتداد پیدا می‌کرد و از پنجره ها و ایوان‌های جلویی در برابر بارش‌های استوایی و آفتاب تیز با ترکیب پرده‌های حصیری بامبو در بین ستون‌های چدنی به فضای داخلی محافظت می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: سبک‌های تاریخی-هنری-فناورانه
مقدمه
سبک امپراطوری هند
سبک ایتالیانیت
سبک بلوبیتکچِر
سبک تاید واتر
سبک خانه ایشلر
سبک خانه سوئیس میس
سبک خانه گنبدی یکپارچه
سبک خانه لاسترُن
سبک ساندرگوتیک یا گوتیک ویژه
سبک سنت پاتریک
سبک زنانه
سبک کشتی زمینی
سبک کوئینزلندر
سبک گِرانج
سبک لاگوم
سبک لوئی فیلیپ
سبک مالیبو
سبک منطقه‌ای شمال غرب
سبک نئو جورجین
سبک نئو ویکتوریایی
سبک نئو اکسپرسیونیست
سبک نئو راشِنالیسم (نئوخردگرا)
سبک نئو فتوریسم
سبک هاسیِندا
سبک هِنری دوم
سبک هِنری چهارم
فصل دوم: سبک‌های ملل
مقدمه
سبک آدیراندَک
سبک جنوبی
سبک چوریگِرِسک
سبک شو سوجی بَن
سبک کره‌ای
سبک کی یِوان روس
سبک گَس هو زو کوری
سبک هوی
سبک همپتونز
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات سیمای دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-120-550-7
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9

برای دریافت کتاب سبک شناسی در معماری داخلی 9 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.