معرفی و دانلود کتاب ستاره بخش

عکس جلد کتاب ستاره بخش
قیمت:
۸۷۰۰۰ 43500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ستاره بخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ستاره بخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ستاره بخش

کتاب ستاره بخش از تازه‌ترین رمان‌های جوجو مویز است که در رابطه با زنان نوشته شده و موضوعاتی نظیر عشق و دوستی را دنبال می‌کند. این کتاب بر اساس روایتی واقعی‌ست که در سال 2019 کاندید برترین داستان تاریخی به انتخاب اعضای سایت گودریدز شده است.

موضوع کتاب ستاره بخش چیست؟

رمان ستاره بخش (The Giver of Stars) مربوط به دورانی می‌شود که کنتاکی اوضاع نابسامانی دارد. جوجو مویز (Jojo Moyes) در این کتاب سعی دارد تا داستان زنانی را به تصویر بکشد که خواهان تغییر کلیشه‌ها هستند.

زنانی نظیر آلیس رایت نویسنده‌ی رمان دروغ‌های کوچک بزرگ که با رویای زندگی بهتر تصمیم می‌گیرد تا با مردی امریکایی ازدواج کند، اما خیلی زود متوجه می‌شود که ایالت کنتاکی هم درست همانند انگلستان برایش زجرآور است. به همین خاطر زمانی که از اطلاعیه‌ای جهت تشکیل تیمی زنانه برای ارسال کتاب به نقاط مختلف باخبر می‌شود، مشتاقانه به سراغش می‌رود.

شخصیت دیگر این رمان جذاب مارجری است که رهبری این تیم را عهده‌دار خواهد بود. او به سرعت ارتباطی صمیمی با آلیس برقرار می‌کند. در طول داستان چند زن مجرد دیگر به آن‌ها افزوده شده که به آن‌ها لقب کتابداران پک هورس کنتاکی داده می‌شود. وظیفه‌ی رساندن کتاب به افرادی که هیچوقت کتابی نداشته‌اند و رو به رو کردن آن‌ها با حقایقی که زندگی‌شان را دگرگون می‌کند، نمایشی تکرار نشدنی از صداقت، انصاف، شرافت و شوق را در این کتاب رقم خواهد زد.

بدون شک مویز برای نگارش اثری همچون ستاره بخش پا به این جهان گذاشته است، داستانی که با تاثیرگذاری بر افراد سعی در متحد کردنشان دارد.

جوجو مویز را بیشتر بشناسیم:

جوجو مویز در سال 1969 در لندن متولد شد. او از نویسندگان و روزنامه‌نگاران بزرگ انگلیسی است که کتاب‌هایش به شصت و چهار زبان ترجمه شده و در دوازده کشور جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها محسوب می‌شوند. رمان‌های «من پیش از تو»، «بعد از تو»، «هنوز من»، «دختری که رهایش کردی»، «یک به علاوه یک»، «تنها در پاریس» و داستان‌های دیگر او در دوازده کشور به تعداد سی و هشت میلیون نسخه به فروش رفته است.

کتاب «من پیش از تو» تاکنون بیش از چهارده میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته و فیلم آن با شرکت بازیگرانی چون سام کلافین و امیلیا کلارکس بر روی پرده سینما رفته است. جوجو اکنون در اسکس زندگی می‌کند.

جملات برگزیده کتاب ستاره بخش:

- هیچ مذهبی بدون عشق وجود ندارد، مردم می‌توانند هرگونه دوست دارند راجع به مذهب خود صحبت کنند. اما اگر مذهبی به آن‌ها خوب بودن و مهربانی با انسان و حیوان را نیاموزد مذهب واقعی نیست.
- امروزه بسیاری از پزشکان معتقدند که علت بسیاری از بیماری‌های عصبی و بیماری‌های دیگر در زنان، نبود روابط جنسی و آرامش ناشی از آن است.
- مشکلی که در این کشور وجود دارد این است که همه چیز، مثل وضع هوا، در آن طولانی می‌شود. مثل رودها و سرزمین‌مان. همه چیز کند و مبهم و خشن است و زندگی انسان‌ها را با تصویری سخت و مبهم می‌آفریند.
- مردان انتظار داشتند که زنان آرام، خویشتن‌دار و پاکدامن باشند و با دیگران همکاری کنند. آنان با رفتارهای عجیب و غریب و غیرعادی مخالف بودند، هر زنی که پا را فراتر از حد معمول می‌گذاشت دچار دردسر می‌شد.
- از تو نمی‌خواهم که مرا همیشه همین ‌طور دوست داشته باشی. اما از تو می‌خواهم فراموش نکنی که همیشه، جایی در درونم همان انسانی است که امشب هستم.

برخی نظرات درباره کتاب ستاره بخش:

- رمانی سرشار... حکایتی جذاب از قدرت درونی و این واقعیت که چگونه کتاب‌ها افراد یک جامعه را به هم نزدیک می‌کنند. (ریس ویترسپون)
- داستانی فریبنده از عشق، دوستی و واقعیات درونی. (نشریه پیپل)
- رمانی زیبا و منحصر به فرد. آنقدر دوستش داشتم که دلم نمی‌خواست تمام شود. (لیان موریارتی)

در بخشی از کتاب ستاره بخش می‌خوانیم:

بیلی‌ویل شهر بی‌اهمیت و غیر قابل توجهی در میان شهرستان‌های آپالاچیای جنوبی بود. این شهر بین دو رشته کوه واقع شده بود و دارای دو خیابان اصلی بود که ترکیبی از ساختمان‌های آجری و چوبی در آن دیده می‌شد. این دو خیابان به صورت V به هم متصل می‌شدند. از نقطه اتصال این دو خیابان جاده‌های فرعی پرپیچ و خمی منشعب می‌شد که از قسمت پائین به دره‌های کوچکی منتهی می‌شدند، در قسمت بالای دره‌ها خانه‌های کوهستانی در دامنه‌های پردرخت کوهستان‌ها قرار داشت. ثروتمندان معمولاً در قسمت بالایی رودخانه ساکن بودند زیرا امرار معاش در زمین‌های مسطح و پائین منطقه آسان‌تر بود. اما در قسمت‌های فوقانی شهر پنهان کردن مشروبات راحت‌تر بود. با گذشت زمان و آمدن کارگران و ناظران بافت سکونت در این شهر کوچک تغییر کرد و دیگر تشخیص این که چه کسی در کجا زندگی می‌کند و شرایط او چگونه است امکان‌پذیر نبود.

مرکز کتابخانه سازمان توسعه کار که با اسب کتاب‌ها را تحویل خواننده می‌داد قرار بود در آخرین کلبه چوبی اسپلیت کریک، ساخته شود. این مرکز در پیچی در سمت راست مین استریت واقع شده بود. در این مسیر کارمندان، مغازه‌داران و کسانی که از طریق تجارت زندگی می‌کردند تردد داشتند. این ساختمان برخلاف بسیاری از ساختمان‌ها روی زمین مسطح بنا شده بود. ساختمان‌های دیگر را معمولاً روی پایه‌ها و سکوهایی می‌ساختند تا از سیل و باران بهاری در امان باشند. در سمت چپ ساختمان کتابخانه درخت بلوط تناوری بود که بر روی آن سایه می‌انداخت. مساحت ساختمان در حدود پانزده قدم در دوازده قدم بود. جلوی ساختمان چند پله چوبی کوچک بود و در چوبی بزرگی در قسمت پشت ساختمان دیده می‌شد، این ساختمان در گذشته اصطبلی بود که گاوها از آن در بزرگ آمد و رفت می‌کردند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ستاره بخش
نویسنده
مترجمنسرین مجیدی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات470
زبانفارسی
شابک978-622-233083-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۷۰۰۰ 43500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ستاره بخش

الهه عباسی
۱۴۰۱/۷/۲۱
کتاب مثل دیگر آثار نویسنده حول محور زنان است. موضوع داستان دوستی و دوست یابی، کتاب وسختی‌های ایجاد کتابخانه سیار در مناطق روستایی دراوایل قرن پیش می‌باشد. دختری به نام آلیس که پس از ازدواج با مردی آمریکایی به یکی از شهرهای کوچک ایالت کنتاکی میرود و با چهره‌ای دیگر از زندگی رو به رو میشود...
afsan
۱۴۰۲/۲/۱۶
ترجمه ساده، روان، دلنشین و داستان عالی، مثل اکثر کتابهای جوجو مویز،، البته این داستان کمی ادم رو یاد جامعه خودش میندازه و استفاده از دین و خدا برای پیشبرد منافع انسانها
سهیلا صفری
۱۳۹۹/۷/۶
به نظرم این کتاب ترجمه بهتری از نسخه دیگه تو کتابراه داره. با مقایسه متوجه شدم. خود کتاب هم خوبه.
محبوبه بیدگلی
۱۴۰۰/۱۱/۷
من این کتابو دوست داشتم. سرگرم کننده بود.
رضا
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
خوب. مثل همه کتابهای جوجومویز.
الی پیوندی
۱۴۰۰/۶/۲۵
خیلی عالی بود مثل بقیه اثرات جوجومویز
کتایون سرابی
۱۴۰۰/۲/۶
کتاب خوبی بود... به خوندنش میارزید
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب ستاره بخش

برای دریافت کتاب ستاره بخش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.