معرفی و دانلود کتاب ما شروعش می‌کنیم

عکس جلد کتاب ما شروعش می‌کنیم
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ما شروعش می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ما شروعش می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ما شروعش می‌کنیم

کتاب ما شروعش می‌کنیم، نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، کالین هوور است. او در این کتاب به ذکر سرنوشت لیلی، شخصیت اصلی رمان «ما تمامش می‌کنیم» می‌پردازد. کتاب حاضر در سال 2022، رتبه‌ی اول لیست پرفروش‌ترین‌های‌ مجله‌ی نیویورک‌ تایمز را از آن خود کرد.

درباره کتاب ما شروعش می‌کنیم

عشق چیست؟ آیا تعریف دقیقی از آن وجود دارد؟ تعریف دقیق مفهوم عشق کاری بسیار سخت و شاید بتوان گفت غیرممکن است. عشق در معنای عامیانه‌ی خود، به وجود احساسی مثبت و دوستانه میان دو نفر دلالت دارد و حاکی از علاقه‌ی شدید آن دو به هم است. زیبایی این احساس و علاقه، همواره مورد توجه شاعران و نویسندگان بوده و بن‌مایه‌ی اصلی بسیاری از آثار آنان را تشکیل داده است.

بدون هیچ اغراقی می‌توان گفت ادبیات عاشقانه، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین ژانرهای ادبیات در تمام جهان است، تا جایی که واژه‌ی ادبیات و به‌ویژه شعر تداعی‌گر مفهوم عشق می‌باشد.

کتاب ما شروعش می‌کنیم (It starts with us) ذیل ژانر عاشقانه قرار می‌گیرد. این کتاب دنباله‌ی رمانی تحت عنوان «ما تمامش می‌کنیم» است و در نقطه‌ی پایانی آن رمان شروع می‌شود. پس از انتشار «کتاب ما تمامش می‌کنیم»، سیل عظیمی از درخواست‌ها مبنی بر نوشتن جلد دوم آن کتاب به سمت نویسنده‌ی آن یعنی کالین هوور، روانه شد. سرنوشت لیلی، شخصیت و قهرمان اصلی داستان، در هاله‌ای از ابهام باقی مانده بود؛ پس باید کتاب ما شروعش می‌کنیم نوشته می‌شد.

جلد اول این مجموعه‌ به خشونت خانگی و ظلمی که در حق لیلی روا می‌شد، اختصاص یافته بود؛ اما در جلد دوم شاهد ورود عشق و احساسات لطیف به زندگی این شخصیت هستیم. لیلی بر حسب اتفاق با عشق اول خود ملاقات می‌کند و همین موضوع ماجرای عاشقانه‌ی جذاب و پرتلاطمی را برای او به ارمغان می‌آورد. زمانی که او تاریک‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد، پنجره‌ای از امید به رویش گشوده می‌شود. راوی این کتاب در فصول مختلف بین لیلی و اتلس (عشق اول او) تغییر می‌کند؛ بنابراین ما جریان این عشق بی‌بدیلِ قدیمی را از زبان هر دوی آن‌ها می‌شنویم. در کتاب اول به سختی‌ها و پیچ‌وخم‌های زندگی لیلی پرداخته می‌شود و خواننده با سرنوشت او آشنا می‌گردد. هوور در کتاب دوم به شرحی از زندگی اتلس می‌پردازد؛ بنابراین خوانندگان به سرنوشت هردوی آن‌ها کاملاً آگاهی می‌یابند و همین آگاهی است که احساسات مخاطبان را برمی‌انگیزد؛ به‌گونه‌ای که با اشک لیلی می‌گریند و با خنده‌ی او می‌خندند. اما دیدار مجدد این دو عاشق قدیمی سرآغاز مشکلاتی است که در مسیر وصال آن‌ها موانعی را می‌تراشد. اینجاست که می‌توان گفت: «که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها»، شرحی است بر تمام ماجراهای عاشقانه‌ی دنیا.

جوایز و افتخارات کتاب ما شروعش می‌کنیم

  • بهترین کتاب سال 2022 به انتخاب W H Smith
  • نامزد بهترین رمان عاشقانه‌ی سال 2022 در نظرسنجی کاربران وبسایت گودریدز
  • رتبه‌ی اول لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی مجله‌ی نیویورک‌ تایمز در هفته‌ی پایانی اکتبر سال 2022

نکوداشت‌های کتاب ما شروعش می‌کنیم

  • هوور از پرداختن به جنبه‌های تاریک عشق نمی‌هراسد. او استعداد بی‌نظیری در خلق شخصیت‌های ظریف و همدل دارد. مخاطبان از شنیدن داستان از زبان اتلس به هیجان خواهند آمد. (Publishers Weekly)
  • کالین هوور با نمایش تعادل و توازن میان بحران و امید، لذت شروع دوباره را به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر می‌کشد. (نقد کتاب Kirkus)

  • این کتاب از درد عاطفی و رنج‌های کتاب پیشین فاصله می‌گیرد و روزنه‌ی نور و امیدی است در انتهای تونلی تاریک. (Metro)

کتاب ما شروعش می‌کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه مخاطبین اصلی این کتاب صوتی‌اند.

با کالین هوور بیشتر آشنا شویم

کالین هوور (Colleen Hoover)، رمان‌نویس معروف، در سال 1979 در آمریکا متولد شد. او تا کنون موفق به انتشار 22 رمان با درونمایه‌های اجتماعی و احساسی شده که نامش را در میان پرفروش‌ترین نویسنده‌های مجله‌ی نیویورک‌ تایمز جای داده است. آثار او مخاطبان بسیاری از سراسر جهان را به خود جذب کرده است. هوور پیش از آغاز نویسندگی مددکار اجتماعی بوده است. مردسالاری، خیانت و خشونت از مضامین رایج کتاب‌های او هستند. کتاب حقیقت «Verity»، کتاب خاطرات او «Reminders of him»، کتاب اسیر سرنوشت «Slammed» و کتاب نهم نوامبر «November 9» شماری از بهترین آثار کالین هوور هستند.

در بخشی از کتاب ما شروعش می‌کنیم می‌خوانیم

نمی‌توانم دروغ بگویم؛ چون راستش دلم برایش تنگ می‌شود. دلم برای لحظات با هم بودن‌مان تنگ می‌شود. دلم برای خانواده‌ای که می‌توانستیم برای امرسون بسازیم، تنگ می‌شود؛ اما می‌دانم تصمیم درستی گرفته‌ام، گرچه گاهی اوقات زیر سنگینی آن، احساس درماندگی می‌کنم. هنوز مجبورم با رایل در تماس باشم و این برایم دشوار است. او هنوز هم تمام خصوصیات خوبی را که من عاشق‌شان بودم، دارد و حالا که با او زندگی نمی‌کنم، به‌ندرت می‌توانم جنبه‌ی منفی او را، که درنهایت به جدایی‌مان منجر شد، ببینم. فکر می‌کنم دلیل این مسئله آن است که او بهترین رفتارش را نشان می‌دهد. او مجبور بود با طلاق موافقت کند و جاروجنجال راه نیندازد؛ چون می‌دانست اگر بخواهم می‌توانم تمام خشونت‌های خانگی را که از طرف او متحمل شده‌ام، گزارش کنم. ممکن بود چیزهای بیشتری غیر از همسرش را از دست بدهد؛ برای همین، وقتی زمان تعیین حضانت رسید، همه‌ی کارها بسیار راحت‌تر از چیزی که تصور می‌کردم، پیش رفت.

می‌توانستم حقوق بیشتری هم بگیرم؛ چون من به ‌اندازه‌ی او نجنگیدم. وقتی گفتم حضانت انفرادی می‌خواهم، وکیلم تمام شرایط را به‌صورت واضح برایم تشریح کرد. نمی‌توانستم جلوی ارتباط رایل با امرسون را بگیرم، مگر اینکه تاریک‌ترین بخش‌های زندگی مشترک‌مان را در حضور قاضی و در دادگاه بیان کنم. وکیلم می‌گفت حتی اگر موضوع خشونت خانگی را نیز مطرح کنم، بسیار بعید است که دادگاه علیه پدری مشتاق و موفق، بدون هیچ سابقه‌ی کیفری، که از فرزندش حمایت مالی می‌کند، رأی صادر کند. من دو راه پیش رو داشتم؛ یا باید اتهامات را در دادگاه مطرح می‌کردم و به احتمال زیاد با حکم حضانت مشترک مواجه می‌شدم یا می‌توانستم برای توافق با رایل تلاش کنم، طوری که هردوی ما راضی باشیم و نقش‌مان را به‌عنوان والدین مشترک ایفا کنیم. احتمالاً خودتان حدس می‌زنید که به توافق رسیده‌ایم، هرچند در این دنیا توافقی وجود ندارد که باعث شود من با خیال راحت دخترم را نزد کسی بگذارم که می‌دانم خلق‌وخوی عصبی دارد؛ اما وقتی صحبت از حضانت در میان باشد، تنها کاری که از دستم برمی‌آید این است که میان بد و بدتر، بد را انتخاب کنم و امیدوار باشم امی هرگز آن روی پدرش را نبیند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ما شروعش می‌کنیم
نویسنده
مترجمصدیقه اوشنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-5911-44-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ما شروعش می‌کنیم

آزاده معارفیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خوب بود، ولی لیلی شرایطش نسبت به بیشتر زنان درگیر خشونت در وضعیت کاملا ایده آل و رویایی ترسیم شده، اکثرا زنانی که با این مساله درگیرند هیچ کدام از این امتیازها رو که لیلی داره ندارند متاسفانه
Zahra
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خوب بود اما نه به خوبی ما تمامش می‌کنیم در ما تمامش می‌کنیم نویسنده کاملا سر حوصله و دقیق نوشته بود اما در این کتاب تند و تند گویا فقط می‌خواست به پایان کتاب برسد در کل ارزش مطالعه دارد
زهره ابازری
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
به نظرم نسبت به کتاب اول نویسنده ضعیف بود و به مخاطبینی پیشنهادش میدم که حتما جلد اول
ما تمامش میکنیم رو خونده باشن
Sana
۱۴۰۳/۱/۶
ترجمه روان و عالی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب ما شروعش می‌کنیم

برای دریافت کتاب ما شروعش می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.